وقت سفارت لیتوانی

وقت سفارت لیتوانی

لیتوانی یک کشور کوچک در شمال شرقی اروپا است و در سال 2007 عضو پیمان شنگن شده است، بنابراین شما با داشتن ویزای شنگن می توانید به لیتوانی سفر کنید اما این کشور در ایران سفارتی ندارد، پس شما باید وقت سفارت لیتوانی را در دیگر کشورهای دارای سفارت لیتوانی دریافت کنید و پیشنهاد میگردد از طریق آژانس های مسافرتی اقدام  نمایید. در متن زیر راهنمایی هایی در مورد دریافت وقت سفارت لیتوانی و ویزای این کشور ارائه می شود. جهت کاهش هزینه های سفر، پیشنهاد میگردد از تور لیتوانی استفاده نمایید چون از بهترین های تور اروپا بشمار میاید.

[caption id="attachment_760" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت لیتوانی
وقت سفارت لیتوانی[/caption]

برای سفر به هر کشوری از جمله به لیتوانی ابتدا باید ویزای ورود آن کشور را دریافت کنید، در مورد کشور لیتوانی برای دریافت ویزا در قدم اول لازم است که وقت سفارت لیتوانی را از طریق آژانس های مسافرتی رزرو نمایید تا شرایط شما برای دریافت ویزا بررسی شود و مصاحبه های لازم با شما انجام شود. اما به یاد داشته باشید که برای مصاحبه باید به کشور دیگری بروید. تور لیتوانی از بهترین های تور اروپا محسوب میشود.

نحوه درخواست وقت سفارت لیتوانی

برای ثبت درخواست وقت سفارت لیتوانی برای دریافت ویزا، شما میتوانید از راهنمایی و مشاوره آژانس های مسافرتی کمک بگیرید و وقت سفارت را رزرو نمایید. همان طور که گفته شد لیتوانی در ایران سفارت ندارد، نزدیک ترین سفارت لیتوانی به ایران در کشور ترکیه قرار دارد. بعد از ثبت درخواست وقت سفارت لیتوانی به شما یک تاریخ و زمان برای مراجعه به سفارت برای بررسی مدارک و مصاحبه داده خواهد شد.

 

[caption id="attachment_761" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت لیتوانی
وقت سفارت لیتوانی[/caption]

نکات مهم برای ثبت درخواست وقت سفارت لیتوانی

جهت دریافت فرم الکترونیکی سفارت به آژانس های مسافرتی رجوع نمایید. در ادامه نکاتی که باید رعایت گردد یادآور شده ایم:
• شما نیاز به یک عکس دیجیتال با پس زمینه سفید دارید که باید بصورت تمام رخ گرفته شده باشد تا آن را در فرم مربوطه آپلود کنید. عکس باید 3*4 باشد و سایز و کیفیت مناسب داشته باشد.
• اگر خودتان اطلاعات و توانایی لازم برای ثبت درخواست الکترونیکی وقت سفارت لیتوانی را ندارید بهتر است ازکمک آژانس های مسافرتی استفاده کنید.
• در دریافت وقت سفارت لیتوانی توجه کنید که تمامی افراد چه بزرگ سال و چه خردسال باید بصورت جداگانه برای خود این وقت را دریافت کنند.
• در پر کردن فرم دقت کنید که شماره پاسپورت و نام خود را به انگلیسی و صحیح وارد کنید، رسید نهایی در صورتی معتبر است که با مشخصات نوشته شده شما مطابقت داشته باشد.

[caption id="attachment_762" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت لیتوانی
وقت سفارت لیتوانی[/caption]

بعد از کامل کردن فرم و ارسال آن شما یک رسید با کد رهگیری دریافت خواهید کرد، از این رسید پرینت بگیرید، علاوه بر این یک کپی هم از آن تهیه کنید در نهایت در زمان نوشته شده روی آن با مدارک لازم به سفارت لیتوانی مراجعه کنید، نکات مهمی که نیاز است شما قبل از شروع پروسه درخواست وقت سفارت لیتوانی بدانید عبارتند از :
• اغلب زمان هایی که برای وقت سفارت لیتوانی ارائه می شود، بین 2 تا 3 ماه بعد از ثبت درخواست تعیین می شود.
• ممکن است بخواهید زمانی که برای مصاحبه و ارائه مدارک به شما داده شده است را تغییر دهید، این کار از طریق سامانه ثبت درخواست وقت سفارت لیتوانی و با داشتن کد رهگیری که قبلا دریافت کرده اید قابل انجام است
• توجه داشته باشید که اگر در وقت سفارت لیتوانی در سفارت حاضر نشوید، زمان و هزینه های صرف شده شما از دست خواهد رفت، و باید دوباره مراحل دریافت وقت را انجام دهید.

انواع ویزا لیتوانی

بیشترین نوع ویزایی که برای سفر به لیتوانی مورد استفاده قرار میگیرد شامل سه دسته می باشد که در ادامه توضیح داده شده است.
• ویزای گردشگری
به دلیل جاذبه های طبیعی و فرهنگی لیتوانی و همچنین برگزاری جشن ها و فستیوال های بزرگ همه ساله تعداد زیادی گردشگر به این کشور جذب می شوند، در یک دهه اخیر دولت لیتوانی سعی کرده است گردشگری را در این کشور توسعه دهد، و روند ارائه ویزای گردشگری لیتوانی رشد بیشتری نسبت به گذشته یافته است.

[caption id="attachment_779" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت لیتوانی
وقت سفارت لیتوانی[/caption]

• ویزای تجاری
به دلیل موقعیت تجاری مناسب لیتوانی و مالیات کم و همچنین قابلیت دسترسی به بازارهای اروپایی از لیتوانی افراد زیادی از طریق دریافت این ویزا اقدام به سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و خدماتی لیتوانی می کنند. دولت لیتوانی هم برای افرادی که به قصد تجاری وارد این کشور می شوند مزایا و امکانات زیادی قائل می شود، این نوع از ویزا با احتمال بسیار زیاد به افراد درخواست کننده داده می شود.
• ویزای تحصیلی
ویزای تحصیلی اغلب توسط ارائه دعوتنامه دانشگاه محل تحصیل به فرد داده می شود، این نوع از ویزا با سرعت بالا و احتمال زیاد به افرادی که به قصد تحصیل به این کشور سفر می کنند داده می شود، لیتوانی دارای دانشگاه های زیادی است که در سطح اروپا و حتی جهان دارای اعتبار هستند.

در کنار این سه ویزا انواع دیگری از ویزا هم هستند که کمتر استفاده می شوند و عبارتند از:
• ویزای رویدادها
• ویزای دیدار خانواده
• ویزای پزشکی
• ویزای ورزشی و هنری

دریافت ویزای کشور لیتوانی به دو صورت انجام می شود یا از طریق درخواست رسمی شما و یا از طریق دعوتنامه ارسالی از داخل لیتوانی که این دعوتنامه ها می تواند توسط شرکت های توریستی، تجاری، دانشگاه ها و خویشاوندان داده شود. شانس دریافت ویزا برای افرادی که دعوتنامه دارند از سایر افراد بیشتر است.

تفاوت بین ویزای شنگن و ویزای لیتوانی

بعد از درخواست وقت سفارت لیتوانی شما می توانید درخواست ویزای لیتوانی یا ویزای شنگن بدهید توسط هر دو نوع ویزا شما می توانید وارد کشور لیتوانی شوید، اما اگر ویزای شنگن دریافت کنید می توانید علاوه بر لیتوانی به دیگر کشورهای حوزه شنگن هم سفر کنید. اکنون 26 کشور اروپایی عضو پیمان شنگن هستند و طبق این پیمان افراد داخل این حوزه بدون نیاز به دریافت مجوز ورود یا ویزا می توانند در این محدوده تردد کنند، همچنین فردی که از خارج از این محدوده با ویزای شنگن وارد می شود هم می تواند در تمامی کشورهای داخل محدوده شنگن رفت و آمد کند.

[caption id="attachment_780" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت لیتوانی
وقت سفارت لیتوانی[/caption]

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا در وقت سفارت لیتوانی

• اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار به همراه کپی ، توجه کنید که پاسپورت شما باید حداقل 2 صفحه خالی برای درج ویزا و روادید داشته باشد.
• پر کردن و ارائه فرم ویزای ملی لیتوانی یا ویزای شنگن، فرم ها را از آژانس مسافرتی معتبر دریافت نمایید. اطلاعات را بصورت خوانا و کاملا صحیح پر کنید.
• مدارک شناسایی ملی مانند شناسنامه و کارت ملی ترجمه شده و تایید شده قوه قضائیه و وزارت امور خارجه به همراه کپی
• بیمه مسافرتی شنگن با سقف حداقل 30،000 یورو
• اصل و کپی بلیط هواپیما
• گواهی یا پرینت موجودی حساب بانکی برای اثبات تمکن مالی صادر شده به زبان انگلیسی
• اگر دعوتنامه رسمی دارید آن را همراه داشته باشید
• اصل و کپی بیمه پرواز
• 6-8 قطعه عکس پرسنلی
• پرداخت هزینه های اخذ ویزا

نکات مهم در وقت سفارت لیتوانی

هنگامی که در وقت سفارت لیتوانی مدارک خود را ارائه کردید، باید توجه داشته باشید که به تمامی سوالات افسر سفارت جواب صحیح بدهید، و از گفتن مطالب پراکنده و غیرضروری خودداری کنید، با توجه به نوع ویزایی که درخواست آن را دارید باید دلایل کامل برای سفر داشته باشید، همچنین این نکته مهم است که شما باید قصد بازگشت از این کشور را داشته باشید. می توانید در این مورد هم به افسر سفارت توضیحاتی ارائه کنید، نکته دیگر اینکه ارائه مدارکی مانند مدارک زبان که توانایی شما برای اقامت در لیتوانی را ثابت می کند می تواند شانس شما برای دریافت ویزا را بیشتر کند. برای انجام مصاحبه در سفارت سعی کنید دو ساعت قبل از زمان مصاحبه در سفارت حضور داشته باشید. همچنین شما می توانید با ارائه وکالت نامه رسمی به وکیل یا فرد مورد اعتماد خود مراحل دریافت ویزا را انجام دهید. همچنین توجه کنید که ارائه سند مالکیت همانند مدارک زبان تاثیر زیادی در شانس دریافت ویزای لیتوانی خواهد داشت.

[caption id="attachment_781" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت لیتوانی
وقت سفارت لیتوانی[/caption]

دریافت وقت سفارت لیتوانی توسط آژانس های مسافرتی

آژانس های مسافرتی معتبر می توانند در دریافت ویزای لیتوانی بسیار به شما کمک کنند، به دلیل تجربه بالای آژانس ها در این زمینه شما می توانید ثبت درخواست و تعیین وقت سفارت لیتوانی را به این آژانس ها بسپارید. با پرداخت هزینه کم می توانید از مراحل پیچیده و وقت گیر ثبت درخواست وقت سفارت لیتوانی به سرعت عبور کنید. البته باید توجه داشته باشید که روال اداری درخواست وقت سفارت لیتوانی و ویزای لیتوانی برای همه یکسان است و اینکه تصور کنید برخی از آژانس ها یا افراد می توانند کار را سریع تر انجام دهند اشتباه است. تنها مزیت استفاده از آژانس های مسافرتی برای دریافت وقت، سپردن کارها به افراد با تجربه و کاردان است و بسیار برای کسانی که زمان یا آشنایی کمتری با این روال دارند مناسب است. علاوه بر دریافت وقت سفارت لیتوانی همان طور که گفته شد شما می توانید با ارائه وکالت نامه به آژانس های مسافرتی یا شرکت های واسطه دریافت ویزا بقیه مراحل درخواست ویزا را نیز به دست افراد مجرب بسپارید. در این حالت صفر تا صد دریافت ویزای لیتوانی را می توانید به شرکت های خدماتی مسافرتی بسپارید.

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت لیتوانی، ویزای لیتوانی، تور لیتوانی و تور اروپا 88851080-021