دیدنی های آتن

دیدنی های آتن

کشور یونان کشوری با قدمت بسیار طولانی می باشد و شهر آتن که  پایتخت آن است دوران ها و تاریخ های بسیاری را به خود دیده است، دیدنی های آتن و آثاری از این تاریخ را در جای جای این شهر می توان مشاهده نمود. در ادامه این مطلب به معرفی برخی از دیدنی های آتن می پردازیم که هر توریستی که به قصد بازدید آتن به این شهر سفر می کند می بایست از این مکان ها دیدن نماید.

آکروپولیس | Acropolis

معروف ترین تپه ای که در آتن پایتخت یونان است آکروپلیس نام دارد که یکی از قدیمی ترین دیدنی های آتن است. همه توریست هایی که به این شهر سفر می کنند بدون شک از این مکان بازدید می نمایند. آکروپلیس تنها ۱۵۶ متر ارتفاع دارد اما در روح فرهنگی یونان در بلند ترین نقطه است.

آکروپلیس نمادی است از آتن و یونان و از جمله مکان های دیدنی آتن است که حتما باید از آن دیدن نمایید. این منطقه یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین نقاط باستانی دنیای غرب و دیدنی های آتن است. آکروپلیس مملو از تندیس‌ها، برج‌ها، ستون‌ها، پرستش گاه‌ ها و محوطه‌ های تئاتر است که هر یک شاهکاری بی نظیر است.

[caption id="attachment_187" align="aligncenter" width="780"]دیدنی های آتن دیدنی های آتن[/caption]

ارختئوم | Erechtheum

ارختئوم سازه ای شگفت انگیز و از مرمر خالص است که جزء دیدنی های آتن به شمار می رود و در آکروپلیس قرار دارد. ساخت این بنا به سال ۳۵۲۱ قبل از میلاد مسیح برمی گردد. ۶ بانو در ظاهر این بنا هستند که گویا بخشی از این بنا را در دست نگه داشته اند. ستون های ارختئوم از لحاظ اندازه و مقیاس بسیار بزرگ هستند و این بنای باشکوه آتن در بین سال‌های 470 تا 456 قبل از میلاد ساخته شده‌ است.

[caption id="attachment_188" align="aligncenter" width="780"]ارختئوم | Erechtheum ارختئوم | Erechtheum[/caption]

سازه زئوس | Olympian Zeus

سازه زئوس از دیدنی های آتن و از بزرگترین سازه های آتن به شمار می رود. گفته می شود ساخت این بنا ۷ قرن به طول انجامیده است. این سازه در واقع در سال ۵۱۵ قبل از میلاد مسیح به دستور Peisistratos ساخته شد اما مدتی بعد ساخت آن متوقف گردید تا در سال ۱۷۵ بعد از میلاد دوباره برای تکمیل شدن، ساختن آن از سر گرفته شد. در نهایت امر این سازه  ساخته و به زئوس تقدیم گردیده است. امروزه این بنا یادواره ای از تاریخ یونان است که از ۱۰۴ ستون آن تنها ۱۵ ستون باقی مانده است و طول هر یک از ستون ها ۱۷ متر است.

[caption id="attachment_189" align="aligncenter" width="780"]سازه زئوس | Olympian Zeus سازه زئوس | Olympian Zeus[/caption]

معبد هفستوس آتن

از دیگر دیدنی های آتن می توان به  معبد هفستوس یونان که از سنگ مرمر از کوه Pentelus ساخته شده است اشاره نمود. مجسمه های تزئینی بسیاری در این معبد وجود دارد و در قرن ۳ قبل از میلاد درختان و درختچه هایی کاشته شد و باغ کوچکی اطراف این محوطه را فرا گرفت. این معبد در حال حاضر یکی از دیدنی های آتن به شمار می رود.

معبد هفستوس در حدود ۵۰۰ متری شمال غربی سازه آکروپلیس قرار دارد و در ۱ کیلومتری مرکز آتن واقع شده است. این بنا در ۴۴۹ سال قبل از میلاد، در یک منطقه ای که مغازه های ریخته گری و فلزکاری وجود داشته اند، ساخته شده است.

[caption id="attachment_190" align="aligncenter" width="780"]معبد هفستوس آتن معبد هفستوس آتن[/caption]

آگورای آتن

آگورای آتن یکی دیگر از دیدنی های آتن است که در واقع تپه ای سرسبز و آرام است که در میان شلوغی شهر واقع شده است. در زمان های گذشته آگورا محلی بود که بیشترین مناسبات تجاری و اجتماعی آتن در آن انجام می گرفت. دانشمند معروف، سقراط نیز در این میدان با مخالفان فلسفی خود به بحث و گفتگو می‌پرداخته است. از آثار جالب توجهی که می توان در آگورای آتن یافت معبد محافظت شده‌ هفاستوس (خدای آهنگری در افسانه‌های یونان)، خرابه‌های معبد آرس، زئوس، آپولو، یک بولتریون (محل نشست اجتماعات در یونان باستان) و همین طور محراب خدایان دوازده گانه اشاره کرد.با توجه به تعدد دیدنی های آتن در آگورا، همین محل زمان زیادی را از توریست های علاقه مند به تاریخ یونان خواهد گرفت. بلیت ورودی را می‌توان جلوی در ورودی خریداری کرد. اگر بلیت آکروپولیس را خریداری کنید می توانید از آگورا نیز دیدن نمایید.

[caption id="attachment_191" align="aligncenter" width="780"]آگورای آتن آگورای آتن[/caption]

منطقه‌ی باستانی Amphiaraion آتن

Amphiaraion در شهر کوچک اروپوس قرار دارد که حدودا 40 کیلومتر از آتن فاصله داشته و جزء دیدنی های آتن به شمار می رود. این منطقه درون یک دره‌ ی عمیق و در میان جنگل کاج که نزدیک چشمه‌ی مقدس است واقع شده است. در تاریخ آتن این محل پناهگاهی برای پیشگویی و درمان افراد بوده است. علاوه بر این‌ها، این معبد دیدنی های دیگری نیز دارد که عبارتند از یک ایوان، یک تئاتر، یک مسافرخانه و ساعت آبی که جزئی از دیدنی های آتن به شمار می روند. این ناحیه مکانی عالی برای استراحت کردن و لذت بردن از صدای پرندگان است. ورود به این منطقه رایگان است و نیازی به تهیه بلیط ندارید اما دروازه‌های این منطقه باستانی از ساعت 8 صبح باز می شوند و در طول شب نیز بسته هستند. برای رسیدن به این منطقه که حدودا 45 دقیقه از آتن فاصله دارد می توانید ماشین نیز اجاره نمایید.

[caption id="attachment_192" align="aligncenter" width="780"]منطقه‌ی باستانی Amphiaraion آتن منطقه‌ی باستانی Amphiaraion آتن[/caption]

استادیوم پاناتینایکو آتن

استادیوم پاناتینایکو یک ورزشگاه چند منظوره است که در یونان باستان محلی برای برگزاری رویداد های ورزشی به شمار می رفته است. هم اکنون این ورزشگاه که از دیدنی های آتن است قدیمی ترین ورزشگاه جهان است. امروزه توریست های بسیاری که قصد بازدید از اولین استادیوم جهان که از دیدنی های آتن است را دارند هر ساله به کشور یونان سفر می کنند.

نخستین بازی‌های المپیک مدرن در سال ۱۸۹۶ در استادیوم پاناتینایکو رقم خورد و استادیوم پاناتینایکو آتن در محل استادیوم قدیمی به همین نام ساخته شده است.در اصل این استادیوم برای بازی های المپیک بنا شد و این بازی ها به افتخار الهه آتنا مورد استفاده قرار گرفت.

در انتهای زمین استادیوم دالانی است که احتمال می رود محل استقرار یا محل تمرین ورزشکاران بوده است و از طریق آن ورزشکاران به میدان مسابقه وارد و یا  خارج می شده اند.

[caption id="attachment_193" align="aligncenter" width="780"]استادیوم پاناتینایکو آتن استادیوم پاناتینایکو آتن[/caption]

دماغه سونیون و معبد پوزیدون آتن

معبد پوزیدون در دماغه سونیون در شهر آتن واقع شده که از دیدنی های آتن است. معبد پوزیدون در بالای  تپه ای سنگی بنا شده است.

امروزه معبد پوزیدون که جزء دیدنی های آتن است به ویرانه ای تبدیل شده است که از میان ۴۲ ستونی  که در گذشته داشته تنها ۱۶ ستون آن باقی مانده است. این معبد تماما از سنگ مرمر ساخته شده است در زمان های گذشته مجسمه عظیم پوزیدون یکی از زیباترین بخش های این معبد بوده که هم اکنون نیز توریست های بسیاری که قصد بازدید از دیدنی های آتن را دارند برای تماشای این معبد مشتاق هستند. دلیل ساخت این معبد برای تکریم خدای دریاها که به نام پوزیدون معروف است می باشد و یونانیان باستان در این مکان خدای دریاها را عبادت می کرده اند..

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱