درباره هلند

درباره هلند

درباره هلند باید گفت در بخش شمال غربی اروپا کشوری زیبا و آرام بنام هلند قرار دارد که طرفداران زیادی دارد. کشور هلند  در سال های اخیر در صنعت گردشگری روند رو به رشدی را پیموده و هر ساله گردشگران از سراسر جهان به این کشور دوست داشتنی سفر می کنند. باید بدانید با سفر به هلند حتماً سفری به‌ یادماندنی و خاطره انگیز همراه با لذت را تجربه خواهید کرد. حال ما در این مقاله می خواهیم از آب و هوای هلند، موقعیت جغرافیایی سیاسی و اقتصادی هلند، جاذبه های گردشگری هلند و بهترین زمان سفر به هلند و موضوعات مرتبط دیگر صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا با کشور هلند  آشنا شوید.

[caption id="attachment_192" align="aligncenter" width="780"]درباره هلند درباره هلند[/caption]

معرفی اولیه کشور هلند

در این بخش اطلاعاتی درباره هلند در اختیار شما قرار می دهیم هلند یا به اصطلاح ندرلند کشوری تقریباً کوچک با مساحت حدود ۴۱٬۵۲۶ کیلومتر مربع  در بخش شمال غربی اروپا واقع شده، جمعیت آن طبق آخرین سرشماری چیزی حدود ۱۶٬۵۷۰٬۶۱۳  نفر می باشد. کشور هلند پیشرفته با فرهنگ بالاست به‌ طوری که شاخص توسعه انسانی آن بسیار بالا و 0/9 است. شهر زیبای آمستردام پایتخت کشور هلند و بزرگترین شهر آن می باشد، بندر روتردام دومین شهر بزرگ آن است ولی شهر لاهه از نظر تمرکز سیاسی و وجود وزارتخانه و سفارتخانه ها مشهور می‌باشد. کشور آلمان همسایه شرقی هلند، بلژیک همسایه جنوبی و بریتانیا همسایه غربی هلند هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این کشور جذاب بیشتر آشنا شوید.

[caption id="attachment_179" align="aligncenter" width="780"]معرفی اولیه کشور هلند معرفی اولیه کشور هلند[/caption]

آب و هوای کشور هلند

کشور هلند در نزدیکی دریای شمال و دشت بزرگ اروپا در بخش کم سطح زمین قرار دارد و تپه های اطراف آن به حدود سیصد و بیست و دو متر می رسد. درباره هلند می توان گفت با توجه به موقعیت جغرافیایی هلند، آب و هوای آن بیشتر معتدل دریایی و مرطوب با بارندگی مداوم در طول سال است. زمستان های این کشور بسیار سرد و تابستان ها گرم و مرطوب است، به طوری که ماه های جولای و آگوست در تابستان دما در حدود هفده تا بیست و چهار درجه سانتی گراد و ماه های ژانویه و دسامبر در زمستان دما بین صفر تا ده درجه سانتی گراد تغییر می‌کند. در ماه های می و آپریل بارندگی معمولاً کمتر است.

[caption id="attachment_180" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای کشور هلند آب و هوای کشور هلند[/caption]

آشنایی با فرهنگ کشور هلند

درباهر هلند و رسم و رسوم آن می توان گفت کشور هلند به دلیل هم مرز بودن با کشورهای آلمان، بلژیک، فرانسه و انگلیس قومیت های زیادی در آن سکونت دارند که هر یک آداب‌ و رسوم و فرهنگ خاص خود را دارند. ولی برخی رسوم بین آن‌ها مشترک است مانند دست دادن در ابتدا و انتهای هر ملاقات، عدم سؤال پرسیدن از سن، وضعیت تأهل و میزان درآمد در اولین آشنایی و برخورد، اهمیت تعیین وقت قبلی برای قرارها و ملاقات ها، اهل تعارف نبودن و بیان صریح نظراتشان از خصوصیات مشترک آنهاست. مردم هلند بیشتر به زبان هلندی صحبت می‌کنند که به زبان آلمانی نزدیک است ولی بیشتر آن‌ها بر زبان انگلیسی هم مسلط هستند. اکثر هلندی‌ها دارای مذهب مسیحی پروتستان هستند ولی حدود یک میلیون نفر از آن‌ها نیز مسلمان هستند.

[caption id="attachment_181" align="aligncenter" width="780"]آشنایی با فرهنگ کشور هلند آشنایی با فرهنگ کشور هلند[/caption]

عادات غذایی مردم کشور هلند

درباره هلند  ناگفته نماند که با آنکه کشور هلند دارای آشپزی سنتی و غذاهای متنوع است ولی مانند دیگر کشورهای اروپایی چون ایتالیا، اسپانیا و فرانسه غذاها و طبخ معروفی ندارد. بیشتر هلندی ها به سیب زمینی و مشتقات آن علاقه زیادی دارند و معمولاً کنار بیشتر غذاهایشان، سیب زمینی سرو می‌کنند. سوپ هم بین غذاها در زمستان بسیار طرفدار دارد. شیر قهوه هم در کشور هلند طرفداران زیادی دارد.

کیک دونات هلندی هم معروف است و بیشتر در شب های سال نو در خانه ها و مغازه ها به چشم می‌خورد. پنیرهای خوشمزه هلندی مانند پنیر لیدن، ادام، گودا و لیر دار ممر بسیار مشهور می‌باشند.

به هر حال در سفر به این کشور از غذاها و نوشیدنی های آن حتماً امتحان کنید، تجربه ای متفاوت خواهد بود.

[caption id="attachment_183" align="aligncenter" width="780"]عادات غذایی مردم کشور هلند عادات غذایی مردم کشور هلند[/caption]

موقعیت سیاسی کشور هلند

 نوع حکومت در کشور هلند پادشاهی است ولی شاه در کشور تنها نمادی از وحدت ملی است و نقش تعیین کننده ای در حکومت و سیاست کشور ندارد. تصمیم‌های تعیین کننده درباره هلند و دولت هلند توسط دو مجلس متشکل از نمایندگان منتخب مردم گرفته می‌شود، حتی نخست وزیر که مهم‌ترین مقام سیاسی هلند است به‌وسیله رأی این نمایندگان انتخاب می‌شود. نمایندگان مجلس هلند را احزاب گوناگون این کشور تشکیل می‌دهند.

کشور هلند از دیرباز عضو اتحادیه اروپا و از اعضای پیمان ناتو بوده، همچنین از هم‌پیمانان معاهده شنگن نیز هست.

موقعیت اقتصادی کشور هلند

نرخ رشد اقتصادی در هلند از سال 2006 به بعد بالای 3 درصد است. بیکاری در این کشور بسیار پایین و نرخ آن چیزی حدود دو درصد گزارش شده.  محال است کسی نام کشور هلند را بشنود و به یاد گل نیفتد. هلند در پرورش و تجارت گل بخصوص  گل لاله سرآمد است و منبع اصلی تجارت این کشور زیبا است. بنابراین اساس اقتصاد هلند بر پایه دامداری و کشت و صنعت است. هر چند هلند نقش بزرگی در صنعت بانکداری و تجاری جهانی دارد. علاوه بر این‌ها هلند دارای ذخایر زیرزمینی گازهای طبیعی است که صادرات آن هم نقش بسزایی در توسعه اقتصاد کشور هلند دارد. بنابراین با توجه به توضیحات باید متوجه شده باشید که هلند کشوری مناسب برای کار و سرمایه گذاری است.

[caption id="attachment_184" align="aligncenter" width="780"]موقعیت اقتصادی کشور هلند موقعیت اقتصادی کشور هلند[/caption]

جاذبه های گردشگری کشور هلند

درباره هلند می توان گفت کشور هلند به دلیل موقعیت جغرافیایی و هم‌جواری با آب ها و دریاچه های زیاد، مناطق دیدنی و جاذبه های فراوانی دارد که برای گردشگران خارجی از سراسر دنیا جذابیت های خاص خود را دارد. وجود همین آبراه ها وسط مناطق شهری جلوه ویژه ای به زیبایی های هلند بخشیده اما دیدنی های هلند شامل موارد زیر است:

پارک ملی هوخه ویلوه با گیاهان پرورش یافته خاص و وجود انواع حیوانات چون گوزن و گراز جزو پارک های خاص و مهم این کشور است. در ابتدای بازدید از این پارک ملی دوچرخه  به شما داده می شود که با  آن به راحتی از تمام بخش های پارک دیدن کنید.

خیابان های متفاوت و تودرتو، رستوران ها و کافی شاپ های خاص، فروشگاه و نمایشگاه ها و بوتیک های فراوان منطقه جوردان شهر آمستردام هلند جذابیت های مختص به خود را دارد.

اوترکت یا اوترخت هلند یکی از شهرهای باستانی و زیبای کشور هلند است که هرساله مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. دومتورن که از آن به‌ عنوان بلندترین کلیسای گوتیک یاد می‌کنند در این شهر تاریخی واقع شده است.

باغ‌های گل لاله کوکنهوف معروف به باغ اروپا، در فصل بهار از زیباترین و پربازدیدترین جاذبه های هلند به شمار می‌رود.

شهر لیدن در بیست و پنج کیلومتری پایتخت هلند با معماری سنتی و موزه ها و آثار تاریخی فراوان هم یکی دیگر از جاذبه های دیدنی هلند محسوب می‌گردد. در این شهر قدیمی ترین دانشگاه هلند قرار دارد و بیشتر جمعیت آن افراد جوان و دانشجویان می‌باشند به همین دلیل با وجود بافت تاریخی و سنتی آن  معروف به شهر جوانان است.

دهکده ای با آسیاب های بادی فراوان به نام کیدردیک در شانزده کیلومتری شهر رتردام از دیگر جاذبه های کشور هلند است که به‌ عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. شب ها در این دهکده شاهد منظره‌های ویژه و چشم‌نواز با نورپردازی زیبا خواهید بود.

بیس بوسخ یکی از پارک های ملی مهم و زیبا که جزر و مد آب شیرین در این منطقه به پایان می‌رسد. این پارک ملی زیبا از گونه‌های مختلف گیاهان و حیوانات برخوردار است و می‌توانید در اطراف آن به تفریحات مهیجی چون پیاده روی، دوچرخه سواری، پیاده روی، قایق سواری و ...بپردازید و ساعاتی خوش همراه با آرامش را در این پارک ملی سپری کنید.

دریاچه پهناور و کم عمق ایسومیر یکی دیگر از جاذبه های گردشگری هلند است که حتی در فصول سرد سال هم می‌توانید از منظره چشم نواز این دریاچه لذت ببرید.

در قسمت جنوبی هلند شهر دلفت با داشتن کانال ها و آبراه های زیبا و خاص و داشتن مناطق تاریخی و موزه های باستانی از دیگر جاذبه های کشور هلند می‌باشد.

جزایر زنجیره ای فریزیان از میراث ثبت شده در یونسکو که امتداد آن از دانمارک تا هلند می‌باشد و جزیره و دهکده های زیادی را در خود جای داده، جزو جاذبه های شگفت‌انگیز هلند می‌باشد.

میدان تاریخی رامبراند در شهر آمستردام هلند هم از جاذبه های دیدنی این کشور است. مجسمه رامبراند، نقاش معروف هلندی وسط این میدان قرار دارد.

میدان دیگری بنام دام در شهر آمستردام که یادبودی از قربانیان جنگ جهانی دوم وسط آن ساخته شده، از دیگر جاذبه های هلند می‌باشد.

پلی ساخته شده بر روی رودخانه امستل که به پل لاغر مشهور است و جزو برترین پل های ساخته شده در آمستردام هلند می‌باشد.

بازار شناور بر روی رودخانه که معمولاً برای فروش گل می‌باشد در شهر آمستردام از دیگر جاذبه های دیدنی و برتر هلند است. هرساله گردشگران بسیاری برای تحقیق درباره هلند به این کشور سفر می کنند.

[caption id="attachment_185" align="aligncenter" width="780"]جاذبه های گردشگری کشور هلند جاذبه های گردشگری کشور هلند[/caption]

بهترین زمان سفر به کشور هلند

زمان سفر بستگی به برنامه ریزی خودتان و همراهانتان و تفریحات مورد علاقه‌تان دارد . درباره هلند باید گفت البته فصل بهار و تابستان هلند به دلیل فراوانی گل ها و سرسبزی و برگزاری جشنواره های محبوب گل، گردشگران بسیاری به آن سفر می‌کنند ولی شما در پاییز و زمستان هم می‌توانید به کشور هلند سفر کنید و از این سفر لذت ببرید.

[caption id="attachment_186" align="aligncenter" width="780"]بهترین زمان سفر به کشور هلند بهترین زمان سفر به کشور هلند[/caption]

هزینه های سفر به کشور هلند

 هزینه سفر به هلند بر اساس توری که انتخاب می‌کنید یا نوع سفرتان و حتی زمان سفرتان متغیر است. به‌ عنوان‌ مثال فصل های پرتردد و پر تقاضا معمولاً هزینه ها بالاتر از زمان های معمول هستند. هزینه های رایج سفر هلند شامل اقامت می‌باشد که هتل ها و اقامتگاه ها با قیمت های متفاوت وجود دارند، بعد از آن هزینه غذا و خورد و خوراک و حمل‌ و نقل و رفتن به مکان های تفریحی است  که آن‌ها هم به همین ترتیب از کم تا زیاد بسته به انتخاب شما متفاوت خواهند بود.

[caption id="attachment_188" align="aligncenter" width="780"]هزینه های سفر به کشور هلند هزینه های سفر به کشور هلند[/caption]

شرایط اقامت در کشور هلند

 همان‌طور که در بخش های قبل درباره هلند توضیح دادیم هلند جزو کشور های هم پیمان شنگن می‌باشد و برای ورود به این کشور، چه برای سفر تجاری، تفریحی و یا تحصیلی و چه برای اقامت دائم یا کوتاه مدت نیاز به اخذ ویزا یا روادید می‌باشد که به معنای کسب اجازه از نمایندگان هلند است. پس از آنکه تصمیم به سفر به هلند و کسب اطلاعات درباره هلند گرفتید، باید وارد سایت سفارت شوید فرم مربوط به درخواست ویزا را پر کنید و در وقت سفارت تعیین شده  به همراه مدارک لازم به سفارت هلند در تهران مراجعه کنید تا صلاحیت شما بررسی گردد و بعد از آن قبول یا عدم قبول درخواستتان به اطلاعتان خواهد رسید.

[caption id="attachment_189" align="aligncenter" width="780"]شرایط اقامت در کشور هلند شرایط اقامت در کشور هلند[/caption]

معایب زندگی در کشور هلند

 هلند با وجود آنکه کشوری پیشرفته با سطح فرهنگ بالاست ولی وفق دادن شیوه زندگی با شهروندان هلندی و آشنایی با فرهنگ آنها خصوصاً در اوایل اقامت کمی دشوار خواهد بود. اگر عادت به آب و هوای مرطوب و متغیر ندارید ممکن است کمی اذیت شوید چرا که بیشتر مناطق هلند زیر آب قرار دارد. توجه کنید هزینه مسکن، بیمه و درمان در هلند بالاست و باید برای آن خود را آماده کنید.

[caption id="attachment_191" align="aligncenter" width="780"]معایب زندگی در کشور هلند معایب زندگی در کشور هلند[/caption]

نکات مورد توجه برای سفر به کشور هلند

از زمان اقدام برای ویزا تا دریافت آن حدود 40 الی 50 روز طول می کشد، بنابراین هرچه زودتر برای دریافت ویزا اقدام کنید بهتر است. قبل از سفر کمی راجع به فرهنگ و آداب و رسوم مردم هلند تحقیق کنید تا در برخورد های اولیه تان دچار مشکل نشوید.

با توجه به فصلی که به کشور هلند سفر می‌کنید، لباس مناسب با خود به همراه داشته باشید. مردم آنجا عموماً در تابستان ها هم لباس بارانی با خود به همراه دارند و در زمستان ها که حتماً لباس گرم و یا بارانی و چتر همراهشان است.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱