ویزای نروژ

ویزای نروژ

 کشور نروژ از جمله کشور های اروپایی است که دارای جاذبه های گردشگری متنوعی می باشد. ویزای نروژ از جمله ویزا هایی است که بسیاری از مردم در سراسر دنیا به دنبال آن هستند. اخذ وقت سفارت نروژ قبل از اخذ ویزای نروژ از جمله نکاتی است که باید رعایت شود. کشور نروژ یکی از کشور های عضو پیمان شینگن می باشد. روش های مختلفی برای اخذ ویزای نروژ وجود دارد. این روش ها متناسب با ویزای در خواستی شما می تواند تنوع داشته باشد. در اینجا به نکاتی راجع به اخذ ویزای نروژ و نکات مربوط به اخذ وقت سفارت اشاره می کنیم.

کشور نروژ

کشور نروژ یکی از کشور های منطقه سردسیر اسکاندیناوری اروپا است که دارای جذابیت های خاص خود است. این کشور دارای 385 هزار کیلومتر مربع مساحت می باشد و از لحاظ وسعت در رتبه 61 ام دنیا قرار دارد. کشور نروژ در همسایگی کشور هایی مانند فنلاند، سوئد، روسیه، تنگه اسکاژراک قرار دارد. این کشور عضو پیمان شینگن بوده و دارای جاذبه های متنوع بسیاری می باشد. شهر اسلو به عنوان پایتخت کشور نروژ مهمترین شهر این کشور می باشد. کشور نروژ دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی می باشد. زبان رسمی مردم کشور نروژ، نروژی می باشد. جمعیت کشور نروژ در حدود 5 میلیون نفر می باشد. ورزش های زمستانی از جمله سرگرمی های محبوب و رایج در میان مردم نروژ می باشد. بسیاری از ورزشکاران برای شرکت در مسابقات مختلف نیاز به اخذ ویزای نروژ دارند. اخذ ویزای نروژ به دلایل مختلف کاری، تحصیلی و یا گردشگری می باشد.  وجود جاذبه های گردشگری مختلف و بازدید از مناظر طبیعی متنوع کشور نروژ یکی از بهترین جذابیت ها برای مسافران و گردشگران می باشد.

نحوه اخذ ویزا نروژ

شما برای اخذ ویزای نروژ نیاز به اخذ وقت سفارت نروژ دارید. شما برای اخذ وقت سفارت نروژ باید به آژانس های مسافرتی معتبر رجوع کنید. و پس از دریافت نوبت از سفارت توسط آژانس در هنگام مراجعه حضوری باید مدارک عمومی و تخصصی مورد نیاز برای اخذ ویزا را ارائه دهید. ارائه فرم درخواست ویزا در هنگام مراجعه به سفارت الزامی می باشد.

اخذ ویزا نروژ با استفاده از دعوت نامه

یکی از موارد رایج و پر طرفدار برای اخذ ویزای نروژ، استفاده از انواع دعوت نامه می باشد. دعوت نامه در واقع نامه ای است که از طرف شرکت یا شخص خاصی برای فرد متقاضی ارسال می شود و طبق آن فرد مجوز کار یا تحصیل را در کشور مقصد کسب می کند. دعوت نامه در واقع ضمانت نامه ای است که فرد میزبان به حکومت ارائه می دهد تا مسئولیت فرد مورد نظر را به طور کامل بر عهده بگیرد. دعوت نامه دارای انواع مختلفی می باشند از جمله آن می توان به دعوت نامه تحصیلی، دعوت نامه کاری، دعوت نامه تجاری و دعوت نامه خانوادگی اشاره کرد. ارائه دعوت نامه در تسریع روند اخذ ویزای نروژ کمک زیادی خواهد کرد.

[caption id="attachment_1156" align="aligncenter" width="780"]ویزای نروژ ویزای نروژ[/caption]

انواع ویزا نروژ برای افراد مختلف

ارائه ویزای نروژ به تمامی متقاضیان کار، تحصیل و گردش ارائه می شود. تفاوت ارائه هر کدام از ویزا ها مدارک مورد نیاز و مدت زمان برای اخذ ویزا می باشد. برخی از این ویزا ها نیاز به ارائه دعوت نامه های مرتبط دارد. توجه کنید برای دریافت هر یک از ویزا های مربوطه باید مدارک تخصصی مورد نیاز ارائه شود. ویزای توریستی و ویزای کاری از جمله ویزا های محبوب تر می باشد. مدت اعتبار ویزا ها بین یک ماه تا چند سال متغیر می باشد.

ویزا نروژ به صورت توریستی

محبوب ترین و جذاب ترین ویزای نروژ، ویزای توریستی این کشور می باشد. ارائه مدارک کم و ارائه ویزا در کمترین زمان از جمله خصوصیات این ویزا می باشد. ویزای توریستی بسیار ساده تر و کم هزینه تر نسبت به سایر ویزا ها می باشد. گردشگران زیادی هر ساله با استفاده از این ویزا  به کشور نروژ سفر کرده و از جاذبه های گردشگری آن بازدید می کنند.

ویزا نروژ به صورت کاری

یکی از ویزاهای جذاب و پر طرفدار، ویزای کاری نروژ می باشد. شما با استفاه از این ویزا امکان کار به صورت تمام وقت یا پاره وقت را در کشور نروژ پیدا می کنید. البته اخذ این ویزا به هیچ عنوان کار ساده ای نمی باشد. در این موارد کارفرما ها به صورت دقیق سابقه کاری و تحصیلی فرد متقاضی مورد بررسی قرار می دهند.

یکی از نکات مهم در اخذ ویزای کاری نروژ دانستن زبان نروژی یا زبان های مرتبط دیگر می باشد. با اخذ این ویزا تمام مسئولیت فرد متقاضی بر عهده شرکت کارفرما می باشد. در صورت بروز مشکل در ابتدا فرد یا شرکت ارائه دهنده دعوت نامه باید پاسخگو باشد. دعوت نامه کاری معمولا به صورت اینترنتی برای فرد متقاضی ارسال می شود. گاهی نیز به صورت پستی برای فرد درخواست کننده ارسال می شود. ویزا کاری نروژ موردی بسیار کمیاب و خاص است که معمولا سخت پیدا می شود. دلیل سخت پیدا شدن این ویزا این است که در کشور مقصد معمولا سیاست های کشور مبنی بر استخدام افراد بومی و مقیم در کشور مورد نظر است و کارفرمایان با توجه به این موضوع به سختی می توانند فردی را جهت کار به داخل کشور آورده و دولت را مجاب به دادن ویزا کنند. شاید سخت ترین مرحله گرفتن ویزا در این حالت را مجاب کردن کارفرما برای ارسال چنین دعوت نامه ای به فرد مورد نظر است.

ویزا نروژ به صورت خانوادگی

یکی از انواع ویزای نروژ که مربوط به روابط فامیلی و خانوادگی می باشد، ویزای خانوادگی است. این ویزا از جمله ویزا های کم دردسر می باشد. در این حالت یک نفر از اقوام درجه یک شما برای شما دعوت نامه ارسال کرده تا شرایط برای اقامت شما مهیا شود. این دعوت نامه معمولا برای فرد متقاضی ارسال شده و فرد متقاضی با ارائه این دعوت نامه نسبت به اخذ ویزا خود اقدام می کند. توجه کنید تا نسبت خانوادگی شما باید در حد مناسبی برای دریافت ویزا باشد. اقوام دور و یا دوستان نزدیک گزینه های مناسبی برای اخذ این ویزا نمی باشد. همچنین درآمد فرد مورد نظر باید در حدی باشد که بتواند شما را نیز تحت پوشش خود قرار دهد. برای اخذ ویزا باید مدارک مربوط به توانایی مالی ارائه شود.

[caption id="attachment_1155" align="aligncenter" width="780"]ویزای نروژ ویزای نروژ[/caption]

بهترین زمان برای اخذ ویزا نروژ

کشور نروژ یکی از کشور های سردسیر دنیا می باشد. به همین دلیل ورزش های زمستانی در این کشور دارای محبوبیت خاصی می باشد. این کشور دارای زمستان هایی سرد و پربارش می باشد اما تابستان های این کشور بسیار مناسب برای گردشگری می باشد. کشور نروژ دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار متنوعی است. بهترین بازه زمانی برای بازدید از کشور نروژ ماه های جولای، آگوست و ژوئن می باشد. البته در این بازه زمانی معمولا تعداد گردشگران در این کشور زیاد شده و هزینه های اقامت و تفریح نیز متناسب با آن بالا می رود. با توجه به افزایش در خواست ویزای نروژ در تابستان، این فصل معمولا بهترین زمان برای گردش در این کشور می باشد.

[caption id="attachment_1154" align="aligncenter" width="780"]ویزای نروژ ویزای نروژ[/caption]

مدت زمان مورد نیاز برای اخذ ویزا نروژ

همان طور که گفته شد برای اخذ ویزای نروژ شما نیاز به اخذ وقت سفارت این کشور دارید. پس از تکمیل فرم درخواستی برای دریافت ویزای شما در حدود یک هفته تا 10 روز باید منتظر اعلام تاریخ مراجعه حضوری به سفارت باشید. پس از ارائه مدارک شما باید بین 14 تا 60 روز منتظر اخذ ویزای خود بمانید. البته با توجه به تنوع ویزا ها این مدت زمان می تواند تغییر کند.

مدارک عمومی مورد نیاز جهت اخذ ویزا نروژ

برای اخذ ویزای نروژ شما باید مدارک کلی و عمومی مورد نیاز را به مامور سفارت ارائه دهید. توجه کنید که مرحله ارائه مدارک پس از اخذ وقت سفارت نروژ می باشد. برای مراجعه حضوری و ارائه مدراک حتما باید وقت سفارت داشته باشید و پیشنهاد میگردد جهت رزرو وقت سفارت به آژانس های مسافرتی رجوع نمایید. علاوه بر مدارک ذکر شده باید مدارک تخصصی مورد نیاز برای هر ویزا را ارائه دهید.

مدارک کلی اخذ ویزا عبارتند از :

تکمیل فرم اخذ ویزای نروژ و ارائه پرینت امضا شده آن، رزرو هتل برای کل مدت زمان اقامت و یا در دعوت نامه خانوادگی آدرس خانه میزبان، هدف و برنامه های سفر شما به نروژ، چند قطعه عکس با ابعاد مناسب، رزرو بلیط هواپیما، بیمه مسافرتی، ارائه مدارک مربوط به توانایی مالی فرد متقاضی، گذرنامه فرد متقاضی و همراهان با حداقل 6 ماه اعتبار، اصل شناسنامه و کپی آن به صورت ترجمه شده، اصل سند ازدواج و کپی آن به صورت ترجمه شده، اصل و کپی شناسنامه فرزندان به صورت ترجمه شده، ارائه مدرک دال بر ارتباط فرد متقاضی با ایران (سند ماکیت خانه و یا مغازه )

مدارک ذکر شده باید دارای مهر ترجمه رسمی باشند. این مدارک باید به زبان انگلیسی یا نروژی ترجمه شده باشند. ارائه دعوت نامه مرتبط با ویزا در هنگام مراجعه حضوری الزامی است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا نروژ برای مشاغل مختلف

یکی از مواردی که برای اخذ ویزای نروژ لازم می باشد، ارائه مدارک مربوط به جایگاه شغلی فرد متقاضی می باشد. این مدارک بیشتر مربوط به کسانی است که تقاضای اخذ ویزای کاری دارند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری کشور نروژ برای افراد با مشاغل گوناگون متفاوت می باشد. علاوه بر مدارک عمومی که در بالا ذکر شد مدارک تخصصی دیگری نیز نیاز می باشد. مدارک مورد نیاز برای هر شغل در زیر ذکر شده است.

مدارک مورد نیاز برای کارمندان:

گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، مدرک دال بر دارا بودن بیمه درمانی، گردش حساب 6 ماهه بانک

مدارک مورد نیاز برای افراد دارای کار آزاد:

پروانه کسب (مغازه و ...)، رسید پرداخت آخرین مالیات، گردش حساب ۶ماهه

مدارک مورد نیاز برای تاجران:

اسناد شرکت، رسید پرداخت آخرین مالیات، گردش حساب ۶ماهه

 مدارک مورد نیاز برای افراد بازنشسته:

حکم بازنشستگی، گردش حساب ۶ماهه

[caption id="attachment_1153" align="aligncenter" width="780"]ویزای نروژ ویزای نروژ[/caption]

 هزینه های اخذ انواع ویزا نروژ

برای اخذ ویزای نروژ باید هزینه های مختلفی را پرداخت کنید. با توجه به آخرین اطلاعات شما برای اخذ وقت سفارت نروژ و اخذ ویزای نروژ نیاز به پرداخت هزینه های مرتبط می باشید. کشور نروژ از جمله کشور های عضو پیمان شینگن می باشد. هزینه اخذ ویزای نروژ برای بزرگسالان 60 یورو می باشد. این میزان هزینه برای کودکان دارای سن بین 6 تا 12 سال 35 یورو می باشد. برای کودکان زیر 5 سال نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد. البته شما برای مطلع شدن از آخرین تغییرات در هزینه باید به آزانس های مسافرتی معتبر رجوع نمایید.

اخذ ویزا نروژ در سفارت این کشور در ایران

کشور نروژ دارای سفارت فعال در شهر تهران می باشد. پس از تعیین وقت حضوری مراجعه به سفارت شما می توانید با در دست داشتن مدارک به سفارت این کشور در تهران مراجعه کنید. ساعت کاری این سفارت در ایران بین 8 صبح تا 3.30 بعد از ظهر روز های یکشنبه تا پنجشنبه می باشد. آدرس سفارت کشور نروژ در قسمت زیر آورده شده است.

آدرس سفارت نروژ: تهران، خیابان دکتر لواسانی (فرمانیه)، دیباجی شمالی، خیابان یاسمن، پلاک 72

[caption id="attachment_1152" align="aligncenter" width="780"]ویزای نروژ ویزای نروژ[/caption]

نکات مهم در اخذ ویزا نروژ

با توجه به شرایط ارائه ویزای نروژ سعی کنید چندین روز قبل از سفر خود به کشور نروژ، اقدام به ارائه درخواست ویزا خود کنید. در هنگام مراجعه به سفارت کشور نروژ حتما لباس رسمی مناسب را بپوشید. ارائه تصاویر در ابعاد مناسب گذرنامه الزامی می باشد. حتما راس ساعت برای انجام کار های اداری لازم در سفارت حضور داشته باشید. در صورت عدم حضور وقت ارائه شده به شما باطل می شود. مدارک مربوط به رزواسیون بلیط هواپیما و هتل در هنگام مراجعه ارائه دهید. همان طور که گفته تعداد زیادی از کشور های عضو پیمان شینگن می باشند که با گرفتن این ویزا از طریق هر کشوری می توانید به سایر کشور های عضو پیمان سفر کنید. توجه کنید که تنها افراد کم سن و سال اجازه همراه داشتن در اتاق انتظار را دارند.

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت نروژ ، ویزای نروژ ، تور نروژ و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱