درباره اسلوونی

درباره اسلوونی

کشور اسلوونی از کشورهای اروپای مرکزی است که از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار است. درباره اسلوونی و طبیعت بکرش نیاز است بدانید که همجواری با دریای آدریاتیک و کوه های زیبای آلپ سالانه گردشگران و توریست های زیادی را به این کشور جذب می کند و صنعت جذب توریسم از جمله صنعت های روبه رشد این کشور محسوب می شود. تور اسلوونی از بهترین های تور اروپا محسوب میشود.

[caption id="attachment_818" align="aligncenter" width="780"]درباره اسلوونی
درباره اسلوونی[/caption]

موقعیت جغرافیایی و جمعیت اسلوونی

کشور اسلوونی در جنوب اروپای مرکزی واقع شده است. کشور اتریش در شمال و کشور ایتالیا در غرب اسلوونی قرار دارند. اسلوونی در جنوب و شرق نیز با کشورهای کرواسی و مجارستان همسایه است. کشور اسلوونی در جنوب با دریای آدریاتیک و در شمال با رشته کوه های آلپ احاطه شده است. کشور اسلوونی ۲۰۲۷۳ کیلومتر مربع مساحت و در حدود ۲ میلیون و ۱۱ هزار نفر جمعیت دارد. لیوبلیانا پایتخت کشور اسلوونی بزرگترین شهر این کشور است که اکثر جمعیت کشور اسلوونی در این شهر و اطراف آن جمع شده اند. رشد جمعیت کشور اسلوونی منفی است از این رو جمعیت این کشور رو به پیری می رود.

معرفی کشور اسلوونی

درباره اسلوونی نیاز است بدانید که از سال ۱۹۹۱ از کشور یوگسلاوی جدا شد و حکومتی مستقل تشکیل داد و از همان زمان به بعد نیز پیشرفت های چشمگیری داشته است. پیش از آن اسلوونی جزئی از کشور یوگسلاوی محسوب می شده است. کشور اسلوونی در اتحادیه اروپا و سازمان ملل عضویت دارد. حکومت اسلوونی از نوع جمهوری است. زبان اصلی این کشور اسلوانیایی است.
بیش از ۵۰ درصد اسلوونیایی ها کاتولیک هستند و ۲ ، ۳ درصد را دیگر ادیان تشکیل می دهند. حدود ۴۰ درصد اسلوونیایی ها دین و مذهبی ندارند. تور اسلوونی از بهترین های تور اروپا محسوب میگردد.

آب و هوای اسلوونی

درباره اسلوونی لازم است بدانید که این کشور دارای تنوع آب وهوایی جالب توجه ای است. به طوریکه شما می توانید اسکی روی برف در شمال و قایق سواری در جنوب را در یک زمان مشاهده کنید.
مناطق شمالی اسلوونی دارای آب و هوای سرد و قاره ای هستند و دارای زمستان هایی سرد و تابستان هایی معتدل اند.
مناطق جنوبی و غربی اسلوونی که در کنار دریای آدریاتیک قرار گرفته اند آب و هوایی مدیترانه ای و معتدل را در طول سال شاهد هستیم.

[caption id="attachment_819" align="aligncenter" width="780"]درباره اسلوونی
درباره اسلوونی[/caption]

تحصیل در اسلوونی

کشور اسلوونی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. جهت دریافت دعوت نامه توسط دانشگاه مربوطه باید مدرک تحصیلی خود را برای دانشگاه ارسال نمایید. لازم به ذکر است زبان مورد تدریس در مقطع کارشناسی اسلونیایی و در مقاطع کارشناسی ارشد ودکتری انگلیسی می باشد.
تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیز در دانشگاه های اسلوونی امکان پذیر می باشد.
در مقطع کارشناسی معدل دیپلم در پذیرش دانشگاه های اسلوونی تاثیری ندارد ولی در مقاطع بالاتر معدل مقطع قبل ملاک قبولی توسط دانشگاه مربوطه و ارسال دعوت نامه تحصیلی برای افراد است.
هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است. از این رو اگر قصد مهاجرت یا تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی را دارید اسلوونی گزینه مناسبی محسوب می شود.

اقتصاد اسلوونی

درباره اسلوونی جالب است بدانید که دارای منابع و معادن زیادی از جمله زغال سنگ، قلع، روی و سنگ های ساختمانی است. این کشور در زمینه صنعت ماشین و حمل و نقل صادرات دارد. صنعت گردشگری و صنایع دستی در کشور اسلوونی در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است.
زمین های قابل کشاورزی در کشور اسلوونی کم است اما دامپروری اسلوونی جایگاه خوبی دارد.
کشور اسلوونی از کشورهای روبه رشد اروپا در زمینه اقتصادی محسوب می شود و محل مناسبی جهت سرمایه گذاری محسوب می شود.

شهرهای مهم اسلوونی

لیوبلیانا پایتخت کشور اسلوونی مهم ترین شهر این کشور محسوب می شود. لیوبلیانا پایتخت فرهنگی، اقتصادی و گردشگری کشور اسلوونی محسوب می شود. در گشت و گذار در شهر زیبای لیوبلیانا می توانید مجسمه های اژدها را در سراسر شهر مشاهده کنید. وجود میدان های کوچک و معماری قدیمی شهر لیوبلیانا سبب شده تا این شهر را شهر قدیمی بنامند.
ماریبور از دیگر شهرهای مشهور و بزرگ کشور اسلوونی به شمار می رود که در صنعت نوشیدنی رونق زیادی دارد. طبیعت زیبا و عبور رودخانه از وسط شهر نیز از دیگر دلایل جذب گردشگران به این شهر است.
کوپر از دیگر شهرهای زیبا و ساحلی اسلوونی است که سالانه مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد.
چلیه، کرانی، ولنیه و نوومستو از دیگر شهرهای مهم اسلوونی محسوب می شوند که در صنعت و اقتصاد این کشور نقش دارند.

جاذبه های گردشگری اسلوونی

منطقه ی پیران که در جوار دریای آدریاتیک قرار گرفته است از جاذبه های دیدنی و بسیار زیبای کشور اسلوونی محسوب می شود.
معماری پیران به گونه ای است که ایتالیا را برای بازدیدکنندگان یادآور می شود.

[caption id="attachment_820" align="aligncenter" width="780"]درباره اسلوونی
درباره اسلوونی[/caption]

پارک ملی تریگلاو از زیباترین و بهترین پارک های اسلوونی و از دیگر جاذبه های اسلوونی به شمار می رود وجود دریاچه کوچک در وسط پارک و کوه هایی که اطراف پارک را فرا گرفتهاند منظره زیبا و به یادماندنی برای بازدیدکنندگان خود به جای میگذارد.
شهر لیوبلیانا که پایتخت کشور اسلوونی است موزه ها و آثار تاریخی بسیار زیادی را در خود جای داده است. سرو غذا در رستوران های سنتی این شهر نیز گزینه بسیار خوبی برای آشنایی با غذاهای مردم اسلوونی محسوب می شود.
درباره اسلوونی جالب است بدانید که قدیمی ترین جنگل های جهان را در خود جای داده است. منطقه جنگلی گوراب از جمله مناطقی است که در زمستان مورد توجه ورزشکاران قرار می گیرد.
چشمه های آبگرم لاشکو با خواص درمانی که دارند بسیار مورد توجه و بازدید گردشگران و توریستها قرار می گیرند.
رودخانه فیروزه ای سوچا از دیگر جاذبه های اسلوونی به شمار می رود.قایق سواری، پیاده روی و اسب سواری در کنار رودخانه سوچا از جمله تفریحات مردم بومی و گردشگران محسوب می شود.

[caption id="attachment_821" align="aligncenter" width="780"]درباره اسلوونی
درباره اسلوونی[/caption]

موزه بازار گاتیک یکی از مهمترین موزه های اسلوونی است که رسم و رسومات مردم اسلوونی را برای شما به خوبی به نمایش می گذارد و با بازدید از این موزه می توانید اطلاعات زیادی در مورد مردم اسلوونی کسب نمایید.

برای اشخاصی که به ماجراجویی علاقه مند هستند شهر بلد گزینه بسیار مناسبی است. در دل شهر بلد دریاچه ای کوچک قرار گرفته است که کلیسایی در وسط دریاچه رویه جزیره ای کوچک ساخته شده است. رفتن به این کلیسا بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

[caption id="attachment_822" align="aligncenter" width="780"]درباره اسلوونی
درباره اسلوونی[/caption]

درباره اسلوونی جالب است بدانید که اسلوونی دارای غارهای زیبا و مرتفع است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. غارشکوجان که به ثبت جهانی یونسکو نیز رسیده است از غارهای بی نظیر و خیره کننده اسلوونی محسوب می شود. ستونهای غار از جنس استالاکتاتی و استالاگمیت هستند و گونه های مختلف خفاش ها در این غار زندگی می کنند. غار سپتونیا و تالار ماکارونی از دیگر غارهای کشور اسلوونی هستند که هریک جاذبه های خاص خود را دارند.

غذاهای اسلوونیایی

غذاهای اسلونیایی بیشتر به تقلید از کشورهای همسایه ایتالیا، اتریش، مجارستان و کرواسی طبخ می شود. پیروگی، سارما، پیسگاویسا، پاسترمایلیا، تاراتور و کندل از غذاهای معروف این کشور محسوب می شوند.
نوشیدنی های خوش طعم اسلوونی شهرت جهانی دارند و طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده اند.

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت اسلوونی، ویزای اسلوونی، تور اسلوونی و تور اروپا 88851080-021.