وقت سفارت سوئیس

وقت سفارت سوئیس

امروزه افراد به دلایل بسیار زیادی از کشور خود خارج می‌شوند و به کشورهای همسایه می‌روند. سفارت سوئیس  یکی از کشورهایی است که با توجه به اینکه از همسایگان کشور عزیز ما ایران نیست اما ایرانی‌های بسیاری خواهان ورود به این کشور هستند ، چه برای مسافرت و گشت و گذار در طبیعت زیبای این کشور و یا برای تحصیل و کار. برای اینکه شما بتوانید به سوئیس سفر کنید و به کارهای مورد نظر خود بپردازید ابتدا باید از طریق آژانس ها رزرو وقت سفارت سوئیس را انجام دهید و در زمان تعیین شده به سفارت مراجعه کنید و ویزایی متناسب با نوع فعالیتی که قصد دارید در این کشور داشته باشید دریافت کنید. برای این دریافت وقت از سفارت سوئیس شما باید نکاتی را حتماً مد نظر داشته باشید که ما در این مقاله به بیان این نکات می‌پردازیم تا شما با رعایت آن‌ها به راحتی و آسان‌تر بتوانید از سفارت سوئیس در تهران وقت بگیرید.

سوئیس کجاست؟

در حالی که شما قصد سفر به سوئیس را دارید و می‌خواهید از این کشور دیدن کنید اطلاعاتی ابتدایی که ما در اختیارتان قرار می‌دهیم ممکن است نقش اساسی روی تصمیم گیری شما داشته باشد برای مثال جالب است بدانید که کشور سوئیس در حدود 300 سال است که در هیچ جنگی شرکت نکرده است و به صلح طلبی و البته بی طرفی مشهور است این کشور با جمعیتی در حدود 8،000،000 نفر دارای 4 زبان رسمی می‌باشد و دو دین مسیحیت و اسلام از پرطرفدارترین ادیان در این کشور هستند. سوئیس از اولین کشورهایی بود که به زنان حق رأی داد و حقوق آن‌ها را محترم شمرد. در کشور سوئیس خانواده‌ها کم جمعیت‌ هستند اما احترام زیادی به خانواده‌ها گذاشته می‌شود و شما می‌توانید همواره با مردم این کشور رابطه‌ای صمیمی و دوستانه داشته باشید چرا که سوئیسی‌ها مردمانی خون گرم اما مقرراتی هستند. در نهایت در رابطه با عادات غذایی سوئیسی‌ها باید بدانید که فرهنگ غذایی آن‌ها تااثیر گرفته از همسایه ها یعنی آلمان و ایتالیا و فرانسه می‌باشد.

[caption id="attachment_477" align="aligncenter" width="780"]سوئیس کجاست؟ سوئیس کجاست؟[/caption]

برخی از دلایل مراجعه به سفارت سوئیس

دلایل زیادی هستند که شما را وادار به رفتن به سفارت سوئیس و گرفتن وقت از این سفارت می‌کنند برای مثال شما می‌توانید به دلیل تحصیل در مقاطع لیسانس ،فوق لیسانس و دکترا به این کشور مراجعه کنید و یا ممکن است بخواهید به عنوان یک بازرگان و فرد تجاری وقت سفارت سوئیس بگیرید برای همه این‌ها شما باید مدارکی را که بر صداقت و صحت گفته هایتان به سفارت سوئیس ارائه دهید را ثابت کند .که ما در ادامه به بررسی این مدارک نیز برای شما خواهیم پرداخت.

بیشترین دلیلی که ایرانیان برای دریافت وقت سوئیس دارند دریافت ویزای توریستی است زیرا کشور سوئیس دارای طبیعتی بی نظیر و جاذبه‌های بسیاری است که توریستان را از اقصی نقاط جهان به این کشور می‌رساند. شما نیز ممکن است به هر دلیلی قصد دریافت وقت از سفارت سوئیس را داشته باشید اگر چنین است این مقاله را که ما در آن به دریافت وقت از سفارت سوئیس پرداخته‌ایم مطالعه کنید و همراه ما باشید.

[caption id="attachment_479" align="aligncenter" width="780"]برخی از دلایل مراجعه به سفارت سوئیس برخی از دلایل مراجعه به سفارت سوئیس[/caption]

سفارت سوئیس کجاست؟

 آدرس سفارت سوئیس را در ادامه به شما خواهیم داد تا بتوانید برای دریافت وقت به این سفارت مراجعه کنید البته ما راه‌های بهتر و آسان‌تری را برای دریافت وقت به شما خواهیم داد که بسیار آسان‌تر و کاربردی‌تر از مراجعه حضوری و اتلاف وقت می‌باشد. اما در تمامی راه‌هایی که به شما خواهیم گفت بالاخره شما باید برای انجام مراحل قانونی به سفارت سوئیس مراجعه کنید آدرس سفارت سوئیس: الهیه، خیابان بوستان، خیابان شریفی منش، کوچه یاسمن، پلاک 13 است، که شما می‌توانید پرچم سوئیس را در این ساختمان ببینید.

اطلاعاتی در رابطه با سفارت سوئیس

این سفارتخانه که در خیابان الهیه واقع شده است از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 صبح الی 15:30 دقیقه بعد از ظهر باز است و شما می‌توانید با دریافت وقت قبلی یه این سفارت خانه مراجعه کنید که در ادامه به شما خواهیم گفت که چه طور می‌توانید از سفارت وقت دریافت کنید. بهترین کار اقدام از طریق آژانس ها برای رزرو وقت سفارت سوئیس است.

[caption id="attachment_494" align="aligncenter" width="780"]اطلاعاتی در رابطه با سفارت سوئیس اطلاعاتی در رابطه با سفارت سوئیس[/caption]

راه‌های دریافت وقت از سفارت سوئیس

همان طور که پیش‌تر گفته شد شما بنا به دلایل مختلفی قصد سفر به سوئیس را دارید باید ابتدا وقت سفارت سوئیس را دریافت کنید برای این منظور اولین راهی که به ذهن هر کسی می‌رسد مراجعه به سفارت سوئیس و قرار گرفتن در صف‌های طولانی می‌باشد ولی امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن همه چیز دیگر لازم نیست وقت و هزینه خود را برای این کار صرف کنید و شما می‌توانید از طرق اینترنتی و یا تماس گرفتن با شماره تلفن‌های گویای سفارتخانه سوئیس وقتی برای خودتان بگیرید و البته یکی دیگر از راه‌های دریافت وقت از سفارت سوئیس سپردن کارها به یکی از آژانس‌های مورد اعتماد این سفارت می‌باشد و شما می‌توانید با یکی از آژانس‌هایی که خدمات دریافت انواع ویزا را ارائه می‌کنند تماس بگیرید و بعد از بررسی‌های خدماتی که ارائه می‌دهند با توجه به شرایط تان با یکی از این آژانس‌ها قرارداد ببنیدید و با خیال راحت تمام کارها را به دست آن‌ها بسپارید و دیگر نگران چیزی نباشید.

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت سوئیس برای ویزای توریستی

اگر شما قصد سفر به سوئیس را برای گشت و گشت و گذار دارید باید به تعیین وقت سفارت سوئیس اقدام کنید باید ویزای گردشگری را از سفارت سوئیس دریافت کنید برای این منظور شما به مدارک زیر احتیاج دارید:

1-اصل گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار به همراه دو سری کپی از صفحه اول گذرنامه هر فرد

2- نامه اشتغال به تحصیل متقاضی در دانشگاه

3-تعداد 6 قطعه عکس ۴*۳

 4-کپی از تمام صفحات شناسنامه

5-رزرو هتل و بلیت هواپیما

6- کپی از تمام صفحات سند مالکیت به نام فرد متقاضی

 7- موجودی حساب حداقل 50،000،000 تومان

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت برای ویزای تجاری

یکی دیگر از راه‌هایی که شما می‌توانید با آن اقامت سوئیس را کسب کنید دریافت ویزای تجاری می‌باشد با دریافت ویزای تجاری سوئیس شما باید بتوانید حداقل برای 10 نفر کار ایجاد کنید اگر شرایطی را که گفته می‌شود رعایت کنید می‌توانید اقامت سوئیس را بعد 3 یا 5 سال دریافت کنید مدارک لازم برای تهیه این نوع ویزا که باید به سفارت سوئیس تحویل دهید عبارت است از:

گواهی اشتغال به کار با اطلاعات کامل - اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه بیشتر از تاریخ ویزای درخواستی - فرم درخواست ویزا و کارت ملی و شناسنامه - 2 قطعه عکس رنگی 6 در 4  - نامه تمکن مالی و گردش 6 ماه آخر سپرده بانکی به زبان اصلی - برای افرادی که صاحب یک شغل بوده‌اند پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی -  برای بازنشستگان گواهی بازنشستگی - گواهی اشتغال به تحصیل - بیمه مسافرتی - رزرو هتل و بلیت هواپیما

[caption id="attachment_499" align="aligncenter" width="780"]مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت برای ویزای تجاری مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت برای ویزای تجاری[/caption]

ویزای شنگن سوئیس

همان طور که احتمالاً در جریان هستید برای سفر به سوئیس و سایر کشورهای عضو معاهده شنگن شما باید ویزای شنگن داشته باشید. ویزای شنگن به ویزایی گفته می‌شود که برای عبور و مرور راحت بین کشورهایی که عضو معاهده‌ شنگن هستند صادر می‌شود که سوئیس و 25 کشور دیگر نیز این معاهده را امضا کرده‌اند. ویزای شنگن 3 نوع دارد که در ادامه به معرفی هر کدام به طور مفصل می‌پردازیم.

ویزای نوع a یک ویزای ترانزیتی است و با دریافت این ویزا شما فقط می‌توانید وارد خاک سوئیس شوید و نمی‌توانید از فرودگاه خارج شوید

ویزای نوع b با این ویزا شما می‌توانید به صورت زمینی در کشورهای عضو شینگن رفت و آمد کنید

ویزای نوع c این ویزا برای گردش و یا سفر 90 روزه می‌باشد و یک بار خروج و چند بار خروج از انواع این ویزا است.

ویزای نوع d که بیشتر برای تجار و بازرگانان خوب است و به دارندگان این نوع ویزا اجازه می‌دهد که در محدوده شینگن هرچند بار که می‌خواهند ورود و خروج داشته باشند.

در نظر داشته باشید که ویزای شنگن را باید از کشوری دریافت کنید که قصد دارید مدت زمان طولانی‌تری را در آن اقامت کنید.

مراحل تعیین وقت سفارت سوئیس

برای تعیین وقت سفارت سوئیس در ابتدا شما باید فرم های مربوط به سفارت را دریافت کنید و تمام اطلاعات فردی که از شما خواسته است وارد فرم کنید توجه داشته باشید که تمام اطلاعات را به یکی از زبان‌های رسمی وارد کنید و در صحت آن‌ها دقت داشته باشید. بعد باید هدفتان را از سفر بیان کنید و مشخص کنید که به قصد درمان، سفر تجارتی و یا ازدواج و تحصیل قصد ورورد به سوئیس را دارید. این فرم ها را از طریق ایمیل به رایانامه سفارت سوئیس بفرستید و مدت 5 روز تا 15 روز منتظر پاسخ می‌مانید که درخواست شما بررسی خواهد شد که اگر پاسخ مثبت باشد برای شما وقت مصاحبه‌ای در نظر گرفته می‌شود که این مصاحبه بسیار حیاتی و حائز اهمیت است.

مراحل تعیین وقت سفارت سوئیس

اگر در یک شهر دیگر به جز تهران ساکن هستید چه طور برای سفارت سوئیس وقت بگیرید؟

اگر شما در شهری به جز تهران ساکن هستید و قصد دارید به سفارت سوئیس بیایید در زمان وقت سفارت سوئیس خود  ممکن است با نگرانی برای زمان مصاحبه خود مواجه شوید و به تداخل زمان مصاحبه با برنامه‌های روزمره خود فکر کنید برای این که این اتفاق نیوفتد ما پیشنهادی برای شما داریم شما می‌توانید در فرم اولیه که پر می‌کنید در قسمت پایانی زمانی را که برای شرکت در مصاحبه می‌خواهید و آماده آن هستید را بنویسید این طور کارمندان سفارت می‌توانند بفهمند که شما در شهر دیگری ساکن هستید و در آن روز یا نزدیک‌ترین فرصت خالی به آن روز برای شما وقت مصاحبه حضوری می‌گذارند تا با مشکلی رو به رو نشوید.

چه طور با یک آژانس برای گرفتن وقت سفارت سوئیس قرار داد ببندیم؟

شما برای اینکه کارهای دریافت وقت از سفارت سوئیس را انجام دهید ممکن است زحمات زیادی را و هزینه بسیاری را متحمل شوید که ممکن است این روش هم پاسخگوی شما نباشد و درخواست شما برگشت بخورد ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با یک آژانس معتبر در زمینه دریافت ویزا قرارداد ببندید و خود را از شر رفت و آمد و دردسرهای زیاد برای گرفتن وقت سفارت سوئیس رها کنید. برای این کار بعد از اینکه بابت معتبر بودن یک شرکت اطمینان خاطر حاصل کردید می‌توانید 50 درصد هزینه به همراه دوسری کپی از تمامی مدارکی که در بالا گفته شد و ترجمه رسمی این مدارک توسط دارالترجمه‌ها را به شرکت مربوطه بپردازید این شرکت‌ها تعهد دارند که اگر در خواست شما مورد قبول واقع شد باقی هزینه را از شما دریافت کنند البته که روند کاری برای هریک از این دفاتر در گرفتن وقت از سفارت سوئیس متفاوت است و شما باید قوانین را مطالعه سپس به امضای قرارداد و ارائه مدارک خود به این شرکت‌ها بپردازید.

قوانین برای ورود به سفارت سوئیس

برای این که بتوانید وارد سفارت سوئیس شوید از سال 2012 به بعد قانونی مبنی بر انگشت نگاری تعیین شده است که تمامی افراد ختما باید برای دریافت ویزای توریستی و البته درمانی انگشت نگاری شوند و سپس وارد کشور سوئیس شوند. اگر سفارت سوئیس متوجه هر گونه تقلب یا اشکال در این روند شود دیگر تحت هیچ شرایطی ویزای سوئیس به شما داده نمی‌شود. برای افراد زیر 12 سال و متقاضیان ویزای کاری و تجاری و تحصیلی انگشت نگاری لازم نیست. فرم کودکان زیر 12 سال باید توسط والدین پر و امضا شود و نیازی به حضور این افراد در سفارت سوئیس در وقت سفارت سوئیس نیست. اما برای سایر سنین حتماً باید خود فرد متقاضی حضور داشته باشد و نمی‌تواند کسی دیگر حتی وکیلش را برای انجام مصاحبات و سایر کارهای اداری بفرستد.

وقت لازم برای دریافت انواع ویزاها از سفارت سوئیس

برای دریافت ویزای توریستس از سفارت سوئیس شما با بیشترین مشکل مواجه خواهید بود و این پروسه احتمالاً بسیار زمان بر خواهد بود چرا که در مصاحبه بسیار سخت می‌توان کارگزاران سفارت سوئیس را قانع کرد که فقط قصد گشت و گزار در این کشور را دارید و احتمالاً دریافت این ویزا در حدود 60 روز به طول بینجامد.

برای ویزای تحصیلی و تجاری شما می‌تواند مدت زمان 90 روز را برای بررسی درخواستتان و اعلام نتیجه در نظر بگیرید. سریع‌ترین ویزایی که سفارت سوئیس به شما اعطا خواهد کرد ویزای پزشکی است که شما با ارائه مستنداتی به این سفارتخانه اعلام می‌کنید که شرایط بحرانی دارید و باید هر چه سریع‌تر به سوئیس سفر کنید که در این حالت زمان مصاحبه شما و زمان بررسی درخواستان به سرعت طی خواهد شد و در حدود یک ماه می‌توانید این ویزا را از سفارت سوئیس دریافت کنید.

[caption id="attachment_501" align="aligncenter" width="780"]وقت لازم برای دریافت انواع ویزاها از سفارت سوئیس وقت لازم برای دریافت انواع ویزاها از سفارت سوئیس[/caption]

هزینه پرداختی برای انواع ویزاها از سفارت سوئیس

شما باید برای هزینه مصاحبه و انجام کارهای سفارت (وقت سفارت سوئیس) و بررسی مدارکتان هزینه‌ای را به سفارتخانه سوئیس بپردازید که این هزینه به صورت ریال در سفارتخانه از شما گرفته می‌شود برای این که اثر انگشت از شما گرفته شود لازم نیست هزینه‌ای را بپردازید و دریافت هر گونه وجه برای انگشت نگاری غیرقانونی است. اگر بیش از دو بار فرم های درخواست شما رد شوند و شما برای سومین بار به پر کردن فرم ها بپردازید باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. پس بهتر است پیش از ارسال فرم تمامی مواردی را که نوشته‌اید مرور کنید و از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کنید

نکات کلی برای دریافت وقت سفارتخانه سوئیس

توجه داشته باشید که در میان تمام مدارکی که در بالا گفته شد باید به سفارت تحویل دهید بیمه پزشکی را فراموش نکنید بیمه پزشکی یکی از مهم‌ترین مدارک است که اگر در پرونده مدارک شما وجود نداشته باشد درخواست شما برای تعیین وقت مصاحبه بازگشت خواهد خورد. توجه داشته باشید که سوئیس یک کشور ثروتمند است و همواره افراد بسیار زیادی از تمامی کشورها خواهان ورورد و مهاجرت به این کشور هستند به طوری که 23 درصد جمعیت ای کشور را مهاجرین تشکیل می‌دهند این کشور دارای آب و هوای مناسب و نرخ بیکاری پایین است که همه این‌ها دست به دست هم داده و این کشور را به مناسب‌ترین گزینه در میان کشورهای اروپایی برای کار و تحصیل تبدیل کرده است. بنابراین شما برای این که بتوانید از سفارت این کشور پرطرفدار وقت سفارت سوئیس بگیرید باید بسیار تلاش کنید و خوش شانس باشید که بتوانید در این مصاحبه قبول شوید. پس تمام سعی خود را بکنید تا در مصاحبه راستگو باشید و موفق شوید چرا که با زندگی در این کشور آینده شما تا حدود زیادی تغییر خواهد کرد.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط سوئیس، وقت سفارت سوئیس، ویزای سوئیس ، تور سوئیس و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱