آب و هوای نیس

آب و هوای نیس

نیس یکی از شهرهای جنوبی فرانسه است و به عنوان یکی از شهرهای مهم مدیترانه شناخته می شود. آب و هوای نیس معمولا در هر 4 فصل سال گرم و رویایی است و دلیل این امر هم آب و هوای مدیترانه ای این شهر است. آب و هوای نیس حتی در زمستان ها نسبتا گرم است و گاهی مواقع می توانید در زمستان هم در دریا شنا کنید. در این مقاله به تشریح آب و هوای شهر نیس و بهترین زمان برای سفر به نیس می پردازیم.

شهر نیس

همان طور که گفتیم شهر نیس یکی از شهرهای فرانسه است که در جنوب این کشور و در خط ساحلی کوت دازور واقع شده است. شهر نیس یکی از شهرهای ارزان فرانسه است و هزینه ها در این شهر به نسبت شهرهایی مانند موناکو پایین تر است. این شهر همواره به عنوان یک میزبان بین المللی شناخته می شود و سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیا می باشد. اکثر مردم، نیس را با آب و هوای گرم و ساحل شلوغ آن می شناسند و یکی از مقاصد بی رقیب گردشگری است. اگر به دنبال یک مقصد جذاب برای سپری کردن ماه عسل هستید، شهر نیس می توانید بهترین انتخاب برای شما باشد.

آب و هوای نیس فرانسه

اگر قصد سفر به نیس را دارید باید از وضعیت آب و هوایی این شهر در فصل های مختلف سال آگاه باشید. آب و هوای نیس مدیترانه ای است و همین موضوع باعث می شود در طول سال این شهر همیشه آب و هوای گرم داشته باشد. در ماه های اردیبهشت تا مهر آب و هوای نیس معمولا گرم است و حتی دمای 37 درجه هم از این شهر گزارش می شود که نشان از گرمای شدید هوا در این فصل دارد. در ماه های دی تا اسفند هم نیس آب و هوای معتدلی دارد و هوا خیلی سرد نمی شود.

[caption id="attachment_600" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای نیس آب و هوای نیس[/caption]

آب و هوای نیس در فصل بهار

فصل بهار در شهر نیس معمولا کوتاه است ( اواخر اسفند تا اواسط اردیبهشت ). در این فصل شهر نیس آب و هوای معتدلی دارد و گردشگران کمی در این شهر وجود دارند. در این فصل از سال قیمت مکان های اقامتی نیز مناسب تر است و با هزینه کمتری می توانید هتل اجاره کنید. اگر می خواهید هزینه کمتری برای اقامت بپردازید و یا دوست دارید با جمعیت زیادی در این شهر روبرو نشوید، بهترین زمان برای سفر به نیس برای شما فصل بهار است. همچنین اگر قصد دارید در آب و هوای معتدل در خیابان های نیس قدم بزنید و از تماشای طبیعت و شکوفه ها لذت ببرید، این فصل زمان مناسبی برای سفر به این شهر است.

آب و هوای نیس در تابستان

فصل تابستان، فصل داغ گردشگری شهر نیس است. در این فصل از سال آب و هوای نیس گرم است و جمعیت زیادی در این شهر حضور دارند. این فصل بهترین زمان برای لذت بردن از سواحل گرم و شلوغ نیس است ولی هزینه ها نیز تا حد زیادی بالا می رود. اگر می خواهید در هوای گرم به این شهر سفر کنید و از سواحل شلوغ و تفریحات تابستانی در این شهر لذت ببرید، فصل تابستان زمان مناسبی برای سفر به این شهر است ولی باید آمادگی پرداخت هزینه های بالا برای اقامت، غذا و تفریحات مختلف را داشته باشید.

[caption id="attachment_601" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای نیس در تابستان آب و هوای نیس در تابستان[/caption]

آب و هوای نیس در فصل پاییز

آب و هوای نیس در پاییز کمی خنک تر از تابستان است. دمای هوا در این فصل کمی کاهش می یابد و به حدود 15 درجه سانتی گراد می رسد. تعداد گردشگران کمی کمتر می شود ولی همچنان شهر شلوغ خواهد بود. در این فصل هزینه ها نسبت به تابستان کمی کاهش می یابد ولی زیاد پایین نخواهد بود. برای کسانی که گشت و گذار در شهر را دوست دارند و می خواهند از حمام آفتاب لذت ببرند، این فصل زمان مناسبی برای سفر به این شهر است.

[caption id="attachment_602" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای نیس در فصل پاییز آب و هوای نیس در فصل پاییز[/caption]

آب و هوای نیس در فصل زمستان

در این فصل از سال آب و هوای نیس معتدل است و دمای هوا به حدود 10 درجه سانتی گراد می رسد. شهر نیس معمولا زمستان های خیلی سردی ندارد و ساکنان این شهر خیلی کم بارش برف را می بینند. با توجه به این که نیس زمستان های خیلی سردی ندارد، این فصل از سال نیز برای گردش در شهر مناسب است. با توجه به خنک تر شدن هوا، تعداد گردشگران در این فصل به کمترین مقدار در طول سال می رسد و هزینه ها هم تا حد زیادی کاهش می یابد. اگر می خواهید هزینه کمتری برای اقامت بپردازید و در خلوت ترین زمان ممکن به نیس سفر کنید، فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به شهر نیس خواهد بود.

[caption id="attachment_603" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای نیس در فصل زمستان آب و هوای نیس در فصل زمستان[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱