روادید مجارستان

روادید مجارستان

بسیاری از مردم برای دریافت ویزای کشورهای مختلف تلاش می‌کنند. آیا به روادید مجارستان فکر کرده‌اید؟ آیا می دانید چرا مجارستان در زمره توریستی ترین کشورها قرار دارد؟ به فکر یک سفر درمانی و یا تفریحی به مجارستان هستید؟ ما در این مقاله همه چیز را در رابطه با مجارستان بررسی کرده، و تمامی راههای ممکن را برای دریافت روادید مجارستان توضیح خواهیم داد. جهت آگاهی از شرایط اخذ روادید مجارستان تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

[caption id="attachment_3785" align="aligncenter" width="780"]روادید مجارستان روادید مجارستان[/caption]

مجارستان

یکی از پیشرفته‌ ترین کشورهای اروپای مرکزی مجارستان می‌باشد این کشور با جمعیتی در حدود 10.000.000 نفر کشوری رو به رشد می‌باشد. این کشور در سال‌های اخیر و پس از جنگ جهانی دوم اقتصاد خود را بهبود بخشیده است و به یکی از مناسب‌ ترین کشورها برای زندگی، تحصیلات و درمان تبدیل شده است. مجارستان در زمینه گردشگری حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و اگر شما یکی از شهرهای تاریخی این کشور را برای سپری کردن اوقات فراغت خود انتخاب کرده‌اید، به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد. جهت رزرو تور اروپا و تور مجارستان به آژانس های مسافرتی معتبر مراجعه نمایید.

[caption id="attachment_3786" align="aligncenter" width="780"]روادید مجارستان روادید مجارستان[/caption]

نگاهی کلی به دریافت روادید مجارستان

همانطور که می دانید مجارستان یکی از کشورهایی است که در سال‌های اخیر به معاهده‌ شنگن پیوسته است و اگر شما قصد دریافت اقامت و یا سفر به مجارستان را دارید می‌توانید از ویزای شنگن استفاده کنید. برای دریافت روادید مجارستان ابتدا باید به صورت حصوری به آژانس های مسافرتی معتبر مراجعه نمایید و اقدام به رزرو وقت سفارت مجارستان نمایید، سپس در روز مصاحبه به سفارت بروید و اگر موفق به گذراندن تمامی این مراحل شدید می‌توانید ویزای مجارستان را دریافت کنید. دقت داشته باشید که ارائه مدارک به صورت کامل و شرکت در مصاحبه تضمینی برای دریافت ویزای شما نمی‌باشد و ممکن است سفارت برای شما ویزا صادر نکند.

[caption id="attachment_3787" align="aligncenter" width="780"]روادید مجارستان روادید مجارستان[/caption]

سفارت مجارستان

برای دریافت روادید مجارستان ابتدا باید اقدام به رزرو وقت سفارت مجارستان از طریق آژانس های مسافرتی معتبر نمایید، اگر در تهران زندگی نمی‌کنید در زمان تعیین وقت مصاحبه حتماً این نکته را به مسئولین سفارت یادآوری کنید تا با شما همکاری‌ های لازم را داشته باشند، چراکه اگر در موعد مقرر شده در سفارت حضور پیدا نکنید وقت شما باطل خواهد شد. نشانی سفارت مجارستان در تهران خیابان دروس- میدان ‏هدایت- کوچه شادلو- ‏پلاک ۱۰‏ می‌باشد.

[caption id="attachment_3788" align="aligncenter" width="780"]روادید مجارستان روادید مجارستان[/caption]

مصاحبه برای دریافت روادید مجارستان

در مراحل دریافت روادید مجارستان مصاحبه از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که اگر شما در مصاحبه نتوانید نظر مسئولین سفارت را جلب کنید به هیچ عنوان ویزای مجارستان برای شما صادر نخواهد شد. در مصاحبه سفارت شما باید قادر باشید که به زبان انگلیسی و یا مجاری صحبت کنید. از شما سؤالات متنوع و بسیاری پرسیده خواهد شد که رایج‌ ترین این سؤال‌ها در رابطه با هدف شما از سفر و دریافت اقامت مجارستان می‌باشد؛ در پاسخ به این سؤال شما باید بتوانید اهداف خود را با وضوح کامل شرح دهید. یکی دیگر از مباحث مهم در مصاحبه سفارت مجارستان اثبات تمکن مالی شماست. شما باید بتوانید به سفارت مجارستان این اطمینان را بدهید که در مدت زمان اقامت خود هزینه‌هایتان را پرداخت کنید.

مدارک لازم برای دریافت روادید مجارستان شنگن

برای آنکه درخواست شما سریع‌تر مورد بررسی قرار گیرد کامل بودن مدارک شما از اهمیت بسیاری برخوردار است. مدارک مورد نیاز شما برای دریافت روادید مجارستان عبارتند از:

  • کارت ملی و شناسنامه به همراه کپی آنها
  • اصل و کپی پاسپورت شما با بیش از 3 ماه تاریخ
  • فرم درخواست ویزا که آن را تکمیل کرده‌اید
  • 3 قطعه عکس 6 در 4 بدون روتوش و واضح
  • نامه‌ای که تمکن مالی شما را در 6 ماه گذشته اثبات کند
  • گواهی اشتغال به کار و یا تحصیل
  • بیمه مسافرتی
  • تاییدیه رزرو بلیط و هتل در مجارستان
  • سند مالکیت و پروانه‌های مرتبط با کسب و کار
  • ویزای شنگن و کپی آن به همراه مهرهای ورود و خروج

دقت داشته باشید که برخی از این مدارک برای دریافت ویزای مجارستان باید به زبان انگلیسی و یا مجاری باشند.

هزینه دریافت روادید مجارستان

برای آنکه بتوانید روادید مجارستان را دریافت کنید باید هزینه‌ای را به سفارت کشور مجارستان بپردازید. البته هزینه‌ای نیز برای کپی مدارک و ترجمه رسمی نیز پرداخت خواهید کرد. دقت داشته باشید که در این محاسبات از هزینه هتل و بلیط هواپیما صرف نظر شده است چرا که این دو مورد با قیمت ارز ارتباط مستقیم دارند و به صورت نوسانی تغییر می‌کنند. لازم است توجه داشته باشید که هزینه هتل و هواپیما بخش اعظم خرج‌ های سفر شما را تشکیل می‌دهند. این هزینه برای روادید مجارستان  به طور تقریبی به صورت زیر خواهد بود:

  1. ۱۰۰۰ تومان بابت شناسه
  2. 3.750 تومان به حساب شهرداری
  3. 75.000 تومان برای صدور گذرنامه
  4. هزینه 29.300 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست
  5. هزینه عکاسی
[caption id="attachment_3475" align="aligncenter" width="780"]روادید مجارستان روادید مجارستان[/caption]

ویزای شنگن

کشورهای اروپایی اکثراً عضو معاهده‌ شنگن می‌باشند؛ این معاهده برای تسهیل سفر میان کشورهای اروپایی امضا شده است. به موجب این معاهده اگر شما یکی از 5 نوع ویزای شنگن را داشته باشید می‌توانید به سایر کشورهای عضو این معاهده به آسانی سفر کنید. ویزای شنگن انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید با توجه به نیازتان یکی از انواع پنجگانه آن را دریافت کنید. ویزای شنگن نیاز به مدارک به خصوصی دارد که در بالا به آن‌ها اشاره شده است. برای آنکه بتوانید روادید شنگن را دریافت کنید مدارک شما باید کامل باشد و به زبان انگلیسی یا مجاری ترجمه شده باشد. در انواع روادید مجارستان شما می‌توانید به مدت‌های متفاوتی در این کشور اقامت کنید، در هر یک از انواع روادید شنگن شما اختیارات به خصوصی دارید، برای مثال در روادید شنگن نوع a شما اجازه‌ی خروج از فرودگاه را نخواهید داشت و با دریافت این نوع از روادید مجارستان تنها می‌توانید به صورت ترانزیت سفر کنید.

انواع روادید مجارستان

انواع ویزای صادر شده برای مجارستان به چهار دسته تقسیم می‌شوند.

• روادید مجارستان تک ورودی: شما با دریافت این نوع از روادید فقط برای یک بار امکان سفر به کشور مجارستان را خواهید داشت.

• روادید دوگانه: با دریافت این نوع از روادید مجارستان برای 2 بار می‌توانید به این کشور سفر کنید.

• روادید چندگانه: با دریافت این نوع از ویزای مجارستان شما این امکان را خواهید داشت که برای چند مرتبه به این کشور زیبا سفر کنید. این روادید مجارستان برای مدت 5 سال اعتبار خواهد داشت.

• روادید مجارستان برای حمل و نقل: این نوع از روادید مجارستان معمولاً برای تجار و بازرگانان که قصد سفر به این کشور را دارند صادر می‌شود. با این روادید شما فقط اجازه حضور در منطقه مرزی فرودگاه مجارستان را خواهید داشت.

[caption id="attachment_3790" align="aligncenter" width="780"]روادید مجارستان روادید مجارستان[/caption]

تحصیل در مجارستان با روادید مجارستان

مجارستان یکی از کشورهایی است که به دلیل سطح علمی بالا، دانشجویان بسیاری را به صورت سالیانه می‌پذیرد. دانشگاه‌های پزشکی و مهندسی مجارستان بهترین دانشگاه‌های اروپایی هستند. زبان این دانشگاه‌ها اغلب مجاری و انگلیسی است، برخی از دانشگاه به زبان‌های آلمانی و فرانسوی نیز تدریس می‌کنند. با توجه به آنکه تمامی مصاحبه‌ ها در سفارت به صورت انگلیسی انجام می‌شوند متقاضی باید از سطح زبان مناسبی برخوردار باشد. ویزای دانشجویی در زمره ویزاهای شنگن و دسته d شنگن قرار می‌گیرد و به مدت 1 سال به شما اجازه اقامت در این کشور را می‌دهد. شما باید 2 ماه پیش از پایان ویزای تحصیلی خود به سفارت مراجعه کرده و نسبت به تمدید ویزای خود اقدام کنند. در ادامه برخی از دانشگاه‌هایی را که مورد تائید وزارت علوم هستند را به شما معرفی خواهیم کرد و شما با دریافت روادید مجارستان می‌توانید به تحصیل در هر یک از این دانشگاه‌ها بپردازید:

دانشگاه فنی و مهندسی بوداپست، دانشگاه علوم پزشکی پچ، دانشگاه علوم پزشکی سملوایز، دانشگاه فنی و مهندسی میشکولس، دانشگاه علوم کشاورزی گودولو و دانشگاه علوم پزشکی دبرسن.

[caption id="attachment_3493" align="aligncenter" width="780"]روادید مجارستان روادید مجارستان[/caption]

ویزای گردشگری مجارستان

مجارستان یکی از توریستی ترین کشورها می‌باشد و هر ساله هزاران توریست از این کشور کهن و پر از جاذبه دیدن می‌کنند به همین دلیل روادید مجارستان یکی از پرمتقاضی ترین انواع روادید است. در بالا هم گفته شد که مجارستان یکی از کشورهایی است که عضو معاهده‌ شنگن است و شما می‌توانید با دریافت ویزای شنگن از این کشور بازدید کنید. اگر ویزای شنگن را برای سفر به دیگر کشورهای عضو این معاهده دریافت کرده‌اید نیز مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد و در فرودگاه مجارستان با پاسخگویی به چند سوال ساده می‌توانید وارد کشور شوید. در انتها توجه داشته باشید که روادید مجارستان در انواع مختلفی صادر می‌شود و شما برای سفر به مجارستان تنها کافی است به نیاز خود و هزینه‌ای که می‌توانید پرداخت کنید توجه داشته باشید.

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت مجارستان، ویزای مجارستان، تور مجارستان و تور اروپا 88851080-021