روادید ایتالیا

روادید ایتالیا

جمهوری ایتالیا که عمدتا به خاطر آثار ارزشمند هنری و فرهنگی و معماری اش شناخته می شود، یکی از اصلی ترین مقاصد برای سفر توریست ها، گردشگران، تاجران و دانشجویان در رشته های هنر و معماری است. به این منظور روادید ایتالیا در انواع مختلف برای کسانی که خواستار سفر به این کشور شگفت انگیز هستند صادر می شود.

[caption id="attachment_3897" align="aligncenter" width="780"]روادید ایتالیا روادید ایتالیا[/caption]

روادید ایتالیا

برای ورود به خاک ایتالیا، چه قصدتان تحصیل باشد و چه سفر تفریحی و توریستی، باید از پیش ویزای ایتالیای مورد نظر را برای سفرتان تهیه کنید. حتی برای تردد فرودگاهی هم اگر چند ساعته باشد باید نسبت به اخذ روادید ایتالیا اقدام کنید. همچنین بهتر است بدانید ویزای ایتالیا دارای شرایط و مقررات شینگن است. مسافرین بسیاری جهت کاهش هزینه های سفر خود با رزرو تور ایتالیا و تور اروپا به این کشور سفر میکنند.

[caption id="attachment_3898" align="aligncenter" width="780"]روادید ایتالیا روادید ایتالیا[/caption]

انواع ویزای ایتالیا

ایتالیا ویزاهای مختلفی برای کسانی که خواستار سفر به آن کشور کهن هستند، ارائه می دهد. انواع روادید ایتالیا عبارت اند از:

۱. ویزای توریستی یا گردشگری

۲. ویزای تحصیلی/تحقیقاتی

۳. ویزای پزشکی

۴. ویزای تجاری

۵. ویزای فرهنگی/ورزشی

۶. ویزای مقامات رسمی و مسئولین

۷. ویزای ترانزیت فرودگاهی

۸. ویزای کودکان زیر سن قانونی

۹. ویزای ایتالیا برای کسانی که همسرشان شهروند یا تبعه ایتالیا است.

[caption id="attachment_3825" align="aligncenter" width="780"]روادید ایتالیا روادید ایتالیا[/caption]

ویزای پزشکی و درمانی ایتالیا

یکی از انواع روادید ایتالیا، ویزای پزشکی است که قوانین آن تقریبا با قوانین دیگر کشورهای حوزه شینگن یکسان است. برای دریافت این ویزا باید مدارکی ارائه کنید دال بر اینکه درمان کامل فرد در کشور مبدا امکان پذیر نیست و برای بهبود باید از امکانات پزشکی ایتالیا استفاده کند. برای اخذ این ویزا یک بیمارستان و یک پزشک در کشور ایتالیا باید نامه ای بدهد که شامل تاریخ شروع درمان و طول درمان باشد و ضرورت درمان در ایتالیا را ثابت کند. داشتن بیمه درمانی مسافرتی بیمار در مدت ذکر شده در نامه ویزای درمانی الزامی است.

ویزای تجاری ایتالیا

اگر بخواهید در ایتالیا فعالیت تجاری و بازرگانی انجام دهید به این نوع ویزا احتیاج پیدا خواهید کرد. ویزای تجاری یکی از انواع روادید ایتالیا است که با هدف تسهیل  فعالیت هایی که هدف تجاری و بازرگانی دارند صادر می شود. ویزای تجاری ایتالیا به شما امکان شرکت در کنفرانس های تجاری و جلسات کاری مرتبط را می دهد. داشتن دعوت نامه برای اخذ ویزای ایتالیا بسیار مهم است چون می تواند سرعت روند صدور ویزا را افزایش دهد. اما فراموش نکنید دعوت نامه داشتن به معنای قطعی شدن ویزای ایتالیا برای شما نیست و فقط باعث تسهیل این روند می شود. دعوت نامه تجاری شما باید از طرف کارفرما و یا شرکت مورد نظر یا حتی افرادی که با فعالیت و کسب و کار شما ارتباط دارند به صورت رسمی فرستاده شود و باید حاوی اطلاعات خاصی باشد. دعوت نامه باید با صداقت نوشته شده باشد و از طرف یک شخصیت حقیقی یا حقوقی رسمی فرستاده شود چون مسئولیت محتویات آن با آنها خواهد بود. همچنین باید تمام مشخصات فرستنده دعوت نامه و فرد دعوت شده یعنی متقاضی ویزای ایتالیا به طور دقیق نوشته شود و اگر هزینه های متقاضی ویزای ایتالیا را تقبل کرده است، باید فیش حقوقی 3 ماه اخیر خود را به انضمام دعوت نامه ارسال کند.

[caption id="attachment_3774" align="aligncenter" width="780"]روادید ایتالیا روادید ایتالیا[/caption]

ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا دارای شرایط شینگن است و به منظور گردش و سفر توریستی در ایتالیا داده می شود و مناسب کسانی است که برای مدت چند روز تا ۹۰ روز (3 ماه) قصد اقامت در ایتالیا را دارند. این نوع روادید ایتالیا اجازه کار و تحصیل در ایتالیا را به شما نمی دهد و اگر بخواهید در ایتالیا شاغل شوید به اخذ مجوز کار نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین اگر ویزای شینگن خود را از سفارت ایتالیا دریافت می کنید باید حتما اولین کشوری که به آن سفر می کنید ایتالیا باشد، سپس در صورت لزوم به کشورهای دیگر سفر کنید.

[caption id="attachment_3899" align="aligncenter" width="780"]روادید ایتالیا روادید ایتالیا[/caption]

مراحل دریافت ویزای توریستی ایتالیا

مرحله اول اقدام برای روادید ایتالیا مشابه همه کشورهای دیگر است. تکمیل فرم درخواست روادید ایتالیا از طریق آژانس های مسافرتی معتبر امکان پذیر است. بعد از گرفتن فرم ویزای ایتالیا، به سیستم تعیین وقت سفارت ایتالیا مراجعه کنید و از میان روزها و ساعاتی که هنوز ظرفیت آنها باز است، وقت مد نظر خودتان را انتخاب و مشخص کنید. در پایان تاریخ تعیین شده برای مصاحبه جهت ویزای ایتالیا و ثبت مشخصات بیومتریک و تحویل مدارک به شما اعلام می شود و شما باید در همان وقت مشخص با مدارک مورد نیاز به سفارت ایتالیا در تهران مراجعه کنید.

آدرس سفارت ایتالیا در تهران : خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۶۸/۷۹

زمان تحویل گذرنامه ها به متقاضیان روزهای دوشنبه تا پنجشنبه، ‌ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۴:۰۰ و روزهای یکشنبه از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۳:۰۰ است.

ویزای تحصیلی ایتالیا

محصلان و کسانی که می خواهند برای ادامه تحصیل به ایتالیا بروند، برای ورود به دانشگاه های ایتالیا باید آزمون بدهند. لازمه این آزمون، آزمون زبان ایتالیایی است که در سفارت کشور ایتالیا برگزار می شود و 2 بخش شفاهی و کتبی دارد و تنها در صورتی که در بخش کتبی قبول شوید می توانید در مصاحبه حضور یابید. برای دادن آزمون، ارائه مدارک خاصی مثل دیپلم متوسطه نظام قدیم و گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی مورد نیاز است. ویزای ایتالیا برای دانشجویان تنها در صورتی صادر می شود که از دانشگاه مورد نظر پذیرش گرفته باشند و ضمانت نامه مالی ارائه دهند. اگر این مراحل با موفقیت انجام شود،‌ بین ماه های آگوست و سپتامبر، روادید ایتالیا برای متقاضی صادر می شود. با این ویزا می توانید در امتحان ورودی دانشگاه شرکت کنید و در صورت قبولی اقدام به ثبت نام کنید.

[caption id="attachment_3900" align="aligncenter" width="780"]روادید ایتالیا روادید ایتالیا[/caption]

مدارک لازم برای اخذ ویزای ایتالیا

جهت صدور روادید ایتالیا همراه داشتن مدارک زیر الزامی است:

۱. شناسنامه ایرانی

۲. پاسپورت یا گذرنامه (که اعتبار آن باید حداقل 6 ماه از تاریخ ویزای مورد تقاضا بیشتر باشد.)

۳. کپی از صفحه های اول و دوم گذرنامه و باقی صفحاتی که دارای مهر ویزا هستند.

۴. سه قطعه عکس رنگی (عکس شما باید حتما پس زمینه سفید و تمام رخ باشد و کمتر از 3 ماه پیش گرفته باشد و با ظاهر فعلی شما همخوانی داشته باشد چون طبق مقررات شینگن روی برچسب ویزای شما چاپ خواهد شد. همچنین عکس نباید با پاسپورت ها و ویزاهای قبلی شما یکسان باشد.)

۵. فرم تقاضای ویزای ایتالیا ( فراموش نکنید که در فرم تقاضای ویزا حتما برنامه سفر یعنی تعداد روزهای اقامت، هتل ها و شهرهای مورد نظر را قید کنید.)

۶. اسناد مالی وضعیت شغلی متقاضی ویزا و اصل و ترجمه مدارک شغلی:

برای کارمندان دولتی ترجمه آخرین حکم کارگزینی لازم است. کارمندان بخش خصوصی باید گواهی اشتغال به کار ارائه دهند. صاحبان شرکت های خصوصی باید رزومه شرکت به انگلیسی و 2 سری کپی از اصل مدارک فارسی را تحویل دهند. دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها لازم است کارت بین المللی دانشجویی یا کارت عضویت هیئت علمی دانشگاه را تحویل دهند. کسانی که شغل آزاد دارند کافی است کارت بازرگانی یا ترجمه جواز کسب را همراه مدارک به سفارت ارائه دهند.

۷. مشروح عملیات آخرین ماه حساب بانکی شخصی

۸. اصل و ترجمه سند مالکیت

۹. بلیط هواپیما یا رزرو قطعی رفت و برگشت ایتالیا

۱۰. تاییدیه رزرو هتل برای کل مدت اقامت در یک یا چند شهر ایتالیا

۱۱. بیمه سفر ( بیمه مسافرت جمعی یا فردی. شرکت بیمه گذار شما باید در کشور ایتالیا نمایندگی معتبری داشته باشد.)

۱۲. ضمانت نامه بانکی

هزینه و زمان لازم برای صدور ویزای ایتالیا

به طور معمول بررسی اولیه مدارک شما برای صدور روادید ایتالیا حدود 2 هفته طول می کشد و پاسپورت شما در مدت این 2 هفته نزد سفارت باقی می ماند. البته بعد از این که مدارک را به سفارت دادید، سفارت در قبال تحویل آنها به شما رسید می دهد. حواستان باشد رسید ویزای ایتالیا را گم نکنید. تاریخ و زمان وقتی که برای مراجعه به سفارت جهت پاسخ نهایی به شما می دهند روی این رسید درج شده است و در مراجعه بعدی حتما باید آن را همراه خودتان به سفارت بیاورید. همچنین دقت داشته باشید مبلغی که باید برای ویزای ایتالیا به سفارت بپردازید ۶۰ یورو به ازای هر فرد بزرگسال است که حتما باید به صورت نقد در سفارت پرداخته شود. این مبلغ برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو است و برای کودکان زیر ۶ سال هزینه ای ندارد. همچنین اگر همسر، پدر و مادر یا فرزندان شما شهروند یا تبعه اتحادیه اروپا هستند نیازی نیست که این مبلغ را بپردازید، در واقع از آن معاف هستید. به یاد داشته باشید این مبلغ، هزینه ای است که سفارت صرفا جهت بررسی درخواست و مدارک شما می گیرد و به هیچ عنوان قابل برگشت نیست.

[caption id="attachment_3901" align="aligncenter" width="780"]روادید ایتالیا روادید ایتالیا[/caption]

نکات ضروری در روند اخذ ویزای ایتالیا

در روند اخذ روادید ایتالیا حتما مد نظر داشته باشید که اگر به صورت خانوادگی به ایتالیا سفر می کنید، باید برای هر عضو از اعضای خانواده فرم جداگانه ای برای درخواست ویزای ایتالیا پر کنید. در مورد مدارک ویزای ایتالیا لازم هم همین طور است. تمام مدارک لازم تا جایی که ممکن است باید برای هر فرد عضو خانواده به صورت جداگانه تهیه و ارائه شود. همچنین همه کودکان بالای ۱۲ سال انگشت نگاری می شوند. فراموش نکنید که از کلیه مدارک مورد نیاز برای ویزای ایتالیا نسخه کپی تهیه کنید. البته اصل مدارک شما نزد سفارت نمی ماند، بلکه تنها نسخه کپی آن در سفارت می ماند و اصل مدارک به شما تحویل داده خواهد شد...

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت ایتالیا، ویزای ایتالیا، تور ایتالیا و تور اروپا 88851080-021