جاذبه های دیدنی نیس

جاذبه های دیدنی نیس

برای افرادی که به فرانسه و علی الخصوص شهر نیس فرانسه سفر می کنند، آشنایی ابتدایی با جاذبه های دیدنی نیس می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. به همین جهت در این مقاله قصد داریم شما را با دیدنی های نیس آشنا کنیم.

[caption id="attachment_657" align="aligncenter" width="780"]جاذبه های دیدنی نیس جاذبه های دیدنی نیس[/caption]

بهترین جاذبه های گردشگری نیس

نیس یکی از شهرهای ساحلی کشور فرانسه است که در قسمت جنوب شرقی فرانسه در نزدیکی ایتالیا قرار گرفته است. گردشگران حرفه ای که با کشور فرانسه و زیبایی های آن آشنایی کامل دارند، معمولا پس از گشت و گذار در مرکز این کشور و تماشای جاذبه های گردشگری جهانی این کشور، سعی می کنند مکان های بکر و زیباتری را برای بازدید انتخاب کنند. شهر نیس نیز یکی از همین مناطق بکر و استثنایی کشور فرانسه است. با این که نیس شهر آنچنان بزرگی نیست؛ اما توانسته است جاذبه های طبیعی بسیار زیادی را در خود جای دهد. جاذبه های دیدنی نیس بی شمارند. معروف ترین جاذبه های دیدنی نیس شامل محله قدیمی نیس، تفرجگاه انگلیسی ها، میدان ماسنا، پارک دی والدروز، تپه قلعه، سونتیو دو لیتوغال، چشمه های آبگرم، گالری لافایت، موزه ملی مارک شاگال، بازار cours saleya، الدتاون، موزه ماتیس، صومعه نوتردام دو سیمه، باغ آلبرت اول، کلیسا جامع روسن سن نیکولا، موزه هنرهای زیبا، رژینا و .... می باشد.

تفرجگاه انگلیسی ها

یکی از معروف ترین بخش های شهر نیس و از دیدنی های شهر نیس می توان به تفرجگاه انگلیسی ها اشاره کرد. تفرجگاه انگلیسی ها در واقع خیابانی به همین نام است که به خیابان پروم نیز مشهور می باشد. البته علت اصلی نامگذاری این خیابان به تفرجگاه انگلیسی ها به سالیان دور باز می گردد. جایی که خانواده های ثروتمند انگلیسی به این منطقه سفر می کردند و حتی بسیاری از آن ها در این جا سکونت داشتند. تفرجگاه انگلیسی ها یکی از جاذبه های دیدنی نیس است که همگان را به سوی خود می کشاند. این خیابان در کنار سواحل نیس قرار داشته و در عرض آن اماکن گردشگری و دیدنی فراوانی یافت می شود. شما می توانید از رستوران ها، کافه ها، مراکز گردشگری، بازار، مراکز خرید و ... دیدن کنید و ساعاتی را در کنار ساحل دیدنی نیس سپری کنید. در این مکان امکاناتی نظیر اسکیت و دوچرخه نیز موجود می باشد که می توانید از آن ها نیز بهره مند شوید.

[caption id="attachment_653" align="aligncenter" width="780"]تفرجگاه انگلیسی ها تفرجگاه انگلیسی ها[/caption]

میدان ماسنا

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی نیس، میدان ماسنا است. به جرئت می توان گفت میدان ماسنا یکی از زیباترین میادین کشور فرانسه است. نام ماسنا نیز به افتخار یکی از فرماندهان امپراطوری ناپلئون، یعنی آندره ماسنا نام گذاری شده است. در این میدان می توانید فواره زیبایی را مشاهده کنید که چند دقیقه تماشای آن خالی از لطف نیست. علاوه بر فواره شما می توانید 7 مجسمه که نماد قاره های مختلف هستند را مشاهده کنید. همچنین مجسمه آپولو با عظمت خیره کننده ای در مرکز این میدان بنا شده است و جلوه ای خاص به آن داده است. سبک طراحی ساختمان ها در این میدان مشابه سبک ایتالیایی است. کف میدان سنگ فرش شده و عبور و مرور اتومبیل در آن ممنوع است. همه این ها باعث شده است که این میدان به یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی نیس بدل شود.

[caption id="attachment_654" align="aligncenter" width="780"]میدان ماسنا میدان ماسنا[/caption]

محله قدیمی نیس

همان طور که از نام آن بر می آید، محله قدیمی نیس اختصاص به مناطق قدیمی این شهر دارد که با گشت و گذار در آن می توانید در تاریخ سفر کنید و لذت کافی را ببرید. محله قدیمی یا شهر قدیمی نیس یکی از جاذبه های دیدنی نیس است که تقریبا همه چیز را در خود جای داده است. بخش اعظمی از جاذبه های دیدنی نیس در این محله قرار دارد. از جمله مشهورترین جاذبه های دیدنی نیس که در شهر قدیم واقع شده است، می توان به میدان کاخ دادگستری، کور سالیا، بندر، فنوکیو، کاخ لاسکاری، خانه ماتیس، کلیسا جامع سنت رپارات، اپرای نیس و ... اشاره کرد. شما با قدم زدن در محله قدیمی می توانید از بیشتر جاذبه های نیس دیدن کنید.

[caption id="attachment_655" align="aligncenter" width="780"]محله قدیمی نیس محله قدیمی نیس[/caption]

پارک دی والدروز

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی نیس، پارک دی والدروز است که سبک طراحی آن کاملا سنتی و به سبک گوتیک می باشد. در این پارک دیدنی می توانید کاخ، فواره های زیبا، آبشارها و مجسمه های زیبایی را مشاهده کنید. پارک دی والدروز در دانشکده علوم شهر نیس واقع شده است و بازدید از آن برای عموم رایگان می باشد. اگر عاشق طبیعت و مناظر زیبا و طبیعی هستید، به شما تجربه گذراندن ساعاتی در این پارک را پیشنهاد می کنیم. اصلی ترین بخش این مجموعه کاخ فرانسوی و شاتو آن می باشد که تقریبا در مرکز پارک قرار گرفته است.

این ها تنها چند مورد از جاذبه های دیدنی نیس هستند که قصد داشتیم شما را با آن ها بیشتر آشنا کنیم.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

 جاذبه های دیدنی نیس