جمعیت نیس

جمعیت نیس

یکی از بزرگترین شهرهای کشور فرانسه شهر نیس (nice) می باشد. شهر نیس یکی از 5 شهر بزرگ کشور فرانسه است. شهر نیس در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و در بیشتر ایام سال از حضور گردشگران لبریز است. در این مقاله می کوشیم شما را با ویژگیهای خاص شهر نیس  و خصوصیات جمعیت نیس بیشتر آشنا کنیم.

 نیس یک شهر پر رفت و آمد توریستی است و شاید به همین دلیل سرشماری جمعیت نیس  به طور مرتب انجام نمی گیرد. آخرین سرشماری در شهر نیس مربوط به سال 2015 بوده است که بر طبق آن از میان آن دسته از ساکنان شهر نیس که تابعیت فرانسوی دارند آمارگیری شده است. این شهر زیبا تنها 342522 نفر جمعیت دارد. این در حالی است که جمعیت نیس در سال 2007 حدود 348721 نفر بوده است. درواقع نمودار رشد جمعیتی شهر نیس در بیست سال گذشته چیزی حدود 10.000 نفر تفاوت دارد از این تعداد جمعیت 160123 نفر را مردان و 182399 نفر را خانمها تشکیل داده اند. همچنین آمارگیری سال 2015 نشان میدهد که 61666 نفر از ساکنان شهر نیس را مهاجران تشکیل میدهند. البته این شهر همه ساله میزبان بیشتر از چهار و نیم میلیون نفر گردشگر از سراسر جهان است. اکثر مردم شهر نیس کاتولیک هستند. البته در این شهر مسلمانان مهاجر نیز حضور دارند.

[caption id="attachment_609" align="aligncenter" width="780"]جمعیت نیس جمعیت نیس[/caption]

غذا در فرهنگ فرانسه

مشهورترین علاقۀ مردم کشور فرانسه و نیس آشپزی است. آشپزی فرانسه در سطح جهان بسیار شناخته شده است و در آن به دقت به مواردی مانند مواد اولیه و جزئیات طبخ و تزیین در آَشپزی این کشور دارای اهمیت بسیاری است. همچنین آشپزان فرانسوی در سراسر جهان شهرت دارند.

[caption id="attachment_610" align="aligncenter" width="780"]غذا در فرهنگ فرانسه غذا در فرهنگ فرانسه[/caption]

آداب معاشرت

در سفر به شهر نیس و برخورد با مردم فرانسه بهتر است به برخی از موارد دقت کنید:

  1. برای فرانسوی ها وقت شناسی از اهمیت بسیاری برخوردار است پس اگر توسط یک دوست فرانسوی به جایی دعوت شدید دقت کنید که سر وقت در آن مکان حاضر باشید و اگر دچار تاخیر ناخواسته ای شدید بلافاصله با تلفن به میزبان خود خبر بدهید.
  2. شهرت مردم فرانسه به شیک پوشی آنها است در دیدارهایتان با این مردم این مسئله را بیاد داشته باشید.
  3. اگر به یک مهمانی بزرگ عصرانه دعوتید مرسوم است که از صبح دسته ای گل به منزل میزبان ارسال کنید .
  4. در فرهنگ مردم فرانسه لباس نقش مهمی دارد. آنها لباس رسمی ویژۀ خود را دارند. به طوری که هر منطقه در این کشور دارای لباس ویژۀ خودش می باشد.
  5. مردم نیس مانند بیشتر مردم فرانسه نسبت به کشور و ملت خود متعصب هستند. بنابراین در صحبت های خود مراقب باشید تا دربارۀ کشورشان طوری نظر ندهید که از نظر آنها توهین آمیز باشد. واقعیت این است که فرانسوی ها به طور کلی زمانی که پای تعصبات وطن شناسانه وسط باشد میتوانند برای افراد خارجی کمی بی ادب به نظر برسند.
[caption id="attachment_611" align="aligncenter" width="780"]آداب معاشرت آداب معاشرت[/caption]

زبان جمعیت نیس

جمعیت نیس مانند سایر مردم کشور خود با زبان فرانسوی صحبت میکنند اما لهجه ها براساس منطقه اندکی متفاوت است. زبان فرانسوی پس از زبان انگلیسی در سراسر دنیا به عنوان زبان رسمی شناخته می شود. اما بر اساس منطقه زندگی این زبان می تواند با لهجه آلمانی یا فلاندی در بخشهای شرقی تفاوت کند. همچنین ساکنین مناطق نزدیک به مرزهای ایتالیا و اسپانیا نیز لهجه های متفاوتی دارند.

آداب هدیه دادن شهر نیس

در آداب مردم فرانسه هدیه دادن گل بسیار مرسوم است. قدیمی ترها و افراد سالمند بر فرهنگ خاصی تاکید دارند. به طور مثال در هدیه هایتان بیاد داشته باشید که عدد 13 و گل میخک قرمز نشانه های خوبی نیستند. پسندیده تر است که تعداد گلها فرد باشد. گل های سفید در مراسم عروسی به کار می روند ، اگر به مراسم خاکسپاری میروید گل های زنبق سفید و داوودی انتخاب مناسبی هستند. در فرهنگ جمعیت نیس مانند سایر مردم فرانسه باز کردن هدیه در زمان دریافت نشانۀ احترام گذاشتن به هدیه دهنده است.برای مردم فرانسه ارزش مالی هدیه اهمیتی ندارد بهتر است سعی کنید مناسب سلیقه هدیه گیرنده تلاش کنید. بیاد داشته باشید که رسوم مردم کشور فرانسه مرسوم نیست که به جز دوستان نزدیک و خانواده کسی افراد را با اسم کوچک صدا کند. بنابراین تنها در زمانی یک فرد را با اسم کوچکش صدا کنید که خود او به شما این اجازه را داده باشد.

[caption id="attachment_612" align="aligncenter" width="780"]آداب هدیه دادن شهر نیس آداب هدیه دادن شهر نیس[/caption]

آداب روابط در کسب و کار

اگر برای کسب و کار راهی شهر نیس شده اید باید قواعدی را در نظر داشته باشید. در محیط کاری احترام متقابل دارای اهمیت است. مودب و رسمی رفتار کنید. چنانچه به زبان مردم فرانسه تسلط ندارید از قبل به میزبانش خود اطلاع دهید. تلاش کنید کلمه هایی مانند احوال پرسی های رایج یا کلمه های کلیدی را بیاموزید چون این کار در نظر شریک کاری شما نشان دهندۀ علاقه مندی شما به ارتباط کاری محسوب می شود. برای گذاشتن قرار ملاقات دو هفته قبل اقدام کنید. قرار ملاقات شما می تواند بسته به مقام و موقعیت طرف مقابل به صورت تلفنی یا نامه ای باشد. در ملاقات خود اصول و آداب فرانسه را رعایت کنید. از لباسهای رسمی استفاده کنید که برای آقایان رنگ تیره و برای خانمها رنگ ملایم توصیه می شود.

پوشش و لباس

پاریس مهد خانه‌های مد و فشن معروف مانند دیور، هرمس، لویی ویتون و شنل است. بسیاری از مردم فرانسه، لباس‌های ساده، حرفه‌ای و شیک می‌پوشند و وسواس بیش از اندازه به خرج نمی‌دهند. پیراهن‌های زیبا، کت، کت‌های بلند، دستمال گردن و کلاه بره به عنوان لباس‌های متداول این کشور به حساب می‌آید

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

.