درباره اسلواکی

درباره اسلواکی

کشور اسلواکی یکی از کشور های پر جاذبه و تاریخی است که سالانه گردشگران زیادی برای گردش و تفریح به این کشور مسافرت می کنند. کشور اسلواکی به دلیل این که هزینه های پایینی برای زندگی دارد و همچنین کیفیت علم و تحصیل در دانشگاه های آن زیاد است باعث شده است تا متقاضیان زیادی برای تحصیل از اکثر نقاط جهان داشته باشد. همچنین کشور اسلواکی یک کشور کوهستانی است و از نظر آب و هوایی یک کشور سرد به حساب می آید. با سفر به اسلواکی بدون شک تجربه ی یک سفر فراموش نشدنی را برای خود رقم خواهید زد. در این پست درباره اسلواکی اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهیم

اسلواکی کجاست؟

در اروپای مرکزی کشوری به اسم اسلواکی وجود دارد که همه ساله گردشگران زیادی را با تور اروپا و تور اسلواکی به سوی خود جذب می کند. کشور اسلواکی شهری بسیار دیدنی و تاریخی است و با مسافرت به اسلواکی و قدم زدن در خیابان های آن می توانید کافه های بسیار زیبا و خیابان های تو در تو را مشاهده کنید. این کشور زیبا دارای کلیسا های تاریخی، جنگل های بسیار زیبا و همچنین آبگرم های معروفی است که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از آن ها به کشور اسلواکی سفر می کنند. کشور اسلواکی دارای حدود 5.5 میلیون نفر جمعیت است و علاوه بر گردشگری افراد زیادی برای تحصیل، اقامت، تجارت و ... به آن سفر می کنند. همچنین اسلواکی از نظر هزینه های سفر یکی از مناسب ترین کشور ها برای سفر کردن و تفریح به حساب می آید. قانون اساسی کشور اسلواکی آزادی ادیان را قبول دارد و اکثر جمعیت کشور اسلواکی را مسیحی ها تشکیل داده اند. همچنین زبانی که مردم کشور اسلواکی به آن صحبت می کنند اسلوواک است.

[caption id="attachment_303" align="aligncenter" width="780"]اسلواکی کجاست؟ اسلواکی کجاست؟[/caption]

جاذبه های گردشگری اسلواکی

همان طور که درباره اسلواکی گفته شد اسلواکی سرشار از جاذبه های گردشگری است و به دلیل هزینه ی پایین سفر سالانه افراد زیادی با تور اروپا و تور اسلواکی برای تفریح و گردش در اسلواکی به آن مسافرت می کنند. قلعه براتیسلاوا که در بزرگ ترین شهر اسلواکی یعنی براتیسلاوا قرار دارد یکی از جاذبه های تاریخی اسلواکی است و در یک فضای سرسبز قرار دارد. لیپتوف از دیگر بخش های مهم گردشگری در این کشور است که اغلب مردم آن را جواهر اسلواکی می دانند. جاسنا نیز نام یکی از بزرگ ترین پیست های اسکی است که در این منطقه قرار دارد.  غارهای کارست اسلواکی که در یونسکو نیز ثبت شده اند قطعاً برای علاقه مندان به غار نوردی منطقه گردشگری بسیار مناسبی خواهند بود. همچنین از دیگر جاذبه های کشور اسلواکی می توان به پارک ملی بهشت اسلواکی، دروازه ی مایکل براتیسلاوا، سالوین، موزه ی ملی اسلواکی، کاخ کشیش ارشد، کلیسای آبی، کلیسای چوبی، قلعه ی دوین، غار اوراوا و.. اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری اسلواکی

آب و هوا در اسلواکی

اسلواکی همان طور که قبلاً نیز درباره اسلواکی و آب و هوای آن اشاره کردیم یک کشور کوهستانی به شمار می رود. میانگین درجه حرارت در این کشور در سال حدود 4 درجه سانتی گراد بالا رفته و در مناطق پایین به بیش از 10 درجه سانتی گراد می رسد. بیشترین میزان بارش در این کشور مربوط به ماه جولای بوده و کمترین میزان بارش نیز مربوط به ماه ژانویه است. با توجه به کوهستانی بودن اسلواکی برف حتی در ماه های تابستان در قله های مرتفع این کشور وجود دارد.

آب و هوا در اسلواکی

فرهنگ و آداب و رسوم در اسلواکی

درباره اسلواکی آمده که در فرهنگ صاحب یک شهرت جهانی است و جشنواره ویخودنا از مشهور ترین جشنواره های کشور اسلواکی است که هنرمندان اسلواکی با هدف حفاظت از سنت های قدیمی فولکور در این جشنواره حضور پیدا می کنند. افسانه های کهن اسلواکی و همچنین آثار ادبی این کشور علاوه بر اینکه در مدارس تدریس می شوند بلکه در خارج از مرز های آن نیز از معروفیت بالایی برخوردار هستند. علاوه بر مطالب گفته شده اسلواکی در معماری نیز دست قدری داشته و معماری چوبی منحصر به فردش در روستای ولکولینتس به خوبی قابل مشاهده است. این روستا نیز از جمله آثار به ثبت رسیده در میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. فرهنگ این کشور تنها به معماری و جشنواره های آن ختم نمی شود، بلکه موسیقی اسلواکی و همچنین غذاهای لذیذ این کشور نیز جزو معرفان فرهنگ اصیل اسلواکی می باشند.

[caption id="attachment_306" align="aligncenter" width="780"]فرهنگ و آداب و رسوم در اسلواکی فرهنگ و آداب و رسوم در اسلواکی[/caption]

سیاست در اسلواکی

کشور اسلواکی در زمان های گذشته از جمله کشور های کمونیستی بوده است و امروزه دارای یک نظام جمهوری مبتنی بر دموکراسی پارلمانی است. قانون اساسی این کشور در زمان شروع استقلال این کشور تصویب شده است و روز ملی این کشور نیز همین روز می باشد. رئیس جمهور در این کشور 5 ساله و با رأی مستقیم مردم انتخاب می شود و حکومت را به دست می گیرد، اما اصلی ترین قدرت اجرایی کشور اسلواکی در دست نخست وزیر آن است که رئیس دولت و همچنین مسئول نظارت بر کابینه می باشد. همچنین نمایندگان مجلس در این کشور برای چهار سال انتخاب شده و در یکی از 150 کرسی مجلس می نشینند.

[caption id="attachment_307" align="aligncenter" width="780"]سیاست در اسلواکی سیاست در اسلواکی[/caption]

تحصیل در اسلواکی

همان طور که شما نیز  درباره سلواکی می دانید کشور اسلواکی با وجود پیشرفت های علمی و تحقیقاتی خود توانسته است جزو مناسب ترین کشور ها برای ادامه تحصیل بوده و طرفداران زیادی از دانشجویان سراسر دنیا به خود جلب کند. پیدا کردن شغل برای دانشجویان این کشور به راحتی امکان پذیر بوده و هزینه ی زندگی در این کشور نسبت به امکانات رفاهی بسیار خوب آن پایین است. بنابراین این کشو با توجه به هزینه پایین زندگی و همچنین کیفیت بالای آموزشی در آن بستر مناسبی را برای دانشجویان علاقه مند به علم در سراسر دنیا پدید آورده است. عمده ترین و محبوب ترین رشته تحصیلی در این کشور مربوط به رشته های پزشکی است و متقاضیان اغلب علاقه مند به سپری کردن دوره های تحصیلی پزشکی در این کشور هستند. همچنین دانشجویان سایر کشور ها قادر خواهند بود تا به تحصیل با زبان انگلیسی در این کشور بپردازند.

[caption id="attachment_308" align="aligncenter" width="780"]تحصیل در اسلواکی تحصیل در اسلواکی[/caption]

اقتصاد اسلواکی

یورو واحد پول کشور اسلواکی است. درباره اسلواکی و درآمد آن باید بدانید عمده درآمد اسلواکی از طریق تولید خودرو و سایر وسیله های الکترونیکی و صادر کردن آن ها به کشور های خارجی همچون آلمان تأمین می شود. اسلواکی از منابع طبیعی نیز بهره برده و دارای معادن مس، منگنز، زغال سنگ و اوره آهن نیز می باشد. همچنین زمین های کشاورزی مناسب، وجود نمک و همچنین دارا بودن مقداری از منابع نفت و گاز از دیگر منابع طبیعی موجود در این کشور هستند. کشور اسلواکی کشوری متمدن و صنعتی است و صنایعی همچون ماشین سازی، صنایع فلزی، صنایع الکتریکی، صنایع اپتیک، صنایع نظامی قدرتمند، خودروسازی ها، نساجی ها، منابع مناسب غذایی و آشامیدنی، مواد شیمیایی، صنایع مربوط به چاپ، تولید برق، صنایع گازی، سرامیک و همچنین تولید سوخت های هسته ای کمک حال چرخه ی اقتصادی در این کشور می باشند. در ضمن این کشور دارای فراورده های کشاورزی نیز بوده و جو، سیب زمینی ، چغندر قند و.. از جمله محصولات کشاورزی آن می باشند. در این کشور همچنین افراد خارجی محدودیتی برای خرید زمین و ثبت آن به اسم خود ندارند و گرانی موجود در بخش ملک و املاک باعث ایجاد زمینه مناسب برای رشد سرمایه گذاری در آن شده است.

[caption id="attachment_309" align="aligncenter" width="780"]اقتصاد اسلواکی اقتصاد اسلواکی[/caption]

دین و مذهب در اسلواکی

در این کشور آزادی ادیان به طور کامل تضمین شده و مردم حق انتخاب دین خود را دارند. حدود 69 درصد از مردم کشور اسلواکی دارای دین مسیحی کاتولیک بوده و تعدادی نیز یهودی از زمان جنگ جهانی دوم در این کشور باقی مانده است. در سال 1989 به هنگامی که کمونیست از بین رفت چهار دهه بی خدایی نیز همراه با آن نابود شد. اگرچه بیشتر مردم این کشور از نوع کاتولیک های رومی هستند اما کاتولیک های یونانی و مسیحیان تردوکی شرقی نیز در برخی از روستا ها دیده می شوند. اما به طور کلی بیشتر از 10 درصد جمعیت این کشور به هیچ دینی اعتقاد ندارند.

[caption id="attachment_310" align="aligncenter" width="780"]دین و مذهب در اسلواکی دین و مذهب در اسلواکی[/caption]

مردم اسلواکی

اسلواک ها مردمانی هستند که در کشور اسلواکی زندگی می کنند و اکثریت مردم این کشور را تشکیل داده اند. از بزرگ ترین اقلیت های قومی که در کشور اسلواکی ساکن هستند افرادی با اصلیت مجاری می باشند. همچنین این کشور دارای مردمانی با اصلیت روس و اوکراینی است و به آن ها کولی گفته می شود. اسلواکیایی زبان و گویش رسمی اسلواکی است و اغلب مردم به این زبان که ریشه آن مربوط به زبان مردم چک است صحبت می کنند. دو زبان رایجی که در این کشور وجود دارد مربوط به چک زبان ها و اسلواکیایی زبان هاست که به آسانی زبان همدیگر را متوجه می شوند و زبان بسیار نزدیکی به هم دارند.

[caption id="attachment_311" align="aligncenter" width="780"]مردم اسلواکی مردم اسلواکی[/caption]

جفرافیای اسلواکی

درباره اسلواکی جالب است بدانید که کشور اسلواکی نیز از جمله کشور هایی است که به دریا متصل نبوده و تمامی مرز های آن با کشور های دیگر مشترک هستند. کشور اسلواکی از سمت غرب با کشور های چک و اتریش هم مرز است و علت آن قرار گرفتن کشور اسلواکی در اروپای مرکزی است. کشور مجارستان در جنوب کشور اسلواکی و همچنین کشور لهستان در شمال این کشور قرار دارند و به همین دلیل افراد دارنده ویزای شنگن به راحتی می توانند میان این کشور ها سفر کنند و نیازی به تهیه ویزا نداشته باشند. در شرق کشور اسلواکی نیز کشور اوکراین قرار دارد. کشور اسلواکی از جمله ی کشور های کوهستانی است و بخش بزرگی از مساحت آن را کوهستان ها به خود اختصاص داده اند. همچنین رود های مشهور اروپایی همچون رود دانوب از این کشور عبور می کنند. معمولاً اسلواکی دارای دمای هوای سرد است و به همین دلیل از آن به عنوان کشوری سردسیر یاد می شود. از دیگر رود های معروف اسلواکی می توان به واه و هرون، وهورناد و تیسا اشاره کرد. از غار های مشهور اسلواکی نیز می توان به غار یخی دوبشینسکا، غار دومیتسا، گومباسک، یاسوفسکا و همچنین غار آرگونیتی اوختینسک که در میراث یونسکو نیز به ثبت رسیده اند اشاره کرد که خود دلیلی برای جذب علاقمندان به باستان شناسی و طبیعت با تور اروپا به این کشور است

[caption id="attachment_312" align="aligncenter" width="780"]جفرافیای اسلواکی جفرافیای اسلواکی[/caption]

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت دانمارک، ویزای دانمارک، تور دانمارک و تور اروپا 88851080-021.