جغرافیای یونان

جغرافیای یونان

موقعیت جغرافیای یونان از نظر استراتژیک بسیار مناسب و حساس می باشد. این کشور در نقطه ی به هم رسیدن سه قاره ی اروپا، آسیا و آفریقا واقع شده است که همین ویژگی باعث شده کشور یونان از لحاظ اقتصادی پیشرفت بسیار خوبی داشته باشد. جغرافیای یونان متشکل از 13 ناحیه می باشد که از مهم ترین این ناحیه ها آتیک و یونان مرکزی می باشند.

موقعیت جغرافیای یونان

یونان در جنوب شرقی قاره اروپا و در شبه جزیره بالکان واقع شده است. کشور یونان جزء یکی از کشورهای باستانی و تاریخی به شمار می رود. این کشور از سمت شمال با کشورهای آلبانی، مقدونیه و بلغارستان همسایه می باشد و کشور ترکیه نیز از سمت شرق با این کشور هم مرز است. بیشتر سرزمین های قابل سکنه ی کشور یونان در قسمت جنوب و شرق این کشور می باشد. این کشور سواحل زیبای دریای اژه را در بر دارد. کشور یونان در محلی واقع شده است که در این مکان سه قاره اروپا، اسیا و آفریقا به هم می رسند که این یک موقعیت جغرافیایی بسیار شگفت انگیز و جالب می باشد. یونان با داشتن موقعیت جغرافیایی بی نظیر خود فرصت های بسیار خوبی را از لحاظ سیاسی، اقتصادی و تجاری به دست آورده است. هم چنین این کشور با داشتن مرزهای زمینی و دریایی توانسته است از اقتصاد بسیار قوی و پیشرفته ای برخوردار باشد و به یکی از پیشرفته ترین کشورهای منطقه تبدیل شود. موقعیت بسیار استراتژیک جغرافیای یونان سبب شده که از زمان های قدیم تمام تاجران و بازرگانان که قصد جابه جایی بین قاره ای داشتند، از این کشور گذر کنند و فرصت های شغلی بسیار خوبی را برای ساکنان این کشور به وجود بیاورند.

[caption id="attachment_146" align="aligncenter" width="780"]جغرافیای یونان جغرافیای یونان[/caption]

تقسیمات کشوری یونان

جغرافیای یونان متشکل از جزیره های بسیار زیبایی می باشد. حدود 6000 جزیره در این کشور وجود دارد که فقط در 227 عدد از این جزیره ها سکنه وجود دارد. این جزایر متعلق به مالکان بسیار ثروتمند یونان و جهان هستند. کشور یونان به 13 ناحیه تقسیم شده است که این 13 ناحیه نیز به 54 شهر تقسیم بندی می شود. تقسیمات 13 ناحیه کشور یونان به صورت زیر می باشد:

-آتیک- اژه شمالی

-یونان مرکزی- پلپونز

-مقدونیه مرکزی- اژه جنوبی

-کرت- تسالی

-مقدونیه شرقی- یونان غربی

-اپیروس- مقدونیه غربی

-جزایر ایونی

از شهرهای اصلی یونان می توان به آتن، پاتراس، ولس، سالونیک و هراکلیون اشاره کرد که هر کدام از این شهرها در ناحیه های مختلف جغرافیای یونان واقع شده اند. شما می توانید با سفر به یونان از شهرهای زیبای این کشور به خصوص شهر باستانی آتن دیدن کنید و از نزدیک با تقسیمات جغرافیای یونان آشنا شوید.

[caption id="attachment_147" align="aligncenter" width="780"]تقسیمات کشوری یونان تقسیمات کشوری یونان[/caption]

آب و هوای کشور یونان

یونان دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد. این کشور در بسیاری از روزهای سال گرم و معتدل است که این ویژگی اصلی ترین دلیل برای جذب گردشگران و موفقیت در صنعت گردشگری می باشد. ماه آگوست از گرم ترین ماه های سال در کشور یونان می باشد و سرد ترین ماه سال نیز ماه ژانویه است. بارندگی در این کشور بسیار زیاد بوده به همین دلیل نیز میزان رطوبت در این کشور بسیار زیاد و گاهی طاقت فرسا می باشد. بارش برف در ارتفاعات این کشور به صورت نادر و خیلی کم اتفاق می افتد و در زمستان ها فقط در برخی از مناطق یونان به میزان بسیار کمی بارش برف را مشاهده خواهیم کرد. جغرافیای یونان با داشتن شرایط بسیار مناسب توانسته است کشور یونان را به یکی از کشورهای زیبای دنیا تبدیل کند. شما می توانید حتی در برخی از روزهای پاییز نیز در کنار سواحل دریای اژه آفتاب بگیرید و از گرمای بسیار لذت بخش خورشید بهره مند شوید.

[caption id="attachment_148" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای کشور یونان آب و هوای کشور یونان[/caption]

مساحت کشور یونان

مساحت کشور یونان در حدود 131940 کیلومتر مربع می باشد. این کشور هم وسعت با برخی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه می باشد که می توان گفت از وسعت بسیار زیادی برخوردار نیست. خط ساحلی کشور یونان حدود 13676 کیلومتر است که یکی از طولانی ترین خطوط ساحلی جهان را دارد. کشور یونان یکی از تاریخی ترین کشورهای جهان بوده و در زمان های بسیار گذشته از وسعت بسیاری برخوردار بوده است که با گذشت زمان و طی جنگ های اتفاق افتاده این کشور بسیاری از خاک و سرزمین خود را از دست داده تا اینکه به وسعت اکنونی رسیده است.

تنوع زیستی کشور یونان

به دلیل موقعیت جغرافیای یونان و داشتن آب و هوای بسیار معتدل و مناسب حدود 25 درصد خاک این کشور را جنگل های سرسبزی احاطه کرده که این امر سبب شده است کشور یونان چهارمین کشور از لحاظ وسعت جنگل در قاره ی اروپا باشد. شما می توانید انواع درخت های گوناگون از جمله درخت کاج و صنوبر را در این جنگل ها مشاهده کنید. تنوع زیستی گیاهان و جانوران در این کشور بسیار بالاست و هزاران نوع گونه ی پرنده و حشرات و گیاه در این کشور زندگی می کنند. برخی از مناطق کشور یونان به عنوان پارک های ملی تحت حفاظت می باشد و به عنوان منابع طبیعی این کشور شناخته شده اند. هم چنین پراکندگی پوشش گیاهی در جغرافیای یونان بسیار متفاوت می باشد.

[caption id="attachment_149" align="aligncenter" width="780"]تنوع زیستی کشور یونان تنوع زیستی کشور یونان[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱