درباره آتن

درباره آتن

شهر آتن یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای جهان در کشور یونان می باشد که سالانه گردشگران بسیار زیادی به این شهر سفر می کنند. از جاذبه های این شهر می توان به بازار رومی و تپه فیلو پاپوس اشاره کرد.مطلبی که درباره آتن بر سر زبان هاست این است که هزینه اقامت و خورد و خوراک در این شهر بسیار مناسب و ارزان می باشد.

شهر آتن

درباره آتن گفتنی است که شهر آتن یکی از شهر های باستانی و تاریخی است و پایتخت کشور یونان می باشد. این شهر اسم خود را از الهه جنگ گرفته است و شاهد بزرگ ترین جنگ های پادشاهان باستانی بوده است. این شهر در زمان پریکلس یکی از قدرتمندترین شهر های دنیا به شمار می رفته و تاریخ سکونت انسان در این شهر به 3000 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد به همین دلیل نیز این شهر از تاریخ و تمدن بسیار کهنی برخوردار بوده و توانسته به عنوان یکی از شهر های مهد تاریخ و فلسفه در کل جهان شناخته شود. زبان مردمان این شهر یونانی و واحد پول آن یورو می باشد. شهر آتن دارای جاذبه های گردشگری بسیار فراوان و بی نظیری بوده که شما می توانید با قدم زدن در هر خیابان این شهر نمونه های جذاب از جاذبه های گردشگری را مشاهده کنید. با سفر به این شهر می توانید در دل تاریخ قدم بزنید و درباره آتن بیشتر بدانید و لحظات بسیار زیبایی را برای خودتان به ارمغان بیاورید. از جمله این جاذبه ها می توان به آکروپولیس، تئاتر دیونیسوس، بیزانتین و موزه مسیحیت، بازار رومی و تپه ی فیلوپاپوس اشاره کرد.

[caption id="attachment_119" align="aligncenter" width="780"]درباره آتن درباره آتن[/caption]

آب و هوای شهر آتن

آب و هوای شهر آتن بسیار معتدل و مناسب می باشد. این شهر تابستان های بسیار گرم و زمستان های بارانی دارد. کشور یونان به دلیل جزیره ای بودن آن دارای آب و هوای مدیترانه ای بوده به همین دلیل دارای دل نشین ترین آب و هوا می باشد. اگر قصد سفر به این شهر و کسب اطلاعاتی درباره آتن را دارید می توانید فصل تابستان را برای سفرتان انتخاب کنید. شهر آتن به دلیل داشتن مناسب ترین آب و هوای منطقه توانسته است گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود جذب کند این شهر در زمان های گذشته نیز به دلیل همین ویژگی پایتخت پادشاهان بسیاری بوده است. این شهر شاهد اولین بازی های المپیک جهان می باشد و به همین دلیل مکان های تالار مانندی را برای اجرای این مسابقات و اجتماع عموم مردم تاسیس می کردند.

[caption id="attachment_120" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای شهر آتن آب و هوای شهر آتن[/caption]

هزینه زندگی در شهر آتن

درباره آتن جالب است بدانید که هزینه زندگی در شهر آتن بسیار مناسب و معقول می باشد؛ و این امر باعث شده است هر ساله افراد بسیاری از کل جهان به سوی این کشور به قصد اقامت سفر کنند. سطح زندگی در شهر آتن بسیار بالاست و یونان به دلیل داشتن اقتصاد پیشرفته زندگی استانداردی را برای مردمان خود به وجود آورده است. هزینه مسکن یکی از مهم ترین هزینه ها برای اقامت در شهر آتن می باشد که شما می توانید اقامتگاه هایی با قیمت بسیار مناسب و ارزانی را در این شهر پیدا کنید؛ که البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که هر چقدر محل اقامتگاه شما به مرکز شهر آتن نزدیک تر باشد قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. نرخ تورم در شهر آتن بسیار پایین می باشد و نرخ بیکاری نیز نزدیک به صفر است که این نشان دهنده بالا بودن رفاه و آسایش مردم این شهر می باشد.

هزینه خورد و خوراک در شهر آتن

شهر آتن دارای بهترین و لوکس ترین رستوران های جهان می باشد که غذاهای بسیار بی نظیر و محلی در این رستوران ها پخت و پز می شوند. شما می توانید با قیمت بسیار مناسب و پایینی بهترین غذاهای یونان را میل کنید هم چنین انواع فست و فودها را نیز می توانید در سطح شهر پیدا کنید که قیمت آن ها نیز بسیار معقول می باشد. هم چنین شهر آتن دارای غذاهای خیابانی بسیار متنوعی بوده که بی شک خرید و چشیدن این غذاها برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود و می توانید درباره آتن و فرهنگ غذایی آن آشنا شوید . در مناطق توریستی این شهر شما می توانید رستوران های بسیار سنتی و لوکسی را مشاهده کنید که انواع غذاهای آسیایی و اروپایی در این رستوران ها به صرف مهمانان و گردشگران می رسد.

[caption id="attachment_121" align="aligncenter" width="780"]هزینه خورد و خوراک در شهر آتن هزینه خورد و خوراک در شهر آتن[/caption]

هزینه حمل و نقل در شهر آتن

درباره آتن باید بدانید که هزینه حمل و نقل در شهر آتن با توجه به موقعیت جغرافیایی محل زندگی شما متغیر می باشد اما در کل می توان گفت هزینه حمل و نقل در این شهر بسیار پایین می باشد. شهر آتن دارای پیشرفته ترین زیر ساخت های حمل و نقل می باشد که هم مردم این شهر و هم گردشگران می توانند به راحتی در سطح شهر جابه جا شوند و در کوتاه ترین زمان به مقصد خودشان برسند. سیستم حمل و نقل شهر آتن شامل مترو، اتوبوس و تاکسی می باشد که شما می توانید با توجه به مسیر و نیاز خود یکی از این وسیله های حمل و نقل را انتخاب کنید. البته بایستی در نظر داشته باشید که هزینه حمل و نقل با تاکسی ها در مقایسه با دیگر وسیله ها تا حدودی گران می باشد. برای گردشگران نیز بلیط های تک سفره و یا چند سفره در نظر گرفته شده است که به راحتی با خرید این کارت ها با قیمت بسیار مناسبی می توانند از این وسیله های حمل و نقلی استفاده کنند.

[caption id="attachment_122" align="aligncenter" width="780"]هزینه حمل و نقل در شهر آتن هزینه حمل و نقل در شهر آتن[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱