جمعیت پاریس

جمعیت پاریس

جمعیت پاریس حدود 12 میلیون نفر می باشد که این نشان دهنده پر جمعیت بودن شهر پاریس است. مردم پاریس فرهنگ و آداب و رسوم بسیار متفاوت و خاصی را دارند؛ و مردمانی بسیار متعصب می باشند که تعصب آنها در برخورد اول شاید جلوه خوبی نداشته باشد.

شهر پاریس

شهر پاریس به شهر چراغ ها، عروس شهرها، پایتخت مد و پوشاک و عطر معروف است. این شهر یک شهر موزه ای بوده و در جای جای آن برترین و زیباترین جاذبه های گردشگری را می توان مشاهده کرد. پاریس از مشهورترین و محبوب ترین پایتخت های دنیاست به دلیل زیبایی فوق العاده و شگفت انگیز این شهر لقب عروس شهر ها را به آن داده اند. پاریس پایتخت فرانسه بوده و در شمال این کشور واقع شده است و رود سین نیز از وسط این شهر می گذرد. در این شهر فستیوال های گوناگونی از جمله فستیوال مد برگزار می شود که این فستیوال در سال دو مرتبه برگزار شده و گردشگران و دوستداران مد را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند. پاریس نمونه ای از یک شهر بسیار پیشرفته و دارای زیر ساخت های بسیار هدفمند و هوشمندانه است. معماری و طراحی خیابان ها و ساختمان های این شهر به گونه ای است که همانند آن را در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت. سالانه میلیون ها نفر از سراسر دنیا برای بازدید از جاذبه های بی نظیر پاریس به این شهر سفر می کنند از معروف ترین جاذبه های این شهر می توان به برج ایفل که هنوز هم بلند ترین و باشکوه ترین برج جهان می باشد اشاره کرد. موزه لوور، آرامگاه ناپلئون و کلیسای نوتردام نیز از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر زیبا هستند.

[caption id="attachment_347" align="aligncenter" width="780"]شهر پاریس شهر پاریس[/caption]

جمعیت شهر پاریس

شهر پاریس توانسته است درصد بسیار زیادی از جمعیت فرانسه را در خود جای دهد. جمعیت پاریس حدود 12 میلیون نفر می باشد که نشان دهنده این است که شهر پاریس یک پنجم جمعیت کل فرانسه را داراست. جمعیت پاریس در مقایسه با وسعتی که دارد بسیار زیاد است و جزء شهر های پرجمعیت فرانسه و هم چنین جزء پایتخت های پر جمعیت اروپا به شمار می رود. جمعیت پاریس در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی نیز بسیار زیاد می باشد برای مثال کشور دانمارک نصف جمعیت پاریس را دارد. مردم پاریس از خصوصیات فرهنگی بسیار بالایی برخوردار هستند که در ادامه به برخی از خصوصیات فرهنگی اشاره خواهد شد.

[caption id="attachment_348" align="aligncenter" width="780"]جمعیت شهر پاریس جمعیت شهر پاریس[/caption]

خصوصیات فرهنگی جمعیت پاریس

مردم پاریس غنی ترین و کهن ترین فرهنگ اروپایی را دارند. جمعیت پاریس از پر تعصب ترین و مغرورترین مردمان نسبت به دولت، ملت و کشور خود می باشند. مردم پاریس هر گونه نظر منفی به کشور و یا شهر خود را یک توهین بزرگ به حساب می آورند به ویژه هر سخن آمریکایی ها را بی ادبی و بی احترامی تلقی می کنند. فرهنگ این شهر مرد سالاری می باشد با اینکه زنان نقش اصلی را در زندگی و خانواده بازی می کند. مردم پاریس بسیار خرافات پذیر هستند و این ویژگی را از گذشته های بسیار دور به ارث برده اند و هنوز هم به برخی از خرافه ها پای بندند. مردم پاریس مانند مردمان شرق آسیا خون گرم نبوده و رفتارهای سردی دارند شاید در برخورد اول با یک پاریسی احساس کنید که رفتارش بی تفاوت است که این موضوع بسیار طبیعی بوده و نباید دلخور شوید. مردم پاریس به زبان فرانسوی بسیار حساس هستند و از انگلیسی صحبت کردند نیز خوششان نمی آید. باید به این نکته اشاره کرد که زبان فرانسوی دومین زبان خارجی برای یادگیری به شمار می آید. تعصب مردم پاریس  بر روی زبان فرانسوی نیز بسیار زیاد می باشد.

[caption id="attachment_349" align="aligncenter" width="780"]خصوصیات فرهنگی جمعیت پاریس خصوصیات فرهنگی جمعیت پاریس[/caption]

نوع پوشش و مذهب جمعیت پاریس

همان طور که اشاره کردیم پاریس به شهر مد جهان شهرت دارد و مردم پاریس از جمله شیک پوش ترین افراد جهان می باشند. مردم پاریس به خوبی توانسته اند راز شیک پوش بودن به همراه سادگی و راحتی را کشف کنند. این شهر دارای بزرگترین و معروف ترین برندهای پوشاک دنیاست و در هر جای این شهر می توانید با فروشگاه های پوشاک که نماینده برند معروفی است رو به رو شوید. در مورد مذهب و آیین مردم پاریس نیز می توان گفت مذهب غالب در شهر پاریس کاتولیک می باشد؛ و از دیگر مذاهب نیز می توان به بودائی، هندو و مسلمان اشاره کرد.

[caption id="attachment_350" align="aligncenter" width="780"]نوع پوشش و مذهب جمعیت پاریس نوع پوشش و مذهب جمعیت پاریس[/caption]

غذاهای محبوب مردم پاریس

غذا و نوشیدنی از جمله مهم ترین رویداد زندگی فرانسوی ها و جمعیت پاریس می باشد به طوری که بیشتر معاشرت ها و صحبت های خود را  بر سر میز شام انجام می دهند. غذاهای این شهر به داشتن سس های سنگین معروف بوده و در بین خوشمزه ترین غذاهای جهان جای گرفته است. از برخی غذاهای پاریس می توان به بوف بورگینیون و کوک او ون اشاره کرد. البته با توجه به این که در سال های اخیر تعداد رستوران هایی که غذای فست و فودی مهیا می کنند بیشتر شده است با این حال پاریس دارای رستوران های بسیار شیک با انواع غذاهای فرانسوی می باشد که می توانید بهترین غذا های دنیا را در این رستوران ها بچشید؛ و طعم غذاهای بی نظیر فرانسوی را تجربه کنید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱