اقتصاد هلند

اقتصاد هلند

شاید شما هم علاقه مند به سرمایه گذاری و تجارت با کشور هلند باشید، اما اطلاعات چندانی در رابطه با اقتصاد هلند ندارید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را دقیق تر با روابط تجاری این کشور و شرایط اقتصادی آن آشنا کنیم.

آشنایی با هلند و اقتصاد هلند

هلند یکی از کشورهای کوچک جهان است که در بخش شمال غربی قاره سبز واقع شده است. جالب است بدانید علی رغم وسعت محدود و جمعیت کمی که این کشور دارد، اما دارای اقتصاد بسیار قوی و پویا در همه زمینه های تجاری می باشد؛ تا جایی که می توان گفت هلند به لحاظ حجم صادرات در بین 10 کشور برتر جهان قرار دارد و بخش اعظمی از دارایی های خود را از این راه بدست می آورد. واحد پول این کشور یورو است و نرخ تورم در هلند در حدود 3 درصد می باشد. با توجه به این نتایج باید به این نکته دقت داشته باشیم که اقتصاد هلند بسیار قوی است.

[caption id="attachment_201" align="aligncenter" width="780"]اقتصاد هلند اقتصاد هلند[/caption]

ویژگی های شاخص اقتصاد هلند

هلند به لحاظ اقتصادی شاخصه های ویژه ای دارد. از این بین می توان به قدرت این کشور در صادرات اشاره کرد. این کشور در اکثر مواقع جزو 10 کشور اول در صادرات منابع به دیگر کشورها می باشد. در برخی مواقع نیز حتی تا پله های ششمی نیز صعود کرده است. به لحاظ واردات نیز هلند جز 8 کشور وارد کننده منابع و تجهیزات مختلف می باشد. همین آمار کلی بیانگر این موضوع است که هلند اقتصادی کاملا شناور و پویا دارد و از راکد بودن به دور است. همچنین اقتصاد هلند جزو 6 کشوری است که در زمینه سرمایه گذاری برتر می باشند. یکی از مهمترین صادرات کشور هلند که همه ما به خوبی آن را می شناسیم، صادرات گل و گیاه است. تنوع گونه های مختلف گل و گیاه در این کشور و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و به کارگیری علم باعث شده است، هلند بیش از پیش در این زمینه موفق باشد. البته منابع صادراتی هلند بسیار زیاد هستند که در بخش های بعدی بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

[caption id="attachment_202" align="aligncenter" width="780"]ویژگی های شاخص اقتصاد هلند ویژگی های شاخص اقتصاد هلند[/caption]

شرکای تجاری و منابع مهم کشور هلند

خوشبختانه هلند از جمله کشورهایی است که رابطه بسیار خوبی در همه بخش ها و علی الخصوص در زمینه های اقتصادی دارد. به همین خاطر است که وضعیت اقتصادی هلند در حد بسیار خوبی است و شرایط و کیفیت زندگی در این کشور مناسب می باشد. مهمترین شرکای تجاری هلند در زمینه صادرات کشورهای آلمان، بلژیک، فرانسه، ایتالیا و انگلیس هستند. همچنین عمده شرکای هلند در زمینه واردات کشورهای آلمان، بلژیک، آمریکا، چین، انگلیس و فرانسه هستند.

اصلی ترین منابع طبیعی این کشور که سهم زیادی در اقتصاد هلند دارند، منابع گاز طبیعی، سنگ آهک، زغال سنگ و نفت خام می باشند. مهمترین صنایع این کشور که باعث گردش اقتصاد هلند شده اند، صنایع کشاورزی، ماشین سازی، ماهیگیری، مواد و مصالح ساختمانی، صنایع فلزی، مواد شیمیایی و تجهیزات الکترونیکی هستند.

البته علاوه بر این ها و وجود بسیاری از منابع باید به نکته دیگری در اقتصاد هلند اشاره کنیم که باعث پیشرفت و پایداری رشد اقتصاد هلند شده است. چیزی که این اقتصاد شناور را بوجود آورده است، در وهله اول روابط اقتصادی و اجتماعی و عادات رفتاری مردم این کشور است که باعث جذب شرکای تجاری زیادی شده است. تکیه بر علم و استفاده از تکنولوژی نیز نیرو محرکه دیگر این اقتصاد پویا می باشد.

صادرات کشور هلند

همان طور که در بخش های قبلی نیز اشاره کردیم، اقتصاد هلند در بخش صادرات بسیار قوی است و به اغلب کشورهای جهان صادرات دارد. مهمترین اقلام صادراتی هلند به دیگر کشورهای جهان شامل بنزین، محصولات کشاورزی، گل و گیاه، ماشین آلات، مواد شیمیایی، مواد غذایی و محصولات دامی می باشد. در این بین نمی توان از نقش اصلی محصولات کشاورزی در صادرات این کشور چشم پوشی کرد. این تاثیر تا به جایی است که می توان گفت، میزان صادرات محصولات کشاورزی هلند به اندازه کل صادرات کشور ایران است و حتی از آن پیشی می گیرد. شناخته شده ترین محصول صادراتی این کشور برای اغلب مردم جهان گل و گیاه می باشد و اکثر مردم هلند را با نام کشور گل ها می شناسند.

[caption id="attachment_203" align="aligncenter" width="780"]صادرات کشور هلند صادرات کشور هلند[/caption]

واردات کشور هلند

شاید تصور کنید برای کشوری مثل هلند که حجم صادرات آن بسیار زیاد است، نباید انتظار واردات زیاد را داشته باشیم. اما این تصور اشتباه است. مبادلات متقابل همواره نقش پر رنگی را در اقتصاد هلند داشته است. این کشور علاوه بر این که در صادرات جزو چند کشور اول جهان است، در واردات نیز جزو اولین ها محسوب می شود و همین تجارت متقابل است که اقتصاد هلند را پایدار نگه داشته است. از جمله کالاهای وارداتی هلند می توان به تجهیزات حمل و نقل، مواد شیمیایی، البسه و پوشاک اشاره کرد.

[caption id="attachment_204" align="aligncenter" width="780"]واردات کشور هلند واردات کشور هلند[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱