درباره یونان

درباره یونان

درباره یونان ، یونان کشوری است پرجاذبه با کهن ترین تاریخ به گونه ای که احداث مترو در این کشور نیز سبب کشف موارد تاریخی با ارزشی شد. یونان کشوری است که به دلیل موقعیت جغرافیای اش گردشگران را از سه قاره به سوی خود می کشاند. جدا از جاذبه های گردشگری و باستانی، برگزاری المپیک در پایتخت این کشور یعنی آتن شهرت خاصی به آن داده است. تور اروپا فرصت مناسبی برای سفر به این کشور است.

 

معرفی کشور یونان:

یونان کشوری است که تا نامش به گوش می رسد دوران باستان در ذهن انسان تداعی می گردد. درباره یونان باید گفت ، پایتخت این کشور، آتن بوده و در قاره اروپا که با کشورهایی چون آلبانی، جمهوری یوگسلاوی، بلغارستان، و ترکیه هم مرز می باشد و در محل اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا قرار دارد. مفهوم نام یونان سرزمین روشنی برگرفته از خورشید است. شهر های مهم یونان سالونیک، پاتراس، هراکلیون است. کشور یونان مهد بازی های المپیک که برگزاری آن در آتن پاینخت یونان قدمت دیرینه دارد.

مساحت این کشور 131940 کیلومتر مربع است که از یک شبه جزیره و 3087 جزیره که فقط 300 جزیره آن قابلیت سکونت دارد، برخلاف تصور اکثر افراد یونان کشوری کوهستانی است.

فرهنگ کشور یونان:

این کشور دارای تاریخی بسیار کهن و میراث فرهنگی ارزشمندی است و فرهنگ این کشور از آفریقای شمالی و بخشی از خاورمیانه است. مهم ترین مسئله در هنر کشور یونان که در فرهنگ آن نهادینه شده است هنر مجسمه سازی است قدرت خالقان آن در رعایت تناسب و توجه به عناصر خارق العاده است.

آب و هوای کشور یونان: 

آب و هوای این کشور به طور متوسط مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های نسبتا سرد و بیشتر معتدل می باشد. دمای هوا در تابستان به 30درجه سانتی گراد می رسد در حالی که در فصل زمستان پایتخت یونان هوای سردی را شاهد است.

درباره یونان و دلایل سفر به یونان:

1-غذاهای یونانی:

یکی از مواردی که افراد را به سفر به یونان سوق می دهد غذاهای خوش طعم آن است که اغلب با گوشت گوسفند و بز به همراه حبوبات، غلات، و ماهی های تازه درست می شود. در سفر به این کشور حتما انواع دسر های آن به خصوص قهوه تلخ یا قهوه سرد با باقلوا یا یک پاستا را تجربه کنید.

2- شب های پر جنب و جوش:

مردمان یونان عاشق جشن گرفتن است و جشن ها در فرهنگ یونانیان نهادینه شده است. در سفر به یونان حتما به بوزوکیا بروید. بوزوکیا مکان بزرگی است و در واقع میدانی است که هنرمندان مشهور در آنجا بر روی صحنه می روند. تور اروپا فرصت مناسبی برای بازدید از تمام این دیدنی های زیبای این کشور است

 

3- سواحل بی نظیر:

این کشور در اروپا و به طور کلی در جهان جز ده جزیره برتر شناسایی شده است هر کدام از جزایر ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که دریای برخی از آن ها به رنگ آبی درخشانی است در حالیکه دریاهای دیگر فیروزه ای است.

4- تاریخ غنی:

تنها کشوری که در طی ده ها سال از جنگ و آشوب در امان مانده است و در طول ساخت مترو قبل از بازی های المپیک، آثار باستانی بسیار زیادی کشف گردید و کوزه ها و سکه های قدیمی کشف شده را در داخل دیوار های مترو قرار دادند.

زبان یونان:

زبان کشور یونان زبانی بسیار دشوار است اما یکی از زبان های مخلوط در جهان است. با این حال نیمی از مردمان جهان از زبان یونانی استفاده می کنند بدون آنکه خود بدانند. این زبان نوعی زبان توصیفی و خاص است. این زبان در ابتدا ممکن است افراد را گیج و ناامید کند اما برای مغز بسیار مفید است.

 

جاذبه های گردشگری یونان:

1-آکروپولیس:

آکروپلیس نماد آتن است. در اصل تپه ای در غرب شهر آتن وجود دارد که 3 معبد متعلق به قرن سه در آن وجود دارد که به شهرتش افزوده است که بین معابد آن معبد پارتنون با 58 ستون، که با سنگفرش و کتیبه تزیین شده است باشکوه ترین معبد به شمار می رود. این مکان زیبا بین دو مکان خارق العاده آکورای باستانی و معبد زنوس واقع گردیده است. بسیاری از مردم برای دیدن این آثار و بیشتر دانستن درباره یونان به این کشور سفر می کنند.

[caption id="attachment_611" align="aligncenter" width="780"]آکروپولیس آکروپولیس[/caption]

موزه آکروپولیس:

یکی از دیدنی ترین مکان دیدنی آتن این موزه می باشد. از زیباترین مجسمه های داخل این معبد می توان به مجسمه مردی جوان که یک گوساله بر دوش می کشد و مجسمه چهره زنان باستان اشاره نمود.

[caption id="attachment_602" align="aligncenter" width="780"]موزه آکروپولیس موزه آکروپولیس[/caption]

3- سانتورینی:

در سواحل غرب یونان مکانی رو به دریا قرار دارد که به سانتورینی شهرت یافته است که یکی از بهترین مکان ها برای ماه عسل زوج های جوان می باشد. در جزیره سانتورینی می توان از تفریحاتی چون شنا در سواحل شنی آنشفشان سیاه در جنوب و ساحل شرق، بازدید از مکان آکروتیری اشاره نمود این جزیره دارای فرودگاه و قایق است که تماشای دریا از داخل هواپیما و همچنین گشتن دریا در قایق لذت بخش است.

[caption id="attachment_607" align="aligncenter" width="780"]سانتورینی سانتورینی[/caption]

4- میکونوس:

یکی دیگر از جزایر یونان میکونوس است. این شهر در واقع به خاطر بوتیک ها، رستورانها و غذاهای دریای درجه یک و اجرای موسیقی زنده گردشگر را به خود جلب می کند. دیگر جاذبه های گردشگری این مکان می توان پاراپورتیانی ( یک کلیسای سفید رنگ) و سواحل شنی را نام برد. هرچه بیشتر درباره یونان بدانید برای دیدن این کشور مشتاق تر می شوید.

[caption id="attachment_608" align="aligncenter" width="780"]میکونوس میکونوس[/caption]

نکات مهم در سفر به کشور یونان:

1-ساعت بازدید از جاذبه ها را بدانید:

یکی از نکات مهم در سفر دانستن ساعت باز شدن مغازه ها و مکان توریستی است که بیشتر مکان ها از ساعت 9 صبح تا 9 شب فعالیت می کنند. البته در برخی از محله ها ساعت شروع کار از 9 صبح تا 2:30 و از 5:30 تا 8:30 است و جالب است بدانید تنها در روز های سه شنبه، پنج شنبه و جمعه باز هستند و روز یک شنبه روز تعطیلی آن هاست.

2- در جزایر بطری آب معدنی بخرید:

در شهر یونان می توانید از شیر آب بخورید اما اگر قصد سفر به جزایر را دارید از آب معدنی استفاده کنید. هم برای جلوگیری از بیماری و هم اینکه آب آشامیدنی در جزایر کم است و از آب موجود در شیر آب برای شست و شو لباس ها موارد نظافتی و بهداشتی استفاده می شود.

3- هتل را سریعاً رزرو نمایید:

در فصول خوش آب و هوا، یونان و جزایر بسیار شلوغ می شود پس بهتر است که از مدت ها قبل هتل را رزرو کنید. به خصوص هتل های جزایر سریعاً پر می شوند. و البته مزیت دیگر اینکه رزرو زود هنگام سبب می شود که هزینه کمتر پرداخت نمایید.

[caption id="attachment_606" align="aligncenter" width="780"]هتل را سریعاً رزرو نمایید هتل را سریعاً رزرو نمایید[/caption]

درباره یونان و بهترین غذاهای کشور یونان:

1-آمیگدالوتا:

این نوعی شرینی بادامی بدون گلوتن است و محبوب ترین شیرینی بین مردمان به شمار می آید و اکثرا این شیرینی را با قهوه می خورند. این شیرینی در نقاط مختلف یونان به اشکال متفاوتی پخته می شود ولی ترکیب آن اصلی بادام است.

2- باکلاوا:

باکلاوا نوعی دسر است که شامل انواع آجیل ها و کره به همراه شکر است و به صورت لایه لایه تهیه می شود و روی هر لایه نوعی شربت شیرین ریخته می شود. اغلب مردمان این کشور این دسر را قبل غذا حتما میل می کنند.

[caption id="attachment_603" align="aligncenter" width="780"]باکلاوا باکلاوا[/caption]

3- بوگاستا:

نوعی شیرینی با درجه شیرینی کم به همراه کاستارد که نوعی دسر یا سس شیرین مزه است که از مخلوط شیر تخم مرغ و شکر تهیه می شود و اغلب بر روی آن پودر شکر و دارچین ریخته می شود.

[caption id="attachment_604" align="aligncenter" width="780"]بوگاستا بوگاستا[/caption]

4- دولماداکیا:

این غذا بیانگر طبیعت یونان است این غذا در واقع همان دلمه ایرانی ها است با این تفاوت که نازک تر تهیه می شود. این غذا با لیمو سرو می شود و اغلب با موادی چون گوشت بره یا گوساله و برنج پخته می شود.

[caption id="attachment_605" align="aligncenter" width="780"]دولماداکیا دولماداکیا[/caption]

هتل های کشور یونان:

1- Lato Boutique Hotel:

این هتل سه ستاره است و دارای امکاناتی نظیر رستوران ها، سرویس اتاق ها، سالن، صبحانه، اینترنت رایگان، خشک شویی، نگهبان تمام وقت، تهویه مطبوع و ترانسفر رایگان می باشد.

[caption id="attachment_609" align="aligncenter" width="780"] Lato Boutique Hotel Lato Boutique Hotel[/caption]

2- Olive Green Hotel

این هتل 4 ستاره است و دارای امکاناتی چون رستوران، اینترنت رایگان، کارکنان چند زبانه، یخچال مخصوص در اتاق، صبحانه، مینی بار، مرکز کسب و کار با دسترسی به اینترنت می باشد.

[caption id="attachment_610" align="aligncenter" width="780"]Olive Green Hotel Olive Green Hotel[/caption]

بهترین زمان سفر به یونان:

درباره یونان بهتر است بدانید که بهترین زمان سفر به یونان که شلوغ ترین زمان هم می باشد اواسط ژانویه تا پایان ماه آگوست است. توجه داشته باشید که در این زمان هم یونان و هم جزایر در تعطیلات به سر می برند به همین دلیل بسیار شلوغ می شود.

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت یونان، ویزای یونان، تور یونان و تور اروپا 88851080-021.