سوغات یونان

سوغات یونان

یونان، مهد تمدن غرب، یکی از پر بازدید ترین کشورهای توریستی جهان است که تاریخ یک تمدن کهن را در دل خود جای داده است. یونان دارای جاذبه های طبیعی، تاریخی و توریستی بسیار از دوره های مختلف تاریخی است. سوغات یونان یکی از جذاب ترین بخش های سفر به یونان است.

صابون با عصاره روغن زیتون

یکی از مشهورترین سوغات یونان، صابون و محصولات آرایشی بهداشتی است که عموما با روغن های گیاهی، مخصوصا روغن زیتون تهیه می شود. صابون روغن زیتون سوغات یونان، مخصوصا در منطقه کرت یونان ساخته می شود و برای پوست خاصیت های زیادی دارد. به طور کلی زیتون و روغن زیتون در زندگی یونانی ها و رژیم غذایی آنها نقش مهمی ایفا می کند و یکی از بهترین روغن های زیتون جهان متعلق به یونان است. صابون زیتون دیگری هم در سوغات یونان وجود دارد که با صمغ درخت مصطکی که پوشش گیاهی بومی مدیترانه است، در جزیره شیوش ساخته می شود محصولات بهداشتی و آرایشی گیاهی یونان بهترین سوغاتی یونان است که می توانید به کسانی که به پوست و موی خود اهمیت زیادی می دهند هدیه دهید.

[caption id="attachment_130" align="aligncenter" width="780"]سوغات یونان سوغات یونان[/caption]

پنیر یونانی

یکی از بهترین پنیرهای دنیا، پنیر یونانی است که سوغاتی یونان می باشد. احتمالا برای شما هم عجیب باشد چون از بین لبنیات، ماست یونانی بسیار معروف است اما پنیر یونانی هم طعم بسیار خوبی دارد و هم دارای تنوع بالایی است. پنیرها طعم کاملا متفاوتی دارند و در فروشگاه های مواد غذایی یونان به فروش می رسند. البته فروشگاه های منحصر به فرد پنیر هم در سراسر یونان وجود دارد که این پنیرها را در مزه های متفاوت به عنوان سوغات یونان ارائه می دهد. یونانی ها در طبخ غذا و سالاد و حتی دسرها از پنیر یونانی استفاده می کنند.

عسل یونانی

عسل یکی از طبیعی ترین و خوش طعم ترین سوغات یونان است که انواع مختلفی دارد و علاوه بر مصرف معمول، برای درمان ها و دمنوش های خانگی هم به کار می رود و فواید زیادی دارد. یونانی ها خودشان از عسل یونان برای درمان گلو درد هم استفاده می کنند، همچنین در نوشیدنی های داغ، سس و چاشنی سالاد و حتی در کنار ماست یونانی آن را میل می کنند. اگر خواستید عسل یونانی را به عنوان سوغات یونان خریداری کنید، بهتر است شیشه عسل طبیعی را از مردم محلی بخرید.

[caption id="attachment_131" align="aligncenter" width="780"]عسل یونانی عسل یونانی[/caption]

مجسمه ها و مگنت های یخچالی

اگر بسیار اهل سفر باشید، داشتن مجموعه ای از مگنت های مکان های دیدنی و سمبل کشورهایی که به آنها سفر کرده اید می تواند کالکشن هیجان انگیز و ماجراجویانه ای روی یخچال شما باشد. یونان هم از این دست یادگاری های آهنربایی و سوغات یونان دارد که جزو ارزان ترین سوغاتی یونان قرار می گیرد و تقریبا همه جای این کشور، مخصوصا اطراف مکان های توریستی یافت می شود. طرح روی این یادگاری ها اساطیر و قهرمان های یونانی یا مناظر طبیعی و تاریخی این کشور شگفت انگیز است که خاطرات یونان را با شما به خانه خواهد آورد. در این میان مجسمه جغد که سمبل شهر آتن است هم پیشنهاد خوبی به عنوان سوغات یونان است. محبوب ترین مجسمه های جغد که در هر سایزی به فروش می رسند جغد های طلایی رنگ هستند.

صندل های چرم و محصولات چرم و خز

خز ها و محصولات چرمی یونان به ویژه منطقه کاستوریا بسیار معروف و محبوب است و فروشگاه های زیادی هستند که این نوع محصولات را به عنوان سوغات یونان، بسیار با کیفیت به فروش می رسانند. یکی دیگر از محصولات چرم یونان که بسیار خاص است صندل های چرمی است که با طراحی ساده و کلاسیک خود یادآور صندل و پوشش خاص مردم یونان باستان است. این صندل ها در تمامی مراکز خرید یونان پیدا می شوند ولی اگر در جستجوی خاص ترین مدل این صندل ها هستید سری به فروشگاه tavros Melissinos در خیابان Agias Theklas بزنید که حتی از میان سلبریتی ها و افراد مشهور هم مشتری دارد.

این فروشگاه با بیش از نیم قرن تجربه در ساخت صندل های دست ساز و با کیفیت چرمی، مشتریان وفاداری حتی از میان بیتلز و سلبریتی هایی مثل سوفیا لورن دارد. توجه داشته باشید که قیمت آنها متناسب با کیفیت و برند و دست ساز بودن آنها است. این صندل ها در طرح های مختلف ساخته می شوند و عموما زنانه و مردانه ندارند و یونی سکس هستند. برای تهیه این صندل های سوغات یونان، از چرم مرغوبی در ناحیه شمال یونان استفاده می شود. یکی از نکات جالب این فروشگاه این است که هر صندل چرمی یونانی را به اسم یکی از فیلسوف ها یا سلبریتی ها و افراد مشهور نامگذاری می کنند!

[caption id="attachment_132" align="aligncenter" width="780"]صندل های چرم و محصولات چرم و خز صندل های چرم و محصولات چرم و خز[/caption]

چای و دمنوش گیاهی یونانی

حوزه مدیترانه پوشش گیاهی پر تنوعی دارد و گیاهان مختلفی در این منطقه امکان رشد دارند. به همین دلیل یکی از سوغات محبوب یونان چای و دمنوش های گیاهی و ادویه جات یونانی است که تقریبا از هر فروشگاهی در سطح شهر قابل خریداری است. معروف ترین چای یونانی چای کوهی است که از گیاهی به نام Sideritis تهیه می شود و خواص زیادی دارد، پیشنهاد می شود حتما این سوغات یونان را امتحان کنید.

[caption id="attachment_133" align="aligncenter" width="780"]چای و دمنوش گیاهی یونانی چای و دمنوش گیاهی یونانی[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱