روادید لیتوانی

روادید لیتوانی

یکی از کشورهای اروپایی که سالانه سفرهای بسیار زیادی به آن صورت می گیرد و طرفداران بسیار زیادی را دارا می باشد کشور لیتوانی است که هر ساله افراد بسیار زیادی از سر تا سر دنیا با دریافت روادید لیتوانی به آن سفر می کنند. برای این که بتوانید وارد کشور لیتوانی شوید باید روادید لیتوانی را دریافت کنید، اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که علاقه سفر به کشور لیتوانی دارید بهتر است این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید تا با روش دریافت روادید لیتوانی و همینطور انواع روادید لیتوانی و نکاتی بسیار مهم برای دریافت این روادید آشنا شوید.

معرفی کشور لیتوانی

لیتوانی یکی از کشورهای اروپایی است که در شمال شرقی کشور اروپا واقع شده است، این کشور با کشورهای بلاروس، لهستان و روسیه همسایه است. کشور لیتوانی دارای جمعیت 3 میلیون نفری می باشد و بزرگترین شهر آن که پایتخت این کشور نیز می باشد شهر ویلنیوس است. واحد پولی کشور لیتوانی تا قبل از سال 2015 لیتاس بود ولی در سال 2015 این واحد پولی به یورو تبدیل شد. زبان رسمی مردم لیتوانی زبان لیتوانیایی می باشد، بیشتر مردم این کشور مسیحی هستند و تقریبا 79 درصد از آن ها معتقد به کلیسای کاتولیک هستند. یکی از مهم ترین نکاتی که درباره کشور لیتوانی باید بدانید این است که این کشور در سال 1230 توسط مینداوگاس متحد شده است و او اولین پادشاه کشور لیتوانی بود. لیتوانی تا مدت ها جزوی از امپراطوری روسیه بود تا اینکه بعد از جنگ جهانی اول این کشور مستقل شد و اعلام استقلال کرد و بعد از آن دوران جدیدی را در تاریخ لیتوانی مشاهده می کنید.

[caption id="attachment_3772" align="aligncenter" width="780"]روادید لیتوانی روادید لیتوانی[/caption]

 

روادید لیتوانی چیست و انواع آن کدامند؟

همانطور که می دانید برای ورود به هر کشوری نیاز دارید که ویزای آن کشور را دریافت کنید، روادید لیتوانی جزو روادید عضو گروه های شینگن می باشد که به این معنی است که با دریافت این ویزا می توانید به تمامی کشورهای اروپایی که عضو این ویزا هستند سفر کنید بدون اینکه نیاز داشته باشید روادید کشور دیگری را دریافت کنید. روادید لیتوانی دارای انواع مختلفی می باشد، یکی از انواع روادید لیتوانی ویزای تحصیلی کشور لیتوانی است که برای دانشجویان کاربرد بسیار زیادی را دارد، ویزای تجاری لیتوانی نوع دیگری از روادید لیتوانی است که به منظور فعالیت های اقتصادی در کشور لیتوانی صادر می شود، نوع سوم از روادید لیتوانی ویزای توریستی این کشور است که به منظور گردشگری در کشور لیتوانی صادر می شود و شما نیز می توانید با دریافت این نوع از روادید لیتوانی به این کشور سفر کنید و به گردشگری در کشور لیتوانی بپردازید.

ویزای توریستی لیتوانی

همانطور پیش تر اشاره شد یکی از انواع روادید لیتوانی ویزای توریستی این کشور می باشد، با دریافت ویزای توریستی این کشور می توانید به سادگی به آن سفر کنید و در این کشور به گردشگری بپردازید. سالانه مسافران بسیار زیادی از سر تا سر دنیا به کشور لیتوانی سفر می کنند و از جاذبه های گردشگری فوق العاده زیبای این کشور دیدن می کنند. از جمله جاذبه های گردشگری کشور لیتوانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهر ویلنیوس، شهر کاوناس، شهر کرناوه، شهر کلایپدا، شهر نوریگا، شهر پالانگا، پارک ملی دژوکیا، مجموعه جزایر تراکای و شهر بسیار دیدنی آنیکشیای.

اگر قصد سفر به کشور لیتوانی و گردشگری در این کشور را دارید حتما باید از این جاذبه های گردشگری فوق العاده زیبای کشور لیتوانی دیدن کنید.

[caption id="attachment_3773" align="aligncenter" width="780"]روادید لیتوانی روادید لیتوانی[/caption]

ویزای تجاری لیتوانی

نوع دیگری از روادید لیتوانی را روادید تجاری این کشور تشکیل می دهد، با دریافت ویزای تجاری کشور لیتوانی می توانید وارد این کشور شوید و به فعالیت های اقتصادی و تجاری در این کشور بپردازید. یکی از مهم ترین موارد و مدارکی که برای دریافت ویزای تجاری لیتوانی به آن نیاز دارید دعوت نامه تجاری می باشد که برای دریافت آن باید از طرف یک شرکت معتبر در کشور لیتوانی برای شما این دعوت نامه ارسال شود تا بعد از آن بتوانید اقدام به دریافت روادید تجاری لیتوانی کنید، بسیاری از افراد گمان می کنند که با دریافت دعوت نامه تجاری کشور لیتوانی کار دریافت روادید لیتوانی تمام شده است در حالی که چنین نیست و دریافت این دعوت نامه به منزله شروع کار شما برای دریافت روادید لیتوانی می باشد.

[caption id="attachment_3743" align="aligncenter" width="780"]روادید لیتوانی روادید لیتوانی[/caption]

ویزای تحصیلی لیتوانی

آخرین نوع از روادید لیتوانی ویزای تحصیلی این کشور می باشد، کشور لیتوانی دارای دانشگاه های بسیار معتبری می باشد که با تحصیل در آن ها می توانید از لحاظ علمی از جایگاه ویژه ای برخوردار شوید. اگر شما نیز جزو آن دسته از دانشجویانی می باشید که علاقه زیادی به تحصیل در یک کشور اروپایی دارید ، می توانید با دریافت روادید تحصیلی لیتوانی در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازید. برای دریافت روادید لیتوانی برای تحصیل در این کشور نیاز دارید که در ابتدا به یکی از دانشگاه های این کشور اپلای کنید و بعد از آن با در دست داشتن نتیجه اپلای به سفارت این کشور مراجعه کنید تا اقدام به دریافت روادید لیتوانی کنید. هزینه زندگی و تحصیل در کشور لیتوانی هزینه زیادی می باشد ولی در صورتی که بورسیه شوید هزینه تحصیل شما در این کشور به صورت رایگان خواهد بود. هزینه زندگی خود را نیز می توانید با استفاده از کارهای پاره وقتی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تامین کنید.

[caption id="attachment_3606" align="aligncenter" width="780"]روادید لیتوانی روادید لیتوانی[/caption]

مراحل دریافت روادید لیتوانی

برای دریافت روادید لیتوانی در ابتدا باید به آژانس های مسافرتی معتبر مراجعه نمایید و وقت سفارت این کشور را رزرو کنید، بعد از دریافت وقت سفارت این کشور زمان مراجعه شما به سفارت کشور لیتوانی مشخص می شود و شما می توانید با مراجعه به آماده کردن مدارک خود که در ادامه معرفی می شوند به سفارت کشور لیتوانی مراجعه کنید و فرم درخواست صدور روادید لیتوانی را پر کنید و بعد از آن نیز هزینه آن را بپردازید و منتظر بمانید تا روادید لیتوانی برای شما صادر شود. جهت رزرو تور اروپا و تور لیتوانی با آژانس های مسافرتی معتبر در ارتباط باشید

مدارک مورد نیاز برای دریافت روادید لیتوانی

برای دریافت روادید لیتوانی نیاز دارید که مدارکی را آماده کنید و بعد از تهیه کردن این مدارک به سفارت کشور لیتوانی مراجعه کنید. برای دریافت روادید لیتوانی نیاز به مدارک زیر دارید:

کپی شناسنامه و کارت ملی که به مهر و امضای وزارت خارجه و دادگستری در آمده اند و همین طور اصل این مدارک و نسخه ترجمه شده این مدارک به زبان انگلیسی

7 قطعه عکس 6 در 4 که دارای پس زمینه سفید هستند و صورت شما به صورت کامل در آن نمایان است

تمامی پاسپورت های قبلی به همراه پاسپورت فعلی که حداقل باید دارای 3 ماه اعتبار باشد.

یک مدرک بانکی معتبر که نشان دهنده تمکن مالی شما برای سفر به کشور لیتوانی می باشد.

دریافت وقت سفارت لیتوانی

همانطور که گفته شد اولین مرحله برای دریافت روادید لیتوانی رزرو وقت سفارت لیتوانی است، برای دریافت وقت سفارت لیتوانی باید به آژانس های مسافرتی معتبر مراجعه کنید و با وارد کردن مشخصات خود ثبت نام کنید و فرم درخواست دریافت وقت سفارت را پر کنید، پس از لحظاتی کوتاه ایمیلی برای آژانس مسافرتی مربوطه ارسال می شود که نشان دهنده تایید ثبت نام شما می باشد و معمولا بعد از چند روز ایمیل دومی برای آژانس ارسال می شود که نشان دهنده زمان مراجعه شما به سفارت لیتوانی برای دریافت ویزای کشور لیتوانی می باشد.

[caption id="attachment_3632" align="aligncenter" width="780"]روادید لیتوانی روادید لیتوانی[/caption]

سفارت لیتوانی در ایران

آدرس سفارت لیتوانی در تهران، ولنجک خیابان 44 واقع شده است، اگر قصد دارید که قبل از مراجعه به سفارت لیتوانی برای دریافت روادید لیتوانی با این سفارت تماس حاصل کنید تا اطلاعات لازم برای مراجعه به این سفارت را بدست بیاورید.

مدت زمان حضور در کشور لیتوانی با دریافت روادید کشور لیتوانی

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای بسیاری از شما ممکن است پیش آمده باشد این است که با دریافت ویزای لیتوانی تا چه مدت می‌توانیم در این کشور حضور داشته باشیم؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که شما می توانید با دریافت روادید لیتوانی حداکثر 3 ماه یعنی 90 روز در این کشور حضور داشته باشید ولی برای این کار مدت زمان حضور شما باید در ویزای شما ثبت شده باشد بنابراین در هنگام پر کردن فرم درخواست صدور ویزای لیتوانی در سفارت لیتوانی این قسمت را به دقت پر کنید که چه مدت زمانی را می خواهید در این کشور حضور داشته باشید.

هزینه سفر به لیتوانی

یکی دیگر از سوالات بسیار مهمی که درباره سفر به کشور لیتوانی پرسیده می شود هزینه سفر به این کشور می باشد، یکی از مهم ترین نکاتی که باید در این زمینه بدانید این است که هزینه زندگی در کشور لیتوانی هزینه نسبتا زیادی می باشد با این حال سطح درآمد مردم در این کشور نیز نسبت به هزینه ها بالا می باشد و در صورتی که قصد دریافت ویزای دائم لیتوانی را دارید باید بدانید که زندگی نسبتا راحتی را در این کشور خواهید داشت، اما اگر قصد دارید زمان کوتاهی را در این کشور حضور داشته باشید باید بدانید که هزینه سفر شما به این کشور هزینه نسبتا بالایی خواهد بود.

[caption id="attachment_3775" align="aligncenter" width="780"]روادید لیتوانی روادید لیتوانی[/caption]

 

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت لیتوانی، ویزای لیتوانی، تور لیتوانی و تور اروپا 88851080-021