آب و هوای فرانسه

آب و هوای فرانسه

فرانسه از آب و هوای متفاوتی برخوردار است طوری که در هر شهر آن آب و هوای متفاوتی دارد. آب و هوای فرانسه را چهار فصل می دانند که این موضوع نیز در شهرهای مختلف آن متفاوت خواهد بود. در این مقاله نیز به بررسی آب و هوای فرانسه از ابعاد گوناگون خواهیم پرداخت تا برای سفر به این کشور آمادگی های لازم را کسب کنید.

آب و هوای فرانسه به صورت کلی معتدل است و در فصل بهار هوایی خوش و مطبوع را احساس خواهیم کرد. فرانسه در این فصل سرسبز و دیدنی خواهد بود و در فصل زمستان میزان بارش برف بسیار کم است که باعث شده است آب و هوای سردی را در آن شاهد نباشیم و بیشتر آب و هوایی ملایم احساس می شود. از آنجا که این کشور وسعت زیادی دارد آن را در اروپای غربی به عنوان بزرگ ترین کشور می شناسند که همین عامل سبب شده است در بخش های متفاوت تنوع آب و هوایی را شاهد باشیم، به طور مثال اگر در یکی از شهرهای آن هوا سرد باشد ممکن است در شهر دیگر هوای گرمی را شاهد باشید.

[caption id="attachment_232" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای فرانسه آب و هوای فرانسه[/caption]

آب و هوای فرانسه در چند شهر مختلف

از آنجا که آب و هوای فرانسه در شهرهای مختلف آن متفاوت است به بررسی آب و هوای چند شهر آن خواهیم پرداخت. آب و هوای فرانسه در مناطق ساحلی و کوهستانی متفاوت است و میزان روزهای سرد پاریس با دیگر شهرها نیز فرق می کند. آب و هوای بارانی را از مهر تا اذر ماه در شهر برست شاهد هستیم، در شهر پرووانس نیز باد گرمی در فصل زمستان رخ خواهد داد، این آب و هوای متفاوت در شهرهای فرانسه کاملاً احساس می شود. برتانی و نورماندی نیز در فصل زمستان آب و هوای ملایم و در فصل تابستان آب و هوای خنکی دارند. فرانسه با آب و هوای دل انگیزش این شهر را بسیار دل انگیز کرده است.

[caption id="attachment_233" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای فرانسه در چند شهر مختلف آب و هوای فرانسه در چند شهر مختلف[/caption]

آب و هوای فرانسه در چهار منطقه اقیانوس آرام

فرانسه به دلیل وسعت زیاد خود چهار منطقه وسیع در حاشیه اقیانوس آرام دارد که آب و هوایی متفاوت دارند. در غرب این کشور آب و هوای فرانسه مرطوب و دریایی است و فصل تابستان آن دارای آب و هوای سردی است. در منطقه مدیترانه ای فصل زمستان سرمای اندکی دارد و فصل تابستان دارای آب و هوای گرمی می باشد. در کوه های آلپ و پیرنه در قسمت نیمه قاره ای در فصل زمستان هوایی سرد و در فصل تابستان هوایی گرم وجود خواهد داشت. آب و هوای فرانسه در قسمت شمالی یعنی پاریس متوسط است و سرما و برف را در فصل زمستان آن شاهد خواهیم بود.

[caption id="attachment_234" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای فرانسه در چهار منطقه اقیانوس آرام آب و هوای فرانسه در چهار منطقه اقیانوس آرام[/caption]

آب و هوای فرانسه در ماه‌های مختلف

فرانسه در منطقه به منطقه خود آب و هوایی متفاوت دارد و در پاریس فصل پاییز با بارندگی زیاد همراه است و فصل بهار آن خشک می باشد. دمای هوا از مه تا اکتبر به 22-20 درجه خواهد رسید که به نسبت معتدل است. جولای و اوت را گرم ترین ماه ها در فرانسه می دانند که با اوج گرما و همچنین تابش خورشید همراه خواهد بود. دما در ماه اوت 26-6 درجه خواهد بود. میزان روزهای آفتابی در این ماه به  دوازده ساعت در روز خواهد رسید و ماه خشک را در جولای شاهد هستیم. آب و هوای مرطوبی را در ماه اکتبر خواهیم دید که رعد و برق های سنگینی در آن رخ می دهد.

[caption id="attachment_235" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای فرانسه در ماه‌های مختلف آب و هوای فرانسه در ماه‌های مختلف[/caption]

آب و هوای فرانسه در فصل بهار

یکی از چهار فصل فرانسه فصل بهار است که فصل سر زندگی، شکوفه های رنگی و آواز پرندگان می باشد. در بیشتر شهرهای فرانسه در این فصل هوا ملایم خواهد بود و به قدری این فصل زیبا است که باعث شده است لقب فصل عاشقانه ها را دریافت کند. در این فصل رودخانه ها پر خروش خواهند بود و طبیعتی سرزنده آماده استقبال از مسافران می باشد. در کوه های آلپ رویش گل ها را خواهید دید که شکوفه های سفید و صورتی دارند که در میان انبوه برف دیده می شوند. مردم کارناوال و نیس در این هوای بهاری با رویش شکوفه ها جشن می گیرند. در ماه مارس و آوریل پاریس آب و هوای ملایمی دارد و دمای آن از 19-10 درجه خواهد بود. اگر قصد سفر کردن به فرانسه را دارید فصل بهار بهترین زمان خواهد بود.

آب و هوای فرانسه در فصل تابستان

فصل تابستان نیز از آب و هوای فرانسه به گونه ایست که آن را برای گردشگری مناسب کرده است. هوایی دلپذیر و به دور از گرمای آزاردهنده سبب شده است عده زیادی این فصل را برای سفر انتخاب کنند. جو آرامی در این فصل وجود دارد که پیاده روی در ساحل را امکان پذیر کرده است. دمای 25 درجه را در این فصل شاهد خواهیم بود و جانداران وحشی به دلیل خوبی آب و هوا در جنگل های فرانسه رشد می کنند. فرانسه حیات وحش خود را به خوبی حفظ کرده است و در این فصل انواع ماهی ها چون شاه ماهی، ساردین و قزل آلا از جانب صیادان صید می شود. در ماه های ژول، آگوست و ژوئن دمای 15 درجه را شاهد هستیم و تعداد روزهای بارانی آن 9 روز خواهد بود.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱