وقت سفارت لهستان

وقت سفارت لهستان

کشور لهستان در مرکز اروپا بوده و پایتخت آن شهر ورشو است. مسلماً برای اخذ ویزای لهستان باید به سفارت لهستان در تهران مراجعه نمایید اما پیش از آن باید وقت سفارت لهستان را رزرو نمایید. در این نوشته علاوه بر شرح مراحل گرفتن وقت از سفارت لهستان نکات مهمی هم درباره مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا و نکاتی درباره ویزای شنگن در اختیار شما قرار خواهیم داد . این کشور به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی خود به قلب اروپا معروف است و تاریخ بسیار پر فراز و نشیب آن نیز متاثر از همین موقعیت جغرافیای ویژه آن بوده است. لهستان در جنگ های جهانی صحنه درگیری دو طرف جنگ بوده و صدمات زیادی را متحمل شده است. با این حال پس از جنگ جهانی دوم و بیرون آمدن از زیر سلطه شوروی و پیوستن به اتحادیه اروپا و همکاری با امریکا چشم انداز روشنی را بروی این کشور گشوده و تحولات مثبت بسیاری را برای آن به ارمغان آورده است. از جمله این دستاوردها می توان به باز شدن درهای این کشور بروی مهاجران و گردشگران اشاره کرد که نه تنها درآمدی بی سابقه برای این کشور به همراه داشته و آن را جزو پربازدید ترین کشورهای جهان قرار داده، بلکه با ورود مهاجران صنعت و اقتصاد این کشور هم توسعه چشم گیری پیدا کرده است.

[caption id="attachment_664" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت لهستان
وقت سفارت لهستان[/caption]

نگاهی به کشور لهستان

کشور لهستان (Poland) که با نام رسمی جمهوری لهستان شناخته می شود در مرکز اروپا و در همسایگی آلمان، جمهوری چک، اسلوواکی، لیتوانی و روسیه، بلاروس و اوکراین قرار دارد و از شمال با دریای بالتیک هم مرز است. لهستان پس از پیوستن به اتحادیه اروپا در سال 2004، شاهد افزایش چشم گیری در تعداد گردشگر بوده است به نحوی که سازمان جهانی گردشگری این کشور را به عنوان ششمین کشور پربازدید جهان انتخاب کرده است. علت این استقبال چشمگیر به علت جاذبه های گردشگری بسیار گوناگون این کشور است که هم شامل کوه های جنوبی بسیار زیبا و بکر می شود، هم شامل سواحل زیبای شمالی کشور. خدمات گردشگری در لهستان طیف گسترده ای دارد و از اسکی و قایقرانی گرفته تا کوه پیمایی و صعود به قله ها و بازدید از آثار تاریخی متعدد را شامل می شود و تجربه ای متفاوت را برای گردشگران رقم می زند. جالب است بدانید تعداد زیادی از لهستانی ها در خلال جنگ جهانی دوم از سمت شوروی به ایران مهاجرت کردند تا از این طریق به فلسطین و آفریقا بروند. از این رو مردم لهستان به خوبی با ایران و ایرانیان آشنا هستند و ایران را در حافظه تاریخی خود دارند. جهت اخذ ویزای کشور لهستان باید وقت سفارت لهستان را رزرو نمایید.

مراحل درخواست ویزا از سفارت لهستان

برای درخواست ویزای لهستان باید در ابتدا از سفارت لهستان وقت بگیرید. برای گرفتن وقت سفارت لهستان می بایست به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت لهستان درخواست خود را ارسال کنید. برای این کار پس از وارد شدن به سایت سفارت لهستان در آغاز باید مشخص کنید که درخواست چه نوع ویزایی را دارید. اگر سفر شما کمتر از 90 روز طول می کشد، مانند زمانی که سفر توریستی در پیش دارید یا زمانی که برای مناسبت های علمی یا اقتصادی قصد بازدید از این کشور را دارید، باید اقدام به گرفتن ویزای شنگن نمایید. ویزای شنگن به شما اجازه می دهد تا به همه کشورهای عضو شنگن که در واقع همان کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند، سفر کنید. اگر سفر طولانی تری در پیش دارید و قصد مهاجرت یا سفری طولانی تر از سه ماه به این کشور را دارید باید درخواست ویزای ملی لهستان را بدهید. پس از اینکه نوع ویزای خود را تعیین کردید، سایت سفارت لهستان وقت های آزاد خود را به شما نشان می دهد و شما باید وقت مورد نظر خود را انتخاب کنید و پس از آن فرم آنلاین سایت را با مشخصات خود پر نمایید. بعد از اینکه فرم را تکمیل کردید باید از روی آن پرینت بگیرید و در وقت مقرر شده برای شما در سفارت لهستان حاضر شوید. زمان حضور در سفارت لهستان باید مدارک لازم را نیز به همراه خود ببرید که ما در ادامه همه مدارکی که سفارت از شما می خواهد را ذکر خواهیم کرد.

[caption id="attachment_662" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت لهستان
وقت سفارت لهستان[/caption]

نکته ای مهم درباره پر کردن فرم آنلاین درخواست ویزا

باید در زمان پر کردن فرم آنلاین وقت سفارت لهستان کاملاً در ثبت اطلاعات خود دقت نمایید زیرا در صورت ورود اطلاعات نادرست یا ناقص زمان تعیین شده برای شما لغو می شود و هزینه پرداخت شده توسط شما نیز از دست می رود. دقت در پر کردن فرم آنلاین از جهت دیگری نیز بسیار مهم است، چراکه وجود هرگونه اشتباه در این فرم علاوه بر این هزینه ها وقت شما هم برای حداقل سه ماه تلف خواهد کرد، به این علت که معمولاً تقاضا برای ویزای لهستان بسیار بالاست و به راحتی نمی توانید وقت مجدد از سفارت لهستان بگیرید؛ بنابراین با کوچکترین اشتباه ممکن است سفرتان دست کم سه ماه به تاخیر بیافتد. ذکر این نکته نیز لازم به نظر می رسد که در صورت مسافرت با خانواده متقاضیان ویزا باید هر کدام به صورت مستقل و بعد از کامل کردن همه مدارک، اقدام به تعیین وقت قبلی از سفارت لهستان بکنند.

مدارک مورد نیاز برای تحویل به سفارت لهستان

برای اخذ ویزای شنگن لهستان باید اصل و ترجمه پاسپورت و شناسنامه خود را هنگام مراجعه به سفارت لهستان به همراه داشته باشید (دقت داشته باشید که پاسپورت شما دست کم باید سه ماه بیشتر از پایان ویزای شنگن شما اعتبار داشته باشد). علاوه بر این باید پرینت فرم آنلاین درخواست ویزایی که قبلاً پر کرده اید و سه قطعه عکس پرسنلی، که در ادامه توضیحی درباره آن می دهیم، داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی

اگر دانشجو یا محصل هستید داشتن تاییدیه از مدرسه یا دانشگاه و کارت دانشجویی نیز علاوه بر مدارک بالا لازم است. در صورتی که دعوت نامه دارید باید امضا شده و مشخصات کامل دعوت شونده با تمام جزئیات در آن قید شده باشد. همچنین باید علت مسافرت و مدت زمانی که قصد اقامت دارید و اینکه آیا دعوت کننده شما هزینه های اقامتتان را تقبل خواهد کرد یا خیر، در دعوت نامه ذکر شده باشد و در نهایت به سفارتخانه لهستان فاکس شود.

[caption id="attachment_661" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت لهستان
وقت سفارت لهستان[/caption]

هزینه ویزای لهستان

هزینه ای که برای اخذ ویزای کشور لهستان و گرفتن وقت سفارت لهستان،  باید پرداخت شود بستگی به سن متقاضی دارد. این هزینه برای بزرگسالان 60 یورو، برای کودکان بین 6 تا 12 سال 35 یورو و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است و لازم است یادآور شویم که این هزینه قابل برگشت نیست.

مدارک مورد نیاز برای افراد زیر سن قانونی

در صورتی که کودک به تنهایی و یا تنها با یکی از والدین خود قصد مسافرت داشته باشد اجازه رسمی هر دو والدین یا سرپرست قانونی او لازم است و امضاهای این اجازه نامه باید دارای تایید قانونی باشند (در دفترخانه های رسمی این کار انجام می شود). کودکان پس از مسافرت باید این اجازه نامه رسمی را همیشه همراه خود داشته باشند چراکه ممکن است در جاهای مختلف این مدرک توسط ماموران از آنها خواسته شود. جهت سفر به لهستان انتخاب تور لهستان که بهترین های تور اروپا ست به شما پیشنهاد میگردد.

نکاتی مهم درباره عکس های مورد نیاز برای ویزا

روی عکس های ویزا حساسیت زیادی وجود دارد، از این رو برای هدر نرفتن وقتتان باید چند نکته را درباره عکس هایی که به سفارت لهستان تحویل می دهید در نظر بگیرید:

  • عکس باید جدید بوده و از زمان گرفتن آن بیشتر از 6 ماه نگذشته باشد.
  • شخص باید کاملاً رو به دوربین بوده و زمینه عکس نیز سفید باشد.
  • چشم ها کاملاً باز و تمام سر تا روی شانه باید مشخص باشد.
  • به دلیل مسائل مذهبی پوشش سر برای خانم ها ایرادی ندارد اما باید دقت داشت که صورت به طور کامل در عکس مشخص باشد و پوشش بر روی چهره سایه نداخته باشد.
  • عکس باید در اندازه 3/5 در 4/5 بوده و رنگی باشد.
[caption id="attachment_660" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت لهستان
وقت سفارت لهستان[/caption]

نکاتی مهم که باید بعد از گرفتن ویزای شنگن در نظر بگیرید

باید توجه داشته باشید که گرفتن وقت سفارت لهستان و ویزای شنگن از سفارت لهستان یا سفارت هر کشور دیگر اروپایی تضمین قطعی ای برای ورود شما به دیگر کشورهای عضو شنگن نمی دهد و این امکان کاملاً وجود دارد که در مرز های ورودی به کشورهای عضو شنگن ماموران از شما درخواست کنند مدارک خود را ارائه بدهید؛ بنابراین پیشنهاد میکنیم همیشه کپی مدارکی که در زمان تقاضای ویزای شنگن به سفارت لهستان ارائه داده اید را به همراه خود داشته باشید. نکته دیگر اینکه در صورتی که ویزای شنگن را از سفارت لهستان دریافت کردید باید بیمه مسافرت شما هم به اندازه طول اقامت شما در کشورهای عضو شنگن معتبر باشد. تور لهستان از برترین های تور اروپا بشمار میاید.

آدرس و ساعات کاری سفارت لهستان

سفارت لهستان در تهران، بلوار آفریقا، خیابان پیروز پلاک 2 واقع شده است. روز های یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 تا 15 سفارت لهستان آماده ارائه خدمات است و شما می توانید با داشتن وقت قبلی به آن مراجعه کنید. بخش کنسولی سفارت لهستان هم از یکشنبه تا پنج شنبه و از ساعت 9 تا 13 باز است. برای تحویل دادن مدارک ویزای خود به سفارت لهستان باید ساعت 10 صبح روزهای کاری و برای مصاحبه از پیش مشخص شده باید از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر مراجعه نمایید.

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت لهستان، ویزای لهستان، تور لهستان و تور اروپا 88851080-021