درباره مالت

درباره مالت

آیا تا به حال درباره مالت مطلبی شنیده اید؟ آیا می دانید این کشور در کجای جهان و در کدام قاره قرار دارد؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات جالب جغرافیایی، اجتماعی، اقتصادی، مردم شناسی و گردشگری را درباره مالت در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی کشور مالت

کشور مالت، متشکل از مجمع الجزایری کوچک  است که در جنوب اروپا قرار گرفته است. این مجمع الجزایر شامل چند جزیره با نام های مالت، سنت پاول، گزو، کومینوتو و کومینو است. این کشور در قرون گذشته تحت سلطه و استعمار انگلستان بود و در حال حاضر دارای استقلال است. وسعت قلمرو کشور مالت، 316 کیلومتر مربع می باشد. مناظر  شهری و سبک معماری این کشور به دلیل نزدیکی به ایتالیا، بیشتر ایتالیایی است چنان که به ایتالیای کوچک معروف شده است. اما بخشی از بنا ها و  معماری های آن نیز برگرفته از معماری اسپانیایی است. پایتخت کشور مالت، شهر والتا است و حاکمیت این کشور بر مبنای جمهوری است. بسیاری به وسیله تور اروپا به این کشور سفر می کنند.

[caption id="attachment_435" align="aligncenter" width="780"]معرفی کشور مالت معرفی کشور مالت[/caption]

مردم شناسی مالت

مردم کشور مالت از نژاد مالتی و آمیخته ای از دو نژاد فنیقی ها و کارتاژی ها از تبار مردمان سامی و دارای خویشاوندی با اعراب هستند که در حال حاضر به دو زبان عمده ی مالتی و انگلیسی صحبت می کنند اما روی هم رفته فرهنگ ایشان مجموعه ای درآمیخته از فرهنگ فنیقی و کارتاژی در کنار انگلیسی، عربی، ایتالیایی و اسپانیایی است. زبان مالتی، از گروه زبان های سامی است که با زبان عربی رقابت دارد اما به مرور کلماتی از زبان های ایتالیایی و سیسیلی، اسپانیایی و انگلیسی وارد این زبان شده است. دین 98% از مردم کشور مالت، آیین مسیحی کاتولیک می باشد.

[caption id="attachment_436" align="aligncenter" width="780"]مردم شناسی مالت مردم شناسی مالت[/caption]

اقتصاد و منابع درآمدی مالت

اقتصاد کشور مالت بر بازرگانی و تجارت بین الملل، تولید محصولاتی مانند پارچه، محصولات دام پروری و کشاورزی، تولید لوازم الکترونیک،صنایع مربوط به کشتی سازی و به ویژه توریسم استوار است. این کشور بخشی از مواد غذایی مورد نیاز خود را به علاوه ی نفت، اتومبیل و کالاهای دیگر از طریق واردات تأمین می کند. بخش اعظم منابع طبیعی کشور مالت را معدن های سنگ آهک تشکیل می ­دهند. کشور مالت توانسته است در سال های اخیر با فروش زمین و ملک به مردم دیگر نواحی به عنوان تفریحگاه سرمایه های خارجی را به خود جذب کند و دید توریستی درباره مالت ایجاد کرده. واحد پول این کشور نیز مانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال حاضر یورو است.

[caption id="attachment_437" align="aligncenter" width="780"]اقتصاد و منابع درآمدی مالت اقتصاد و منابع درآمدی مالت[/caption]

صنعت گردشگری در مالت

از آن جا که کشور مالت، یک کشور مدیترانه ای است، دارای آب و هوای دلپذیر، شرایط اقلیمی فوق العاده و مناظر طبیعی زیبایی است که با احداث گردشگاه ها و ایجاد امکانات تفریحی و حمل و نقل عمومی، توانسته است به محیط خوبی برای جذب گردشگر تبدیل شود. بنابراین در عصر حاضر، گردشگری یکی از عمده ترین صنایع برای درآمدزایی کشور مالت است. اکنون شما را با جاذبه های گردشگری کشور مالت آشنا می کنیم. , و اطلاعاتی درباره مالت در اختیار شما قرار می دهیم

[caption id="attachment_438" align="aligncenter" width="780"]صنعت گردشگری در مالت صنعت گردشگری در مالت[/caption]

والتا، پایتخت مالت

چنان که پیش تر اشاره کردیم، پایتخت کشور مالت، شهر والتاست. این شهر بسیار زیبا و دارای مناظر بی نظیر و چشم نوازی است. می توان گفت همه ی نقاط این شهر بخشی از میراث گردشگری است که در سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است و بسیاری از گردشگران به وسیله تور اروپا به این کشور کوچک و زیبا سفر می کنند. یادآور می شویم که علی رغم تاریخ کهن کشور مالت، شهر والتا از قرن شانزدهم توسط شوالیه هایی ناشناس معروف به شوالیه های هوسپیتالرساخته شده است. اینان شوالیه هایی بودند که با ایمانی نظیر شوالیه های معبد، از کشور مالت محافظت می کردند.

[caption id="attachment_439" align="aligncenter" width="780"]والتا، پایتخت مالت والتا، پایتخت مالت[/caption]

جاذبه های والتا

شهر والتا یک شهر بندری است. بندرگاه آن دارای چشم انداز و آب و هوایی بی نظیر است که برای گردشگران بسیار دوست داشتنی و به یاد ماندنی خواهد بود.

در پایتخت مالت می توانید از مجموعه ای بزرگ و اساطیری از سلاح ها و ادوات جنگی دیدن کنید که در قصر استاد بزرگ واقع شده است. بخشی از این مجموعه متعلق به همان شوالیه های هوسپیتالر است. علاوه بر این، پادشاهان مختلفی در طول تاریخ از کشور مالت عبور نموده اند که سلاح هایی به عنوان یادگارهایی از آن دوران های تاریخی نیز در این مجموعه گردآوری شده است.

اما همه ی جاذبه های والتا در یادگاری های به جا مانده از شوالیه ها و جنگ ها خلاصه نمی شود. در والتا، حتما به تئاتر مانوئل نیز بروید که یکی از قدیمی ترین محل های برگزاری تئاتر در قاره اروپاست و در حال حاضر نیز در آن تئاتر برگزار می شود. ارکستر موسیقی فلارمونیک، یک ارکستر صاحب شهرت جهانی که متعلق به کشور مالت است نیز در این محل به اجرا می پردازد.

کلیسای سنت جان جاذبه ی گردشگری دیگر کشور مالت، واقع در والتا است. این کلیسا به نمایش گذارنده ی شاهکارهای معماری و هنری دوران رنسانس و درباره مالت در آن دوره است.

[caption id="attachment_440" align="aligncenter" width="780"]جاذبه های والتا جاذبه های والتا[/caption]

دیگر جاذبه های تاریخی و هنری کشور مالت

هیچ نقطه از کشور مالت، خالی از جاذبه ی فرهنگی و گردشگری نیست. درباره مالت جالب است بدانید که شهری از این کشور به نام موستا، یک کلیسای تاریخی که کلیسای سنت ماریخا آستونا نام دارد. ویژگی منحصر به فرد و خاص این کلیسا، در کنار داشتن جاذبه های تاریخی، هنری و معماری بی نظیر، داشتن یکی از بزرگترین گنبدهای جهان است که بی ستون ساخته شده است. از این منظر این کلیسا با کلیسای جامع فلورانس رقابت می نماید.

اما جذاب تر از این هم در کشور مالت پیدا خواهد شد! مشهورترین کلیسای کشور مالت، کلیسای سنت پاول واقع در رباط است. در افسانه ها گفته شده که این کلیسا توسط خود سنت پاول که بنابر روایات افسانه ای کشتی اش در اطراف این جزیره به زیر آب رفته بود، تقدیس گشته است. نکته ی جالب توجه در کلیسای سنت پاول، وجود دخمه هایی هولناک و اسرارآمیز در زیر کلیسا است که برای گردشگران امکان بازدید از آنها البته با رعایت تقدس و احترام وجود دارد.

معبد منایدرا یک معبد سنگی ساخته شده از سنگ های عظیم الجثه ی آهکی است که در کل معبدی طبیعی به شمار می رود و قدمت آن به سده های 3600 تا 3200 پیش از میلاد مسیح باز می گردد.

معبد مشهور دیگر، معبد جگانتینا است؛ معبدی مربوط به دوران نوسنگی و معروف به معبد غول. این معبد واقع در جزیره ی غودش است و به طور رسمی در جایگاه دوم رتبه بندی قدیمی ترین مناطق کره ی زمین پس از تپه ی گبکلی در ترکیه قرار گرفته است.

[caption id="attachment_441" align="aligncenter" width="780"]دیگر جاذبه های تاریخی و هنری کشور مالت دیگر جاذبه های تاریخی و هنری کشور مالت[/caption]

شهر مدینه، پایتخت سابق کشور مالت

درباره مالت گفتیم که شهر والتا از قرن شانزدهم توسط شوالیه ها ساخته شد و بعدها تبدیل به پایتخت کشور مالت شد؛ اما پیش از این، پایتخت کشور مالت کجا بود؟ شهری به نام مدینه! این شهر دارای قلعه ها و بناهایی است که قدمت آن ها به چهار هزار سال قبل می رسد. منطقه ی رباط که کلیسای سنت پاول در آن قرار گرفته است، بخشی از مدینه است. کاخی به جا مانده از یک فرمانروای رومی و هم چنین بنای قلعه ای به شکل ستاره متعلق به نورمن ها که بسیار زیبا است، در این ناحیه ساخته شده بوده است. به علت زمین لرزه ای که در قرن هفدهم میلادی رخ داد، شوالیه های هوسپیتالر، پایتخت کشور مالت را به والتا انتقال دادند اما شهر مدینه هنوز از رونق نیفتاده است و دارای شگفتی های بی نظیری است. تور اروپا فرصت مناسبی برای دیدن این شهر تاریخی می باشد.

[caption id="attachment_442" align="aligncenter" width="780"]شهر مدینه، پایتخت سابق کشور مالت شهر مدینه، پایتخت سابق کشور مالت[/caption]

چشم اندازها و جاذبه های طبیعی کشور مالت

یکی از جذاب ترین بخش های موجود در کشور مالت و مسائل مهم درباره مالت، خلیج راملاست. این خلیج در منطقه غودش قرار گرفته است. این ساحل جز در فصل های اوج گردشگری، منطقه ای خلوت و آرامش بخش است. خلیج راملا زیبایی و چشم انداز مسحور کننده و بی نظیری دارد.

چشم انداز های ساحلی که در نواحی دور تا دور جزایر مالت دیده می شود، مورد استقبال هر گردشگری است اما جاذبه های کشور مالت تنها به این جا ختم نمی شود. از جمله جاذبه های دیگر کشور مالت که باید حتماً از آن دیدن کنید، غار دالام است؛ مجموعه ی غارهایی قرار گرفته در زیر شهرهای مالت. غار دالام در قسمت خارجی ساحل بیرزبوگا واقع شده است و معروف به غارهای تاریکی نیز هست. طبق باور مردمان بومی، این غارها در حقیقت راهی به سمت عالم اموات هستند. البته اگر از این غارها دیدن کنید احتمالاً واقعیت موجود در آن را بی شباهت به باور عامیانه نخواهید دید زیرا در این غار بقایای انسان ها و حیوانات گاه با قدمت 7000 ساله وجود دارد.

مرداب آبی کومینو نیز یک منظره ی زیبای دیگر را پیش چشمتان درخشان خواهد کرد. صخره هایی با مدل های جالب و شفافیت آب در این خلیج کوچک در تمام فصول سال، زیبایی و جذابیت دارد. این مرداب، واقع شده در میان منطقه ی غودش و جزیره ی کومینو است.

[caption id="attachment_443" align="aligncenter" width="780"]چشم اندازها و جاذبه های طبیعی کشور مالت چشم اندازها و جاذبه های طبیعی کشور مالت[/caption]

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت مالت، ویزای مالت، تور مالت و تور اروپا 88851080-021.