آب و هوای پاریس

آب و هوای پاریس

اطلاع و آگاهی از وضعیت آب و هوای پاریس در ایام مختلف سال یکی از معیارها و فاکتورهای بسیار مهم جهت انتخاب زمان سفر به این شهر بزرگ و تاریخی اروپاست. علاوه بر این آب و هوای پاریس تعیین کننده‌ قیمت تورهای انتخابی جهت سفر به این شهر نیز می باشد. مناسب بودن آب و هوای پاریس در فصل های تابستان و پاییز، باعث می شود تورهای مسافرتی در این فصل ها با قیمت ها بالاتر نسبت به فصل زمستان ارائه گردد. در این مقاله قصد داریم بیشتر با وضعیت آب و هوای پاریس در فصول مختلف سال آشنا شویم و یک راهنمای مناسب جهت انتخاب بهترین زمان سفر به این شهر در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

پاریس به عنوان پایتخت کشور فرانسه از لحاظ جغرافیایی در مرکز کمانی که توسط رود سن ساخته شده است قرار دارد و بخش های تشکیل دهنده آن یعنی ایل سن لویی و ایل دو لاسیته به‌صورت 2 جزیره از هم جدا شده اند. ارتفاع از سطح دریایی شهر پاریس تنها 35 متر است، لذا به صورت کلی آب و هوای پاریس در رده شهرهای دارای آب و هوای اقیانوسی قرار می گیرد. در واقع پاریس در بیشتر ایام سال متاثر از جبهه های آب و هوایی است که از طرف اقیانوس اطلس شمالی به سمت این شهر حرکت می کنند. متوسط یا میانگین سالانه دما در پاریس حدود 15 درجه ی سانتی‌گراد است. البته در اواسط قرن گذشته میلادی دمایی نزدیک به 41 درجه بالای صفر در این شهر ثبت شده است و کمترین دمای ثبت شده برای پاریس نیز مربوط به اواخر قرن 19 میلادی با حدود منفی 24 درجه سانتی‌گراد می باشد. باران در پاریس معمولاً در تمامی ایام سال می بارد و این شهر با باران های ناگهانی خود در دنیا معروف است. ثبت آمار میانگین 641 میلی لیتر بارش سالیانه و 111 روز بارانی در سال، خود به خود تائید کننده این ادعاست. اقیانوسیه ای بودن پاریس موجب می شود بارش برف به ندرت در این شهر زیبا اتفاق بیفتد. با این حال عمری بالاتر از 24 ساعت برای برف پاریس به ندرت گزارش شده است.

[caption id="attachment_338" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای پاریس آب و هوای پاریس[/caption]

بهترین زمان سفر به پاریس از لحاظ وضعیت آب و هوایی

جهت سفر به پاریس، آگاهی از وضعیت و شرایط آب و هوایی این شهر در ایام تعطیل سال یکی از دغدغه های بزرگ ایرانیان جهت سفر به این شهر است. در واقع آگاهی از آب و هوای پاریس در فروردین یا عید نوروز ایرانیان و آب و هوای پاریس در تابستان می تواند انتخاب زمان سفر و تور مناسب را به کاری راحت تر تبدیل کند. به صورت کلی جهت سفر توریستی به پاریس، آب و هوای پاریس در ایام زیادی از سال در وضعیت مناسبی قرار دارد که جزئیات هر یک از فصول در بندهای بعدی ذکر می گردد. با این حال به صورت خلاصه، توریست های مختلف از اقصی نقاط دنیا، فصل های تابستان و پاییز را جهت سفر به این شهر انتخاب می کنند و در واقع در این ایام پاریس به شدت شلوغ است. به صورت طبیعی قیمت خدمات مسافرتی در این ایام نیز به نسبت بالاتر می باشد و رزرو تور مناسب با مشکلاتی مواجه است. در فصل زمستان با سردتر شدن هوای پاریس از تعداد توریست هایی که با هدف سفر تفریحی به این شهر آمده اند کاسته می شود و در واقع این ایام جزء ایام خلوت پاریس شناخته می شود.

[caption id="attachment_339" align="aligncenter" width="780"]بهترین زمان سفر به پاریس از لحاظ وضعیت آب و هوایی بهترین زمان سفر به پاریس از لحاظ وضعیت آب و هوایی[/caption]

آب و هوای پاریس در فصل های مختلف (بهار و تابستان)

آب و هوای پاریس در بهار (بازه زمانی میان ماه های مارس تا می میلادی یعنی 10 اسفند تا 10 خرداد)، تقریباً میان 8 تا 15 درجه دمایی متغیر و تقریباً کم باران است. با این حال قیمت خدمات مسافرتی در این ایام در میزان مناسبی قرار دارد. بازدید از جاذبه های طبیعی پاریس، شکوفه های فراوان درختان و ... از جاذبه های این ایام می باشد. آب و هوای پاریس در تابستان (بازه زمانی میان ماه های ژوئن تا آگوست میلادی یعنی 11 خرداد تا 9 شهریور)، یکی از مناسب ترین زمان ها جهت سفر به این شهر است. چرا که میانگین دمایی در این ایام در حدود 21 درجه می باشد. علاقه‌مندان سفر به شهرهای ساحلی و حمام آفتاب، عاشقان فستیوال ها و غیره می توانند در این ایام به پاریس سفر کنند.

[caption id="attachment_340" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای پاریس در فصل های مختلف آب و هوای پاریس در فصل های مختلف[/caption]

آب و هوای پاریس در فصل های مختلف (پاییز و زمستان)

آب و هوای پاریس در پاییز (بازه زمانی میان ماه های سپتامبر تا اکتبر میلادی یعنی 10 شهریور تا 9 آبان)، نیز در وضعیت مناسبی است و می تواند کاندید انتخاب بهترین زمان سفر به پاریس باشد. در واقع در این بازه ی زمانی آب و هوا بسیار مطلوب و پاریس خلوت تر از تابستان است. میانگین دما در این ایام برعکس بهار می باشد و از 15 درجه به سمت 4 درجه حرکت می کند. آب و هوای پاریس در زمستان (بازه زمانی میان ماه های نوامبر تا فوریه میلادی یعنی 10 آبان تا 10 اسفند)، جهت سفر به شهرهای ساحلی و لذت بردن از تفریحات این مکان ها مناسب نیست. چرا که میانگین دمایی در این ایام به نسبت پایین و سرد می باشد، از 4 تا منفی یک درجه دما در این ایام متغیر است.

[caption id="attachment_341" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای پاریس در فصل های مختلف آب و هوای پاریس در فصل های مختلف[/caption]

چگونه بصورت لحظه‌ای از وضعیت آب و هوای پاریس آگاهی یابیم؟

روش های زیادی جهت آگاهی لحظه ای از وضعیت آب و هوایی شهر پاریس وجود دارد که مراجعه به سایت های پیش بینی آب و هوا و اپلیکیشن های موبایل یکی از این راه هاست. با این حال می توانید طی تماس با مشاورین این سایت راهنمایی لازم در این باره را بسیار ساده تر دریافت کنید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱