روادید سوئد

روادید سوئد

سوئد کشوری در حوزه اسکاندیناوی و یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است. با دریافت روادید سوئد می توان به این کشور سفر کرد. دریافت روادید سوئد دارای شرایط ویژه ای است.

سوئد

سوئد کشوری در شمال اروپا و حوزه اسکاندیناوری است. پایتخت این کشور استکهلم و جمعیت این کشور 10 میلیون نفر است. دین اکثر آنان مسیحی است و واحد پول آن ها کرون سوئد است. سوئد با کشورهای دانمارک، لهستان، لتونی، لیتوانی، آلمان، استونی و روسیه مرز مشترک دریایی دارد. بیش از نیمی از سطح این کشور پوشیده از جنگل است و سوئد دارای کوه های اسکاندیناوی است. جهت رزرو تور سوئد و تور اروپا با آژانس های مسافرتی معتبر در ارتباط باشید.

[caption id="attachment_3684" align="aligncenter" width="780"]روادید سوئد روادید سوئد[/caption]

کشور سوئد با توجه به قرارگیری جغرافیایی و سیاست های در پیش گرفته حدود 2 قرن است در هیچ جنگی شرکت نکرده است و کشوری امن به حساب می آید. این کشور دارای آب و هوای معتدل با زمستان های سرد است. سوئد دارای مناظر دیدنی و شگفت انگیز است. از شهرهای مهم این کشور می توان استکهلم، مالمو، گوتنبرگ، اوپسالا، سیگتونا را نام برد.

 مکان های دیدنی سوئد

از مکان های دیدنی این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک ملی زیردریایی کوسترهیوت

این پارک دارای تنوع بسیاری از لحاظ جانوری و دریایی است و در غرب سوئد واقع شده است. در فصل های گرم سال از این منطقه برای ورزش های آبی و شنا و تفریح استفاده می شود و در سایر اوقات سال ماهیگیری، قایق رانی و تماشای حیوانات مختلف از جمله تفریحات به حساب می آید.

  • مجمع ‌الجزایر استکهلم

در این منطقه هزاران جزیره وجود دارد که در برخی از آن ها هتل ها و غذاخوری های مختلف وجود دارد و برخی دیگر دست نخورده و زیستگاه حیوانات وحشی هستند.

[caption id="attachment_3685" align="aligncenter" width="780"]روادید سوئد روادید سوئد[/caption]
  • اسکانه

اسکانه یکی از بهترین مناطق سوئد برای لذت بردن از طبیعت و زیبایی های آن است. این منطقه دارای خاک حاصلخیز، زمین های کشاورزی وسیع، دریاچه های زیبا و قلعه های باستانی است. اسکانه دارای رستوران های زیادی است که غذاهای خوشمزه و متنوعی دارند.

[caption id="attachment_3686" align="aligncenter" width="780"]روادید سوئد روادید سوئد[/caption]
  • پارک ملی آبیسکو

منطقه آبیسکو در تابستان و زمستان مورد توجه گردشگران و ورزشکاران است. در تابستان غارنوردی و دره پیمایی در دریاچه و در زمستان اسکی از تفریحات اصلی است. این منطقه یکی از اصلی ترین کمپ های دیدنی پدیده بی نظیر شفق قطبی است.

[caption id="attachment_3687" align="aligncenter" width="780"]روادید سوئد روادید سوئد[/caption]
  • کلیسای جامع لاند
  • موزه وازا
  • باغ وحش بوراس

اقتصاد سوئد

کشاورزی به علت سرمای هوا فقط در بخش های جنوبی این کشور رونق دارد. اما دامداری در سوئد فراگیر تر بوده و در بخش های بیشتری از آن انجام می شود. کشور سوئد دارای منابع طبیعی مختلفی از جمله سنگ فلز و چوب است که در بهبود اقتصاد آن تاثیر گذار است.

فرهنگ مردم سوئد

مردم سوئد مانند مردم سایر کشورهای شمال اروپا افرادی قانون مند و منظم هستند. رعایت حقوق انسان های دیگر از مواردی است که سوئدی ها بسیار رعایت می کنند. خلق و خوی مردم سوئد بر خلاف آنچه در برخوردهای اولیه مشاهده می شود، گرم و صمیمی است و مهمان نواز هستند. آن ها به تفریح و گردش در طبیعت اهمیت زیادی داده و از ظرفیت های گردشگری کشور خود استفاده می کنند.

توجه به خانواده

توجه به خانواده و کانون گرم آن بین مسئولان و مردم سوئد بسیار حائز اهمیت است. پدر یا مادر فرزند تازه متولد شده تا 18 ماه می توانند سر کار نروند تا از فرزند خود مراقبت کنند. آن ها می توانند سالانه 60 روز مرخصی برای مراقبت از فرزندشان داشته باشند. مردم سوئد کمک هزینه ای به اندازه 480 روز برای نگهداری از فرزند خود دریافت می کنند. مردم سوئد معمولا به صورت رسمی مهمان نوازی کرده و مهمانان خود را برای صرف چای، قهوه و کیک و گاهی اوقات صرف غذا دعوت می کنند. در هنگام مهمانی بهتر است به موقع برسید و همچنین کفش خود را، مخصوصا در فصل های بارندگی، قبل از ورود به منزل در بیاورید. از غذاهای رایج در سوئد می توان به کوفته، گوشت شکاری، غذاهای دریایی و ... اشاره کرد.

ویزا یا روادید

ویزا معمولا به وسیله مهری در پاسپورت افراد قرار داده می شود. روابط کشورها به چند دسته تقسیم می شود:در صورتی که تفاوتی بین شهروندان در دو کشور وجود نداشته باشد و مردم یک کشور بتوانند از تمامی خدمات کشور دیگری نیز استفاده کنند، روابط بین این دو کشور را آزاد می نامند. در این حالت، مشکلی از لحاظ اقامتی، کار و ... بین کشورها وجود ندارد.

در روابط لغو ویزا، شهروندان دو کشور می توانند بدون نیاز به ویزا به کشور دوم سفر کرده، و اقامت کوتاهی داشته باشند. برای تحصیل یا کار باید ویزای کار گرفته شود که برای شهروندان کشورهایی که روابط لغو روادید دارند پروسه ساده ایست.در رابطه با روادید در مقصد، برای سفر کوتاه مدت، ویزای مربوطه در کشور مقصد برای فرد، صادر می گردد.

در نوع دیگری از روابط بین دو کشور، فرد برای سفر به کشور دیگری ابتدا باید اجازه سفر را از نمایندگی رسمی کشور مربوطه که سفارت یا کنسولگری آن است، گرفته و روادید خود را دریافت کند.

در کشورهای که سفر بین آن ها ممنوع است ویزا صادر نمی شود.

[caption id="attachment_3689" align="aligncenter" width="780"]روادید سوئد روادید سوئد[/caption]

انواع ویزا یا روادید

روادید سوئد در چند نوع تقسیم می شود:

ویزای گردشگری

ویزای دانشجویی

ویزای پیوستن به خانواده

ویزای تجاری

ویزای دیدار خانواده

روادید سوئد

برای سفر به سوئد باید از روادید سوئد و همچنین ویزای شینگن استفاده کرد. با دریافت روادید سوئد تنها می توان به همین کشور سفر کرد و نمی توان از سایر کشورهای حوزه شینگن بازدید نمود. در صورت دریافت ویزای شینگن از سفارت سوئد می توان به این کشور و سایر کشورهای شینگن سفر کرد.

زمان اخذ روادید سوئد

بهتر است تا دریافت روادید سوئد را به نزدیکی زمان سفر خود موکول نکنید و زودتر از موعد برای دریافت آن اقدام کنید. دریافت روادید سوئد بین 1 ماه تا 4 روز طول می کشد. بنابراین بهتر است حدودا 2 ماه قبل از سفر به این کشور برای دریافت روادید سوئد اقدام نمایید.

سفارت سوئد

سفارت سوئد در شمال تهران و محدوده خیابان پاسداران بالاتر از فرمانیه قرار دارد. با مراجعه به سفارت در روز مصاحبه، می توانید نسبت به دریافت روادید سوئد اقدام نمایید. سفارت در روزهای جمعه و شنبه برای کارهای اداری تعطیل بوده و مراجعه کنندگان در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه و در ساعات اداری می توانند برای دریافت روادید سوئد و سایر امور به سفارت مراجعه کنند.

مدارک لازم برای دریافت روادید سوئد

  • پاسپورت با انقضای حداقل 6 ماهه
  • 2 قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید در ابعاد 6 در 4
  • تاییدیه دریافت بلیط هواپیما
  • تاییدیه رزرو هتل
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای افرادی که مشغول به تحصیل هستند.
  • گواهی بازنشستگی برای افراد بازنشسته
  • گواهی تمکن مالی
  • گردش 6 ماهه آخر حساب بانکی
  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • مدرک ترجمه شده از دارایی ها و املاک
  • بیمه مسافرتی که توسط خود فرد یا هواپیمایی دریافت شده است.

انواع روادید سوئد

روادید سوئد را می توان از راه های مختلفی دریافت نمود. هر کدام از این مسیرها دارای شرایط خاص و ویژه ای هستند که در روند دریافت ویزای سوئد موثر است.

  • روادید سوئد برای امور تجاری

با دریافت روادید سوئد برای کارهای تجاری، می توان صادرات، واردات و امور تجاری دیگری را با این کشور انجام داد. ممکن است یک شرکت یا ارگان نسبت به استخدام شما تمایل نشان دهد. در این صورت باید با ارائه مدارک مربوطه ویزای تجاری را دریافت نمایید. همچنین شرکت مربوطه نیز باید مدارکی که تایید کننده استخدام شما به عنوان یک نیروی موثر است را به مراجع ذی صلاح ارائه کند.

  • روادید سوئد برای تحصیل

دولت و دانشگاه های سوئد، در مقاطع و رشته های مختلف به جذب بورسیه تحصیلی سوئد اقدام کرده اند. دریافت بورسیه تحصیلی سوئد دارای شرایط ویژه ای است.

شرایط بورسیه تحصیلی سوئد

دریافت بورسیه تحصیلی می تواند فرصت مناسبی برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد رشته مورد تحصیل، استفاده از تجارب جهانی، آشنایی با فرهنگ های مختلف و داشتن شغل مناسب، ایجاد کند. دانشگاه های مختلفی در سوئد با پذیرش دانشجویان در رشته های مختلف آماده ارائه خدمات تحصیلی هستند. استفاده از بورسیه تحصیلی می تواند به وسیله دانشگاه یا از طریق استاد صورت گیرد. دانشگاه با دریافت اطلاعات متقاضی و بررسی آن نسبت به ارائه خدمات واکنش نشان داده، موافقت یا مخالفت خود را اعلام می کند. همچنین از طریق استاد راهنما و کار پژوهشی نیز می توان بورسیه تحصیلی به دست آورد که در این صورت باید با استاد مورد نظر در ارتباط باشید و رضایت او را برای شرکت در کار تحقیقاتی جلب کنید.

[caption id="attachment_3608" align="aligncenter" width="780"]روادید سوئد روادید سوئد[/caption]
  • روادید دیدار اعضای خانواده

برای دریافت روادید سوئد برای دیدار اعضای خانواده، فرد باید توسط یکی از افراد خانواده درجه یک خود به کشور سوئد دعوت شده باشد و مدارک لازم از جمله فرم دعوت نامه و فرم های مورد نیاز، علاوه بر مدارک معمول برای دریافت روادید سوئد را ارائه دهد.

  • روادید سوئد برای گردشگری

با دریافت روادید سوئد برای گردشگری می توان به این کشور سفر کرده و از جاذبه های فوق العاده آن دیدن کرد. دوره این نوع از روادید معمولا محدود می باشد.

  • روادید سوئد برای امور پزشکی

برای دریافت خدمات پزشکی در سوئد باید از طریق دریافت روادید سوئد اقدام نمایید. با استفاده از این نوع روادید می توان به سوئد بیمار اعزام کرد یا خدمات بین المللی پزشکی دریافت کرد.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص وقت سفارت سوئد، ویزای سوئد، تور سوئد میباشد. ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱