وقت سفارت چک

وقت سفارت چک

کشور چک یکی از کشورهایی است که عضو اتحادیه کشورهای اروپایی می باشد و از آن دسته کشورهای واقع در اروپای مرکز می باشند. کشور جمهوری چک در سال 1993 از تقسیمات کشور چکسلواکی به وجود آمد و پایتخت این کشور زیبا شهر پراک می باشد که علاوه بر آن بزرگ ترین شهر این کشور نیز می باشد. واحد پول کشور جمهوری چک کرونا می باشد. جهت اخذ ویزای چک باید وقت سفارت چک را رزرو نمایید.
کشور جمهوری چک در حدود 10،500،000 نفر جمعیت دارد و این کشور یکی از آن دسته کشورهای اروپایی می باشد که به آب دسترسی ندارد و در اصطلاح می گویند این کشور با خشکی محصور شده است. معمولا جهانیان مردم کشور جمهوری چک را به مردمی بی اعتنا به دین می نامند و مردم این کشور کمتر به دین و مذهبی گرایش دارند به طوری که 80 درصد از آن ها هیچ دینی ندارند و یا اصلا به دینی اعتقاد ندارند و 20 درصد باقی مانده به دین مسیحیت و دیگر ادیان متعلق هستند. کشور جمهوری چک در زمینه صنعت و اقتصاد حرفی برای گفتن دارد و این کشور در زمینه برقراری صلح و آشتی در بین کشورها رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

[caption id="attachment_572" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت چک
وقت سفارت چک[/caption]

تعیین وقت سفارت کشور جمهوری چک

برای گرفتن ویزای کشور جمهوری چک باید از مدت ها قبل تعیین وقت سفارت چک را انجام دهید. افرادی که قصد سفر به کشور جمهوری چک را دارند لازم است که از سفارت خانه این کشور در تهران وقت سفارت برای خود بگیرند و باید در وقت سفارت جمهوری چک که برای متقاضیان قرار می دهند در سفارت خانه حضور یابند و با ارائه کلیه مدارک خود پاسخ گوی سوالات باشد تا بتوانند مجوز ورود به این کشور را بگیرند مدارک افراد در جلسه ای که با گرفتن وقت سفارت جمهوری چک برگزار می شود مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد و در صورتی که مدارک بدون هیچ گونه مشکلی باشد تعیین میشود و فرد متقاضی ویزا داده خواهد شد.

[caption id="attachment_573" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت چک
وقت سفارت چک[/caption]

سفارت خانه کشور جمهوری چک

افراد متقاضی که قصد سفر به کشور جمهوری چک را دارند و می خواهند از این کشور دیدن فرمایند باید جهت گرفتن وقت سفارت چک و همچنین برای گرفتن ویزا به سفارت خانه این کشور در تهران مراجعه کنند یا در تهران خیابان فرمانیه - خیابان بوستان – کوچه نسترن - پلاک 36 رجوع کنند. جهت سفر به چک، انتخاب تور چک که از برترین های  تور اروپا است، پیشنهاد میشود.

انواع ویزای کشور جمهوری چک

با گرفتن وقت سفارت چک به شرطی که مدارک متقاضی کامل بوده باشد می توان در زمینه های مختلفی درخواست نمایند مانند ویزای اتحادیه شینگن ویزای ملی که شامل اقامت طولانی مدت در این کشور می باشد. ویزای کشور جمهوری چک بر اساس مدت زمان و هدفی که برای اقامت در جمهوری چک وجود دارد به چهار دسته طبقه بندی می شود که شامل ویزا شنگن نوع یک، ویزای ترانزیت فرودگاهی نوع یک، ویزای شینگن نوع یک و ویزای بلند مدت ویزای نوع نامیده میشود می باشند.

ویزای تحصیلی کشور جمهوری چک

یکی از پرطرفدارترین نوع ویزاها ویزای تحصیلی می باشد که معمولا اکثر افراد برای گرفتن آن اقدام می کنند تا بتوانند از این فرصت تحصیلی نهایت استفاده را ببرند که ما در این جا به آن می پردازیم. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در اروپا و کشور جمهوری چک را دارند باید پس از گرفتن وقت سفارت جمهوری چک به هنگامی که مدارک خود را جهت گرفتن ویزای جمهوری چک به سفارت خانه جمهوری چک می دهند ویزای نوع D را درخواست کنند زیرا این نوع ویزا به دانشجویان گرامی این امکان را می دهد که برای مدت 6 ماه یا 1 سال در این کشور برای تحصیل و رفتن به دانشگاه اقامت داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کشور جمهوری چک

مسافری که قصد سفر به کشور جمهوری چک را دارند پس از این که وقت سفارت چک را دریافت کردند باید مدارکی در زیر اعلام می کنیم را در زمانی که مشخص شده است به سفارت خانه این کشور تحویل دهد و متقاضیان جهت اخذ ویزای کشور جمهوری چک باید دقت کافی را داشته باشند در وقت تعیین شده و با ارائه مدارک کامل حضور یابند.
مدارک مورد نیاز برای ویزای جمهوری چک 3 قطعه عکس رنگی 3 در 5، سند مسافرتی که معتبر باشد، اسناد مرتبط به محل اقامت باید کامل باشد، اسناد مربوط به بیمه درمانی مسافرتی و پرداخت کردن هزینههای مربوط به ویزا. متقاضیان برای ویزای جمهوری چک می توانند با تماس به سفارت خانه جمهوری چک در تهران تمامی سوالات خود را مبنی بر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا بپرسند. تور چک از بهترین های تور اروپا بشمار میاید.

[caption id="attachment_574" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت چک
وقت سفارت چک[/caption]

چگونگی دریافت وقت سفارت کشور جمهوری چک

مسافرهایی که قصد سفر به کشور جمهوری چک را دارند باید حداقل ۶ هفته که یعنی در حدود 2 ماه قبل از سفر خود به این کشور می شود اقدام به درخواست وقت سفارت چک کنند. متقاضیان برای گرفتن وقت سفارت جمهوری چک می توانند با مراجعه حضوری به سفارت خانه این کشور در تهران و یا تلفنی و یا رزرو آنلاین، تاریخی را برای حضور خود در سفارت این کشور مشخص کنند و مدارک خود را تحویل بدهند اما هنگامی که متقاضیان برای دریافت وقت سفارت جمهوری چک از طریق اینترنت به صورت آنلاین اقدام می کنند دیگر نیازی به حضور ویزای جمهوری چک نیست چرا که به صورت اینترنتی و الکترونیکی اخذ میشود.

نکاتی در مورد ویزای کشور جمهوری چک

افراد متقاضی باید توجه داشته باشند که برای گرفتن ویزای شینگن حداقل ۶ هفته زود تر از زمانی که قصد سفر دارند باید اقدام کنند و همچنین برای گرفتن وقت سفارت جمهوری چک می توانند به صورت تلفنی یا حضوری در سفارت جمهوری چک اقدام نمایند. در حال حاضر هیچ گونه پرواز مستقیم بین ایران و کشور جمهوری چک وجود ندارد و پرواز بین دو کشور به صورت غیرمستقیم انجام می گیرد.
مراکز تفریحی و دیدنی در کشور جمهوری چک
معمولا یکی از دلایلی که افراد به گرفتن ویزای یک کشور بسیار مشتاق می باشند آن است که آن کشور از نظر تفریحی و گردشگری بسیار معروف و مشهور است و متقاضیان برای بازدید از این مراکز سعی در گرفتن ویزای آن کشور می کنند و باید گفت که کشور اسلواکی از این قاعده مستثنی نمی باشد. حال ما به زیبا ترین و معروف ترین مراکز دیدنی و تفریحی کشور اسلواکی اشاره می کنیم.

1. قلعه پراگ کشور جمهوری چک
یکی از قلعه های معروف و مشهور کشور جمهوری چک که در شهر پراگ قرار دارد، قلعه پراگ می باشد و باید گفت که این قلعه نه تنها یک قلعه، بلکه یک مجموعه از کلیسا ها، کاخ ها و باغ های زیبا می باشد که هر کدام مربوط به دوره خاصی از تاریخ هستند. قلعه پراگ یک قلعه بسیار بزرگ می باشد و توانسته همین عنوان را برای خود در کتاب گینس به ثبت برساند.این قلعه در زمان قدیم به دلیل قرارگیری در کنار ساحل رودخانه شهر پراگ محلی برای اقامت و استراحت حاکمان بوده است.
تاریخ ساخت این قلعه بسیار بزرگ و زیبا به قرن 9 میلادی باز می گردد اما در بین قرن های 12 تا 18 میلادی این قلعه چند بار به طور کامل مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. این قلعه در هر بار بازسازی توسط فردی وبا طرح و سبکی خاص ساخته می شد اما نتیجه همه این بازسازی ها قلعه ای است که امروزه وجود دارد که یک مجموعه زیبا و جذاب می باشد.

[caption id="attachment_575" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت چک
وقت سفارت چک[/caption]

2. پل چارلز کشور جمهوری چک
یک از پل های زیبایی که در سال 1357 به دستور چارلز چهارم ساخته شد و ساخت آن تا قرن 15 میلادی هم به طول انجامید پل چارلز می باشد. این پل زیبا در گذشته به نام هایی هم چون پل سنگی و پل پراگ معروف بوده است اما در سال 1870 به خاطر چارلز چهارم، این پل به نام او ثبت شد و حال مسافران، گردشگران و مردم کشور چک این پل را به این نام می شناسند.
در تاریخچه کشور چک این پل وقایع و اتفاقات بسیاری را نظاره گر بوده است و این وقایع آسیب های بسیاری را به این پل زده است که مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. پل چارلز دارای طولی به اندازه 620 متر و عرضی به اندازه 10 متر می باشد و همچنین تعدادی مجسمه زیبا هم اطراف این پل را تزئین کرده است و همچنین این پل همانند یک پیاده روی بزرگ و طولانی سه منطقه شهر قدیم، شهر کوچک و محله قلعه را به هم متصل کرده است که در نوع خود بی نظیر می باشد.

[caption id="attachment_576" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت چک
وقت سفارت چک[/caption]

3. موزه هنرهای تزئینی کشور جمهوری چک
یکی از مکان هایی که در این کشور برای احترام به هنر و زیبایی های آن افتتاح گردید، موزه هنرهای تزئینی بود. در این موزه بسیار زیبا آثاری همچون جواهرات، ساعت ها، ظروف سرامیکی و شیشه ای، منسوجات، هنرهای نگاره ای نگه داری می شود که مورد استقبال و بازدید مسافران و گردشگران بسیاری قرار می گیرد.

[caption id="attachment_577" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت چک
وقت سفارت چک[/caption]

4. ساعت نجومی کشور جمهوری چک
یکی از عجیب ترین ساعت های جهان در کشور چک قرار دارد که این ساعت علاوه بر نشان دادن زمان امکانات دیگری همچون موقعیت دایره البروج خورشید، اندازه و موقعیت ماه را نشان می دهد. که در نوع خود بسیار بی نظیر می باشد. این ساعت بسیار عجیب و زیبا در شهر پراگ و در بالای برجی از ساختمان شهرداری قرار گرفته است و یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می رود که بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می کند.
این ساعت نجومی در ابتدا به این شکل نبوده است به طوری که در اول تنها یک ساعت مکانیکی و صفحه نجومی را دارا بوده است و در ادامه به آن صفحه نشان دهنده سال را اضافه کردند و در قسمت بالایی این ساعت نجومی از سبک گوتیک استفاده کرده اند. این ساعت نجومی از نظر قدمت و طول عمر در دنیا رتبه سوم را به خود اختصاص داده است اما تنها ساعتی می باشد که با این قدمت هنوز به کار خود ادامه می دهد.

بهترین زمان ممکن برای سفر

با توجه به این که کشور جمهوری چک در قاره اروپا و در مرکز آن قرار گرفته است پس می توان گفت بهترین زمانی که مسافران و گردشگران می توانند به این کشور سفر کنند و از آن لذت ببرند از آوریل تا ژانویه یعنی ۱۲ فروردین ماه تا ۹ تیر ماه و یا اواسط سپتامبر یعنی ۲۴ شهریور تا ۹ آبان ماه می باشد ودر این مدت آب و هوای کشور بسیار دلپذیر می باشد و کشور جمهوری چک در این فاصله زمانی زیاد شلوغ نمی باشد.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص وقت سفارت چک، ویزای چک ، تور چک و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱