روادید سوئیس

روادید سوئیس

امروزه افراد زیادی به کشورهای اروپایی سفر می کنند و کشور سوئیس یکی از مقاصد گردشگری می باشد. مسافرین و گردشگران برای سفر به این کشور باید روادید سوئیس را دریافت کنند تا بتوانند به این کشور سفر کنند. ویزای سوئیس شامل چند مرحله می شود که مسافرین باید تمامی این مراحل را به ترتیب و بدون هیچ کم و کاستی انجام دهند. اولین مرحله، تکمیل فرم ویزای سوئیس از طریق آژانس های مسافرتی و بعد رزرو وقت سفارت سوئیس می باشد.

[caption id="attachment_3823" align="aligncenter" width="780"]روادید سوئیس روادید سوئیس[/caption]

کشور سوئیس

سوئیس یکی از کشورهای اروپایی است و پایتخت آن شهر برن می باشد. این کشور در همسایگی کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، اتریش و لیختن اشتاین قرار دارد. زبان رسمی این کشور آلمانی است اما مردم سوئیس به زبان های انگلیسی، ایتالیایی و رومانی نیز صحبت می کنند. کشور سوئیس جمعیتی بیش از 7.5 میلیون نفر دارد. این کشور به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می شود و درآمد هر نفر در این کشور بسیار زیاد است. کیفیت زندگی در شهرهای سوئیس بسیار بالا است و توسعه زیرساخت های این کشور تاثیر زیادی در پیشرفت اقتصاد آن داشته است. از این رو مردم در این کشور بهترین شرایط زندگی را دارند. جهت رزرو تور سوئیس و تور اروپا با آژانس های مسافرتی معتبر در تماس باشید.

آب و هوای کشور سوئیس سرد و اغلب بارانی است. به همین دلیل بیشتر مسافرین فصل تابستان را برای سفر خود برمی گزینند. در این فصل تعداد مسافرین درخواست روادید سوئیس زیاد است و بهتر است از چند ماه قبل برای سفر خود برنامه ریزی کنند.

[caption id="attachment_3824" align="aligncenter" width="780"]روادید سوئیس روادید سوئیس[/caption]

انواع روادید سوئیس

روادید سوئیس چهار نوع می باشد که شامل:

  • ویزای نوع A: این نوع ویزا برای ورودی فرودگاه داده می شود. فرد با گرفتن این نوع ویزا اجازه خارج شدن از فرودگاه را ندارد و می تواند فقط پرواز خود را تعویض کند و به سایر کشورهای عضو شینگن برود.

  • ویزای نوع B: در این نوع ویزا مسافر از فرودگاه می تواند خارج شود و از طریق زمینی به سایر کشورهای عضو پیمان شینگن برود.

  • ویزای نوع C: این نوع ویزا کوتاه مدت است و یک اعتبار 90 روزه دارد. مسافران می توانند از این ویزا برای بازدید از اقوام، ماموریت های کاری و یا سفری استفاده کنند. ویزای نوع C متداول ترین نوع ویزا در کشور ایران می باشد و گردشگران ایرانی از آن زیاد استفاده می کنند.

  • ویزای نوع D: در صورتی که فردی بخواهد بیش از 90 روز در این کشور بماند از این نوع ویزا استفاده می کند. این ویزا از سوی اداره مرکزی کانتون داده می شود. این ویزا بیشتر مورد استفاده تجار و بازرگانان می باشد.

روادید سوئیس

افرادی که می خواهند به منظور تفریح، تحصیل، کار و یا تجارت به کشور سوئیس سفر کنند، باید روادید سوئیس را دریافت کنند. کشور سوئیس یکی از اعضای پیمان شینگن می باشد و برای ورود به آن باید روادید سوئیس را دریافت کرد و اجازه سفر داشت. اخذ ویزای سوئیس برای هر کدام از دلایل تجاری، کاری، تحصیلی و .. کمی با هم فرق می کنند. ما نیز در اینجا سعی می کنیم نحوه اخذ روادید سوئیس را بیان کنیم تا در صورت نیاز بتوانید بدون هیچ مشکلی به این کشور سفر کنید.

[caption id="attachment_3825" align="aligncenter" width="780"]روادید سوئیس روادید سوئیس[/caption]

شرایط اخذ روادید سوئیس

مسافرین برای اینکه بتوانند به کشور سوئیس سفر کنند، باید شرایط اخذ روادید سوئیس و روند انجام آنها را به طور کامل انجام دهند. نکته اصلی در گرفتن ویزای سوئیس این است که فرد متقاضی ساکن ایران باشد و یک برگه ضمانت مبنی بر اینکه فرد بعد از سفر به کشور خود برمی گردد ارائه دهد. فرد متقاضی روادید سوئیس باید بتواند به طور ساده هدف از سفر خود و مدت زمان اقامت خود را بیان کند. البته فرد متقاضی باید مکان اقامت خود را سوئیس مشخص کند و در تاریخ تعیین شده به سفارت سوئیس در تهران مراجعه کند. یکی از مهم ترین مراحل انجام روادید سوئیس این است که فرد متقاضی باید شخصا برای انجام مرحله انگشت نگاری در سفارت سوئیس حضور یابد.

[caption id="attachment_3826" align="aligncenter" width="780"]روادید سوئیس روادید سوئیس[/caption]

اخذ فرم درخواست روادید سوئیس

فرد متقاضی روادید سوئیس باید یک فرم درخواست داشته باشد. این فرم را می توان از طریق آژانس های مسافرتی معتبر تکمیل کرد. بعد از دریافت فرم، فرد متقاضی باید تمامی اطلاعات خواسته در فرم را تکمیل کند و یک کپی از آن را داشته باشد. این اطلاعات باید درست باشد و هیچ گونه مغایرتی با اطلاعات اصلی فرد نداشته باشد. تمامی افرادی که متقاضی دریافت روادید سوئیس هستند، حتی کودکان باید یک فرم دریافت کنند و این فرم را در روز تعیین شده به همراه سایر مدارک خود به فرد مصاحبه کننده ارائه دهند. مسافرین بعد از اینکه فرم مربوطه را دریافت می کنند چیزی حدود دو هفته طول می کشد که سفارت نوبت به آنها برای انجام مصاحبه بدهد. البته نوبت را می توان به صورت حضوری از سفارت نیز دریافت کرد.

زمان اقدام برای روادید سوئیس

کشور سوئیس از جمله کشورهایی است که افراد زیادی می خواهند به آن سفر کنند و از جاذبه های آن بازدید کنند. به همین منظور سفارت سوئیس بسیار شلوغ است و همواره مدت زمان زیادی تعیین وقت سوئیس طول می کشد. افرادی که متقاضی روادید سوئیس هستند، بهتر است 2 یا 3 ماه قبل از برنامه سفر خود اقدام به اخذ روادید سوئیس کنند تا در زمان خواسته شده به آنها ویزا داده شود.

[caption id="attachment_3827" align="aligncenter" width="780"]روادید سوئیس روادید سوئیس[/caption]

تعیین وقت سفارت سوئیس

بعد از اینکه فرد متقاضی فرم مربوطه را دریافت کرد باید وقت سفارت سوئیس را برای انجام مصاحبه رزرو نماید. انجام تمامی این مراحل برای اخذ روادید سوئیس لازم است و در صورت انجام ندادن به شما ویزا داده نمی شود.

مدارک مورد نیاز روادید سوئیس

یکی دیگر از مراحل مهم انجام روادید سوئیس این است که فرد متقاضی باید مدارک شخصی خود را به طور کامل آماده کند و در روز تعیین شده وقت سفارت به فرد مصاحبه کننده تحویل دهد. این مدارک شامل:

  • اصل گذرنامه با اعتبار چند ماهه

  • کارت ملی به همراه ترجمه و کپی از آن

  • شناسنامه به همراه ترجمه و کپی از آن

  • دو قطعه عکس از فرد متقاضی روادید سوئیس مربوط به همان سال با زمینه سفید و روشن

  • در صورتی که قبلا به کشورهای عضو شینگن سفر کرده، کپی از آن صفحات مهر شده داشته باشد

  • نامه ای مبنی بر تمکین مالی

  • نامه گردش 6 ماه اخیر حساب بانکی

  • گواهی اشتغال به تحصیل برای محصلان

  • گواهی اشتغال به کار برای کارمندان

  • پروانه ثبت شرکت و کسب و کار در صورت داشتن شرکت

  • ارائه بیمه نامه مسافرتی

  • ارائه سند ملکی در صورت داشتن خانه

  • ارائه بلیط هواپیما برای رفت و برگشت

  • نامه رزرو هتل برای مدت زمان اقامت

[caption id="attachment_3828" align="aligncenter" width="780"]روادید سوئیس روادید سوئیس[/caption]

دعوتنامه اخذ روادید

در صورتی که می خواهید از طریق ویزای شینگن به کشور سوئیس سفر کنید، بهتر است یک دعوتنامه به همراه مدارک خود ارائه دهید. در صورتی که می خواهید به کشور سوئیس به منظور بازدید از خویشاوندان و اقوام خود بروید، بهتر است از آنها بخواهید دعوتنامه ای برای شما بفرستند و یا اگر می خواهید برای امور کار و تجارت به این کشور بروید بهتر است از همتای تجاری خود بخواهید تا این دعوتنامه را برای شما ارسال کند. این دعوتنامه باید به زبان های رسمی کشور سوئیس نوشته شود و مدارک فرد دعوت کننده نیز شامل آن باشد. ارائه این دعوتنامه در روند اخذ روادید سوئیس کمک زیادی می کند و باعث می شود که ویزای سوئیس زودتر به فرد داده شود.

مراجعه در زمان تعیین شده به سفارت

همانطور که گفته شد کسانی که متقاضی دریافت روادید سوئیس می باشند، بهتر است در تاریخ تعیین شده به سفارت سوئیس مراجعه کنند. و همچنین راس ساعت خواسته شده مراجعه نمایند و هیچ گونه تاخیری نداشته باشند. باید تمامی مدارک مورد نیاز ویزای سوئیس را به همراه داشته باشند. در زمان انجام مصاحبه نیز باید دقت نمایند و سوالات را شفاف پاسخ دهند. چرا که هر گونه مغایرت در سوالات باعث رد شدن درخواست روادید سوئیس می شود. بعد از اینکه مصاحبه انجام شد، رسیدی مبنی بر تحویل مدارک به شما داده می شود و تاریخ مراجعه بعدی به شما در آن اعلام می شود. در تاریخ اعلام شده به شما گفته می شود که آیا درخواست شما پذیرفته و یا رد شده است.

سفارت سوئیس در تهران

مسافرین برای اینکه روادید سوئیس را انجام دهند باید به سفارت این کشور مراجعه کنند. سوئیس از جمله کشورهایی است که در تهران سفارت دارد و همه روزه به جز روزهای تعطیل شنبه و جمعه به مراجعین خدمات می دهد. سفارت سوئیس در تهران، خیابان الهیه، خیابان شریفی منش، کوچه یاسمن، پلاک 2 قرار دارد. مسافرین می توانند در روز تعیین شده برای تحویل مدارک و انجام مصاحبه به سفارت سوئیس مراجعه کنند.

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت سوئیس، ویزای سوئیس، تور سوئیس و تور اروپا 88851080-021