روادید آلمان

روادید آلمان

آلمان یکی از کشورهایی است که افراد زیادی تمایل به سفر به آن دارند. مسافرین و گردشگران برای سفر به این کشور باید روادید آلمان را انجام دهند. اخذ روادید آلمان باید طبق قانون و در طی چند مرحله انجام شود. در صورتی که فردی بخواهد روادید آلمان را انجام دهد و ویزا بگیرد باید ابتدا وقت سفارت آلمان را از سفارت این کشور بگیرد و بعد در وقت تعیین شده و برای انجام امور بعدی مانند مصاحبه و تحویل مدارک به سفارت آلمان مراجعه کند. با ما همراه شوید تا با روند اخذ روادید آلمان آشنا شوید.

[caption id="attachment_3883" align="aligncenter" width="780"]روادید آلمان روادید آلمان[/caption]

کشور آلمان

آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که پایتخت این کشور برلین می باشد. این کشور یکی از کشورهای پرجمعیت اروپا می باشد. واحد پول آلمان یورو است و مردم در این کشور با زبان آلمانی صحبت می کنند. مذهب رسمی این کشور پروتستان و کاتولیک رومی است. آلمان در همسایگی کشورهای دانمارک، لهستان، جمهوری چک، اتریش، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ، هلند و بلژیک قرار دارد. این کشور از جمله کشورهایی است که دارای آب و هوای نسبتا خوبی در فصل تابستان میباشد و در فصل زمستان هوای سردی دارد. در فصل زمستان دمای هوا گاهی اوقات به زیر صفر می رسد. این کشور دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است و هر ساله مسافرین زیادی با رزرو تور اروپا از این کشور بازدید می کنند. مسافرین برای سفر به این کشور باید روادید آلمان را داشته باشند تا در سفر خود هیچ مشکلی نداشته باشند.

روادید آلمان

همانطور که می دانید کشور آلمان از جمله کشورهای عضو پیمان شینگن می باشد. کشورهایی که عضو این پیمان هستند برای سفر به کشورهای عضو پیمان نیازی به دریافت ویزا ندارند. اما سایر کشورها باید برای سفر به این کشورها ویزای شینگن را تهیه نمایند. ویزای شینگن اجازه اقامت 90 روزه را به مسافرین می دهد و فرد فقط می تواند در طی این روزها در آنجا بماند. مسافرین و گردشگرانی که می خواهند به آلمان سفر کنند باید ویزای این کشور را داشته باشند. روادید آلمان در سفارت این کشور انجام می شود و به افرادی ویزای آلمان را می دهد که فقط قصد سفر به آلمان را داشته باشند. در صورتی که تمامی مدارک مورد نیاز فرد همراه او باشد می تواند در مدت کوتاهی ویزای آلمان را از سفارت این کشور دریافت کند.

[caption id="attachment_3884" align="aligncenter" width="780"]روادید آلمان روادید آلمان[/caption]

فرم درخواست روادید آلمان

اولین مرحله برای سفر به آلمان و انجام پروسه روادید آلمان، دریافت فرم مخصوص روادید روادید آلمان است. در صورتی که می خواهید ویزای آلمان را بگیرید، ابتدا باید این فرم را از طریق آژانس های مسافرتی معتبر دریافت کرده و تکمیل نمایید. بعد از دریافت فرم تمامی اطلاعات خود را به صورت کامل و بدون هیچ کم و کاستی به آژانس مربوطه اعلام نمایید. هر فردی که متقاضی دریافت روادید آلمان است باید فرم مربوطه را دریافت کند. در روز مصاحبه این فرم به همراه یک کپی و مدارک فرد متقاضی به سفارت آلمان تحویل داده شود.

[caption id="attachment_3885" align="aligncenter" width="780"]روادید آلمان روادید آلمان[/caption]

تعیین وقت سفارت آلمان

در مرحله بعدی فرد متقاضی باید وقت سفارت آلمان را جهت اخذ ویزا رزرو نماید. باید در فرم تکمیل اطلاعات، تمامی اطلاعات خود را به آژانس های مسافرتی مربوطه اعلام نمایید و این اطلاعات باید به صورت آلمانی و یا انگلیسی باشد. بعد از اینکه اطلاعات وارد فرم شد یک ایمیل برای شما در طی چند دقیقه ارسال می شود که اطلاعات شما ثبت شده است. البته ایمیل دوم مبنی بر تعیین وقت سفارت آلمان بعد از دو هفته برای شما ارسال می شود. از آنجایی که درخواست های زیادی برای اخذ روادید آلمان به این سفارت داده می شود. این سفارت بسیار شلوغ است و گاهی ممکن است برای چند ماه بعد به شما نوبت داده شود.

[caption id="attachment_3886" align="aligncenter" width="780"]روادید آلمان روادید آلمان[/caption]

وقت سفارت آلمان جهت اخذ روادید آلمان

هر فردی که درخواست روادید آلمان را دارد، باید از طریق آژانس های مسافرتی معتبر اقدام به رزرو وقت سفارت آلمان نمایید. مراجعه حضوری هر فرد برای گرفتن اثر انگشت از او می باشد. به همین دلیل در زمان انجام مصاحبه و در روز تعیین شده فرد متقاضی باید تمامی مدارک مورد نیاز روادید آلمان را به همراه داشته باشد. فرد درخواست کننده روادید آلمان باید در همان روز و در راس ساعت تعیین شده مراجعه کند، چرا که در صورت عدم حضور در آن ساعت درخواست او رد می شود و قابل تمدید نیست. فرد مصاحبه شونده باید در کلام خود صداقت داشته باشد و به تمامی سوالات به طور کامل پاسخ دهد.

[caption id="attachment_3600" align="aligncenter" width="780"]روادید آلمان روادید آلمان[/caption]

انواع روادید آلمان

کشور آلمان از جمله کشورهایی است که افراد زیادی به آن سفر می کنند و یا اینکه قصد مهاجرت دارند. بخشی از روادید آلمان را بر اساس زمان می توان تعیین کرد. به عنوان مثال می توان ویزاهای ترانزیتی، کوتاه مدت و بلند مدت را در این گروه نام برد. اما بعضی دیگر از ویزاها مربوط به هدف سفر هستند و می توان آنها را در گروه ویزاهای تحصیلی، گردشگری، تجاری، کار، مهاجرت، زندگی و .. نام برد. برای دریافت هر کدام از این ویزاها فرد باید شرایط خاصی داشته باشد و مراحل مختلفی را طی کند.

زمان درخواست روادید آلمان

در صورتی که بخواهید به آلمان سفر کنید و مدت زمانی برای تفریح و گردش در این کشور بگذرانید، باید زمانی برای انجام کارهای روادید آلمان قرار دهید. منظور این است که پروسه اخذ روادید آلمان کمی زمانبر است و برای اینکه بتوانید در زمانی که برنامه ریزی کرده اید به این کشور بروید بهتر است از قبل اقدام کنید. مسافرین متقاضی اخذ روادید آلمان بهتر است از سه ماه قبل اقدام کنند و وقت سفارت آلمان را رزرو نید. در طی این مدت سه ماه، متقاضی می تواند فرم درخواست ویزای آلمان را بگیرد و وقت سفارت را دریافت کند، برای مصاحبه به سفارت برود و بعد منتظر جواب سفارت مبنی بر پذیرش و یا عدم پذیرش درخواست روادید آلمان شود. بعد از انجام مصاحبه چیزی حدود 3 هفته طول می کشد تا سفارت جواب درخواست ویزای شما را بدهد.

[caption id="attachment_3887" align="aligncenter" width="780"]روادید آلمان روادید آلمان[/caption]

مدارک مورد نیاز روادید آلمان

در روز مصاحبه فرد متقاضی روادید آلمان باید مدارکی را به همراه خود ببرد تا به فرد مصاحبه کننده تحویل دهد. تمامی این مدارک باید کامل باشد چرا که در صورت کمبود مدارک، درخواست روادید آلمان رد خواهد شد و به او ویزا داده نمی شود. این مدارک شامل:

  • شناسنامه فرد متقاضی به همراه کپی و ترجمه

  • کارت ملی به همراه کپی و ترجمه

  • ارائه پاسپورتی که دارای اعتباری 6 ماه باشد

  • داشتن کپی از صفحاتی که ویزای شینگن دارند

  • 3 قطعه عکس از فرد مربوط به همان سال با پشت زمینه سفید و روشن

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای آلمان

  • پرینت گردش مالی 6 ماهه اخیر

  • ارائه گواهی اشتغال به کار

  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در صورت محصل بودن

  • ارائه گواهی بازنشستگی در صورت بازنشسته شدن

  • ارائه سند ملکی مبنی بر تمکین مالی

  • بلیط پرواز رفت و برگشت

  • برگه رزرو هتل به مدت زمان اقامت در این کشور

  • ارائه برگه دعوتنامه

  • بیمه نامه مسافرتی

[caption id="attachment_3888" align="aligncenter" width="780"]روادید آلمان روادید آلمان[/caption]

ارائه دعوتنامه

اگر در گرفتن ویزای خود عجله دارید و می خواهید در مدت زمان کوتاهی روادید آلمان را دریافت کنید، بهتر است یک دعوتنامه به همراه داشته باشید. افرادی که متقاضی روادید آلمان هستند با در دست داشتن دعوتنامه می توانند روند دریافت را تسریع بخشند. این دعوتنامه را می توانید از دوستان و خویشاوندانی که در آلمان زندگی می کنند دریافت کنید. دعوتنامه آلمان را باید به همراه سایر مدارک خود به سفارت آلمان ارائه دهید تا در روند اخذ ویزای آلمان شما تاثیر داشته باشد.

سفارت آلمان در تهران

همانطور که گفته شد برای اینکه بتوانید ویزای آلمان را دریافت کنید باید وقت سفارت آن را برای انجام مصاحبه رزرو نمایید. سفارت آلمان واقع در تهران می باشد. این سفارت در خیابان فردوسی قرار دارد و در تمام روزهای هفته بجز شنبه و جمعه باز است. افرادی که وقت سفارت آلمان را دریافت می کنند، در روز تعیین شده می توانند به سفارت مراجعه کنند و روند دریافت ویزای خود را به طور کامل انجام دهند.

چند نکته در زمان مراجعه به سفارت آلمان

اگر می خواهید تاثیر مثبتی در مصاحبه خود داشته باشید باید در لباس پوشیدن خود دقت کنید و لباس های مرتب و تمیز بپوشید. بهتر است لباس های رسمی داشته باشید. تمامی مدارک مورد نیاز انجام ویزای آلمان را به طور کامل به همراه داشته باشید و بهتر است هیچ کم و کاستی در آنها وجود نداشته باشد. از به همراه داشتن وسایل تیز مانند چاقو و سلاح های سرد جدا خودداری کنید. در هنگام جواب دادن به سوالات مصاحبه کننده جواب های کاملا شفاف و واضح بدهید. لازم به دادن توضیحات اضافه نیست. در صورتی که قبلا روادید آلمان را دریافت کرده باشید و اثر انگشت شما ثبت شده باشد، هیچ نیازی به حضور شما برای انجام مصاحبه نیست و می توانید وکیل خود را برای انجام کارهای مصاحبه به سفارت بفرستید.

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت آلمان، ویزای آلمان، تور آلمان و تور اروپا 88851080-021