ویزای فنلاند

ویزای فنلاند

ویزا یکی از موارد ضروری است که شخص مسافر برای ورود به کشور های خارجی به آن نیاز دارد. برای سفر به کشور فنلاند و ورود به خاک این کشور داشتن ویزای فنلاند ضروری است. کشور فنلاند از جمله کشورهای اروپایی است که دارای وضعیت اقتصادی مناسب و شرایط خوب زندگی می باشد. شرایط خوب اقتصادی در این کشور سبب شده تا افراد زیادی از سراسر دنیا اقدام به اخذ ویزای فنلاند نمایند و با مهاجرت به این کشور اقامت دائم خود را بگیرند.

[caption id="attachment_1134" align="aligncenter" width="780"]ویزای فنلاند ویزای فنلاند[/caption]

کشور فنلاند

این کشور درمنطقه اسکاندیناوی واقع شده است. هلسینکی پایتخت آن و از شهرهای بزرگ و پرجمعیت این کشور محسوب می شود. این کشور بیش از 5 میلیون نفر جمعیت دارد. واحد پول کشور فنلاند یورو می باشد. مردم کشور فنلاند به لحاظ وضعیت اقتصادی در رفاه می باشند و کشور فنلاند از کشورهای پررونق در زمینه سرمایه گذاری محسوب می شود.

[caption id="attachment_1135" align="aligncenter" width="780"]کشور فنلاند کشور فنلاند[/caption]

مراحل اخذ ویزای فنلاند

کشور فنلاند از کشورهای عضو پیمان شنگن است و برای ورود به خاک این کشور باید ویزای شنگن داشته باشید. از تاریخ سی ام نوامبر ۲۰۱۷ مرکز درخواست ویزای فنلاند یا ویزا پارت ابتدا روند اداری اخذ ویزا را انجام می دهد. شما برای درخواست ویزای فنلاند و دریافت نوبت می توانید از طریق آژانس مسافرتی اقدام نمایید.

در ابتدای درخواست ویزای فنلاند، کارشناسان فرم درخواست ویزای فنلاند را به درستی و با دقت تکمیل نمایید. این فرم باید توسط سفارتخانه وقت امضا شود.

اگر به صورت خانوادگی قصد مسافرت به فنلاند را دارید؛ هر یک از اعضای خانواده نیز باید فرم مخصوص به خود را تکمیل نمایند و در زمان مصاحبه در سفارت وقت فنلاند حاضر شوند. برای اخذ ویزای شنگن فنلاند شخص متقاضی باید در ویزا پارت حضور پیدا کند.

همچنین شخص متقاضی باید هزینه ارائه خدمات توسط مرکز درخواست ویزا را بپردازد. شخص متقاضی می تواند با دادن آدرس به مرکز درخواست ویزا پاسپورت خود را از طریق پست در محل دریافت کند.

[caption id="attachment_1136" align="aligncenter" width="780"]مراحل اخذ ویزای فنلاند مراحل اخذ ویزای فنلاند[/caption]

انواع ویزای کشور فنلاند

۱) ویزای فنلاند یکبار ورود: در این نوع ویزای فنلاند شما قادر خواهید بود تنها یک بار به خاک کشور فنلاند وارد شوید.

با داشتن این نوع ویزای فنلاند شما مجوز ماندن حداکثر ۹۰ روز در خاک فنلاند را خواهید داشت و باید قبل از به اتمام رسیدن مهلت ویزا به کشور خود باز گردید

۲) ویزای فنلاند دوگانه: با داشتن ویزای فنلاند دوگانه شما می توانید دوبار به خاک کشور فنلاند وارد شوید.

۳) ویزای فنلاند چندگانه: ویزای فنلاند چندگانه امکان سفر به فنلاند تا چند بار را نیز برای شما فراهم خواهد کرد. اعتبار ویزای فنلاند چندگانه بیشتر و به مدت ۵ سال خواهد بود. ویزای فنلاند چندگانه معمولا برای تاجران و بازرگانان صادر می شود.

ویزای فنلاند حمل و نقل: با داشتن ویزای فنلاند حمل و نقل شما تنها می ‌توانید در فرودگاه کشور فنلاند حضور داشته باشید و از آنجا به کشور مقصد خود سفر کنید.

[caption id="attachment_1137" align="aligncenter" width="780"]انواع ویزای کشور فنلاند انواع ویزای کشور فنلاند[/caption]

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای فنلاند

جهت اخذ ویزای فنلاند باید مدارک زیر را به سفارت وقت فنلاند در وقت سفارت فنلاند رزرو شده تحویل دهید:

۱) پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار و همچنین در صورت داشتن پاسپورت های قبلی ارائه آنها به سفارت

2) 6 قطعه عکس رنگی ۶*۴ به صورت واضح با پس زمینه سفید

۳) اصل شناسنامه، ترجمه آن و کپی از تمام صفحات شناسنامه

۴) ارائه شش دوره گردش آخر حساب بانکی و موجودی حساب بانکی با تایید و مهر و امضای بانک

۵) ارائه اسناد و مدارک مالکیت

۶) ارائه مدارک شغلی

[caption id="attachment_1138" align="aligncenter" width="780"]مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای فنلاند مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای فنلاند[/caption]

ویزای تحصیلی فنلاند

رتبه آموزشی کشور فنلاند از جایگاه خوبی در دنیا برخوردار است.از این رو افراد زیادی برای تحصیل به کشور فنلاند مهاجرت می ‌کنند. برای تحصیل در دانشگاه های فنلاند ابتدا باید موفق به اخذ ویزای تحصیلی فنلاند از سفارت وقت فنلاند شوید.

در طول دوره تحصیل به دانشجو اقامت موقت داده می‌ شود. دانشجو می تواند اقامت موقت خود را پس از مدتی به اقامت دائم تبدیل نماید یا با اخذ ویزای کاری در فنلاند مشغول به کار شود.

اگر به تحصیل در دانشگاه های فنلاند علاقه مند هستید ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را برای دانشگاه مربوطه ارسال نمایید.

در صورت موافقت و پذیرش شما توسط دانشگاه برای شما دعوت نامه تحصیلی از طرف دانشگاه فنلاند ارسال می ‌شود.

شما با داشتن دعوت نامه تحصیلی می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی و دیگر ملزومات سفر اقدام کنید.

[caption id="attachment_1139" align="aligncenter" width="780"]ویزای تحصیلی فنلاند ویزای تحصیلی فنلاند[/caption]

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

۱) ارائه دعوت‌ نامه از دانشگاه مربوطه

۲) ارائه مدرک زبان انگلیسی

۳) بیمه یکساله

۴) ارائه مدرک فارغ التحصیلی دوره قبل

۵) دو قطعه عکس

۶) ارائه پاسپورت

۷)ارائه مدرک مبتنی بر توانایی مالی در طول دوره تحصیل

[caption id="attachment_1140" align="aligncenter" width="780"]مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی فنلاند مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی فنلاند[/caption]

ویزای توریستی فنلاند

شما می توانید جهت اخذ ویزای توریستی فنلاند از طریق آژانس های مسافرتی و تورهای گردشگری اقدام کنید. آژانس های مسافرتی کشور با آژانس‌های مسافرتی در کشور فنلاند قرار داد می بندند. آژانس مسافرتی فنلاند برای متقاضیانی که از طریق آژانس های مسافرتی مورد قرارداد اقدام کرده اند دعوت نامه توریستی ارسال می ‌نماید. با داشتن دعوت نامه مراحل اخذ ویزای فنلاند شما بسیار آسان تر خواهد شد. ویزای توریستی معمولا ۱۴ روزه و حداکثر ۹۰ روز می باشد.

شما همچنین می توانید توسط همسر، پدر یا مادرتان که در فنلاند هستند دعوت نامه توریستی دریافت کنید و برای اخذ ویزای توریستی اقدام کنید.

برای صدور ویزای توریستی توسط سفارت مهم ترین نکته این است که شما بتوانید سفارت را قانع کنید قبل از به اتمام رسیدن مهلت ویزا به کشور خود باز خواهید گشت.

[caption id="attachment_1141" align="aligncenter" width="780"]ویزای توریستی فنلاند ویزای توریستی فنلاند[/caption]

ویزای کاری فنلاند

اگر به دنبال اقامت دائم و زندگی در کشور فنلاند هستید بهتر است از طریق ویزای فنلاند کاری به این کشور وارد شوید. شما می توانید متناسب با رشته تحصیلی و تخصص تان در کشور فنلاند جویای کار شوید.

در صورت درخواست ویزای کاری به فنلاند باید از شرکتی که قصد دارید در آن مشغول به کار شوید دعوت نامه رسمی داشته باشید و آن را به سفارت ذر وقت سفارت فنلاند تحویل دهید. اگر بتوانید کارفرما یک شرکت فنلاندی را متقاعد کنید که برای شما دعوت نامه بفرستد روند اخذ ویزای کاری شما بسیار راحت تر خواهد شد.

شما می توانید از طریق انتشار آگهی در روزنامه های کشور فنلاند جویای کار شوید. معمولا این روش بسیار طولانی خواهد شد و در آخر نیز شانس کاریابی از این طریق خیلی کم است.بهتر است برای پیدا کردن کار از طریق موسسات کاریابی مراجعه کنید. بهترین و راحت ترین راه اخذ ویزای کاری فنلاند ثبت شرکت می باشد. شما می توان از طریق ثبت شرکت اقامت دائم خود را پس از چند سال دریافت نمایید.

اگر به دنبال اخذ ویزای کاری هستید بهتر است ابتدا به زبان فنلاندی و سوئدی تسلط پیدا نمایید و پس از آن اقدام به اخذ ویزای فنلاند توسط سفارتخانه وقت فنلاند در تهران نمایید.

برای مشغول شدن به کار در کشور فنلاند باید به قوانین و مقررات کار در کشور فنلاند توجه داشته باشید.

کارفرمایان در کشور فنلاند ساعت کاری کارمندان و… بسیار توجه دارند و رعایت نظم در کار بسیار مهم است.

[caption id="attachment_1142" align="aligncenter" width="780"]ویزای کاری فنلاند ویزای کاری فنلاند[/caption]

ویزای ازدواج فنلاند

یکی از راه های اخذ ویزای فنلاند و تابعیت کشور فنلاند ازدواج با زن یا مرد تابع کشور فنلاند است. شما برای اخذ ویزای ازدواج و در پی آن تابعیت کشور فنلاند باید واقعی بودن ازدواج خود را اثبات کنید و مدارک مبتنی بر ازدواج تان به سفارت خانه فنلاند ارائه دهید.  برای گرفتن تابعیت کشور فنلاند باید ابتدا اقامت کوتاه مدت و موقت دریافت کنید. این اقامت هر یک سال تمدید می شود و در آخر پس از ۵ سال می توانید برای اقامت دائم خود درخواست نمایید.

[caption id="attachment_1143" align="aligncenter" width="780"]ویزای ازدواج فنلاند ویزای ازدواج فنلاند[/caption]

سفارت خانه وقت فنلاند در ایران

کشور فنلاند در ایران دارای سفارت خانه می باشد. جهت صدور ویزای فنلاند یا همان ویزای شنگن، درخواست اقامت، کار و … ابتدا باید به سفارت فنلاند در وقت سفارت فنلاند رزرو شده در تهران مراجعه نمایید. سفارت فنلاند درتهران، خیابان میرزاپور، کوچه حدادیان واقع شده است.

اگر قصد مراجعه به سفارت فنلاند برای صدور ویزا یا اقامت را دارید می ‌توانید در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح الی۱۲ ظهر به سفارت فنلاند در تهران مراجعه نمایید.

شما می توانید از طریق آژانس ها اقدام به رزرو وقت سفارت فنلاند کنید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

[caption id="attachment_1144" align="aligncenter" width="780"]سفارت خانه وقت فنلاند در ایران سفارت خانه وقت فنلاند در ایران[/caption]

مرکز درخواست ویزا یا ویزا پارت

ویزا پارت یا مرکز درخواست ویزای فنلاند جهت تسهیل روند اخذ ویزا برای مسافران در آذرماه 96 تاسیس شد. این مرکز در تهران، خیابان مقدس اردبیلی قرار دارد.

مرکز درخواست ویزا همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ بعدازظهر آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. جهت ارائه مدارک برای درخواست ویزای فنلاند در ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر می توانید به مرکز درخواست ویزا مراجعه نمایید و جهت بازگشت پاسپورت در ساعات ۳ الی ۱۵ بعدازظهر می توانید به مرکز درخواست ویزا مراجعه کنید.

[caption id="attachment_1145" align="aligncenter" width="780"]مرکز درخواست ویزا یا ویزا پارت مرکز درخواست ویزا یا ویزا پارت[/caption]

علل رد شدن درخواست ویزا توسط سفارت

در صورت کامل نبودن مدارک شما جهت اخذ ویزا یا ارائه مدارک جعلی درخواست شما برای صدور ویزای فنلاند رد خواهد شد. پس در ارائه مدارک به سفارت فنلاند دقت داشته باشید.

همچنین شما باید سفارتخانه را برای دلیل خود به سفر قانع نمایید. در صورت قانع نشدن مامور کنسولگری تقاضای شما برای ویزای فنلاند رد خواهد شد.

ارائه پاسپورت سالم با داشتن حداقل ۶ ماه اعتبار نیز از نکات مهمی است که برای صدور ویزای فنلاند باید به آن توجه داشته باشید. در صورت داشتن پاسپورت برگ برگ شده یا اعتبار کمتر از شش ماه احتمال این وجود دارد که درخواست ویزای فنلاند شما رد شود.

در صورتی که نتوانید کنسولگری را در مورد نحوه تامین مخارج سفر و مدت زمانی که در کشور فنلاند سپری می‌ کنید قانع نمایید برای شما ویزای فنلاند صادر نخواهد شد.

بهتر است قبل از مراجعه به سفارت بلیط هواپیما و هتل محل اقامت خود در فنلاند را رزرو نمایید و مدارک آن را به سفارت در وقت سفارت فنلاند نشان دهید.

اخذ تابعیت فنلاند

برای اخذ تابعیت کشور فنلاند چند راه وجود دارد:

اخذ تابعیت فنلاند از طریق متولد شدن فرزند در خاک کشور فنلاند، اخذ تابعیت فنلاند از طریق مشغول به کار شدن در کشور فنلاند، اخذ تابعیت فنلاند از طریق خون، اخذ تابعیت فنلاند از طریق ازدواج با یک فرد تابع فنلاند، اخذ تابعیت از طریق درخواست،  اخذ تابعیت فنلاند از طریق تحصیل در دانشگاه های فنلاند و اخذ تابعیت فنلاند از طریق دعوت نامه یکی از اعضای خانواده از راه های کسب اقامت و تابعیت کشور محسوب می شود.

شما می توانید با توجه به شرایط خودتان یکی از راه های اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور فنلاند را انتخاب کنید و به این کشور مهاجرت نماید.

از ساده ترین راه های اخذ اقامت دائم در کشور فنلاند ثبت شرکت می باشد که پس از یکسال شخص صاحب شرکت می تواند برای اعضای خانواده خود نیز دعوت نامه ارسال نماید و آنها نیز به کشور فنلاند مهاجرت کنند.

اگر یکی از والدین نوزادی که در کشور فنلاند متولد می‌ شود دارای تابعیت کشور فنلاند باشد به نوزاد تابعیت این کشور داده می شود. در صورتی که پدر و مادر نوزاد متولد شده مشخص نباشند نیز به نوزاد تابعیت کشور فنلاند داده می‌ شود.

نکاتی در مورد اخذ ویزای فنلاند

هزینه ویزای فنلاند برای کودکان زیر ۶ سال رایگان می باشد و برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال نصف هزینه ویزای بزرگسالان می باشد.

در صورت درخواست ویزای فنلاند برای اشخاص کمتر از ۱۸ سال  باید سفر به همراه پدر صورت بگیرد یا رضایت نامه محضری داشته باشد.

خانم هایی که بدون همسر خود قصد سفر به فنلاند را دارند باید جهت اخذ ویزای فنلاند رضایت نامه محضری را به سفارت ارائه دهند.همچنین ارائه مدارک مبنی بر شاغل بودن همسر برای زنان خانه دار الزامی است.

ارائه مدارک اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش‌آموزان الزامی است. همچنین در صورت سفر در طول مدارس و دانشگاه باید از مدرسه یا دانشگاه رضایت نامه داشته باشند.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط فنلاند، وقت سفارت فنلاند، ویزای فنلاند ، تور فنلاند و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱