درباره اسپانیا

درباره اسپانیا

اسپانیا کشوری است که با سواحل و مناظر زیبا و حیرت آور و همچنین تنوع جغرافیایی و فرهنگ غنی خود گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب کرده و باعث شگفتی آن ها می شود. کلمه اسپانیا Espania در واقع بر گرفته از کلمه های 'Spain' و 'Hispania' به معنای سرزمین دور افتاده یا مخفی می باشد. با مرگ ژنرال فرانکو در سال 1975، حکومت دیکتاتوری در اسپانیا که منجر به انزوای این کشور شده بود، پایان یافت و از آن پس در این کشور نظام پارلمانی به جریان افتاد. در این سال ها بود که این کشور به سوی توسعه یافتگی قدم برداشت، به شکلی که در سال 2007 با تولید ناخالص ملی بالغ بر 1402 میلیارد دلار جایگاه یازدهم را در اقتصاد دنیا به خود اختصاص داد، به علاوه رتبه دوم جهان در امر گردشگری را نیز از آن خود کرد. در این مقاله درباره اسپانیا اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهیم.

[caption id="attachment_801" align="aligncenter" width="780"]درباره اسپانیا درباره اسپانیا[/caption]

جغرافیای اسپانیا

این کشور، وسیع ترین کشور مستقل در شبه جزیره ایبری و واقع در جنوب غربی قاره‌ی اروپا و در شبه‌جزیره‌ی ایبری می باشد که از دو سمت جنوب و شرق توسط دریای مدیترانه محصور شده است. این کشور تقریباً از هر سو به آب راه دارد و از طرف شمال با خلیج بیسکای و در غرب با اقیانوس اطلس هم مرز می باشد. کشورهای پرتغال، فرانسه، آندورا، مراکش و جبل الطارق، همسایه های این کشور به شمار می روند. مساحت کشور اسپانیا حدود 504/030/000 کیلومتر مربع می باشد که از نظر مساحت در رتبه پنجاه و دوم جهان و جایگاه دوم در بین کشورهای اتحادیه اروپا پس از کشور فرانسه قرار دارد و مساحت آن در حدود یک سوم مساحت ایران می باشد.

[caption id="attachment_802" align="aligncenter" width="780"]جغرافیای اسپانیا جغرافیای اسپانیا[/caption]

جمعیت و مذهب مردم

جمعیتی بالغ بر 45 میلیون نفر، جمعیت اسپانیا را تشکیل می دهند و از این منظر، این کشور در جایگاه پنجاه و ششم دنیا و پنجم اتحادیه اروپا قرار دارد. دموکراسی مذهبی تا اندازه ای که مخل امنیت و قانون نباشد، در این کشور برقرار می باشد. با این وجود حدود 59 درصد از مردم این کشور، کاتولیک هستند. یکی از ویژگی های بارز مردم این کشور نژاد پرست نبودن آن هاست به گونه ای که تمامی گردشگران از سراسر جهان تنها با یک بار برخورد با مردم این کشور به این امر پی خواهند برد.

[caption id="attachment_803" align="aligncenter" width="780"]جمعیت و مذهب مردم جمعیت و مذهب مردم[/caption]

آب و هوای اسپانیا

درباره اسپانیا و آب و هوای آن باید گفت این کشور آب و هوای متغیری دارد و هر قسمت از آن، آب و هوای مختص به خود را دارد. بدین صورت که در بخش های شمالی شاهد آب و هوای معتدل و کوهستانی و در بخش های جنوبی، مرکزی و شرقی، شاهد آب و هوای مدیترانه ای خواهید بود. زمستان های معتدل و تابستان های داغ در جنوب شرق این کشور وجود دارد و زمستان سرد و خشک و تابستان گرم نیز در مناطق مرکزی اسپانیا مشاهده می شود. گردشگرانی که به دنبال تابستان های خنک هستند، بهتر است سری به مناطق کوهستانی این کشور بزنند.

[caption id="attachment_804" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای اسپانیا آب و هوای اسپانیا[/caption]

نژاد مردم اسپانیا

فاتحان شبه جزیره ایبری و همین طور بومیان این منطقه، نژادهای جمعیت اسپانیا را تشکیل می دهند. علاوه بر این ها مردمانی دیگر از نژادهای غیر بومی از جمله وندالز، ویزیگوت ها، اقوام مدیترانه ای، سوبی، رومن ها و همچنین اقوام تتونیک و یهودیان در این منطقه ساکن شده اند. همین تفاوت نژادی، منجر به تفاوت فرهنگی و زبانی در این کشور شده است. در واقع ۱۶% جمعیت این کشور را کاتالان های ساکن در جزایر شرقی و شمال شرقی با مرکزیت شهر بارسلون تشکیل داده اند. ۷% از مردم اسپانیا، گالیسین های ساکن در مناطق شمال غربی و 2 درصد نیز اسکال دان های مستقر در خلیج بیسکابی واقع در شمال با مرکزیت شهر بیلبائو می باشند و روماها نیز قوم چادرنشین این کشور به حساب می آیند.

[caption id="attachment_805" align="aligncenter" width="780"]نژاد مردم اسپانیا نژاد مردم اسپانیا[/caption]

زبان رایج مردم اسپانیا

زبان رایج مردم اسپانیا جز در مواردی خاص، اسپانیایی کاستیلین می باشد؛ این موارد خاص مربوط به مردمان کاتالان زبان در شمال شرقی، مردم گالیسین زبان در شمال غربی و مردمی با زبان باسک در شمال این کشور می شود. علاوه بر اسپانیا زبان رسمی مردم کشورهای شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، بولیوی، گینه استوایی، آرژانتین، کوبا، مکزیک، نیکاراگوئه، جمهوری دومینیکن، هندوراس، پرو، اروگوئه، ونزوئلا، پاناما و پاراگوئه نیز اسپانیایی می باشد. این نکته قابل ذکر است که افرادی که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند حدود 332 میلیون نفر هستند که از لحاظ تعداد در رتبه سوم در کل جهان قرار دارند. دو لهجه متفاوت آندلیسین و کاستیلین که تفاوت هایی در تلفظ Za،Ce،Ze دارند، زبان اسپانیایی را پوشش می دهند.

شهرهای اسپانیا

این کشور دارای 17 ایالت خود مختار می باشد که هر کدام توسط مجلس و دولت محلی مربوط به خود اداره می شوند. بزرگترین شهر اسپانیا، مادرید است که در واقع پایتخت این کشور نیز به حساب می آید. دیگر شهرهای مهم و بزرگ این کشور بارسلون، سویا، والنسیا، مالاگا، سگویا، بیلبائو، گرانادا، ثاراکوثا، تولد و سان سبستیان می باشد.

[caption id="attachment_806" align="aligncenter" width="780"]شهرهای اسپانیا شهرهای اسپانیا[/caption]

ادبیات و فرهنگ در کشور اسپانیا

از هنرمندان سرشناس اسپانیایی می توان به ارنست همینگوی، نویسنده رمان معروف «زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند؟»، میگل سروانتس، خالق رمان «دون کیشوت» و همین‌طور هنرمندانی همچون پیکاسو و دالی اشاره کرد. علاوه بر این‌ها هنوز هم آثار متعددی از زمان حکومت مسلمان ها که برگرفته از فرهنگ ایران زمین بوده است، در میان آثار فاخر این کشور به چشم می خورد. علاوه بر این ها موسیقی و رقص فلامنکو، تقریباً از فرهنگ این کشور جداناپذیر است. قابل ذکر است که از گاو بازی، تحت عنوان هنر اصیل و بخشی از تاریخ و فرهنگ این کشور نام برده می شود که یکی از موارد جذابیت اسپانیا برای گردشگران به شمار می رود. همه ساله بسیاری برای دانستن اطلاعات بیشتری درباره اسپانیا و فرهنگ آن به این کشور سفر می کنند.

حکومت در اسپانیا

حکومت در این کشور، یک پادشاهی مشروطه و موروثی است. این کشور به صورت کلی توسط 2 مجلس قانون گذاری و همچنین قوه مجریه متشکل از شورای وزیران که تحت سرپرستی نخست وزیر می باشد اداره می گردد. نخست وزیر اسپانیا (همان رئیس دولت) به وسیله پادشاه و پس از انتخابات مجلس و تأیید کنگره نمایندگان به کار گماشته می شود.

جاذبه های گردشگری اسپانیا

  • جزایر قناری: تماشای منظره ای متفاوت از حرکات نمایشی و رقص دلفین ها
  • شهر مادرید: شهری مدرن ترکیب شده با سبک سنتی و غنی از فرهنگ و هنر و محل استقرار دو تیم فوتبال معروف یعنی رئال مادرید و اتلتیکو
  • موزه دلپرادو: موزه ای بزرگ در بردارنده آثار بی نظیر و تحسین برانگیز نقاشی و مجسمه از زمان گذشته و درباره اسپانیا و فرهنگ آن
[caption id="attachment_807" align="aligncenter" width="780"]جاذبه های گردشگری اسپانیا جاذبه های گردشگری اسپانیا[/caption]
  • کلیسای ناتمام Sagrada Familia: واقع در شهر بارسلونا. کلیسایی حیرت آور و مملو از رنگ که هر بخش، ستون و برج های آن بر اساس فلسفه ای به خصوص بنا شده است.
  • لا هویا دِهوسکا (LA HOYA DE HUESCA): جزیره ای هیجان انگیز برای علاقه مندان به دره نوردی، صخره نوردی و کوهنوردی، واقع در میان کوه های Peña Falconera و دره Ebro مربوط به دوران ماقبل پارینه سنگی
  • کاستا براوا: ساحلی جذاب و رمانتیک با آفتابی فوق العاده و پوشیده شده از شن های نرم در کنار دریایی به رنگ آبی شفاف و مملو از آب گرم همراه با امکاناتی نظیر موج سواری، کایک سواری و اسکی روی آب
  • قصر سلطنتی مادرید: مکانی جهت اقامت رسمی پادشاه این کشور و همچنین برگزاری مراسم و جشن های دولتی

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت یونان، ویزای یونان، تور یونان و تور اروپا 88851080-021.