درباره سوئیس

درباره سوئیس

سوئیس احتمالاً یکی از زیباترین کشورهایی است که تا به حال با آن رو به رو شده اید. درباره سوئیس نیاز است بدانید که این کشور به علت طبیعت زیبایی که دارد هرساله میزبان مسافران زیادی از سراسر دنیا می باشد. ما در این مطلب شما را با این کشور و جاذبه های گردشگری آن آشنا می کنیم.

درباره سوئیس

کشور سوئیس یکی از کشورهای بسیار جذاب است که یکی از دلایل معروفیت آن شکلات های محبوبی است که دارد. پایتخت این کشور شهر برن است. تقریباً 70 درصد این کشور را کوه ها تشکیل داده اند که بیش از 60 درصد این کوه ها در مناطق کوهستانی موجود در رشته کوه های آلپ قرار دارند. جاذبه های گردشگری در این کشور بسیار زیاد است از پارک ملی سوئیس و رشته کوه های آلپ گرفته تا شهر زوریخ و سایر جاذبه های گردشگری دیگر که باعث شده افراد زیادی هر روزه این کشور را مقصد گردشگری خود قرار دهند. همه این جاذبه ها در این کشور دست به دست هم داده اند تا این کشور تبدیل به یک قطب گردشگری شود و هر فرد حداقل برای یک بار هم که شده به آن سفر کند. اگر شما هم قصد سفر به این کشور را دارید باید قبل از هر چیز اطلاعات خود را درباره آن کامل کنید. یادگیری اطلاعات هر کشور و آداب و رسوم آن ها می تواند سفر شما را راحت تر کند. مسلماً شما در این سفر نکات زیادی را یاد می گیرید و با نحوه زندگی مردم این کشور، زبان آن ها، آداب و رسوم، فرهنگ و ... آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

[caption id="attachment_406" align="aligncenter" width="780"]درباره سوئیس درباره سوئیس[/caption]

اقتصاد در سوئیس

احتمالاً تا به حال با وضعیت زندگی مردم سوئیس آشنا شده باشید. اقتصاد در این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد و کیفیت زندگی مردم در این کشور بسیار عالی است. این کشور یکی از ثروت مندترین کشورهای جهان به حساب می آید که جمعیت آن نزدیک به 8 میلیون نفر است. مردم در کشور سوئیس مخصوصاً در شهرهای زوریخ و ژنو زندگی بسیار مرفهی دارند.

واحد پول سوئیس

قبل از سفر به سوئیس نیاز است درباره سوئیس اطلاعات جامعی کسب نمایید. واحد پول در کشور سوئیس فرانک سوئیس است که برای انجام امور کاری، اداری، تحصیلی و ... استفاده می شود. البته ارزهای معتبر دنیا مانند دلار آمریکا، دلار استرالیا و یورو نیز در تجارت ها داد و ستد می شوند.

[caption id="attachment_407" align="aligncenter" width="780"]درباره سوئیس درباره سوئیس[/caption]

آب و هوای سوئیس

درباره سوئیس نیاز است بدانید که یکی از خوش آب و هوا ترین کشورهای دنیا است که طبیعت زیبای آن زبانزد خاص و عام است. این کشور دارای آب و هوای بسیار معتدلی است. افراد زیادی تصور می کنند که این کشور یک کشور با آب و هوای سرد است در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. شما در این کشور با اختلاف آب و هوا رو به رو می شوید زیرا مناطق مختلف کوهستانی در این کشور قرار دارند که باعث تغییر شرایط آب و هوایی می شوند. تابستان ها در این کشور دما تا حدود 30 درجه سانتی گراد افزایش پیدا می کند و در زمستان ها خیلی کم اتفاق می افتد که دما به صفر درجه سانتی گراد برسد. گرم ترین نقاط کشور سوئیس شامل Montreux, Ticino و Valais هستند. در Ticino که استانی ایتالیایی زبان در این کشور است در سال تقریباً 298 روز آن هوا آفتابی است. تور سوئیس از برترین های تور اروپا است.

غذاهای سوئیسی

تنوع غذایی در این کشور زیاد است. شما می توانید در کشور سوئیس غذاهای متنوع و محلی زیادی را امتحان کنید. ما در این قسمت برخی از غذاهای معروف این کشور را برای شما معرفی می کنیم.

راکلت

راکلت یکی از پنیرهایی است که کمتر کسی است که بو و عطر این پنیر را حس کند و عاشق آن نشود. راکلت در واقع یک پنیر محلی به شمار می رود. در این کشور پنیر را در کنار سایر غذاها استفاده می کنند به این صورت که پنیر راکلت را روی شعله حرارت می دهند تا ذوب شود سپس سیب زمینی سرخ شده را با آن میل می کنند. ترکیب این پنیر با سایر غذاهای سوئیسی ترکیبی بسیار خوشمزه را بدست می دهد. در برخی مواقع راکلت را با قارچ و سیب زمینی مخلوط کرده و میل می کنند.

[caption id="attachment_413" align="aligncenter" width="780"]درباره سوئیس درباره سوئیس[/caption]

فوندوی پنیر

فوندوی پنیر یکی دیگر از غذای خوشمزه سوئیسی است که یک غذای سنتی به حساب آمده و معمولاً در جمع های دوستانه و خانوادگی یکی از غذاهای اصلی است. آن چیزی که این غذا را جذاب کرده است شیوه سرو کردن آن است. این غذا را در یک ظرف سرامیکی قرار داده و در زیر آن شعله قرار می دهند تا در طول غذا خوردن گرم بماند. در کنار فوندوی پنیر تکه های کوچک نان سرو می شود تا این تکه ها را به پنیر آغشته کرده و سپس میل کنید.

[caption id="attachment_409" align="aligncenter" width="780"]درباره سوئیس درباره سوئیس[/caption]

بیرچر موسلی

بیرچر موسلی به علت مقوی بودن آن شهرت یافته است. این غذا یک غذای بسیار مقوی است که در سال 1900 توسط دکترهای سوئیسی اختراع شد. آن ها معتقد بودند که بیماران با خوردن این غذا زودتر خوب می شوند. بیرچر موسلی ترکیبی از غلات، سبزیجات، میوه ها و حبوبات است. اکثر سوئیسی ها این غذا را به عنوان وعده شام یا صبحانه میل می کنند زیرا غذای نسبتاً سبکی است.

برنر پلاته

برنر پلاته یک غذای گوشتی است که در بین سوئیسی ها بسیار محبوب می باشد. کسانی که به غذاهای گوشتی علاقه دارند توصیه می شود که حتماً این غذا را در سوئیس تست کنند. این غذا از گوشت های مختلفی تهیه می شود و در کنار آن از سبزیجات مختلف استفاده می شود. برنر پلاته غذای نسبتاً سنگینی است که بهتر است آن را در وعده ناهار خود میل کنید.

[caption id="attachment_410" align="aligncenter" width="780"]درباره سوئیس درباره سوئیس[/caption]

جاذبه های گردشگری سوئیس

درباره سوئیس نیاز است بدانید که برای کسانی که به طبیعت علاقه دارند، مکان بسیار مناسبی است. ضمناً ماجراجویی و هیجان نیز در کشور سوئیس بسیار مورد توجه است. عکاسانی که به دنبال مکان بی نظیری برای عکاسی هستند می توانند بهترین نقاط را در این کشور شکار کنند. کسانی که به شکلات علاقه دارند هم توصیه می شود حتماً یک بار به این کشور سفر کنند. این کشور جاذبه های گردشگری زیادی دارد. از کوه ها آلپ گرفته تا دریاچه های جذاب و خیره کننده آن می تواند چشم هر کسی را به خودش جذب کند. کشور سوئیس واقعاً زیباست ما در این قسمت به معرفی برخی جاذبه های گردشگری در این کشور می پردازیم. تور سوئیس از بهترین های تور اروپا است.

آپنزل

آپنزل یکی از جذاب ترین و محبوب ترین مکان ها برای کسانی است که عاشق طبیعت و غذا هستند. چشم اندازهای روستایی زیادی در این منطقه قرار دارند که توسط کوه های آلپ احاطه شده اند. کسانی که به پیاده روی علاقه دارند می توانند از منطقه دیدن کنند و از پیاده روی در طبیعت آن لذت ببرند زیرا مسیرهای پیاده روی متعددی در این منطقه وجود دارد. شما در این منطقه می توانید بوسیله ماشین های کابلی به قله های کوه ها اطراف روستا بروید.

[caption id="attachment_411" align="aligncenter" width="780"]درباره سوئیس درباره سوئیس[/caption]

 

تیچینو

موردی که در این منطقه بسیار قابل توجه است و ممکن است هر گردشگری را به خود جذب کند تجربه فرهنگ ایتالیایی است. در این منطقه می توانید شاهد ترکیبی از فرهنگ ایتالیایی و سوئیسی باشید. این قسمت دارای غذاها و نوشیدنی های ایتالیایی، معماری ایتالیایی، آب و هوای ایتالیایی و حتی سبک زندگی به شیوه ایتالیایی ها است. در این منطقه شاهد دریاچه های زلال، دره های زیبا، کوه های بی نظیر و ... هستید. کسانی که به سبک زندگی روستایی علاقه دارند حتماً از بازدید این منطقه لذت می برند.

لوسرن

درباره سوئیس بدانید که شهر لوسرن در مرکز کشور سوئیس واقع شده است که بسیار هم کوچک می باشد. در این شهر شما شاهد دریاچه های شگفت انگیز و کوه های بلند خواهید بود که زیبایی این منطقه را دو چندان می کنند. کسانی که به پرواز با پاراگلایدر علاقه دارند می توانند به این شهر هم سفر کنند. مسافرانی که به این شهر سفر می کنند از تمام نقاط این شهر لذت می برند. برخی جاذبه های این شهر شامل خانه های شیک و رنگارنگ، پل های مسقف، تفرجگاه های ساحلی و ... هستند که لوسرن را تبدیل به یک قطب گردشگری کرده اند. در این شهر فروشگاه های زیادی وجود دارد که می توانید سوغاتی های خود را از آنجا تهیه کنید.

نکاتی جالب درباره سوئیس

قبل از سفر به سوئیس بهتر است با نکاتی مهم در ارتباط با این کشور آشنا شوید.

-سوئیس دومین کشور بعد از سوئد است که بالاترین سن امید به زندگی را در اروپا دارد.

-سوئیس در فعالیت های نظامی و سیاسی همیشه کاملاً بی طرف بوده است.

-این کشور به ازای هر کیلومتر مربع مساحتی که دارد دارای بیشتر از یک کیلومتر مربع مسیر برای پیاده روی است.

-شما می توانید تجربه بهترین و لذت بخش ترین قایق سواری را در این کشور داشته باشید.

-در این کشور یکی از بهترین زمین های گلف اروپا وجود دارد که برای علاقه مندان به گلف فرصت بسیار هیجان انگیزی است.

-این نکته را بدانید که بیشتر مردم در سوئیس پروتستان و کاتولیک هستند.

-مهم ترین ورزش های مورد علاقه در این کشور هاکی روی یخ، تنیس و فوتبال است که بسیار مرد توجه مردم سوئیس قرار گرفته اند.

اگر قصد سفر به این کشور را دارید حتماً درباره سوئیس اطلاعات جامعی را بدست آورید.

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت سوئیس، ویزای سوئیس، تور سوئیس و تور اروپا 88851080-021.