موزه های رایگان پاریس

موزه های رایگان پاریس

شهر پاریس نه تنها مقصدی مناسب برای گردشگری می باشد بلکه افراد می توانند با سفر به این کشور از موزه های رایگان پاریس نیز دیدن کنند. شهر پاریس یکی از پربازدیدکننده ترین پایتخت های جهان به شمار می رود که دولت فرانسه و میراث فرهنگی این کشور برای بازدید ارزان و رایگان از برخی موزه های پاریس شرایطی را فراهم کرده‌اند. بعضی از این موزه ها همه روزه رایگان هستند و بعضی دیگر در زمان های خاصی به صورت رایگان می باشد. به عنوان مثال موزه اورسی و مرکز پمپیدو در اولین روز یکشنبه هر ماه برای عموم رایگان می باشد و موزه هنر و صنعت در یکشنبه اول هر سال و شب های پنجشنبه رایگان می باشد. موزه های رایگان پاریس تعداد بیشتری دارند که در ادامه تعدادی از معروف ترین موزه های رایگان پاریس را معرفی خواهیم کرد.

موزه هنر مدرن پاریس و موز پتی پله

موزه ملی هنر مدرن فرانسه که در شهر پاریس قرار گرفته است جزو پربازدیدکننده ترین موزه های جهان است که مهمترین امتیاز آن این است که جزو موزه های رایگان پاریس به شمار می رود. آثاری که در این موزه وجود دارد شامل نقاشی، مجسمه، طرح، چاپ، عکس، سینما و معماری می باشد. بازدید کنندگان می توانند پس از بازدید این موزه در تراس آن نشسته و از منظره رویایی برج ایفل دیدن کنند. یکی دیگر از موزه های رایگان پاریس برای بازدید کنندگان کمتر از 13 سال، موزه پتی پله است که در آن سوی جاده تحت شعاع برادرش گرند پله واقع شده است. این موزه جزو جذاب ترین موزه های هنری پاریس به شمار می آید که آثاری همچون توسن دوره، کوربه و نقاشی ها و مجسمه هایی از دوران باستان مشاهده می شود. وجود زیور آلات و اشیا زیبا از طراحان برجسته دوران زیبا مانند لالیک و گاله و همچنین ظروف سرامیکی و مبلمان در طبقه پایین این موزه برای دوستداران هنر آرت نوو بسیار شگفت آور میباشد.

[caption id="attachment_542" align="aligncenter" width="780"]موزه های رایگان پاریس موزه های رایگان پاریس[/caption]

موزه کارناواله و موزه خانه بالزاک

موزه کارناواله دارای ۱۴۰ اتاق است که در آن تاریخ شهر پاریس از زمان پیش از روم تا قرن بیستم روایت می شود. در این اتاق ها می توانید مجموعه های رنسانس، پرتره های کلوئی، مبلمان و تصاویری از جنگ های مذهبی را مشاهده کنید. این موزه جزو دیگر موزه های رایگان پاریس است که بازدیدکنندگان می‌توانند به طور زنده و ملموس مهمترین رویدادهای تاریخی شهر پاریس را تماشا کنند. در نیمه قرن نوزدهم شخصی به اسم انوره دو بالزاک نویسنده مشهور مجموعه کمدی انسانی  در خانه ای سکونت داشته که امروزه به موزه ای از زندگی او تبدیل شده است و جزو مهمترین موزه های شهر پاریس در زمینه ادبیات می باشد. که با توجه به این که این موزه در لیست موزه های رایگان پاریس قرار دارد هر ساله افراد زیادی اتباع فرانسوی و افرادی از خارج کشور فرانسه به دیدن این موزه می روند.

[caption id="attachment_543" align="aligncenter" width="780"]موزه کارناواله و موزه خانه بالزاک موزه کارناواله و موزه خانه بالزاک[/caption]

موزه ژان مولن و یادبود لکلرک و خانه ویکتور هوگو

یکی از شخصیت های مهم در جنگ جهانی دوم و اسطوره نیروی مقاومت فرانسه در برابر نازی ها ژان مولن و مارشال لکلرک بوده اند که به سال 1994 به یادبود و بزرگداشت این افراد موزه ای در شهر پاریس بازگشایی شده است. این موزه که جزو موزه های رایگان پاریس است بخش تاریک تاریخ فرانسه در دوران جنگ جهانی دوم را به ترتیب وقوع زمانی به تصویر کشیده است و نمایش های چند رسانه ای در آن وجود دارد. یکی از شاعران و اندیشمندان سیاسی قرن نوزدهم فرانسه ویکتور هوگو می باشد که در قرن نوزدهم خانه وی در محوطه باشکوه میدان رشت قرار داشته است و اکنون به یکی از موزه های رایگان پاریس تبدیل شده است. این داستان نویس مشهور پاریس رمان های معروفی چون گوژپشت نتردام و بینوایان را خلق کرده است که در بین علاقه مندان به ادبیات، بسیار محبوب می باشد.

[caption id="attachment_544" align="aligncenter" width="780"]موزه ژان مولن و یادبود لکلرک و خانه ویکتور هوگو موزه ژان مولن و یادبود لکلرک و خانه ویکتور هوگو[/caption]

موزه زادکین و موزه سرنوشی

یکی از موزه های رایگان پاریس که برای طرفداران مجسمه سازی می تواند بسیار هیجان انگیز باشد موزه زادکین است که در جنوب پاریس به یاد سازنده مجسمه یعنی اوسیپ زادکین اختصاص دارد. افراد می‌توانند با رفتن به این موزه علاوه بر تماشای مجسمه های زیبای موزه زادکین، در میان باغ سرسبز موزه نیز اوقات خوشی را سپری کنند. یکی از موزه های رایگان پاریس که جزو 3 موزه برتر هنر آسیای شرقی به شمار میرود نیزه سرنوشی می باشد که افراد می‌توانند با رفتن به این موزه، از مهمترین آثار هنری قرن نوزدهم چین مانند برنزیجات، سفال های چینی، اشیاء بودایی و نقاشی های چینی دیدن کنند. تمامی این مجموعه هنری توسط فردی چینی در اواخر قرن نوزدهم به این موزه اهدا شده است.

[caption id="attachment_541" align="aligncenter" width="780"]موزه زادکین و موزه سرنوشی موزه زادکین و موزه سرنوشی[/caption]

موزه بوردل و موزه زندگی رمانتیک

آنتوان بوردل یکی از مجسمه سازان فرانسوی بوده است که موزه بوردل برای تقدیر از این فرد در شهر پاریس بنا شده است. این موزه  که از جمله موزه های رایگان پاریس به شمار می رود، قبلا محل زندگی آنتوان بوده است و اکنون  محل نگهداری مجموعه ای از آثار برنز، مرمر و پلاستر این شخص می باشد. موزه زندگی رمانتیک که جزو موزه های رایگان پاریس است شما را با عقاید زندگی ژرژ رساند آشنا می‌کند. این فرد یکی از اندیشمندان سیاسی و نویسنده های دوره رمانتیک فرانسه بوده است. بخش بازدید از بخش دائمی موزه برای افراد به صورت رایگان است و نمایشگاه های موقت آن نیز هزینه بسیار کمی دارد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱