روادید چک

روادید چک

با دریافت ویزای چک به کشوری در اروپای مرکزی سفر خواهید داشت که از اعضای اتحادیه اروپا نیز می باشد. پارگا پایتخت این کشور است که شهر بزرگی است. با توجه به هدفتان از سفر می توانید انواع روادید چک را دریافت کنید. در این مقاله نیز به بررسی انواع ویزای چک خواهیم پرداخت تا با آگاهی بیشتری برای سفرتان برنامه ریزی داشته باشید.

روادید چک

چک یکی از کشورهای عضو شنگن است از این رو برای ورود به آن نیاز به ویزای شنگن خواهید داشت و با دریافت آن قادر به سفرهای توریستی، تحصیلی، تجاری، درمانی و ... خواهید بود. برای دریافت روادید چک باید مدارکی را آماده کنید و بعد از طی مراحل لازم آن را دریافت نمایید. با دریافت ویزای چک سفری به یاد ماندنی را در این کشور تجربه خواهید کرد و خاطره های خوشی برای خود رقم خواهید زد.

[caption id="attachment_3659" align="aligncenter" width="780"]روادید چک روادید چک[/caption]

آشنایی مختصری با کشور چک

چک موقعیت جغرافیایی بی نظیری دارد و از اینرو عروس اروپا نام گرفته است زیرا سرشار از منابع طبیعی، جاذبه های گردشگری و فرهنگ غنی است که آن را به کشوری محبوب تبدیل نموده است. افراد مختلفی با هدف های گوناگون به این کشور سفر می کنند و از نزدیک با فرهنگ مردم آن آشنا می شوند. جهت رزرو تور چک و یا تور اروپا با آژانس های مسافرتی معتبر در ارتباط باشید.

[caption id="attachment_3660" align="aligncenter" width="780"]روادید چک روادید چک[/caption]

انواع روادید چک

روادید چک از نوع تجاری: این نوع روادید به افرادی که قصد توسعه کسب و کار خود را دارند داده خواهد شد.

روادید چک از نوع دانشجویی: از آنجا که موقعیت آموزشی چک خوب است و سطح علمی بالایی دارد افراد زیادی برای تحصیل در این کشور درخواست می دهند که به آن ها روادید دانشجویی داده خواهد شد.

ویزای چک از نوع مهاجرتی: برخی از افراد به دنبال اقامت موقت و یا دائمی هستند تا در این کشور که امنیت بالا و رفاه خوبی دارند زندگی کنند.

ویزای چک از نوع درمانی: برخی از افراد برای درمان بیماری های خود در مراکز درمانی و بیمارستان ها اقدام به دریافت روادید درمانی می کنند.

روادید چک از نوع توریستی: بیشترین مورد روادید چک مربوط به توریستی است که به هدف گشت و گذار و بازدید از جاذبه های آن درخواست می شود.

روادید ترانزیت و یا عبوری: این نوع از روادید برای موارد خاص که هدف سفر به کشور سوم می باشد صادر خواهد شد

روادید کار و تعطیلات: در صورت اقامت دائم در کشور چک قادر به تهیه روادید کار و تعطیلات خواهید بود که با این نوع از ویزای چک قادر به کار کردن در کنار تفریح در این کشور خواهید بود.

[caption id="attachment_3661" align="aligncenter" width="780"]روادید چک روادید چک[/caption]

هزینه روادید چک

با توجه به هدف تان از سفر ، هزینه ویزای چک متفاوت خواهد بود، معمولاً هزینه روادید چک برای بزرگسالان و کودکان متفاوت خواهد بود. پرداخت هزینه صدور روادید را باید به یورو انجام دهید. در صورت داشتن هر گونه سؤالی با کارشناسان آژانس های مسافرتی معتبر در ارتباط باشید.

چند نکته در ارتباط با روادید چک

 بعد از ارائه درخواست روادید چک حدود دو هفته زمان برای رسیدگی به پرونده تان لازم خواهد بود از این رو باید برای دریافت آن به موقع اقدام کنید تا مشکلی در تاریخ سفرتان پیش نیاید. برای دریافت ویزای چک حضور فرد متقاضی در روز مصاحبه الزامی است. جهت رزرو وقت سفارت چک از آژانس های مسافرتی معتبر کمک بگیرید.

[caption id="attachment_3662" align="aligncenter" width="780"]روادید چک روادید چک[/caption]

سفارت چک در ایران

جهت اخذ روادید چک باید از طریق آژانس های مسافرتی معتبر اقدام به رزرو وقت سفارت چک نمایید. آدرس سفارت چک در تهران، فرمانیه، خیابان بوستان، کوچه نسترن، شماره ۳۶ مراجعه کنید. سفارت چک از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه مشغول فعالیت است و ساعات کاری آن 16:30 تا 8:30 خواهد بود.

مراحل درخواست روادید چک

برای انجام مراحل مربوط به روادید چک باید تمام فعالیت ها را از جانب شرکت VFS Global انجام دهید زیرا از 5 نوامبر سال 2107 فرآیندهای مربوط به دریافت مدارک، نوبت دادن و بررسی پرونده برای صدور ویزا به این شرکت واگذار شده است. بعد از تهیه مدارک و رزرو وقت سفارت چک از شرکت به این دفتر مراجعه کنید و مدارک تان را تحویل دهید. درخواست وقت خود را از طریق آزانس های مسافرتی معتبر، بعد از هفتاد و دو ساعت کارگزار سفارت پاسخ لازم را خواهد داد و لزومی به ارسال مجدد ایمیل نخواهد بود. دقت کنید که ارسال درخواست به ایمیل سفارت نباشد و به ایمیل تعیین شده از شرکت درخواست خود را ارائه نمایید، بعد از اینکه وقت داده شد در تاریخ مشخص شده به دفتر کارگزار سفارت بروید و مدارک تان را ارائه دهید.

[caption id="attachment_3620" align="aligncenter" width="780"]روادید چک روادید چک[/caption]

مدارک لازم برای دریافت روادید چک

• ارائه پاسپورت که اعتبار آن از تاریخ انقضای روادید حداقل 3 ماه باشد و دارای 2 صفحه خالی باشد و از صفحه اول و ویزاهای قبلی و مهرها کپی تهیه شود. در صورت داشتن گذرنامه های قبلی آن ها را ارائه دهید.

• ارائه فرم درخواست که تکمیل و امضا شده است و همراه با مدارک باید ارائه شود.

• ارائه یک قطعه عکس 4*6 که در زمینه ای سفید رنگ گرفته شده باشد و به فرم تقاضا از طریق چسب متصل شده باشد.

• ارائه هزینه روادید چک که باید به یورو پرداخت شود

• بیمه پزشکی مسافرتی که دارای اعتباری به اندازه کل دوره اقامت باشد و اگر درخواست ویزای شما مولتیپل است بیمه را مولتی به همراه کپی از آن ارائه دهید.

• ارائه رزرو بلیط هواپیما و هتل هماهنگ با تعداد روزهای اقامتی

• ارائه گواهی از محل اقامت و تمکن مالی برای اقامت در روزهای تعیین شده

• تأیید پوشش هزینه ها از جانب شخص حقوقی و یا حقیقی که دعوت کننده است

• در صورت داشتن دعوت نامه باید دارای مهر و امضا رسمی از پلیس مهاجرتی کشور چک باشد

• ارائه اظهار نامه بانکی که از یکی از بانک های ایرانی گرفته شده باشد و به نام فرد متقاضی سفر باشد و ارائه پرینت ریز از گردش سه ماه آخر لازم است

• ارائه مدارکی که ثابت کننده بازگشت به وطن باشد و ثبات اجتماعی-اقتصادی فرد را نشان دهد.

• ارائه گواهی هایی چون کارت اعتباری بین المللی به منظور تمکن مالی

• ارائه شناسنامه و ترجمه آن که مهر دارالترجمه داشته باشد

• ترجمه از صفحه اول دفترچه بیمه تأمین اجتماعی و یا خدمات درمانی که مهر دارالترجمه داشته باشد

• حکم انتصاب یا گواهی تصدی برای مقامات و پرینت از آخرین حقوق دریافتی

• ارائه گواهی استخدام و یا آخرین قرارداد استخدام همراه با حقوق دریافتی سه ماه آخر برای کارمندان و هم چنین ارائه گواهی تحت پوشش بودن بیمه تأمین اجتماعی و درمانی

• گواهی ثبت بازرگانی برای تجار و ارائه گواهی عضویت در بیمه تأمین اجتماعی و یا خدمات درمانی و معادل آن ها که مدارک به زبان انگلیسی ارائه شده باشد

• اگر فرد مدیر و یا سهام دار شرکتی ایرانی است باید معرفی نامه ای که توسط نماینده قانونی شرکت امضا شده است و وضعیت فرد را تأیید می کند ارائه دهد، ارائه گواهی ثبت شرکت در ایران و گواهی انتصاب در صورتی که در روزنامه رسمی به آن اشاره ای نشده باشد (ارائه مدارک به زبان انگلیسی)

• اگر فرد متقاضی هنرمند است باید از عضویت خود در انجمن های حرفه ای رسمی گواهی ارائه دهد و یا گواهی برای فعالیت در یک حوزه هنری به همراه گواهی از بیمه تأمین اجتماعی و دیگر مراکز درمانی ارائه دهد

• بازنشستگان باید گواهی دریافت مستمری ارائه دهند

• اگر فرد دانش آموز است و یا به سن قانونی نرسیده است باید کارت دانش آموزی و یا گواهی عضویت استخدام والدین را ارائه دهد

• اگر فرد فاقد شغل است گواهی از وضعیت اقتصادی- اجتماعی ارائه دهد به طور مثال مالکیت اموال، گاهی ازدواج و ...

مدارک لازم با توجه به هدف از سفر

هدف تجاری: ارائه دعوت نامه از شرکتی در کشورهای عضو که در آن گواهی دال بر رابطه تجاری درج شود و دلیل و تاریخ دیدار در آن مشخص شده باشد. ارائه اصل دعوت نامه رسمی که توسط پلیس مهاجرتی مهر و امضا شده است، لازم می باشد.

هدف دیدار خانواده و اقوام: در صورتی که ممکن است داشتن دعوت نامه از خانواده میزبان، داشتن دعوت نامه رسمی از اداره پلیس مهاجرتی که توسط آن ها مهر و امضا شده باشد، گواهی مربوط به وابستگی خانوادگی مثل شناسنامه، گواهی شناسایی دارای سوابق خانوادگی که از اداره ثبت دریافت شده باشد

هدف شرکت در مسابقات ورزشی: داشتن دعوت نامه از تنظیم کننده رقابت از کشورهای عضو و ارائه معرفی نامه ای از سازمان ورزشی رسمی ایرانی

هدف شرکت در نمایشگاه تجاری: ارائه بلیط نمایشگاه تجاری و یا دعوت نامه ای که از سازمان تنظیم کننده نمایشگاه از کشورهای عضو و یا نماینده رسمی ایرانی صادر شده است، ارائه تاییدیه ای مربوط به پرداخت هزینه غرفه در نمایشگاه که سازمان تنظیم کننده و یا نماینده محلی آن را با اسامی متقاضیان تأیید کرده است

هدف گردشگری: ارائه رزرواسیون هتل و یا مدرکی که محل اقامت را در طول سفر اثبات کند.

هدف کنفرانس ملی: ارائه دعوت نامه رسمی از جانب تنظیم کننده کنفرانس و ارائه چکیده‌ای از مقاله یا سخنرانی که برای ارائه در کنفرانس آماده کرده اید.

[caption id="attachment_3664" align="aligncenter" width="780"]روادید چک روادید چک[/caption]

مدارک لازم برای روادید مربوط به مأموریت های رسمی

با هدف مأموریت رسمی: ارائه یادداشت رسمی که در آن حکم کارمندی مشخص باشد و نام و نام خانوادگی در آن درج شده باشد و دارای هدف سفر، عنوان رسمی شغل، تعهد برای پوشش هزینه های سفر و تاریخ استخدام باشد. داشتن دعوت نامه از سازمان دعوت کننده کشورهای عضو لازم است، اگر فرد گذرنامه سیاسی دارد باید فرم تایپ شده را که عکس دارد به همراه یادداشت رسمی وزارت امور خارجه ارائه دهد. اگر فرد گذرنامه خدمت دارد باید بیمه مسافرتی که با توجه به روزهای سفر است همراه با فرم تایپ شده دارای عکس ارائه دهد.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص وقت سفارت چک، ویزای چک، تور چک میباشد. ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱