جمعیت آتن

جمعیت آتن

جمعیت آتن در حدود هفتصد هزار نفر می باشد که با در نظر گرفتن جمعیت حومه ی آن این عدد چندین برابر می شود. شهر آتن از پر جمعیت ترین شهرهای یونان بوده و حدود سه چهارم جمعیت این شهر در حومه های آتن ساکن هستند. از ادیان و مذهب عموم مردم این شهر می توان به مسیحی ارتدوکسی، یهودی و مسلمان است.

این شهر یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کشور یونان می باشد که جمعیت آتن در حدود هفتصد هزار نفر است. البته اگر بخواهیم جمعیت حومه این شهر را در نظر بگیریم، می توان گفت که جمعیت آتن به سه میلیون نفر نیز می رسد. جمعیت آتن در مقایسه با مساحت شهر بسیار زیاد می باشد و این امر سبب شده است که این شهر به یکی از پرتراکم ترین شهرهای یونان معروف باشد. هم چنین می توان گفت جمعیت آتن در مقایسه با برخی از جمعیت پایتخت های اروپایی زیاد می باشد. شرایط اقتصادی و فرصت های شغلی برای مردم شهر آتن بسیار مناسب می باشد و این امر سبب شده است که سطح استاندارد زندگی مردم از درصد بالایی برخوردار باشد. البته اقتصاد و بیشترین درآمد شهر آتن از صنعت گردشگری می باشد. در ادامه ی مطلب در مورد پراکنگی جمعیت آتن، ادیان و مذهب های موجود در این شهر و نژاد جمعیت آتن صبحت کرده ایم که شما می توانید با مطالعه ی این مقاله اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه به دست آورید.

[caption id="attachment_161" align="aligncenter" width="780"]جمعیت آتن جمعیت آتن[/caption]

پراکندگی جمعیت آتن

پراکندگی جمعیت آتن به صورت غیر متعارف و ناهمگون می باشد به طوری که حدود یک چهارم جمعیت آتن در مرکز شهر اقامت داشته و مابقی در حومه های شهر واقع شده اند. شهر آتن از تعداد معدودی شهرهایی تشکیل شده که از هر چهار طرف دارای حومه بوده و افراد بسیاری در این مناطق ساکن می باشند. با توجه به پراکندگی جمعیت آتن می توان گفت تردد افراد در مرکز کمتر مشاهده می شود که این امر برای گردشگران و مسافران بسیار خوشایند و رضایت بخش می باشد چرا در این صورت می توان به راحتی و دور از ازدحام و شلوغی از سفر خود لذت ببرند. هم چنین با توجه به این که پراکندگی جمعیت آتن در حومه ی این شهر بسیار بالاست به همین دلیل شهرداری تمامی امکانات رفاهی و هم چنین دسترسی به مرکز شهر را برای عموم افراد ساکن در حومه ها را مهیا کرده است.

[caption id="attachment_162" align="aligncenter" width="780"]پراکندگی جمعیت آتن پراکندگی جمعیت آتن[/caption]

ادیان و مذهب جمعیت آتن

جمعیت آتن یکی از مذهبی ترین مردمان در بین کشورهای اروپایی و غربی می باشد. مذهب مردم این شهر باستانی مسیحی ارتدوکسی می باشد که نقش کلیسا در میان جمعیت آتن بسیار ویژه و خاص می باشد. از مهم ترین روزهای مذهبی شهر آتن می توان به روز عید پاک اشاره کرد که چهل روز قبل از این عید روزه می گیرند. از دیگر مذهب های این شهر می توان به مذهب یهودی اشاره کرد. درصد یهودیانی که در این شهر زندگی می کنند بسیار چشمگیر بوده به صورتی که موزه یهودی یونان توسط یهودیان در سال 1977 میلادی در شهر آتن احداث شد. هم چنین درصد مسلمانانی که در شهر آتن زندگی می کنند زیاد می باشد و دلیل این امر هم مرز بودن با کشور مسلمان ترکیه است.

[caption id="attachment_163" align="aligncenter" width="780"]ادیان و مذهب جمعیت آتن ادیان و مذهب جمعیت آتن[/caption]

تأثیر مهاجرت های بومی و غیر بومی در آمار جمعیت آتن

شهر آتن به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب، بهترین گزینه برای مهاجرت افراد از کشورهای دیگر می باشد. این شهر به دلیل قرار گرفتن ما بین دو قاره ی بزرگ جهان از نظر اقتصادی و فرهنگی مورد توجه بسیاری از مهاجران واقع شده است. به همین دلیل سالانه هزاران نفر درخواست مهاجرت و اقامت در شهر آتن را دارند. علاوه بر مهاجرت های غیر بومی شاهد مهاجرت افراد از دیگر شهرهای یونان به شهر آتن هستیم. تمامی این مهاجرت های بومی و غیر بومی در آمار جمعیت آتن و هم چنین پراکندگی جمعیت آتن تأثیرگذار می باشد. اکثر مهاجران در حومه های شهر آتن ساکن شده اند. که بیشترین ازدحام و شلوغی در حومه های شهر آتن که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم به دلیل مهاجرت های بی رویه افراد بومی و غیر بومی می باشد.

[caption id="attachment_164" align="aligncenter" width="780"]تأثیر مهاجرت های بومی و غیر بومی در آمار جمعیت آتن تأثیر مهاجرت های بومی و غیر بومی در آمار جمعیت آتن[/caption]

نژاد مردم و جمعیت آتن

 نژاد جمعیت آتن نژاد مدیترانه ای می باشد. این نژاد اصطلاحی است که در سده ی نوزدهم به افرادی که در پیرامون دریای مدیترانه زندگی می کردند گفته می شد. مردمان این مناطق دارای قامت متوسط و چشم و ابروی تیره رنگ می باشند. ارسطو بر این باور بود که نژاد مدیترانه ای از بهترین نژادها به شمار می آید چرا که رنگ پوست آنان نه سفید و نه سیاه رنگ بود بلکه رنگی ما بین این دو بوده است. البته با توجه به نوشته های تاریخ حاکی از آن است که نژاد جمعیت آتن تنها مدیترانه ای نبوده بلکه نژاد هندویی و اروپایی نیز از نژادهای جمعیت این شهر می باشد. شهر آتن با توجه به این که دروازه ای به قاره ی اروپا بوده یکی از باستانی ترین شهرهای جهان است، نژادها و اقوام های متفاوتی بر خود دیده است و امروزه می توان آثاری برجا مانده از نژادهای متنوع را در این شهر مشاهده کرد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱