روادید استونی

روادید استونی

استونی یکی از کشورهای کم جمعیت قاره ی اروپاست که با روسیه و فنلاند هم مرز می باشد. برای سفر به این کشور نیاز به روادید استونی دارید. روادید شینگن استونی و روادید ملی استونی دو نوع روادید استونی است که شما هر کدام را با توجه به شرایط خود می توانید درخواست نمایید.

استونی

جمهوری استونی در شمال اروپا قرار دارد. استونی با کشورهای فنلاند، روسیه و لتونی همسایه است. تالین پایتخت استونی است. مردم استونی به زبان استونیایی صحبت می کنند و واحد پول این کشور یورو می باشد. این کشور یکی از بی دین ترین کشورهای قاره ی اروپاست. اگر به دنبال دریافت روادید استونی هستید، شاید برایتان جالب باشد که حقایقی درباره ی کشور استونی را بدانید. بیش تر مساحت این کشور خالی است. علت آن کم جمعیت بودن این کشور می باشد. این کشور زنانه ترین کشور دنیا نام گذاری شده است. به ازای هر 100 زن در استونی تنها 84 مرد وجود دارد. مردمان استونی به آواز خواندن، تاپ سواری، مسابقات حمل همسر و ... علاقه مند هستند و هر سال مسابقاتی را در این زمینه ها برگزار می کنند. 99.8 درصد مردم کشور استونی باسواد هستند و از سطح معلومات خوبی برخوردارند. این کشور بعد از آلمان و کره ی شمالی به عنوان باسوادترین کشور شناخته می شود. بیش از 50 درصد این کشور پوشیده از جنگل است. استونی از جنگل ها و سواحل زیبایی برخوردار است و گردشگران بسیاری جذب زیبایی استونی می شوند. مردم این کشور بی دین هستند و هرگز به کلیسا نمی روند اما یک کلیسای چوبی و بسیار بزرگ در استونی وجود دارد که از شهرت جهانی برخوردار است.هزینه ی سفر به این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر است و می توان با تورهای آژانس های مسافرتی معتبر به این کشور سفر کرد. برای سفر به این کشور باید ویزای استونی را درخواست نمایید. روادید شینگن استونی و روادید ملی استونی دو نوع روادید این کشور است که در ادامه به مدارک مورد نیاز برای صدور روادید استونی و نحوه ی صدور آن اشاره می کنیم. در جهت کاهش هزینه های سفر میتوانید از طریق تور استونی و یا تور اروپا به این کشور سفر نمایید.

[caption id="attachment_3738" align="aligncenter" width="780"]روادید استونی روادید استونی[/caption]

روادید شینگن استونی 

برای سفر به کشورهای محدوده ی شینگن نیاز به روادید شینگن دارید. کشور استونی نیز جزء کشورهای محدوده ی شینگن است. روادید شینگن استونی تاریخ اعتبار و تعداد روزهای مجاز دارد. تعداد روزهای مجاز، زمان اقامت را در استونی مشخص می کند. اگر تاریخ اعتبار روادید به پایان رسیده باشد، حتی اگر روزهای مجاز باقی مانده باشد باید استونی را ترک کنید. علاوه بر روزهای مجاز و تاریخ اعتبار، تعداد دفعات مجاز ورود به کشور استونی نیز مشخص می شود. تعداد دفعات مجاز ورود، با کد مشخص می شود. کد 1، 2 و ... مربوط به دفعات مجاز ورود است. به عنوان مثال کد 1 نشان می دهد که شما تنها یک بار مجاز هستید تا به کشور استونی وارد شوید. انواع مختلف روادید تعداد دفعات مجاز و روزهای مجاز متفاوتی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

 

[caption id="attachment_3739" align="aligncenter" width="780"]روادید استونی روادید استونی[/caption]

انواع روادید استونی

همه افرادی که به کشور استونی سفر می کنند، هدف یکسانی ندارند. عده ای برای تفریح و سیاحت به این کشور سفر می کنند. برخی برای تجارت و کار به دنبال صدور روادید استونی هستند. به همین دلیل انواع مختلف ویزای استونی با توجه به شرایط و هدف فرد متقاضی صادر می شود. 4 نوع روادید استونی در ادامه آورده شده است.

[caption id="attachment_3700" align="aligncenter" width="780"]روادید استونی روادید استونی[/caption]

 

روادید استونی نوع A

روادید استونی نوع A مناسب کسانی است که تنها قصد توقف در فرودگاه استونی را دارند. با دریافت این نوع ویزای استونی می توانید به مدت چند ساعت در فرودگاه استونی منتظر بمانید و خط هوایی خود را تغییر دهید. با دارا بودن این روادید نمی توانید از استونی دیدن کنید.

روادید استونی نوع B

روادید استونی نوع B به شما اجازه می دهد حداکثر 5 روز در استونی اقامت داشته باشید. بعد از 5 روز باید خاک این کشور را ترک کنید. کسانی که می خواهند از چند کشور در سفر خود بازدید کنند، می توانند این ویزا را درخواست نمایند. این نوع ویزا مناسب تحصیل، تجارت و کار در استونی نمی باشد.

[caption id="attachment_3740" align="aligncenter" width="780"]روادید استونی روادید استونی[/caption]

 

روادید استونی نوع C

روادید استونی نوع C که با نام روادید کوتاه مدت نیز شناخته می شود، برای کسانی که می خواهند روادید توریستی دریافت کنند مناسب است. حداکثر روزهای مجاز برای این روادید 90 روز است و بعد از نود روز شما باید استونی را ترک نمایید. این نوع روادید برای کسانی که می خواهند در استونی تجارت کنند مناسب نیست.

رواید استونی نوع D 

روادید استونی نوع D برای کسانی که قصد دارند به مدت طولانی در استونی اقامت کنند صادر می شود. با دارا بودن این روادید می توانید تعداد دفعات بیش تری وارد این کشور شوید. کسانی که این ویزا را دارند از اهمیت بالاتری نسبت به بقیه ی افراد، برای کشور استونی برخوردارند. این روادید، روادید بلند مدت نیز نامیده می شود.

 

[caption id="attachment_3553" align="aligncenter" width="780"]روادید استونی روادید استونی[/caption]

نحوه ی درخواست روادید استونی 

برای صدور روادید استونی باید به آژانس های مسافرتی معتبر مراجعه نمایید و وقت سفارت استونی را رزرو نمایید. سفارت خانه بعد از گذشت چند هفته با شما تماس خواهد گرفت. بنابراین بهتر است چند ماه قبل از سفر به استونی برای دریافت روادید اقدام نمایید. در روز مصاحبه مدارک مورد نیاز را همراه خود داشته باشید. در صورت پذیرش شما در مصاحبه و کامل بودن مدارک، روادید استونی ظرف مدت 15 روز برای شما صادر می شود. مدارک مورد نیاز برای آشنایی شما در ادامه آورده می شود.

مدارک لازم برای روادید استونی

در روز مصاحبه مدارکی مورد نیاز است که باید به سفارت خانه تحویل داده شود. در صورت ناقص بودن آن ها صدور روادید شما با مشکل مواجه می شود. این مدارک شامل موارد زیر می باشد:

  • گذرنامه ای که شش ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد.
  • کپی مربوط به تمام ویزایی که قبلاً دریافت کرده اید.
  • شناسنامه به همراه کپی از تمام صفحات آن
  • ترجمه ی شناسنامه و مهر تائیدیه آن از طرف دادگستری
  • گواهی اشتغال به کار که لازم است به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.
  • اگر بازرگان هستید باید کارت بازرگانی ارائه شود.
  • لازم است تا در صورت کارمند بودن فیش حقوقی خود را برای دریافت روادید استونی ارائه دهید.
  • صورتحساب سه ماهه آخر حساب شما که لازم است به صورت ترجمه شده باشد.
  • رزرو هتل و ارائه ی برگه ی رزرواسیون برای دریافت روادید استونی
  • تکمیل کامل فرم درخواست از سفارت
  • عکس در قطعه گذرنامه

اگر به دنبال ادامه ی تحصیل در دانشگاه های استونی هستید، باید برای دریافت ویزای تحصیلی استونی اقدام نمایید. برای دریافت این روادید علاوه بر مدارک گفته شده باید مدارک مربوط به مجاز بودن شما برای ادامه تحصیل در استونی را نیز ارائه کنید. برای پذیرش از دانشگاه استونی باید فرم درخواست روادید استونی را پر کرده و به همراه سابقه تحصیلی خود برای دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید. در صورتی که شما حد نصاب نمره ی دانشگاه را دریافت کردید، می توانید برای صدور ویزا اقدام نمایید.

روادید کاری استونی

اگر قصد دارید در استونی مشغول به کار شوید باید برای دریافت روادید کاری استونی اقدام نمایید. برای این منظور، کارفرمای شما در شرکت استونی آگهی استخدام را به مدت 3 ماه باید در روزنامه های کشور استونی منتشر کند. در صورتی که شهروند استونی متقاضی این شغل نباشد، کارفرما باید مدارم مربوطه را به اتحادیه اروپا ارائه نماید. در صورتی که بعد از گذشت چند ماه متقاضی وجود نداشته باشد، شما می توانید برای صدور روادید استونی درخواست دهید. در روز مصاحبه مدارک گفته شده به علاوه ی مدارک پذیرش شما در شرکت مورد نظر را باید ارائه دهید. در صورتی که خودتان قصد شروع کسب و کار در استونی را دارید می توانید ویزای تجاری استونی را دریافت نمایید. برای دریافت این روادید، تعداد افرادی که می توانید از شهروندان استونی به کار بگیرید و میزان سرمایه ای که صرف این تجارت خواهید کرد باید به همراه دیگر مدارک به سفارت خانه ارائه شود.

 

[caption id="attachment_3743" align="aligncenter" width="780"]روادید استونی روادید استونی[/caption]

 

روادید ازدواج استونی

در صورتی که با فردی که شهروند استونی است و یا اقامت دائم این کشور را دارد، ازدواج کنید می توانید روادید ازدواج استونی را دریافت نمایید. ازدواج به صورت قانونی و ارائه ی مدارک ازدواج برای دریافت این نوع ویزا ضروری است. افرادی که با ویزای ازدواج به استونی مهاجرت می کنند، می توانند از اکثر امکانات شهروندی بهره مند شوند. با دریافت این ویزا افراد می توانند بعد از دو سال به اداره ی مهاجرت استونی مراجعه و درخواست اقامت دائم نمایند. برای این که بتوانند اقامت دائم را دریافت کنند باید ثابت شود که دو سال زندگی مشترک با شهروند استونی داشته اند. با ارائه ی مدارکی از جمله تاریخچه‌ی رابطه، موارد مالی، نحوه‌ی تقسیم مسؤلیت‌های زندگی، شناخته شدن در بین اقوام و دوستان و جامعه به عنوان زوج و میزان وابستگی روحی،‌ معنوی و فیزیکی دو طرف به یکدیگر، به اداره ی مهاجرت می توانند اقامت دائم را دریافت نمایند. در صورتی که فرد با شهروند استونی نامزد باشد، اعتبار روادید استونی صادر شده برای او 9 ماه خواهد بود. اگر بعد از گذشت 9 ماه ازدواج آن ها رسمی نشود، ویزای استونی فرد باطل می شود و باید استونی را ترک نماید.

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت استونی، ویزای استونی، تور استونی و تور اروپا 88851080-021