وقت سفارت یونان

وقت سفارت یونان

مهمترین اقدام جهت اخذ ویزای توریستی، تجاری، کاری، پزشکی و دیگر ویزاهای یونان گرفتن وقت سفارت یونان می باشد. در ادامه ی این مطلب ما می خواهیم در مورد ساعت کاری، آدرس، نحوه گرفتن وقت سفارت یونان، روند گرفتن وقت سفارت، مصاحبه در سفارت یونان و قوانین گرفتن وقت سفارت مباحثی ذکر کنیم. از این رو اگر نیاز به اخذ وقت از این سفارت دارید با ما همراه باشید زیرا این مراحل نیاز به توجه بالایی می باشد.

کشور یونان

یکی از کشورهای توسعه یافته و جذاب قاره ی اروپا کشور یونان بوده که در همسایگی کشورهای ترکیه، آلبانی، بلغارستان و مقدونیه قرار دارد. با توجه به اینکه این کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، سالانه افراد زیادی جهت اخذ ویزای این کشور اقدام می کنند که در این بین گرفتن وقت سفارت یونان بسیار حائز اهمیت است. توجه داشته باشید که وقت سفارت یونان به افرادی تعلق می گیرد که قصد بازدید از کشور یونان را داشته یا بخواهند برای کار به این کشور بروند و یا اینکه قصد تحصیل در کشور یونان را داشته باشند.

برای این عوامل نیاز است که افراد ابتدا درخواست روادید یونان دهند که در این بین گرفتن وقت مصاحبه و تکمیل فرم تقاضای روادید در مرحله ی اول قرار دارد. گرفتن وقت سفارت یونان خود نیاز به انجام دقیق مراحلی داشته که بدون آگاهی نمی توان این مراحل را انجام داد. از این رو بهتر است ابتدا با مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت یونان که در ادامه به توضیح آن می پردازیم آشنا شده و همچنین روند گرفتن وقت سفارت یونان را نیز مورد بررسی قرار دهید.

[caption id="attachment_230" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت یونان وقت سفارت یونان[/caption]

روند گرفتن وقت سفارت یونان

گرفتن وقت سفارت یونان به سه صورت تلفنی، حضوری و آنلاین صورت می‌گیرد. روش جضوری امروزه کاربرد زیادی نداشته زیرا در حال حاضر افراد زیادی با توجه به آسان بودن روش اینترنتی از طریق سایت های آنلاین و فضای مجازی اقدام به گرفتن وقت سفارت یونان و اخذ ویزا می کنند. برای این امر لازم است که شخص ابتدا در سایت رسمی سفارت یونان یک حساب کاربری ایجاد کرده و اطلاعات خواسته شده را به ثبت برساند. پس از این مرحله، به صفحه ی تعیین وقت سفارت یونان رفته و در بین وقت های آزاد زمان مناسبی که با شرایط کاری آن فرد مطابقت دارد انتخاب کند.

توجه داشته باشید که انتخاب این وقت به معنای رزرو قطعی آن نیست. بلکه وقت سفارت، زمانی رزرو شده محسوب می شود که باید در این هنگام به تأیید سفارت یونان برسد. در حقیقت پس از اینکه شما وقت مورد نظر خود را تعیین کردید، سفارت تأییدیه ای ارسال خواهد کرد که آیا با وقت مورد نظر شما موافقت کرده یا خیر. در این هنگام اگر از طرف سفارت تأییدیه دریافت نکردید، بدانید که با درخواست شما موافقت نشده است و باید دوباره برای گرفتن وقت اقدام کنید. در این مرحله نیاز است که فرد برای انجام مصاحبه و انگشت نگاری در تاریخ و ساعت مقرر به سفارت یونان مراجعه کند.

[caption id="attachment_231" align="aligncenter" width="780"]روند گرفتن وقت سفارت یونان روند گرفتن وقت سفارت یونان[/caption]

وقت سفارت یونان فوری

اگر فردی قصد سفر به کشور یونان را داشت و زمان بندی سفرش به گونه‌ای بود که نیاز باشد در اولین زمان ممکن به این کشور سفر کند، باید نسبت به اخذ وقت سفارت یونان به صورت فوری اقدام شود. توجه داشته باشید که کشور یونان یکی از کشورهای حوزه شینگن بوده از این رو ویزای هر کدام از کشورهای این حوزه را که داشتید می توانید به کشور یونان نیز سفر کنید. همچنین وقتی که فرد ویزای یونان را داشته باشد می تواند به دیگر کشورهای حوزه شینگن نیز سفر کند. نکته ی حائز اهمیت این است که در حال حاضر سفارت یونان در بین کشورهای حوزه شینگن سریع ترین وقت را داشته و از این لحاظ بسیار مورد توجه مسافران قرار گرفته است. اگر برای سفر به یونان دعوت نامه داشته باشید طبیعتاً می توانید راحت تر وقت فوری سفارت یونان را اخذ کنید.

[caption id="attachment_232" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت یونان فوری وقت سفارت یونان فوری[/caption]

وقت سفارت یونان

یکی دیگر از روش های گرفتن وقت سفارت یونان روش وی اف اس می باشد که برای این امر نیاز است به دفتر شرکت مراجعه کرده و وقت سفارت یونان را اخذ کنید. کار این شرکت به طور کلی رسیدگی به خواسته ی متقاضیان ویزا می باشد و افراد به راحتی می توانند از این طریق وقت سفارت یونان و یا هر کشور دیگری را دریافت کنند.

[caption id="attachment_233" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت یونان وقت سفارت یونان[/caption]

تعیین وقت مصاحبه از سفارت یونان

پس از تعیین وقت سفارت یونان افراد متقاضی باید در زمان و تاریخ مشخص شده به سفارت یونان مراجعه کرده و مصاحبه ای با مأموزان سفارت انجام دهند. توجه داشته باشید که انجام این مصاحبه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا درست انجام دادن آن می تواند به شما کمک کند که در زمان کوتاه تری ویزای یونان را دریافت کنید. مهمترین اشتباهاتی که ممکن است در هنگام مصاحبه رخ بدهد شامل انجام رفتارهایی مضطربانه، پاسخ های بی ربط به سوالات، پریدن در وسط حرف افسر کنسولی، کامل نبودن مدارک، جواب ندادن به سوالات به صورت صادقانه، مخالفت با مأمورین سفارت و عدم پاسخ مناسب به سوالات می باشد. همچنین حاضر نشدن در وقت مشخص در سفارت برای افسر کنسولی بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند در نظر وی تغییر ایجاد کند.

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت یونان

در هنگام تعیین وقت سفارت یونان، وقتی که افراد بخواهند جهت مصاحبه در این سفارت حضور یابند، باید مدارکی چون  ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی، فرم تکمیل شده تقاضای ویزای شینگن یونان، دعوتنامه در صورت داشتن، ترجمه رسمی گواهی بانک مبنی بر تمکن مالی فرد، سند مالکیت خانه، معرفی نامه شغلی، بیمه نامه مسافرتی معتبر و شش قطعه عکسی که ظرف ۶ ماه اخیر گرفته شده باشد نیاز است. همانطور که در بالا نیز ذکر شد عدم جمع آوری هر کدام از این مدارک می‌تواند موجب از دست دادن شانس شما برای اخذ ویزای یونان شود. از این رو در گردآوری مدارک باید توجه زیادی به عمل آورید.

[caption id="attachment_234" align="aligncenter" width="780"]مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت یونان مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت یونان[/caption]

زمان مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت یونان

همانطور که ذکر شد برای دریافت وقت سفارت یونان نیاز است که ابتدا از طریق وب سایت سفارت یونان درخواست شود و سپس مدارک لازم به این سفارت ارائه شود. معمولاً برای صدور ویزا و بررسی اولیه مدارک دو هفته زمان نیاز است. در این مدت گذرنامه شما در سفارت یونان باقی می ماند و پس از دریافت مدارک سفارت به شما رسیدی داده می شود که در این رسید تاریخ و زمان مراجعه به سفارت برای دریافت پاسخ نهایی بیان شده است. توجه داشته باشید که در هنگام مراجعه ی مجدد به سفارت یونان لازم است که این رسید را همراه خود ببرید و پاسخ نهایی را دریافت کنید. همچنین برای تعیین وقت سفارت یونان نیز نیاز به پرداخت مبلغی می باشد که این میلغ برای کودکان زیر دوازده سال رایگان بوده و برای افراد دوازده تا هجده سال نیز نصف بزرگسالان می باشد.

[caption id="attachment_235" align="aligncenter" width="780"]زمان مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت یونان زمان مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت یونان[/caption]

قوانین گرفتن وقت سفارت یونان

برای گرفتن وقت سفارت یونان باید به قوانین این امر توجه کنید تا بتوانید سریع تر به خواسته ی خود برسید. مثلاً اینکه لازم است حداقل ۳۰ دقیقه زودتر از وقت اعلام شده توسط سفارت در این محل حاضر شوید و به کنترل مدارک و تأییدیه آن بپردازید. همچنین نیاز است که هر فرد شخصاً فرم درخواست ویزا را پر کرده و برای انجام مصاحبه و انگشت نگاری در وقت تعیین شده در سفارت یونان حضور داشته باشد. توجه داشته باشید که وجه صدور ویزا و تعیین وقت سفارت یونان به صورت نقدی پرداخت گشته و استفاده از کارت عضو شتاب در این محل امکان پذیر نمی باشد.

نکته ی قابل توجه دیگر این است که همه ی مدارک شما باید به صورت انگلیسی ترجمه شده و توسط دادگستری کشور و وزارت امور خارجه مورد تأیید قرار گیرد. بهتر است در هنگام حضور در سفارت یونان رسید خرید بلیط هواپیما و واچر هتل را به همراه داشته باشید زیرا ممکن است افسر کنسولی این مدارک را نیز از شما درخواست کند و در مرحله ی آخر مصاحبه در سفارت از شما انگشت نگاری می شود.

نکته بسیار مهمی که در رابطه با ویزای توریستی یونان باید بدانید این است که اگر بخواهید از طریق ویزای یونان به کشورهای دیگر حوزه شینگین سفر کنید، تا جای امکان از گفتن این موضوع به مأمورین سفارت در روز مصاحبه و روز وقت سفارت یونان خودداری کنید. همچنین توجه داشته باشید که بعضی مواقع هنگام ورود به کشور یونان مأمورین مرزی یونان مجدداً درخواست بازبینی مدارک مسافر را می نمایند و در صورتی که این مدارک به صورت کامل به همراهتان نباشد آن ها می توانند از ورود شما به داخل خاک یونان جلوگیری کنند. بنابراین همراه داشتن مدارک در طول زمان سفر به یونان امری ضروری است.

[caption id="attachment_236" align="aligncenter" width="780"]قوانین گرفتن وقت سفارت یونان قوانین گرفتن وقت سفارت یونان[/caption]

آدرس سفارت یونان

برای گرفتن وقت سفارت یونان به صورت حضوری می توان به سفارت این کشور مراجعه کرد. سفارت یونان در تهران واقع شده است. آدرس سفارت نام برده در خیابان آفریقا، بلوار اسفندیار، پلاک 43 می باشد.

[caption id="attachment_238" align="aligncenter" width="780"]آدرس سفارت یونان آدرس سفارت یونان[/caption]

ساعت کاری سفارت یونان

ساعت کاری سفارت یونان در ایران روزهای یک شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۶ می باشد. همچنین ساعت کاری بخش کنسولی سفارت یونان در کشور ایران روزهای یک شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۷ بوده و شماره تلفن این بخش 02122053784 می باشد. توجه داشته باشید همانطور که قبلاً هم ذکر شد حضور به موقع در تاریخ و ساعت مشخص شده برای افسر کنسولی بسیار مهم است.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱