هزینه ویزای شینگن

هزینه ویزای شینگن

شاید نام ویزای شینگن را بارها شنیده اید و می دانید این ویزا یکی از ویزاهای مهم تجاری و توریستی است که برای سفر به اغلب کشورهای اروپایی به آن نیاز دارید. اما شینگن چیست؟ شینگن در واقع به مجموعه ای از کشورهای اروپایی گفته می شود که تحت پیمانی با نام شینگن دارای قوانین یکپارچه در راستای اهداف و مقررات مرزی هستند. تمام کسانی که به این مناطق سفر می کنند اعم از کسانی که به سفرهای تجاری می روند یا کسانی که به عنوان توریست به این کشورها سفر می کند باید برای ورود به این کشورها ویزای شینگن داشته باشند. البته تا حدود زیادی ویزای شینگن برای تجاری که دائما به کشورهای اروپایی سفر می کنند ضروری است. در واقع ویزایی که شما برای ورود به این کشورها نیاز دارید به نام ویزای شینگن معروف است. میتوانید جهت آگاهی یافتن از هزینه ویزای شینگن، با آژانس های مسافرتی معتبر در ارتباط باشید.

کشورهای شامل ویزای شینگن و هزینه آن

ایده یکپارچه سازی کشورهای اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم مطرح شد. اولین بار تنها ۴ کشور عضو بودند که این کشورها شامل سوئد، دانمارک، فنلاند و نروژ می شدند. اما به مرور زمان این پیمان گسترده تر شد و اکنون حدود ۲۶ کشور عضو پیمان شینگن هستند. این کشورها در حال حاضر شامل بلژیک، اتریش، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان؛ یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لاتویا، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ،لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختنشتاین می باشد. شما برای سفر به هرکدام از این کشورهای اتحادیه اروپا به ویزای شینگن نیاز دارید. هزینه ویزای شینگن در این کشورها به چند بخش تقسیم می شود. اولین بخش، هزینه ویزای ترانزیت فرودگاهی است که حدود ۶۰ یورو است. بخش بعدی هزینه ای است که برای اقامت ۹۰ روزه  خود می پردازید که این مبلغ حدود ۶۰ یورو است. اما اگر می خواهید که ویزای اقامت طولانی بگیرید هزینه این اقامت برای شما در حدود ۹۹ یورو می باشد. قیمت ویزای شینگن در ایران حدود یک تا پنج میلیون تومان است که برای کشورهای مختلف این هزینه مطابق قیمت یورو متفاوت است. در صورتی که شخص انجام امور مربوط به دریافت ویزای شینگن را به آژانس های مسافرتی معتبر واگذار نماید، باید  هزینه جداگانه ای بابت انجام خدمات پرداخت کند.

[caption id="attachment_5288" align="aligncenter" width="780"] هزینه ویزای شینگن
هزینه ویزای شینگن[/caption]

سایر کشورهایی که در آینده به پیمان شینگن ملحق می شوند

در حال حاضر برخی از کشورهای اروپایی هنوز عضو نشده اند اما قرار است که به این پیمان وارد شوند. پس شما فعلا بدون ویزا می توانید به این کشورها سفر کنید. کشورهایی که قرار است در آینده نزدیک به این پیمان ملحق شوند شامل رمانی، بلغارستان و قبرس است. البته به این نکته توجه کنید که هزینه ویزای شینگن مربوط به زمانی است که خود فرد به صورت شخصی اقدام به دریافت این ویزا کند.

اولین نوع ویزای اتحادیه شینگن (usv):

این ویزا انواع مختلفی دارد که به ۳ دسته تقسیم می شوند و هر کدام از این ویزاها هزینه متفاوتی دارند. این ویزا اولین نوع از ویزای اتحادیه شینگن می باشد. این ویزا مجوز ورود به کشور های عضو پیمان شینگن حداکثر به مدت ۳ ماه یا ۹۰ روز می باشد. به طبع این ویزا از زمان ورود شما به یکی از کشورهای عضو این پیمان شروع می شود و تفاوتی ندارد که شما با آن ویزا به چند کشور عضو اتحادیه شینگن سفر کنید یا تنها در یک کشور مستقر شوید. این ویزا در واقع همان ویزای توریستی و گردشگری محسوب می شود و به دلیل زمان کوتاه این هزینه ویزای شینگن نیز نسبت به نمونه های دیگر پایین تر است.

[caption id="attachment_5289" align="aligncenter" width="780"] هزینه ویزای شینگن
هزینه ویزای شینگن[/caption]

انواع ویزای شینگن توریستی و هزینه آن:

ویزای توریستی به ۳ دسته تقسیم می شود. هزینه ویزای شینگن بر اساس نوع آن متفاوت خواهد بود. این ویزاها هر یک دارای قوانین خاص مربوط به خود هستند.

نمونه اول آن ویزای ترانزیت فرودگاهی است. مسافرانی که از این ویزا استفاده می کنند حق خروج از فرودگاه عضو پیمان شینگن را ندارند و در این فرودگاه ها تنها می توانند که هواپیمای خود را عوض کنند و به مقصد دیگری پرواز کنند اما نمی توانند وارد خاک کشور شوند و در آن اقامت کنند. این ویزا نسبت به تمامی نمونه های دیگر آن هزینه پایین تری دارد.

نمونه بعدی از ویزاهای توریستی شینگن ویزای عبور و ترانزیت می باشد. به وسیله این ویزا شما می توانید در خاک کشورهای عضو این اتحادیه تنها به مدت ۵ روز اقامت کنید و سپس خاک آن کشور را به منظور سفر به کشور دیگری ترک نمایید.

ویزای نوع سوم از ویزای توریستی خود شامل ۳ بخش دیگر است. این نوع ویزا امکانات بیشتری را به مسافر می دهد و به طبع هزینه بیشتری را باید برای اخذ آن صرف کند. مسافرانی که قصد اخذ ویزای شینگن را دارند باید با توجه به موقعیت و شرایط خود یکی از انواع آن را دریافت کنند. قیمت این نوع ویزا حدود ۶۰ یورو است که در زمان درخواست به صورت نقدی  پرداخت می شود.

هزینه اخذ ویزای توریستی حدود ۲۰۰ یورو است اما نوع دیگری از ویزای شینگن  توریستی هم وجود دارد که قیمت آن حدود ۳۵ یورو می باشد که شامل  گروه خاصی مانند شامل کودکان ۶ تا ۱۲ سال ،  مهاجرانی از گرجستان، کوزوو ؛ روسیه و اوکراین و  دانش آموزان، دانشجویان و معلمانی که به مدت کوتاه برای کارهای پژوهشی به کشورهای عضو شینگن سفر می کنند ، می باشد.

[caption id="attachment_5290" align="aligncenter" width="780"] هزینه ویزای شینگن
هزینه ویزای شینگن[/caption]

ویزای شینگن یک بار ورود توریستی:

این نوع ویزا بدین معنی است که شما به وسیله این ویزا تنها یک بار می توانید به خاک یک کشور عضو اتحادیه شینگن سفر کنید و پس از ترک خاک آن کشور دیگر اجازه استفاده از آن ویزا را نخواهید داشت، فارغ از اینکه زمان ویزای شما به پایان رسیده باشد و یا هنوز اعتبار داشته باشد. این ویزا در بین نمونه های دیگر ویزای نوع ۳ توریستی هزینه کمتری را برای اخذ شامل می شود اما نسبت به دو نوع ۱و ۲ ویزای توریستی شینگن هزینه بیشتری را دارد. هزینه ویزای شینگن از نوع ویزای توریستی بالاتر است.

[caption id="attachment_5291" align="aligncenter" width="780"] هزینه ویزای شینگن
هزینه ویزای شینگن[/caption]

ویزای شینگن دو بار ورود توریستی:

نمونه بعدی از ویزای توریستی شینگن ویزای دو بار ورود توریستی است. این ویزا هم شرایط مشابه با ویزای یک بار ورود توریستی دارد اما تنها به وسیله آن دو بار می توانید به خاک کشور های عضو پیمان شینگن سفر کنید. همچنین مدت اعتبار این ویزا نسبت به یک بار ورود توریستی بیشتر است. هزینه ویزای شینگن از نوع توریستی ممکن است کمی بیشتر از هزینه اخذ ویزای یک بار ورود توریستی باشد اما در واقع می تواند برای کسانی که قصد مسافرت به کشورهای اروپایی را بیش از یک بار در سال دارند مفید تر باشد.

ویزای شینگن چند بار ورود توریستی:

این ویزا نسبت به سایر ویزاهای توریستی هزینه تقریبا بالاتری دارد اما برای کسانی که قصد مسافرت های دائمی به کشورهای اروپایی را به مدت حداکثر یک سال دارند استفاده بیشتری دارد. این ویزای شینگن دارای یک محدودیت زمانی است و آن هم این است که تنها برای ۹۰ روز در مدت هر ۶ ماه یکبار، می توانید در خاک یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن مستقر شوید و این مدت فارغ از اینکه شما قصد مسافرت به چند کشور را دارید و یا تنها می خواهید در یک کشور به مدت ۹۰ روز ساکن شوید، پس از ورود به خاک هر یک از این کشورها آغاز می شود.این ویزا همانطور که می بینید مدت زمان طولانی دارد و هزینه آن به دلیل اقامت بلند مدت شما در کشور های اروپایی بیشتر است.

ویزای اعتباری منطقه محدوده(LTV):

نمونه بعدی از ویزای شینگن که خارج از ویزای توریستی است، ویزای منطقه محدوده نام دارد. این ویزا به این دلیل به منطقه محدوده معروف است که شما فقط در منطقه خاصی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن می توانید اقامت کنید و به وسیله آن نمی توانید به تمام نقاط کشورهای اروپایی مسافرت کنید. این ویزا به جز مناطق خاصی که در آن ذکر شده است هیچ اعتبار دیگری ندارد و معمولا تحت شرایط خاصی مثلا ویزای پناهندگان صادر می شود. اما مزیت این نوع ویزای شینگن این است که به وسیله آن می توانید برای زمان نامحدودی در خاک یک کشور عضو اتحادیه شینگن مستقر شوید. این نوع ویزا معمولا چون در شرایط خاص و برای افراد خاصی صادر می شود هزینه ویزای شینگن نیز متغیر خواهد بود.

[caption id="attachment_5292" align="aligncenter" width="780"]هزینه ویزای شینگن هزینه ویزای شینگن[/caption]

ویزای ملی (NV) و هزینه آن:

نمونه بعدی از ویزای شینگن که اعتبار بسیار بالایی هم دارد ویزای ملی می باشد. از این ویزا به عنوان ویزای نوع D هم یاد می شود. این ویزا برای کسانی صادر می شود که به مدت مشخصی قرار است در خاک یک کشور عضو پیمان شینگن مستقر شوند. این افراد می توانند شامل دانشجویان در حال تحصیل در یکی از این کشورها یا تجاری باشند که باید برای انجام کارهای اقتصادی خود به مدت مشخصی در این کشورها اقامت کنند. هزینه ویزای شینگن بالاست و تا حدود زیادی آن را از سایر نمونه های این ویزا متمایز می کند. با در اختیار داشتن این نمونه از ویزای شینگن می توانید به مدت نا محدودی که در ویزا ذکر می شود به خاک این کشورها رفت وآمد داشته باشید. معمولا این ویزا به کسانی اعطا می شود که قصد انجام کارهای پژوهشی وتحقیقاتی دارند و برای مدت تقریبا یک سال یا مدت تحصیل مشخص قرار است در این کشورها اقامت کنند. همچنین موارد ضروری که فردی نیاز به انجام اقدامات پزشکی دارد شامل این نوع ویزای شینگن خواهد شد. برخی از سفارتخانه ها اخیرا پروسه اخذ ویزای شینگن و دریافت مدارک را یک شرکت خصوصی به نام وی اف اس گلوبال واگذار کرده اند. هزینه ای که این شرکت برای صدور ویزا دریافت می کند، حدود ۲۸ یورو است اما این به معنی اخذ ویزا به صورت قطعی نیست. این نوع ویزا از آن جهت که مخصوص تاجران و بازرگانان است معمولا هزینه بیشتری هم برای اخذ آن باید پرداخت شود.

[caption id="attachment_5294" align="aligncenter" width="780"]هزینه ویزای شینگن هزینه ویزای شینگن[/caption]

نحوه پرداخت هزینه ویزای شینگن:

شما پس از تکمیل مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن به یک مصاحبه دعوت می شوید که در آن دلیل شما برای مسافرت و مکانی که قرار است شما در آن سکونت کنید را مشخص می کنید. پس از اینکه نوع ویزای شینگن شما مشخص شد. هزینه های مربوط به آن نوع ویزا محاسبه می شود و شما می توانید هزینه ویزای شینگن خود را در سفارت یا کنسولگری آن کشور پرداخت کنید. این نوع پرداخت می تواند به وسیله کارت اعتباری انجام شود یا اینکه باید آن را به صورت نقدی پرداخت کنید. با این حال در بسیاری از کنسولگری ها به شما اجازه استفاده از کارت اعتباری را نمی دهند به همین جهت استفاده از پول نقد برای شما می تواند تنها راه چاره می باشد. هزینه ویزای شینگن برای شما می تواند شامل هزینه ویزا و خدمات مربوط به آن باشد اما در صورتی که درخواست ویزای شینگن شما رد شود هزینه شما قابل استرداد نمی باشد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بیواسطه در خصوص ویزای شینگن میباشد ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱