فرهنگ مردم فرانسه

فرهنگ مردم فرانسه

هر کشور فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارد که گاهی این فرهنگ ها جالب هستند و گاهی نیز تعجب بر انگیز و خاص می باشند. در ادامه قصد داریم تا شما را با فرهنگ مردم فرانسه بیشتر آشنا کنیم. این کشور فرهنگ کهنی دارد که درباره بخشی از این فرهنگ غنی بیشتر توضیح خواهیم داد.

فرانسه کجاست؟

 جمهوری فرانسه از بزرگ ترین کشور های اروپای غربی می باشد که منطقه های بسیاری را در آن سوی دریاها شامل می شود. کشور فرانسه، یکی از سه کشوری است که سواحل آن شامل دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس می باشد. فرانسه در بین کل قاره اروپا سومین کشور بزرگ تلقی می شود. پایتخت این کشور، شهر پاریس می باشد که مرکز اصلی فعالیت های سیاسی و اقتصادی این کشور می باشد. اختلاف ساعت بین ایران و فرانسه فقط 2 و نیم ساعت می باشد.

[caption id="attachment_248" align="aligncenter" width="780"]فرانسه کجاست؟ فرانسه کجاست؟[/caption]

مذهب و زبان مردم فرانسه چیست؟

مذهب های مختلفی از قبیل، یهودی، مسلمان، بودایی و کاتولیک وجود دارد که البته مذهب اغلب مردم این کشور کاتولیک می باشد که حدود 64 درصد از مردم از آن پیروی می کنند. زبان غالب در این کشور، فرانسوی می باشد که تعداد کمی از مردم نیز در بعضی از نقاط فرانسه، به زبان آلمانی صحبت می کنند. نکته قابل توجه این است که زبان فرانسوی دومین زبان پرطرفدار دنیا برای یادگیری می باشد.

[caption id="attachment_249" align="aligncenter" width="780"]مذهب و زبان مردم فرانسه چیست؟ مذهب و زبان مردم فرانسه چیست؟[/caption]

درباره فرهنگ مردم فرانسه

هر کشوری فرهنگ خاص خود را دارد که برای آن ارزش بسیاری نیز قائل می باشد و توقع دارد تا افرادی که به کشورشان سفر می کنند، به این فرهنگ توجه ویژه ای داشته باشند. فرهنگ مردم فرانسه به گونه ای است که نسبت به کشور خود زیاد انتقاد پذیر نبوده و تعصب خاصی بر روی آداب و رسوم و فرهنگ خود دارند. در نتیجه ما قصد داریم تا شما را با یک سری از باید ها و نباید های موجود در فرهنگ مردم فرانسه آشنا کنیم تا در صورت سفر به این کشور زیبا و کهن، بتوانید به راحتی با مردم آن جا ارتباط برقرار کنید بدون این که دچار مشکل شوید.

[caption id="attachment_250" align="aligncenter" width="780"]درباره فرهنگ مردم فرانسه درباره فرهنگ مردم فرانسه[/caption]

در فرهنگ مردم فرانسه چه باید هایی وجود دارد؟

1_ نوع رفتار فرانسوی ها حتی در ملاقات اول نیز بسیار گرم و صمیمانه می باشد و به روبوسی کردن در هنگام آشنایی بسیار اهمیت می دهند، حواستان باشد که در ملاقات های خود طرف مقابلتان را دوبار ببوسید که البته در فرهنگ شرق فرانسه، تعداد بوسه ها به 4 بار نیز خواهد رسید.

2_ در فرهنگ مردم فرانسه، در کمال احترامی که برای یکدیگر قائل هستند ولی شما اجازه ندارید بدون اجازه ی طرف مقابلتان با او کاملا صمیمی رفتار کرده و او را با اسم کوچک خطاب کنید. در نتیجه بهتر است از الفاظ موسیو و یا مادام استفاده کنید تا زمانی که خود آن ها این اجازه را به شما بدهند.

3_ در فرهنگ مردم فرانسه عدد 13 بسیار نحس بوده و معتقدندکه اعداد فرد به خصوص عدد 13 خوش یومن نخواهد بود.

4_ اگر به ملاقات یک فرانسوی می روید بهترین کار برای خوشحال کردن او، هدیه دادن است و بهترین هدیه نیز گل و شیرینی می باشد.

5_ در مراسم های عزاداری مانند تشییع از بردن گل داوودی و به طور کلی گل هایی به رنگ زرد پرهیز کنید، چرا که در فرهنگ مردم فرانسه این کار صورت خوشی نخواهد داشت.

این چند مورد از باید هایی بود که در برخورد با فرانسوی ها باید به آن ها توجه نمایید.

[caption id="attachment_251" align="aligncenter" width="780"]در فرهنگ مردم فرانسه چه باید هایی وجود دارد؟ در فرهنگ مردم فرانسه چه باید هایی وجود دارد؟[/caption]

نباید هایی که در فرهنگ مردم فرانسه وجود دارد

1_ فرانسوی ها را بغل نکنید! جالب است بدانید که مردم فرانسه از بغل کردن یکدیگر در هنگام ملاقات ها خوششان نمی آید.

2_ نان فرانسوی از معروف ترین نان های دنیا است اما چیزی که در هنگام خوردن نان فرانسوی در بین فرهنگ مردم فرانسه باید به آن دقت کرد، تکه کردن نان توسط دست است و از برش نان به وسیله چاقو خودداری کنید، چرا که در فرهنگ مردم فرانسه کاری زشت و ناپسند تلقی می شود.

3_ فرانسوی ها برای صرف ناهار خود ارزش بسیاری قائل هستند، در نتیجه در بین ساعات ناهار یعنی 12 تا 14 سعی کنید با کسی تماس نگیرید.

4_ در رستوران مراقب باشید تا از کلمه گارسون، برای صدا زدن پیش خدمت استفاده نکنید. چرا که گارسون در فرانسوی به معنی پسر می باشد که لفظ مودبانه ای نخواهد بود. در نتیجه از کلماتی مانند موسیو و مادام استفاده کنید.

5_ احترام به همسایگان خود از دیگر فرهنگ مردم فرانسه می باشد، در نتیجه از لباس شستن در اواخر شب پرهیز کنید.

6_ تعطیلی بانک های فرانسه دوشنبه ها می باشد.

موارد بالا برخی از نباید هایی بود که در فرهنگ فرانسه باید به آن ها توجه نمود تا از بروز دل خوری و یا ناراحتی در زمان ارتباط با آن ها پیشگیری کرد. آن چه درباره فرهنگ مردم فرانسه گفته شد، تنها بخشی از این فرهنگ غنی و قدیمی می باشد که سعی کردیم تا هر چند مختصر، شما را با آن آشنا نماییم.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱