فرهنگ مردم آتن

فرهنگ مردم آتن

شهر زیبا و تاریخی آتن پایتخت کشور یونان می باشد. این شهر دارای قدمتی تاریخی و دیرینه می باشد و مردم این کشور دارای فرهنگ بسیار غنی هستند. فرهنگ مردم آتن ریشه در آیین و رسوم این کشور دارد و مملو از تشریفات مذهبی می باشد. سنت ها و فرهنگ مردم آتن در طی هزاران سال شکل گرفته است و مردم این کشور در حفظ آن تلاش کرده اند و اجازه از بین رفتن آنها را نداده اند. در اینجا چند مورد از فرهنگ مردم آتن را نام می بریم تا  بتوانیم با آداب و رسوم آنها آشنا می شویم.

[caption id="attachment_330" align="aligncenter" width="780"]فرهنگ مردم آتن فرهنگ مردم آتن[/caption]

شهر آتن

آتن نام خود را از الهه جنگ گرفته است و پایتخت زیبای یونان می باشد. این شهر دارای مساحتی به اندازه 39 کیلومتر می باشد و دارای جمعیتی برابر با 3 میلیون نفر است. شهر یونان را محل تولد فرهنگ غربی می دانند و دارای بنادر مهمی می باشد. شهر آتن دارای دو میدان اصلی به نام های سینتگما و اومونیا است که آثار تاریخی و گردشگری بسیار زیادی را در قلب خود جای داده اند. این شهر زیبا دارای تاریخچه ای بسیار غنی از حوادث می باشد که فضای زیبایی را برای گردشگران ایجاد کرده است.

[caption id="attachment_331" align="aligncenter" width="780"]شهر آتن شهر آتن[/caption]

سنت ها و مذهب مردم آتن

بهتر است بدانید که مردم آتن مردم مذهبی هستند و سنت ها و فرهنگ مردم آتن در مذهب مسیحیت نهفته می باشد. فرهنگ مردم آتن ریشه در کلیسا دارد و بیشتر مردم آتن نام فرزند خود را از اسم های اجداد خود بر می گزینند. البته فرزند خود را تا زمانی که غسل ندهند با آن نام صدا نمی زنند. بیشتر مراسم عروسی در آتن در کلیساها برگزار می شود و موارد بسیار کمی دیده می شود که مردم مراسم خود را در خارج از کلیساها برگزار کنند.

در آتن برگزاری مراسم عید پاک بسیار اهمیت دارد و تمامی آداب و رسوم مربوط به این روز را انجام می دهند. جشن این مراسم چیزی حدود یک هفته طول می کشد و تمامی مردم در مراسم های مختلف شرکت می کنند. در این جشن ها می توان بخش عمده از فرهنگ مردم آتن را دید.

[caption id="attachment_332" align="aligncenter" width="780"]سنت ها و مذهب مردم آتن سنت ها و مذهب مردم آتن[/caption]

فرهنگ خانواده در آتن

جالب است بدانید که فرهنگ مردم آتن تحت تاثیر فرهنگ غربی بوده  و در بعضی از مسائل از آنها پیروی می کنند. در این کشور مردم در برابر مسائلی مانند انتخاب لباس، روابط آزاد بین دختر و پسر، برابری حقوق زن و مرد و .. از اروپایی ها تقلید می کنند. اما در فرهنگ مردم آتن خانواده جایگاه خاصی دارد و تاثیر بسیار خوبی بر روی تمامی اعضا دارد. برای مثال می توان گفت که در فرهنگ مردم آتن زن بعد از ازدواج پایبند به اصول اخلاقی و خانوادگی باقی می ماند. روابط اعضای خانواده در آتن مانند کشورهای اسلامی بر پایه احساسات گرم و عاطفه می باشد. در هر جامعه ای یک خانواده را متشکل از پدر و مادر و کسانی که روابط خانوادگی با هم دارند می دانند، اما در این کشور هر کسی را که با هم زیر یک سقف زندگی می کنند را خانواده می نامند.

[caption id="attachment_333" align="aligncenter" width="780"]فرهنگ خانواده در آتن فرهنگ خانواده در آتن[/caption]

فرهنگ ازدواج آتن

در فرهنگ مردم آتن دیده می شود که بیشتر ازدواج ها در هنگام شب برگزار می شود و در مراسم عروسی به بهترین شکل ممکن برگزار می شود. در این مراسم ها مهمان ها به رقص و پای کوبی مشغول هستند و تا نیمه های شب مراسم را ادامه می دهند. گفته می شود که در هنگام شب و موقع چیدن ظرف ها مرسوم است که ظرف ها را محکم بر روی زمین می کوبند و این کار را نشان خوش شانسی می دانند. در مراسم های عروسی خود چند نوازنده می آورند و بر روی سر نوازنده ها پول می ریزند. عروس ها در مراسم عروسی خود روند قرمز و یا زرد مورد استفاده قرار می دهند. یک عروس آتنی رسم است که به همراه خود یک حبه قند ببرد تا زندگی شیرینی را برای خود به ارمغان بیاورد. این یکی از  زیباترین مراسم ها در فرهنگ مردم آتن می باشد.

غذاها و نوشیدنی ها در فرهنگ آتن

در فرهنگ مردم آتن غذاها و نوشیدنی های جایگاه ویژه ای دارند. غذاهای آتنی دارای طعم و کیفیت بسیار بالایی هستند و غذای آنها دارای یک رژیم غذایی سالم می باشد. در فرهنگ غذایی آتن موادی مانند سیر، پیاز، انگور، خرما، انجیر، کدو سبز، کرفس، نعنا، پونه کوهی و .. را خواهید دید. مردم آتن در غذاهای خود حتما از روغن زیتون استفاده می کنند و در بیشتر رستوران غذایی آنها دیده می شود. این شهر دارای تنوع غذای گسترده ای است که در سرتاسر جهان شناخته شده می باشد. در آتن نان را یکی از بهترین نعمت ها و هدیه های خداوند می دانند و آن را مقدس می شمارند.

می توان گفت که فرهنگ مردم آتن بسیار غنی است و ریشه در تاریخ دارد. فرهنگ مردم این سرزمین باستانی در طی چندین سال به طور متوالی شکل گرفته است و این فرهنگ غنی را در تمامی سطح های زندگی، هنری، فلسفه، نمایشی و ... می توان مشاهده کرد. این گذشته پر بار بر روی همه جهات زندگی مردم آتن موسیقی، غذا، نوشیدنی ها، رسوم و حتی کسب و کار مردم تاثیر گذاشته است و باعث ایجاد یک فرهنگ پر بار شده است که در همه جای شهر می توان آن را دید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱