درباره بلژیک

پادشاهی بلژیک کشوری در غرب اروپا است که پایتخت آن بروکسل نام دارد و جزو کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می آید. قدمت کشور بلژیک به ۵۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد و این کشور نقش حساس و کلیدی را برای اتحادیه اروپا بازی می کند. برای کسب اطلاعات درباره بلژیک ، تاریخ این کشور، جغرافیا بلژیک، اقتصاد، فرهنگ و ... در این مقاله تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی کشور بلژیک

درباره بلژیک لازم است بدانید حکومت و دولت حاکم بر بلژیک دموکراسی پارلمانی و مشروطه سلطنتی می باشد. زبان مردم بلژیک به سه دسته زبان های هلندی، آلمانی و فرانسوی دسته بندی می شود که بیش از نیمی از مردم کشور بلژیک به زبان هلندی و تعداد بسیاری به زبان فرانسوی و درصد کمی به زبان آلمانی در این کشور صحبت می کنند. استفاده و آموزش زبان انگلیسی نیز به صورت رایج در این کشور دیده می شود. قابل توجه است که شهر بروکسل پایتخت این کشور، دو زبانه است و زبان های هلندی و فرانسوی در بخش های دولتی و نهادهای مختلف کشور بلژیک مورد استفاده قرار می گیرد.

[caption id="attachment_317" align="aligncenter" width="780"]درباره بلژیک درباره بلژیک[/caption]

اعتقادات و دین مردم بلژیک

مردم کشور بلژیک در آنتخاب دین و مذهب آزاد می باشند و دولت هیچ گونه دخالتی در رابطه با انتخاب دین برای مردم کشورش ندارد. بیش تر مردم این کشور دین‌دار بوده و خداوند را به عنوان خالق جهان قبول دارند. اولین و بزرگ‌ترین گروه دینی تشکیل دهنده کشور بلژیک، دین مسیحیت کاتولیک می باشد که وجود کلیساها و اماکن مذهبی متعدد گواه بر این گفته است. پس از مسیحیت، دین اسلام بیش ترین جمعیت دین‌داران را در این کشور به خود اختصاص داده است.

[caption id="attachment_318" align="aligncenter" width="780"]درباره بلژیک درباره بلژیک[/caption]

جمعیت کشور بلژیک

درباره بلژیک اگر چه پر جمعیت‌ترین جمعیت کشور اروپایی به شمار نمی آید اما با رشد جمعیت بسیاری رو به رو است که عوامل مختلف و گوناگونی در این زمینه دخیل می باشند. جمعیت کشور بلژیک طبق آخرین سرشماری انجام شده در این کشور نزدیک به 11 میلیون و 500 هزار نفر گزارش شده است که این جمعیت عظیم در مساحتی به وسعت 30 هزار و 227 کیلومتر مربع قرار گرفته است و این نشان دهنده تراکم جمعیت بالای کشور بلژیک می باشد. تراکم جمعیت در همه قسمت های این کشور یکسان نیست و در قسمت های شمالی کشور بلژیک تراکم جمعیت نسبت به مناطق و شهرهای مرکزی بلژیک بیش تر دیده می شود. بزرگ‌ترین و پرجمعیت ترین شهرهای بلژیک در رتبه اول بروکسل، پایتخت بلژیک، می باشد. پس از بروکسل شهرهایی چون لیز و خنت در رتبه های دوم و سوم قرار می گیرند که از جمعیت بالایی نسبت به دیگر شهرهای بلژیک برخوردار می باشند. علت تراکم جمعیت در این کشور و به خصوص شهرهای بزرگ آن بنا به وجود شرایط اقتصادی مناسب و فرصت های شغلی ویژه ای است که در کشور بلژیک بسترسازی شده و وجود دارد، همین عامل سبب جذب تعداد زیادی از اروپاییان و خارجیان برای اقامت و مهاجرت به این کشور نیز می باشد.

اقتصاد کشور بلژیک

یکی از عمده در آمدهای کشور بلژیک از صنایع توریستی و گردشگری می باشد که سالانه تعداد بسیار زیادی مسافر و گردشگر از سرتاسر دنیا برای دیدن طبیعت زیبا، تاریخ غنی و جاذبه های گردشگری بلژیک، این کشور را به عنوان مقصد خود و گذران اوقات فراغت انتخاب می کنند. موقعیت بلژیک و قرار گیری این کشور در همسایگی کشورهای آلمان، فرانسه، هلند، لوکزامبورگ، دسترسی بلژیک را برای گردشگران اروپایی نیز راحت تر کرده و باعث رونق صنعت توریستی در این کشور شده است.

[caption id="attachment_319" align="aligncenter" width="780"]درباره بلژیک درباره بلژیک[/caption]

آب و هوای کشور بلژیک

درباره بلژیک جالب است بدانید که این کشور در منطقه معتدل اروپایی قرار گرفته است و زمستان های سرد و خشن یا تابستان های گرم و آزاردهنده در آن کمتر دیده می شود. در بیش تر ایام سال در این کشور هوا ابری و با بارش همراه است و بیش ترین درجه حرارت در طول سال حداکثر به ۲۳ درجه و حداقل دما به ۶ درجه سانتی گراد می رسد و همین امر سبب شده تا این کشور به عنوان یک مقصد خوش آب و هوا مورد استقبال باشد و گردشگران بسیاری را به سمت خود بکشد. این آب و هوا می تواند بیانگر و حاکی از طبیعت سبز و جذاب کشور بلژیک باشد. آب و هوای خوب مناسب این کشور سبب شده تا بسیاری از رستوران ها و کافه های این کشور در محوطه و محیط های باز قرار داشته باشند. جهت سفر به این کشور خوش آب و هوا از تور بلژیک که از برترین های تور اروپا میباشد، بهره مند گردید.

جاذبه های گردشگری کشور بلژیک

بلژیک واقع در قلب اروپا با زیباترین جاذبه ها و دیدنی های تاریخی سالانه از گردشگران و مسافران بسیاری از سرتاسر دنیا میزبانی می کند. جاذبه های دیدنی و جذاب این کشور همچون شهر بروژ با ساختمان ها و معماری های قرون وسطایی و خیابان های باریک و کانال های زیرزمینی یکی از پرطرفدارترین شهرهای کشور بلژیک به شمار می آید. تلفیق مدرنیته، آثار باستانی و تاریخی همه با هم در کشور بلژیک می تواند ارضا کننده سلایق مختلف و گوناگون گردشگران به این کشور باشد.

[caption id="attachment_322" align="aligncenter" width="780"]درباره بلژیک درباره بلژیک[/caption]

معرفی جاذبه های زیبا و تاریخی بلژیک

یکی از جاذبه های زیبای بلژیک برج ناقوس واقع در شهر بروژ می باشد که به میدان اصلی شهر بروژ سیطره کامل دارد و ساخت آن به زمان قرون وسطی باز می گردد. در آن زمان از این برج به عنوان مکانی برای خرید و فروش اجناس استفاده می شده است و یک مکان مهم برای مردم آن زمان به شمار می آمده است. قدم زدن در پله های پر پیچ و خم این برج و مشاهده شهر از فراز آن یک لذت فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

[caption id="attachment_323" align="aligncenter" width="780"]درباره بلژیک درباره بلژیک[/caption]

در دوران جنگ جهانی اول، کشور بلژیک در خط مقدم جنگ قرار داشت و آثار باقیمانده از زمان جنگ و جبهه بلژیکیان این روزها از جاذبه های تاریخی برای گردشگران به شمار می آید. این آثار که به عنوان موزه زنده نیز شناخته می شود، آرامگاه بسیاری از سربازان بلژیکی آن زمان را در خود جای داده است و برای مردمان بلژیک این مکان از مکان های مقدس و با اهمیت به شمار می آید. قبل از سفر به این کشور نیاز است تا درباره بلژیک اطلاعات کافی کسب نمایید.

در سفر به کشور بلژیک و بازدید از جاذبه های شهر خنت دیدن قلعه گراون استین و کلیسای جامع سنت باوو می تواند برایتان هیجان انگیز و بسیار لذت بخش باشد. معماری بی نظیر قلعه گراون استین در مرکز شهر خنت و وجود خندق در اطراف آن یکی از زیباترین جاذبه های تاریخی باقیمانده از قرون وسطی می باشد که هیبت و زیبایی خاصی به این شهر بخشیده است. در بازدید از کلیسای جامع، با معماری گوتیک و رومانسک رو به رو خواهید شد، یکی از معماری های زیبا و مذهبی خنت که وجود آثار و نقاشی های هنری و بدیع واقع بر دیوارهای داخلی این کلیسا بیش از پیش توجه همگان را بر می انگیزد.

کلیسای خون مقدس بلژیک

کلیسای خون مقدس یکی دیگر از جاذبه های شهر بروز به شمار می آید که نه تنها به خاطر معماری و آثار تاریخی موجود در آن، بلکه به خاطر خون مسیح از شهرت بسیاری برخوردار است. در این کلیسا از یک ظرف شیشه ای و یا ویال نگهداری می شود که گفته می شود یک قطره از خون مسیح در آن حفظ و نگهداری شده است. فضای داخلی کلیسا نیز از طلا پوشیده شده است و زیبایی های آن بازدیدکنندگان را مبهوت خود می کند.

طبیعت زیبای کشور بلژیک

اگر به دنبال دیدنی های طبیعی این کشور هستید می توانید به دره موز رفته و طبیعت سرسبز و زیبای بلژیک را از فراز صخره ها و ارتفاع آن مشاهده نمایید. تلفیق جنگل های انبوه در نوار ساحلی این منطقه همه زیبایی های طبیعت را برایتان در یک چشم انداز قرار می دهد. کلیسای سنت پیتر، شهر قدیم مون، شهر قدیم مشلان و واترلو از دیگر جاذبه های کشور بلژیک به شمار می آیند که برای علاقه‌مندان به سفر و گردشگری می تواند از جذابیت بالایی برخوردار باشد. تور بلژیک از بهترین های تور اروپا محسوب میشود.

[caption id="attachment_325" align="aligncenter" width="780"]درباره بلژیک درباره بلژیک[/caption]

خوشمزه های بلژیک

بلژیک با صادرات شکلات هایش در بین علاقه‌مندان به شکلات و کاکائو بسیار طرفدار دارد. مارک های شکلات بلژیکی شهرت جهانی دارند و به عنوان خوشمزه ترین شکلات های دنیا معرفی می شوند. وجود رستوران های مختلف با تنوع غذایی های بالا و منوهای رنگارنگ به همراه راهنمای فشرده، رستوران های این کشور را به عنوان یکی از جاذبه های خوردنی این کشور به مسافران معرفی می کند. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا درباره بلژیک اطلاعات جامعی کسب نمایید.

[caption id="attachment_326" align="aligncenter" width="780"]درباره بلژیک درباره بلژیک[/caption]

جشنواره های کشور بلژیک

درباره بلژیک نیاز است بدانید که وجود جشنواره های مردمی و بومی در این کشور نیز از استقبال بسیاری برخوردار است و کارناوال های بینچ و آلاست از معروف ترین این جشنواره ها در کشور بلژیک هستند. در کنار آن وجود راهپیمایی هلو بلود، جشنواره پانزده اگوست و والون نیز از محبوبیت بالایی در بین مردمان این کشور برخوردار است و برای مسافران و گردشگران می تواند بسیار به یادماندنی باشد.

کشور بلژیک به عنوان یک کشور منظم، تمیز و آراسته شناخته می شود که این ویژگی برگرفته از فرهنگ مردم و اهمیت آنان به زیبایی و پاکیزگی می باشد که این خصلت به وفور در ظاهر مردم بلژیک و نظافت شهری آن دیده می شود. شوخ طبعی مردم بلژیک نیز از ویژگی های بارز اخلاقی مردمان این کشور شناخته می شود.

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت بلژیک، ویزای بلژیک، تور بلژیک و تور اروپا 88851080-021.