وقت سفارت فرانسه

وقت سفارت فرانسه

کشور فرانسه از کشورهای حوزه اروپای غربی با مرکزیت پاریس است. این کشور به دلیل شباهت نقشه اش به شش ضلعی به کشور شش ضلعی مشهور شده است. برای سفر به این کشور باید با گرفتن وقت سفارت فرانسه نسبت به اخذ ویزای آن اقدام نمود. کشور فرانسه علاوه بر اسپانیا و مراکش جزو کشورهایی است که سواحلی در دریای مدیترانه و سواحلی در اقیانوس اطلس دارند.وقت سفارت فرانسه که در ایران در تهران، خیابان نوفل لوشاتو قرار دارد در روزهای مختلف می تواند گرفته شود. در این نوشته در مورد تعیین وقت سفارت فرانسه صحبت می کنیم.

کشور فرانسه

فرانسه در طول تاریخ جزو کشورهای پر قدرت در زمینه سیاسی و نظامی بوده است. این کشور در جنگ جهانی دوم نیز نقش مهمی در نیروهای متفقین داشت. فرانسه از نظر جمعیت جزو کشورهای پر جمعیت اروپا محسوب می شود. همچنین این کشور از جمله پهناورترین کشورهای اروپا است.

فرانسه هر سال گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. این کشور دارای جاذبه های بسیار گردشگری می باشد و چهارمین کشور دارنده ی میراث جهانی یونسکو محسوب می شود.

کشور فرانسه به دلیل داشتن شرایط خوب در زمینه تسهیلات اجتماعی و زندگی، از کشورهایی محسوب می شود که در بالاترین قسمت رفاه اجتماعی قرار دارند. نرخ پذیرفتن مهاجران در این کشور در سال های اخیر به شدت کاهش یافته است.

کشور فرانسه با کشورهای آلمان، لوکزامبورگ، بلژیک، سوئیس، ایتالیا، آندورا و موناکو(بخش استقلال یافته از فرانسه) هم مرز است. کشور فرانسه به دلیل داشتن رشته کوه های آلپ در دل خود و همچنین قرارگیری در حاشیه مدیترانه و اقیانوس اطلس دارای آب و هوایی معتدل است.

بخش غربی کشور فرانسه به دلیل حضور رشته کوه های بلند دارای آب و هوای کوهستانی است و سایر بخش ها دارای تابستان های گرم و زمستان های سرد هستند.

این کشور همچنان مستعمره هایی در تمام جهان دارد. مهم ترین این مستعمره ها در آمریکای جنوبی و همسایگی برزیل با نام گویان فرانسه قرار دارد.

فرانسه دارای شهرهای مختلف و مهمی است که هر کدام در زمینه خاصی شهره هستند. فوتبال در کشور فرانسه دارای اهمیت فراوانی است و شهرهای مختلف آن دارای باشگاه های فوتبال مختلف هستند و این ورزش یکی از منابع اقتصادی کشور فرانسه محسوب می شود.

[caption id="attachment_775" align="aligncenter" width="780"]کشور فرانسه کشور فرانسه[/caption]

اقتصاد کشور فرانسه

شرکت ها و بانک های بزرگی در کشور فرانسه قرار دارند. برندهای برجسته ی کشور فرانسه را می توان رنو، پژو، تله کوم، تالس و ... دانست.

صنایع مختلف در کشور فرانسه

کشور فرانسه در صنایع مختلفی جزو برترین کشورهای دنیا به حساب می آید. هواپیما سازی، خودرو سازی، کشتی سازی، صنایع شیمیایی، دامپروروی و کشاورزی از جمله آن ها است.

جاذبه های دیدنی فرانسه

برج ایفل

این برج را می توان یکی از نمادهای کشور فرانسه دانست. ساخت برج ایفل در سال 1889 به پایان رسید. نام این برج الهام گرفته از طراح و مهندس آن گوستاو ایفل می باشد. برج ایفل تماما از فلز ساخته شده و در ساخت آن هجده هزار و سی و هشت قطعه به وسیله بیش از دو میلیون پیچ و میخ به هم متصل شده اند.

[caption id="attachment_773" align="aligncenter" width="780"]جاذبه های دیدنی فرانسه جاذبه های دیدنی فرانسه[/caption]

قلعه مونت سنت میشل

قلعه باستانی مونت سنت میشل یکی از اماکن پر بازدید کشور فرانسه محسوب می شود. این قلعه در قدیم یک صومعه بوده است و از تصاویر آن در فیلم ها و کارتون ها و بازی ها استفاده می شود.

[caption id="attachment_777" align="aligncenter" width="780"]قلعه مونت سنت میشل قلعه مونت سنت میشل[/caption]

شهر انسی

شهر انسی با داشتن 50 هزار نفر جمعیت بهترین مکان برای بازدید کنندگان از فرانسه است. این شهر مانند ونیز روی آب ساخته شده و ساختمان ها در جزیره های آن واقع شده است.

[caption id="attachment_769" align="aligncenter" width="780"]شهر انسی شهر انسی[/caption]

کورشول

این بخش یکی از بهترین، زیباترین و شناخته شده ترین پیست های اسکی در جهان است. این پیست در ناحیه آلپ قرار دارد

کاخ ورسای

شهر ورسای در اطراف پاریس میزبان یکی از مجموعه کاخ های مشهور در جهان است. کاخ ورسای در دل خود تاریخ بسیار پر شکوهی روایت می کند و این مجموعه بزرگترین مجموعه کاخ های سلطنتی جهان است.معماری و محوطه سازی این مجموعه بسیار دیدنی است و از نقاط عطف معماری فرانسه محسوب می شود.

[caption id="attachment_778" align="aligncenter" width="780"]کاخ ورسای کاخ ورسای[/caption]

فستیوال ها

دیدن فستیوال ها و جشنواره های هر کشوری می تواند افراد را با سلایق و فرهنگ افراد آن کشور آشنا کند و این امر می تواند بسیار لذت بخش باشد.

-کارناوال نیس (NICE CARNIVAL)

- رژه باستیل (BASTILLE DAY PARADE, PARIS)

-فستیوال عروسک‌های غول‌پیکر در شهر دوئه (GAYANT FESTIVAL, DOUAI)

- فستیوال جشن نور در شهر لیون (FESTIVAL OF LIGHTS, LYON)

-فستیوال لیمو در شهر منتون (MENTON LEMON FESTIVAL)

-جشن روز سنت نیکلاس در شهر نانسی (SAINT-NICOLAS CELEBRATIONS, NANCY)

-فستیوال گاوبازی در جنوب فرانسه (PENTECOST FERIA, NIMES)

-جشنواره فیلم کن (CANNES FILM FESTIVAL)

کشور فرانسه جزو مقاصد مورد علاقه برای گردشگران، دانشجویان و مهاجران است. این کشور که دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی است، از نظر سطح رفاه اجتماعی در رده های بالا قرار دارد. همچنین پیشرفت در فرهنگ، هنر، صنعت و اقتصاد کشور فرانسه را به یکی از مقاصد مهم تبدیل کرده است.  برای سفر به فرانسه باید به گرفتن وقت سفارت فرانسه مبادرت کرده و ویزای این کشور را دریافت نمود. کشور فرانسه از کشورهای عضو پیمان شینگن است و با گرفتن وقت سفارت فرانسه نسبت به دریافت ویزای شینگن اقدام می کنید. با گرفتن وقت سفارت فرانسه نیز مانند سفارت هر کشوری به بخشی از خاک آن کشور وارد می شوید. برخی از آژانس ها و شرکت های مسافرتی مانند سفری دیگر جهت گرفتن وقت سفارت فرانسه خدماتی را ارائه می کنند.

[caption id="attachment_770" align="aligncenter" width="780"]فستیوال ها فستیوال ها[/caption]

ویزای شینگن

یکپارچه سازی رفت و آمد بین کشورهای مختلف اولین بار بین کشورهای حوزه اسکاندیناوی شامل سوئد، فنلاند، نروژ و دانمارک بعد از جنگ جهانی دوم در سال 1957 طی پیمانی تصویب شد. در سال 1985 در منطقه ای به نام شینگن در کشور لوکزامبورگ پنج کشور فرانسه، آلمان غربی، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ طی پیمانی به نام شینگن قوانینی را وضع کردند تا رفت و آمد بین این کشورها آزاد باشد و فعالیت های مشترک در زمینه های مختلف افزایش یابد. رفته رفته سایر کشورهای اروپایی نیز به این پیمان اضافه شدند و اصلاحات و الحاقیه هایی به این پیمان اضافه شد. هم اکنون 27 کشور اروپایی شامل پیمان شینگن هستند و سایر کشورها نیز تمایل دارند به جمع این پیمان بپیوندند.

[caption id="attachment_765" align="aligncenter" width="780"]ویزای شینگن ویزای شینگن[/caption]

کشورهای عضو شینگن

با ویزای شینگن به کشورهای زیادی از جمله فرانسه، آلمان، بلژیک و... می توان سفر کرد.

انواع ویزای شینگن

با داشتن ویزای شینگن در هر 6 ماه می توان حداکثر 90 روز در کشورهای عضو شینگن اقامت داشت. ویزای شینگن در دسته های مختلف تقسیم بندی می شود.

  1. ویزای اتحادیه شینگن

با داشتن این نوع ویزا، اجازه سفر به کشورهای حوزه شینگن را دارید و به نوعی ویزای توریستی برای گردشگران به حساب می آید.

2. ویزای ملی (NV)

نام دیگر این نوع ویزا ویزای نوع D است. این ویزا معمولا برای کسانی که تحصیل، کار، شرکت در نمایشگاه و هدف هایی که مدت زمان خاصی دارد صادر می شود و بنا بر شرایط سفر می تواند یکبار ورود یا چند بار ورود باشد.

چگونگی دریافت وقت سفارت فرانسه

جهت گرفتن وقت سفارت فرانسه می توان از از طریق آژانس های مربوطه محری مستقیم سفارت اقدام کرد. آژانس ها و شرکت های مسافرتی معتبر برای گرفتن وقت سفارت فرانسه بسیار کارآمد خواهند بود.

تعیین وقت سفارت فرانسه تقریبا در همه جای دنیا روال ثابتی را دارد. برای این کار معمولا سه مرحله در نظر گرفته می شود. اول درخواستی برای تعیین وقت سفارت داده می شود. سپس هزینه ی بررسی و تعیین وقت سفارت فرانسه پرداخت می گردد و در نهایت تاییدیه گرفته شده و وقت سفارت فرانسه تعیین می گردد.

[caption id="attachment_763" align="aligncenter" width="780"]چگونگی دریافت وقت سفارت فرانسه چگونگی دریافت وقت سفارت فرانسه[/caption]

بخش کنسولی جهت ارائه وقت سفارت فرانسه

بخش کنسولی جهت وقت سفارت فرانسه در ارتباط با وزارت کشور بوده و ویزای شینگن ورود به فرانسه را صادر می نماید. بخش کنسولی برای وقت سفارت فرانسه نماینده ایران برابر فرانسوی های مقیم ایران است و وظیفه های ثبت احوال و سرشماری را بر عهده دارد. بخش کنسولی علاوه بر دادن وقت سفارت فرانسه خدمات دیگری نیز به فرانسوی ها ارائه می کند.

تحویل گذرنامه ها و دریافت مدارک تایید شده بعد از گرفتن وقت سفارت فرانسه

وقت سفارت فرانسه برای دریافت مدارک فقط صبح ها است. برای دریافت مدارک روزهای یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 7:30 تا 11:30 می توان مراجعه نمود. به همین صورت برای تحویل گذرنامه ها، وقت سفارت فرانسه فقط بعد از ظهرها در ساعت های 14 الی 15 و در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه است.

[caption id="attachment_771" align="aligncenter" width="780"]تحویل گذرنامه ها و دریافت مدارک تایید شده تحویل گذرنامه ها و دریافت مدارک تایید شده[/caption]

شرایط لازم برای تشکیل پرونده درخواست ویزا با گرفتن وقت سفارت فرانسه

  • داشتن پاسپورت
  • اعتبار حداقل 3 ماهه پاسپورت
  • حداقل دارا بودن دو صفحه خالی در پاسپورت برای مهرهای ورود و خروج
  • حضور شخص متقاضی
  • دریافت فرم درخواست ویزا که روی سایت سفارت فرانسه قرار گرفته است.
  • تحویل دادن فرم درخواست ویزا به صورت کاملا پر شده(فرم های درخواست ویزا به دو صورت اقامت کمتر از 3 ماه و بیشتر از 3 ماه هستند.)
  • مقصد اصلی مسافر باید کشور فرانسه باشد، نه کشور دیگری که عضو اتحادیه شینگن است.
[caption id="attachment_772" align="aligncenter" width="780"]شرایط لازم برای تشکیل پرونده شرایط لازم برای تشکیل پرونده[/caption]

زمان مراجعه تعیین وقت سفارت فرانسه

همچنین افرادی که از طرف آژانس های مسافرتی یا هواپیمایی معرفی شده اند با مراجعه به کنسولگری برای تعیین وقت سفارت فرانسه در روزهای پنج شنبه از ساعت 7:30 تا 11:30 می توان مراجعه و وقت سفارت فرانسه را تعیین نمود. سایر مراجعین باید در ایام دوشنبه تا چهارشنبه مراجعه نمایند. بهتر است بعد از گرفتن وقت سفارت فرانسه، به موقع حضور یافت.

[caption id="attachment_766" align="aligncenter" width="780"]زمان مراجعه تعیین وقت سفارت فرانسه زمان مراجعه تعیین وقت سفارت فرانسه[/caption]

نکات مهم دریافت وقت سفارت فرانسه

از همراه داشتن وسایل خطرناک و غیر ضروری خود داری کنید.

پروسه دریافت وقت سفارت فرانسه معمولا 3 تا 4 ماه به طول می انجامد. اما می توان برای دریافت خدمات فوری برای تعیین وقت سفارت فرانسه از آژانس ها و شرکت های مختلف کمک گرفت.

همچنین هزینه تشکیل پرونده به صورت نقدی و یورو در روز مصاحبه باید پرداخت گردد.

[caption id="attachment_772" align="aligncenter" width="780"]نکات مهم دریافت وقت سفارت فرانسه نکات مهم دریافت وقت سفارت فرانسه[/caption]

مدارک لازم برای دریافت ویزا با گرفتن وقت سفارت فرانسه

  • فرم درخواست ویزای فرانسه به زبان فرانسوی که باید از طریق سایت کنسولگری فرانسه تهیه شده و پر شده باشد.
  • برای ویزای کوتاه مدت دو قطعه عکس رنگی در زمینه روشن
  • شناسنامه و کپی از تمام صفحات
  • گواهی های مرتبط با تمکن مالی مهر شده و ترجمه شده
  • گواهی های مربوط به سند خانه یا اجاره نامه معتبر ترجمه شده
  • گواهی مربوط به دلیل سفر ترجمه شده
  • گواهی مربوط به اطلاعات پرواز و اقامت

هزینه‌ی دریافت ویزا پس از تعیین وقت سفارت فرانسه

هزینه تشکیل پرونده برای افراد بزرگسال 600 یورو و برای کودکان بالای 6 سال و زیر 2 سال 3 یورو می باشد. همچنین هزینه دریافت ویزای کوتاه مدت برای افراد بزرگسال 60 یورو، ویزای بلند مدت 99 یورو و ویزای دانشجویی 50 یورو می باشد.

 در صورت رد درخواست ویزا بعد از تعیین وقت سفارت فرانسه هیچ گونه هزینه ای باز گردانده نمی شود.

[caption id="attachment_767" align="aligncenter" width="780"]هزینه‌ی دریافت ویزا پس از تعیین وقت سفارت فرانسه هزینه‌ی دریافت ویزا پس از تعیین وقت سفارت فرانسه[/caption]

توصیه‌های مهم برای وقت سفارت فرانسه

  •  حضور مستقیم خود فرد در مراحل دریافت ویزا می تواند موثر باشد. بهتر است در این مسیر به دلال ها و واسطه ها اعتماد نکنید.
  • ویزای دریافت شده از طرف سایرین برای شما فاقد اعتبار بوده و وقت سفارت فرانسه از بین رفته است.

سفارت فرانسه در تهران

آدرس سفارت فرانسه به نشانی تهران ، خیابان نوفل لوشاتو ، پلاک 66-64

[caption id="attachment_768" align="aligncenter" width="780"]سفارت فرانسه در تهران سفارت فرانسه در تهران[/caption]

 انواع ویزای کشور فرانسه

  • ویزای دانشجویی

برای دریافت ویزای دانشجویی، باید ابتدا برای پذیرش در دانشگاه های کشور فرانسه اقدام نمود و سپس با گرفتن وقت سفارت فرانسه باید به آن مراجعه کرد. برای دریافت این نوع پذیرش از دانشگاه های فرانسه، فرد باید در کشور خود در رشته مورد نظر دانشجو بوده یا فارغ التحصیل شده باشد و همینطور در کشور فرانسه برای رشته مورد نظر به میزان کافی ظرفیت موجود باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ وقت دانشجویی با تعیین وقت سفارت فرانسه

  1. دلیل انتخاب کشور مقصد
  2. رزومه تحصیلی و شغلی و مشخصات فردی
  3. مدرک دیپلم و لیسانس و ریز نمرات لیسانس
  4. مدرک فوق لیسانس و ریز نمرات
  5. گواهی های سوابق کاری
  6. گواهی نامه تایید صلاحیت توسط دو استاد
  7. مدارک شخصی از جمله شناسنامه و پاسپورت و دو قطعه عکس و کپی شناسنامه
  8. گواهی نامه زبان خارجی با نمره مورد قبول
  9. تعیین پروژه تحصیلی برای ادامه در کشور فرانسه
  • ویزای تجاری

برای دریافت ویزای کاری فرانسه فرد باید دعوت نامه ای از یک شرکت یا فرد معتبر دریافت کند. همچنین راه دیگر برای دریافت ویزای تجاری، پذیرفته شدن در یک آگهی استخدامی است. پس از این مراحل فرد باید با تعیین وقت سفارت فرانسه به آن مراجعه کند.

[caption id="attachment_774" align="aligncenter" width="780"]انواع ویزای کشور فرانسه انواع ویزای کشور فرانسه[/caption]

مدارک لازم برای دریافت ویزای تجاری با تعیین وقت سفارت فرانسه

1-مدارک شناسایی از جمله شناسنامه

2-گواهی نامه های ترجمه شده از بانک و دارایی های فرد

3-شناسنامه و کپی از تمام صفحات و ترجمه

4-گواهی نامه اشتغال به کار ترجمه شده

5-گواهی نامه اشتغال به تحصیل

6-سند مالکیت بر زمین یا منزل

  • ویزای کوتاه مدت یا توریستی با تعیین وقت سفارت فرانسه

 به وسیله دریافت ویزای کوتاه مدت شینگن می توان به مدت 90 روز در کشورهای حوزه شینگن اقامت داشت. این ویزا خود دارای انواع مختلفی از جمله یک بار ورود و... است.

 مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی با تعیین وقت سفارت فرانسه

1-مدارک شناسایی از جمله شناسنامه

2-گواهی نامه های ترجمه شده از بانک و دارایی های فرد

3-شناسنامه و کپی از تمام صفحات و ترجمه

4-گواهی نامه اشتغال به کار ترجمه شده

5-گواهی نامه اشتغال به تحصیل

6-سند مالکیت بر زمین یا منزل

[caption id="attachment_776" align="aligncenter" width="780"]مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی[/caption]

از این که تا پایان متن با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص وقت سفارت فرانسه، ویزای فرانسه، تور فرانسه و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱