ویزای یونان

ویزای یونان

همانطور که گفتیم یونان یکی از کشورهای پرجمعیت و جذابی است که هر ساله میلیون ها مسافر در صدد سفر به آن هستند. برای سفر به هر کشور اولین نکته ای که باید مد نظر قرار داد ویزای آن کشور است. برای دریافت ویزای یونان باید اطلاعاتی مهمی در این زمینه داشته باشید. همانطور که می دانید یونان یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن است که برای ورود به آن باید ویزای شینگن یونان را تهیه کنید.

[caption id="attachment_218" align="aligncenter" width="780"]ویزای یونان ویزای یونان[/caption]

اگر قصد سفر به یونان را دارید داشتن اطلاعاتی درباره ویزای یونان باید در اولویت کار شما قرار بگیرد. همانطور که می دانید هر کشور قوانین مربوط به خود را دارند که در دریافت ویزای آن کشور باید رعایت شود. در این مطلب با اطلاعات مهمی درباره ویزای یونان و شرایط اخذ آن آشنا می شویم.

کشور یونان

یونان یکی از کشورهای اروپایی است که به دلیل قدمت زیادی که دارد به یکی از کشورهای تاریخی پر طرفدار تبدیل شده است. این کشور در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و از لحاظ مسافت فاصله زیادی با ایران ندارد. وجود جاذبه های گردشگری فراوان در این کشور در کنار آب و هوای مدیترانه ای آن باعث شده گردشگران زیادی به یونان سفر کنند. یکی از تاریخی ترین شهرهای یونان آتن است که مرکز این کشور به شمار می رود. اگر قصد سفر به آتن و یا هرکدام از شهرهای دیگر یونان را دارید باید ابتدا با نحوه اخذ ویزای یونان آشنا شوید. با ما همراه باشید.

[caption id="attachment_217" align="aligncenter" width="780"]کشور یونان کشور یونان[/caption]

اخذ ویزای یونان

کسانی که در کشورهای غیر حوزه شینگن اقامت دارند باید برای سفر به کشورهای اروپایی از جمله یونان ویزای شینگن تهیه کنند. بنابراین مسافران ایرانی برای ورود به کشور یونان باید ویزای یونان از نوع شینگن را تهیه کنند. ویزای یونان به شما اجازه می دهد که در مدت زمان مشخصی در کشور یونان اقامت داشته باشید.

انواع ویزای یونان

ویزای یونان نیز مانند ویزای سایر کشورها دارای انواع مختلفی است. مهم ترین عاملی که در دریافت نوع ویزای شما تاثیر دارد هدف شما از سفر به کشور یونان است. به طور کلی ویزای یونان شامل انواع مختلف ویزای تحصیلی یونان، ویزای کار یونان، ویزای گردشگری یونان، ویزای خرید ملک، ویزای ازدواج، ویزای سرمایه گذاری و ... است. شما متناسب با هدفی که دارید می توانید ویزای یونان مورد نظر خود را تهیه کنید.

[caption id="attachment_219" align="aligncenter" width="780"]انواع ویزای یونان انواع ویزای یونان[/caption]

دریافت ویزای شینگن یونان

اولین گام برای دریافت ویزای یونان دریافت فرم مربوط به ویزا است که باید از سایت خود سفارت یونان دانلود شود. این فرم باید به صورت کامل توسط شخص متقاضی ویزای یونان تکمیل شود. دقت کنید اطلاعاتی که در این فرم وارد می شوند باید کاملا درست باشند. این فرم در زمان مراجعه به سفارت یونان باید همراه با سایر مدارکی که در ادامه معرفی می کنیم به سفارت تحویل داده می شوند.

[caption id="attachment_220" align="aligncenter" width="780"]دریافت ویزای شینگن یونان دریافت ویزای شینگن یونان[/caption]

مراحل دریافت ویزای یونان

مراحل دریافت ویزای یونان باید به صورت کاملا دقیق و تنظیم شده طی شوند تا اخذ ویزای شما با مشکلی رو به رو نشود. معمولا این روال برای صدور هر نوع ویزایی باید طی شوند. مهم ترین مراحل به شرح زیر هستند:

1-فراهم کردن همه مدارک مورد نیاز و اعلام شده از سوی سفارت برای دریافت ویزا

2-تکمیل فرم مربوط به درخواست ویزا و رزرو وقت سفارت

3-مراجعه به سفارت یونان در زمان تعیین شده به همراه مدارک مورد نظر

4-صدور ویزای یونان

پس از اینکه فرم مربوط به درخواست ویزا را تکمیل کردید باید آن را به ایمیل سفارت یونان ارسال کنید تا درخواست شما مورد بررسی قرار بگیرد. پس از تایید درخواستتان از سوی سفارت به شما اطلاع رسانی می شود که در یک زمان مشخص در سفارت یونان حضور پیدا کنید.

[caption id="attachment_221" align="aligncenter" width="780"]مراحل دریافت ویزای یونان مراحل دریافت ویزای یونان[/caption]

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای یونان

برای دریافت ویزای یونان مانند هر کشور دیگر باید مدارکی را آماده کنید تا به سفارت این کشور ارائه دهید. ما در این قسمت مهم ترین مدارکی که برای دریافت روادید یونان احتیاج دارید را معرفی می کنیم البته این مدارک باید متناسب با هدف سفر شما جمع آوری شوند. دقت کنید که تکمیل این مدارک نقش مهمی در صدور ویزای شما دارد و هر گونه نقص در آنها می تواند منجر به رد درخواست ویزای شما شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای یونان:

  • ارائه گذرنامه ای که حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد
  • ارائه مدارک شناسایی معتبر مانند شناسنامه و کارت ملی
  • دعوت نامه (در صورت وجود)
  • ارائه دو قطعه عکس رنگی 4 در 6 با زمینه سفید
  • ارائه سند ازدواج برای افراد متاهل
  • ارائه بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • بیمه مسافرتی
  • ارائه گردش مالی 6 ماه آخر حساب بانکی
  • -ارائه مدرکی که نشان دهنده رزرو هتل در کشور یونان باشد.
  • گواهی اشتغال به کار و یا فیش حقوقی برای کارمندان
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان
  • ارائه گواهی بازنشستگی
  • هزینه ویزا

مدارک ذکر شده باید به صورت کامل ترجمه شوند سپس به سفارت یونان تحویل داده شوند.

[caption id="attachment_222" align="aligncenter" width="780"]مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای یونان مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای یونان[/caption]

مدت زمان اخذ ویزای یونان

یکی از مواردی که در دریافت ویزای یونان باید توجه زیادی به آن شود زمان درخواست این ویزا است سعی کنید حداقل 3 ماه قبل از زمان سفر برای دریافت این ویزا اقدام کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل زمان کافی برای برطرف کردن آن داشته باشید. برای بررسی مدارک و تایید درخواست شما تقریبا دو هفته زمان لازم است. وجود هر گونه نقص در مدارک شما می تواند زمان صدور ویزا را به تعویض بیندازد بنابراین دقت کنید که مدارک را به صورت کامل و بدون نقص به سفارت یونان تحویل دهید.

[caption id="attachment_223" align="aligncenter" width="780"]مدت زمان اخذ ویزای یونان مدت زمان اخذ ویزای یونان[/caption]

دعوت نامه

احتمالا درباره تاثیر دعوت نامه در صدور ویزاها زیاد شنیده باشید. دعوت نامه از طرف کشور یونان برای شخص متقاضی دریافت ویزای یونان صادر می شود. به عنوان مثال کسی که در یونان دوست و یا خانواده ای دارد می تواند از طریق دعوت نامه ای که برای وی ارسال می کنند اقدام به اخذ ویزای یونان کند. دعوت نامه مجوز ورود شما به کشور یونان نیست اما می تواند در دریافت ویزای این کشور نقش مهمی داشته باشد. در دعوت نامه ها نکات زیادی مد نظر قرار می گیرد که یکی از مهم ترین آنها تضمین هزینه های مالی و اقامتی است. دعوت نامه نقش بسیار مهمی در جلب رضایت ماموران کنسولگری برای صدور ویزا دارد.

[caption id="attachment_224" align="aligncenter" width="780"]دعوت نامه دعوت نامه[/caption]

پیکاپ ویزا

همانطور که گفتیم روند دریافت ویزای یونان باید به طور کامل و منظم طی شود. پس از اینکه مراحل ذکر شده را طی کردید باید ویزای صادر شده به پاسپورت شما الصاق شود. فرآیند الصاق ویزا باید توسط موسسات مهاجرتی معتبر انجام شود. پیکاپ ویزا آخرین مرحله ای است که برای دریافت ویزای یونان باید انجام دهید. پس از انجام مراحل ذکر شده ویزای شما آماده بوده و قابل استفاده برای سفر به یونان می باشد.

هزینه دریافت ویزای یونان

یکی از مهم ترین قسمت ها در دریافت روادید یونان بررسی هزینه های ویزا است. همانطور که قبلا هم گفتیم در کنار مدارکی که باید در وقت سفارت یونان به سفارت تحویل دهید هزینه ای نیز در قبال بررسی مدارک از شما گرفته می شود. هزینه های ویزا متناسب با نوع ویزا و سن افراد دریافت می شود در واقع در شرایط مختلف هزینه های متفاوتی گرفته می شود. برای بزرگسالان هزینه ای که جهت صدور انواع مختلفی ویزا از جمله ویزای توریستی، ویزای ترانزیت، ویزای تجاری و ... دریافت می شود معادل 60 یورو است. کسانی که شهروند کشورهای اروپایی هستند برای دریافت این ویزا باید هزینه ای معادل 35 یورو پرداخت کنند. کودکان بین صفر تا 12 سال نیازی به پرداخت هزینه ندارند و می توانند ویزای یونان را به صورت کاملا رایگان دریافت کنند.

[caption id="attachment_225" align="aligncenter" width="780"]هزینه دریافت ویزای یونان هزینه دریافت ویزای یونان[/caption]

نکات مهم در مورد سفارت یونان

-هر فرد برای دریافت ویزا باید شخصا در زمان تعیین شده به سفارت یونان مراجعه کند. برای دریافت این ویزا نمی توانید شخصی را به نمایندگی از طرف خود بفرستید.

-در روز مصاحبه به هیچ وجه تاخیر نکنید و در زمان تعیین شده و حتی کمی زودتر در سفارت یونان حضور پیدا کنید. هر گونه تاخیر و یا غیبت داشتن در روز مصاحبه می تواند منجر به رد درخواست شما شود.

-فرم های مربوط به درخواست ویزا باید برای هر شخص به طور جداگانه پر شود. کسانی که خانوادگی (کودکان و بزرگسالان) سفر می کنند نیز باید فرم ها را به صورت مجزا پر کنند.

-برای دریافت ویزای یونان بهتر است همراه خود پول نقد داشته باشید زیرا ممکن است هزینه صدور ویزا را از طریق کارت خوان دریافت نکنند.

-در روز مراجعه به سفارت و مصاحبه حضوری باید کاملا آماده باشید و بتوانید ماموران کنسولگری را برای صدور ویزا قانع کنید. سعی کنید به سوال هایی که از شما پرسیده می شود کاملا صادقانه پاسخ دهید.

-مدارک ذکر شده را به صورت کامل در دارالترجمه های رسمی ترجمه کنید. این مدارک باید توسط وزارت امور خارجه و دادگستری تایید شوند.

-در روز  وقت سفارت یونان حتما با مدارکی که نشان دهنده رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما و بلیط هتل باشد را ارائه دهید.

همانطور که دیدید برای دریافت ویزای یونان باید مراحل مختلفی سپری شوند که هر کدام از این مراحل شرایط و قوانین مربوط به خود را دارند مسلما کمک گرفتن از کارشناسانی مجرب و با تجربه در این زمینه باعث می شود روند کاری شما با سرعت بیشتری پیش رود و مشکلی برای دریافت ویزای شما پیش نیاید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱