ویزای لتونی

ویزای لتونی

اخذ ویزای لتونی اولین گام برای سفر به این کشور اروپایی است. لتونی را می توان دروازه ای به سوی سایر کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن دانست به همین دلیل قصد داریم پس از معرفی کشور لتونی و بررسی شرایط و ویژگی های سیاسی ،اقتصادی و اقلیمی آن توضیحاتی را در ارتباط با مراحل و شرایط اخذ ویزای این کشور ارائه دهیم. این توضیحات می تواند به راحت تر شدن سفر شما به کشور لتونی کمک شایان توجهی بکند.

معرفی کشور زیبا و دیدنی لتونی

لتونی کشوریست که بالغ بر 60 هزار کیلومتر مساحت دارد و در حوزه بالتیک قرار گرفته است. حوزه بالتیک شامل سه کشور لتونی ، استونی و لیتوانی است که در کناره دریای بالتیک در شمال اروپا واقع شده اند. هر سه کشور حوزه بالتیک در اتحادیه اروپا عضو هستند و از لحاظ فرهنگی و سیاسی بسیار با هم قرابت و نزدیکی دارند. کشور لتونی در سال 1991 از اتحاد جماهیر شوروی استقلال یافت و تا قبل از آن یکی از جمهوری های این اتحاد به نام جمهوری سوسیالیستی لتونی بود که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به نظام سیاسی کنونی تغییر یافته است، تغییری که تحولات عظیمی را در روند پیشرفت و اداره کشور لتونی به وجود آورد.

[caption id="attachment_1226" align="aligncenter" width="780"]ویزای لتونی ویزای لتونی[/caption]

نهادهای امروزی قدرت در کشور لتونی

امروزه نهادهای اصلی قدرت در کشور لتونی مجلس نمایندگان و مقام نخست وزیری می باشد. اعضای مجلس هر چهار سال یک بار با رأی مستقیم مردم انتخاب می شوند و به اتخاذ تصمیمات اداره کشور می پردازند. ریاست قوه مجریه در لتونی به عهده نخست وزیر بوده و رئیس جمهور قدرت اجرایی چندانی ندارد و به یک مقام نسبتاً تشریفاتی تبدیل شده است. تور لتونی از بهترین های تور اروپا محسوب میگردد.

[caption id="attachment_1261" align="aligncenter" width="780"]ویزای لتونی ویزای لتونی[/caption]

برخی ویژگی ها و شرایط دیگر لتونی

از دیگر اطلاعاتی که می توان در مورد این کشور به متقاضیان ویزای لتونی ارائه کرد، جمعیت آن است که با 2 میلیون و 300 هزار در رتبه صد و چهل و سومین کشور پر جمعیت جهان قرار دارد. همچنین تراکم جمعیت کشور لتونی 36 نفر به ازای هر کیلومتر مربع است که از این حیث صد و شصت و ششمین کشور پر تراکم جهان به شمار می رود. حدود 80 درصد جمعیت لتونی مسیحی هستند و از لحاظ نژادی به دو دسته اصلی روسی و لتونیایی تقسیم می شوند. نژادهایی که با مسالمت در این کشور کنار یک دیگر زندگی می کنند و زیر پرچم لتونی جمع شده اند. همچنین باید بدانید همسایه های کشور لتونی روسیه و بلاروس و البته دو کشور استونی و لیتوانی هستند.

ویژگی ها و شاخص های اقتصادی لتونی

سفر به کشور لتونی و اخذ ویزای لتونی معمولاً به قصد تجارت و مبادلات اقتصادی انجام می شود و به همین دلیل اطلاعاتی را در ارتباط با شاخص های تجاری و اقتصادی لتونی برای متقاضیان ویزای لتونی ذکر می کنیم. تولید ناخالص داخلی کشور لتونی بر طبق آخرین آمارهایی که در سال 2008 وجود دارد چیزی حدود 40 میلیارد دلار تخمین زده می شود. واحد پول کنونی لتونی مانند اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا یورو است و شاخص توسعه انسانی در این کشور 0.855 تخمین زده شده است که عدد بالایی محسوب می شود.

شرایط آب و هوایی و اقلیمی کشور لتونی

از دیگر ویژگی های قابل توجه کشور لتونی که می تواند مورد توجه متقاضیان ویزای لتونی قرار بگیرد آب و هوای این کشور شمال اروپا است. برای توضیح آب و هوای لتونی ابتدا باید این کشور را به دو ناحیه شرقی و غربی تفکیک کنیم ، چرا که آب و هوای متفاوتی را در این دو ناحیه شاهد هستیم. در نواحی غربی و ساحلی این کشور آب و هوای بری و معتدل را می بینیم به نحوی که زمستان ها معتدل و تابستان ها آب و هوایی مطبوع و خنک را تجربه می کنیم. اما در نواحی شرقی این کشور آب و هوای قاره ای حاکم است و همین آب و هوا باعث وجود جنگل های وسیع کاج در این نواحی شده است. جنگل هایی که تأثیرات فراوانی را بر این کشور و اقتصاد آن گذاشته است. در ادامه اطلاعات بیشتری را در ارتباط با این مناطق و تأثیراتشان برای متقاضیان ویزای لتونی ارائه می نماییم. 

[caption id="attachment_1228" align="aligncenter" width="780"]ویزای لتونی ویزای لتونی[/caption]

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری تاریخی کشور لتونی

کشور لتونی به خصوص پایتخت آن یعنی شهر ریگا به دلیل معماری های غنی و زیبا از دیدنی ترین شهرهای اروپا از این حیث تلقی می شوند تا حدی که در سال های اخیر این شهر را پایتخت فرهنگی اروپا نام گذاری کرده اند. معماری های قدیمی و قرون وسطی شهر ریگا مناظر بسیار زیبایی را برای گردشگری و عکاسی در این شهر تاریخی فراهم کرده است. همچنین آب و هوای مطبوع آن در تابستان سفر به این شهر را دل پذیرتر می نماید. همچنین جشنواره های بین المللی و داخلی فراوانی در این شهر برگزار می شود که با سفر به لتونی در زمان های خاص می توانید از شرکت در آن ها نیز لذت ببرید. جشنواره هایی همچون جشنواره موسیقی ریگا در ژانویه، جشنواره موسیقی باخ در فوریه و جشنواره ملی اپرای لتونی که ماه جوئن برگزار می شود. تور لتونی از بهترین های تور اروپا است.

برخی اماکن تاریخی و دیدنی شهر ریگا و کشور لتونی عبارت اند از: کلیسای سن پیتر، خانه بلک هد، موزه جنگ لتونی، بنای یادبود آزادی، موزه ملی هنر لتونی، موزه ظروف چینی ریگا، موزه جهت یابی و تاریخ ریگا، اپرای ملی لتونی و موزه اشغال لتونی که همه تنها بخشی از این اماکن دیدنی هستند.

صنایع اصلی و پر رونق کشور لتونی

همانطور که گفته شد به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوایی کشور لتونی جنگل های بسیار پر وسعت کاج رشد کرده است. این جنگل ها منبع بسیار مناسبی برای صنعت چوب و سایر صنایع وابسته به آن هستند به طوری که این صنعت را به یکی از عمده ترین بخش های اقتصاد کشور لتونی تبدیل کرده است. لتونی پنجمین کشور قاره اروپا از لحاظ مساحت پوشیده شده با جنگل است و استفاده از چوب این جنگل ها به اقتصاد خود رونق فراوانی بخشیده است. یکی از دلایل اخذ ویزای لتونی و سفر به این کشور می تواند ارتباط گیری با شرکت های مختلف این کشور که در زمینه صنایع چوب فعال هستند باشند. تجار ایرانی که در زمینه چوب و سایر صنایع وابسته به آن فعالیت می کنند می توانند با اخذ ویزای لتونی و سفر به این کشور علاوه بر بازدید از دیدنی های این کشور خوش آب و هوا، کسب و کار خود را نیز رونق دهند.

سفر به لتونی با اخذ ویزای این کشور

کشور لتونی علاوه بر عضویت در اتحادیه اروپا، عضو پیمان شینگن نیز هست و برای سفر به آن باید ویزای شینگن را اخذ نمایید. ویزای شینگن این مزیت را دارد که پس از اخذ آن می توانید به راحتی به سایر کشورهای عضو این پیمان نیز سفر داشته باشید و به راحتی از دیدنی های این کشور ها نیز دیدن فرمایید. اخذ ویزای لتونی مراحل و مدارک خاصی نیاز دارد که در ادامه به بررسی و توضیح آن ها خواهیم پرداخت و اطلاعات مفیدی را در اختیار متقاضیان اخذ ویزای لتونی قرار خواهیم داد.

[caption id="attachment_1229" align="aligncenter" width="780"]ویزای لتونی ویزای لتونی[/caption]

نزدیک ترین سفارت خانه های لتونی به ایران

نکته دیگری که حتماً باید مورد توجه متقاضیان ویزای لتونی قرار بگیرد، عدم وجود سفارت خانه این کشور در خاک ایران است. نزدیک ترین و در دسترس ترین سفارت های این کشور به خاک ایران که مراحل اخذ ویزای لتونی باید در آن ها صورت بگیرد، سفارت خانه های این کشور در استانبول ترکیه و دبی امارات است. شما می توانید با گرفتن وقت برای مراجعه به سفارت این کشور در دو شهر ذکر شده مراحل اخذ ویزای لتونی را طی کنید یا با وکالت دادن به آژانس های مسافرتی معتبر این کار را به آن ها سپرده و هزینه بیشتری را متقبل شوید. هزینه ای که شاید از لحاظ اقتصادی بسیار برای شما به صرفه تر از سفر به کشور ثالث برای اخذ ویزای لتونی باشد. این آژانس ها با داشتن نیروهای خبره و متخصص در زمینه مراحل اخذ ویزا کارهای شما را با سرعت و دقت بیشتری انجام می دهند و شما با خیال آسوده از ویزای لتونی خود می توانید به آماده سازی مقدمات سفر خود به کشور لتونی بپردازید.

 مراحل مختلف اخذ ویزای لتونی

مانند مراحل اخذ ویزای اکثر کشورهای دیگر، اولین مرحله برای اخذ ویزای لتونی گرفتن وقت سفارت لتونی از طریق آژانس های مسافرتی معتبر است. با گرفتن وقت سفارت لتونی زمانی برای مصاحبه حضوری و تسلیم مدارک مورد نیاز ویزای لتونی برای شما تعیین می گردد. باید دقت کنید در وقت تعین شده شما یا کسی که وکالت شما را بر عهده دارد حتماً در سفارت حضور می یابد و عدم حضور به معنی انصراف شخص متقاضی ویزای لتونی تلقی می گردد که مراحل بعدی کار شما را بسیار سخت و پیچیده می کند.

[caption id="attachment_1230" align="aligncenter" width="780"]ویزای لتونی ویزای لتونی[/caption]

 

انواع ویزای لتونی

ویزای لتونی انواع مختلفی دارد که هر شخص با توجه به نیاز خود و هدفی که از سفر به این کشور دارد، برای مورد خاصی از آن اقدام می نماید. انواع این ویزاها عبارت اند از ویزای توریستی لتونی، ویزای درمانی لتونی، ویزای کنفرانسی لتونی، ویزای تجاری و ویزای ورزشی لتونی که برخی انواع ویزاهای صادر شده توسط سفارت این کشور برای اتباع خارجی است که قصد ورود به لتونی را دارند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای لتونی

تمامی انواع ویزاهای ذکر شده به یک سری مدارک عمومی و همچنین مدارکی اختصاصی نیازمند می باشند. در ادامه قصد داریم به ذکر برخی از مهم ترین مدارکی برای اخذ هر گونه ویزای لتونی نیاز دارید بپردازیم و به صورت موردی درباره آن ها توضیحاتی را ارائه دهیم.

مدارکی که برای اخذ ویزای لتونی الزامی بوده و در روز وقت سفارت لتونی باید به سفارت خانه این کشور تحویل داده شوند عبارت اند از:

  • اصل و کپی رزرو پروازی که به مقصد لتونی تهیه نموده اید.
  • اصل و کپی شناسنامه و کار ملی متقاضی ویزای لتونی و البته ترجمه رسمی هر یک از آن ها
  • اصل و کپی بیمه مسافرتی برای ایام سفر خود به خاک لتونی
  • اصل و کپی پاسپورت متقاضی ویزای لتونی به نحوی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • پرینت وقت سفارت که به صورت اینترنتی تکمیل نموده اید.
  • دو قطعه عکس واضح و شفاف
[caption id="attachment_1198" align="aligncenter" width="780"]ویزای لتونی ویزای لتونی[/caption]

توضیحاتی در ارتباط با مدارک مورد نیاز اخذ ویزای لتونی

تمامی این مدارک را باید در روز مراجعه حضوری به سفارت لتونی تحویل داده و دقت نمایید که نقصی در مدارک نداشته باشید چرا که نقص مدارک به منزله برگشت خوردن همه مدارک شما می باشد. این برگشت خوردن باعث اتلاف وقت و هزینه شما خواهد شد پس در تکمیل مدارک دقت زیادی به خرج دهید. توصیه می شود برای تهیه و تکمیل مدارک ویزای لتونی حتماً با آژانس های مسافرتی معتبر مشورت کنید تا مشکلی برای مراحل اخذ ویزای لتونی شما ایجاد نشود.

روز مصاحبه حضوری و نکاتی مهم در ارتباط با آن

در روز مراجعه حضوری به سفارت لتونی برای تحویل مدارک علاوه بر تحویل گرفتن مدارک ذکر شده مصاحبه ای با شما در سفارت انجام می شود. این مصاحبه شامل سؤال هایی از دلایل و اهداف شما از سفر به این کشور می باشد. رد شدن در این مصاحبه هم باعث برگشت خوردن مدارک شما خواهد شد. پس در روز مصاحبه با دقت و حوصله به سؤال های شخص مصاحبه کننده پاسخ دهید و دلایل سفر خود را به طور واضح برای او تشریح نمایید. با مشورت با آژانس های مسافرتی معتبر می توانید به راحتی در این مصاحبه موفق شده و مراحل اخذ ویزای لتونی خود را به پایان برسانید. پس از اتمام این مراحل یعنی تکمیل مدارک و مصاحبه حضوری چند هفته طول می کشد تا نتیجه مصاحبه و بررسی مدارک شما توسط سفارت لتونی اعلام شود و ویزای لتونی شما صادر گردد.

 

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت لتونی ، ویزای لتونی ، تور لتونی و تور اروپا 88851080-021