دین مردم فرانسه

دین مردم فرانسه

در بعضی از کشور های دنیا امروز دین های متفاوت و مختلفی وجود دارد که کشور فرانسه یکی از این کشورها است و در این کشور دین های کاتولیک ، اسلام ، یهودیت و غیره وجود دارد چرا که در این کشور داشتن هر دینی اختیاری می باشد.بنابراین دین مردم فرانسه شامل ادیان مختلفی است.

کشور فرانسه

کشور فرانسه از جمله شهر پاریس از قرن ۱۷ میلادی نقش بسیار زیاد و مهمی در ادب و فرهنگ و همچنین هنرهای تزیینی در اروپا را به دست آورد تاثیرات این عوامل در قرن نوزدهم در تمامی دنیا نمود پیدا کرد پس از پایان قرن نوزدهم تا این قرن کشور فرانسه نقش های مهمی در هنر های مانند مد آشپزی و همچنین فیلم سازی را داشته است.

[caption id="attachment_268" align="aligncenter" width="780"]کشور فرانسه کشور فرانسه[/caption]

درباره دین مردم فرانسه

در مورد دین مردم فرانسه باید به این مورد اشاره کنیم که فرانسه کشوری سکولار می باشد که در این کشور آزادی اندیشه و همچنین مذهب این کشور زیر اعلامیه حقوق انسانها و شهروندان بهتر در سال ۱۷۸۹ به تصویب رسیده است. کشور فرانسه بر پایه به نام لائیسیته شکل گرفته است و هم چنین می‌توان گفت آزادی دین ها مانند خداناباوری و ندانم گرایی در این کشور تصویب شده است قانون سیاست در کشور فرانسه و قانون جدایی کلیسا در سال ۱۹۰۵ مصوب شده اند و در شروع جمهوری سوم اجرا شده است با این که میدانیم در گذشته بیشترین جمعیت کشور فرانسه را باورمندان به آیین کاتولیک تشکیل داده‌اند اما در فرانسه امروزی کمتر از نصف مردم آن آیین و مذهب کاتولیک را دارند.

در یکی از آمارگیری هایی در رابطه با دین مردم فرانسه که در سال ۲۰۰۶ انجام شد و صورت گرفت در مجله ای به نام فایننشیال تایمز به چاپ رسید از مردم کشور فرانسه ۳۲ درصد از آنها خود را ندانم گرا دانسته و ۳۲ درصد دیگر از آنها خود را خداباور می‌دانند و نزدیک به ۲۷ درصد از مردم کشور فرانسه به وجود داشتن خدا باور دارند.

دین و آیین کاتولیک

 دین کشور فرانسه پس از انقلاب این کشور و در دوره ای که تعدادی از حکومت ها جمهوری نبودند در قرن ۱۹ میلادی مانند دوران بازگشت امپراطوری دوم و پادشاهی ژوئیه بود. جدایی که بین دین و دولت رسمی شد در سال ۱۹۰۵ به وجود آمد. با شروع قرن بیستم کشور فرانسه دارای روستاهای زیادی بود که اکثر آنها کاتولیک بودند اما پس از گذشت زمان حدود ۱۰۰ سال و افزایش جمعیت شهرنشین ها اکثر جمعیت این کشور را سکولاریسم تشکیل دادند به‌ گونه‌ ای که پژوهشگران دین مردم فرانسه را کاتولیک به حساب نمی آورند.

[caption id="attachment_266" align="aligncenter" width="780"]دین و آیین کاتولیک دین و آیین کاتولیک[/caption]

دین و آیین اسلام

اسلام دومین دین مردم فرانسه پس از کاتولیک است و در میان غرب اروپا بیشترین مسلمانان را کشور فرانسه دارد دلیل این همان است که از دهه ۱۹۶۰ میلادی روند های مهاجرتی افزایش یافت از شمال آفریقا کشورهای مانند تونس ، الجزایر ، مراکش ، به میزانی کمتر از ترکیه و آفریقای غربی به وجود آمده است با وجود این که قانون اجازه گردآوری اطلاعات در مورد باور دینی در به دولت داده نشد اما تخمین ها حدود ۴ تا ۷ درصد از مردم این کشور را مسلمان می‌دانند. باید گفت زمانی که اسلام وارد کشور فرانسه شد برای اکثر مردم این کشور مبهم بوده است به طوری که آن ها گمان می کردند این یک کلمه برای اشاره و کار های دیگر می باشد اما در حال حاضر دین اسلام در این کشور رواج دارد به طوری مسلمانان این کشور نماز می خوانند ، در ماه رمضان روزه می گیرند ، از خوردن گوشت خوک خودداری می کنند و از خوردن نوشیدنی های الکلی پرهیز می نمایند.

در این کشور در حدود 1535 مسجد ساخته شده است اما تعداد اندکی از آنها برای استفاده مسلمانان کاربرد دارد. امروزه مسلمانان در کشور فرانسه بسیار موثر اند و در تمام عرصه ها از جمله ورزش ، سیاست ، اقتصاد و غیره شرکت می کنند و علاوه بر آن باید گفت که اسلام در مناطق حومه کشور فرانسه حضور پررنگ تری دارد.

[caption id="attachment_267" align="aligncenter" width="780"]دین و آیین اسلام دین و آیین اسلام[/caption]

دین و آیین یهودیت

بر اساس آمارگیری که در سال ۲۰۱۰ شکل گرفت کتابخانه مجازی، یهودیان کشور فرانسه را حدوداً ۴۸۳۵۰۰ نفر دانست. یهودیان این کشور در شهرهایی مانند ماسه استراسبورگ و همچنین پاریس زندگی می کنند. تاریخ دین یهودی در کشور فرانسه به 2000 سال قبل برمی گردد در شروع قرن های میانی فرانسه کشور مهمی برای آموزش یهودیان بود اما پس از آن خیلی از یهودیان زیر پیگرد بودند فرانسه اولین کشوری است که در اروپا بعد از انقلاب یهودیان خود را در زندگی و انتخاب آزاد گذاشت اما یهودی ستیزی مشکل در این کشور باقی ماند.

و پس از آن ماجرا های زیادی از جمله ماجرای دریفوس را به وجود آورد با وجود اینکه یک‌ چهارم از یهودیان کشور فرانسه در هولوکاست کشته شدند اما هنوز این کشور بزرگترین جمعیت دارای یهود اروپا را دارا است بیشتر یهودیان این کشور سفاردی هستند که بسیاری از یهودیان مذهبی حریدی تا یهودیان کاملا سکولار را تشکیل می دهند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱