درباره لیتوانی

درباره لیتوانی

کشور لیتوانی یکی از مقاصد اصلی سفر بسیاری از هموطنان جهت فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری، توریستی و تحصیلی است. قبل از سفر به این کشور، نیاز است تا درباره لیتوانی تا اطلاعات کافی بدست آورید. برای انجام سفر به هر کشور مخصوصاً لیتوانی بهتر است اطلاعات عمومی و کلی در مورد آن کشور را از طریق منابع معتبر به دست آورد. از مزایای آشنایی همه جانبه با کشور لیتوانی برای کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند، ایجاد رابطه بهتر و بهره گیری از موقعیت موجود جهت فعالیت های توریستی، تحصیلی و اقتصادی است.

کشور لیتوانی

از جمله کشورهای استقرار یافته در شمال شرق اروپا لیتوانی است که در همسایگی کشورهای لتونی، بلاروس، روسیه و دریای بالتیک قرار دارد. پایتخت کشور لیتوانی ویلنیوس می باشد که بزرگترین شهر لیتوانی است. در حال حاضر جمعیت این کشور بالغ بر 3500000 نفر می باشد که در مناطق مختلف کشور پراکنده هستند. لیتوانیایی زبان رسمی لیتوانی است و از واحد پول یورو در معاملات خود بهره می برند. طبق آمار ارائه شده معتبر بیش از 83 درصد ساکنان کشور لیتوانی از مردم بومی هستند. از شهرهای مهم لیتوانی می توان به ویلنیوس، کاوناس، کلایپدا و ... اشاره کرد. جهت سفر به کشور لیتوانی، که از برترین های تور اروپا بشمار میاید در این مقاله با ما همراه باشید. قبل از سفر به این کشور نیاز است تا درباره لیتوانی اطلاعات جامعی بدست آورید.

در حال حاضر لیتوانی یکی از اعضاء اصلی اتحادیه اروپا و عضو پیمان ناتو می باشد. کشور لیتوانی نخستین کشور جدا شده از روسیه یا شوروی سابق می باشد که در سال 1990 اعلام استقلال نموده است. کشور لیتوانی از قسمت شمالی با کشور لتونی و از جنوب با لهستان و روسیه هم مرز می باشد. از آنجا که این کشور به صورت جلگه مانند می باشد دارای دریاچه ها و رودهای فراوانی است. از آن میان می توان به دریاچه ویشتیتیس و رود نمانوس اشاره نمود.

[caption id="attachment_224" align="aligncenter" width="780"]درباره لیتوانی درباره لیتوانی[/caption]

آب و هوای لیتوانی

درباره لیتوانی لازم است بدانید که این کشور دارای تنوع آب و هوایی می باشد و به دلیل معتدل بودن قسمت غربی لیتوانی بخش وسیعی از این مناطق به صورت جنگلی و نیمه جنگلی است. جهار فصل سال را می توان در ظاهر و طبیعت لیتوانی به زیبایی مشاهده کرد. برخی از روزهای زمستان لیتوانی بسیار کوتاه می باشد و حتی به 7 ساعت می رسد. در مقابل برخی از روزهای تابستان بسیار طولانی و در حدود 17 ساعت می باشد. بارندگی مناسب در مناطق مختلف کشور و در طول سال سبب ایجاد طبیعتی زیبا و هوای نسبتاً معتدل می گردد. بهترین زمان برای برنامه ریزی جهت سفرهای توریستی به کشور لیتوانی ماه می تا سپتامبر می باشد.

[caption id="attachment_225" align="aligncenter" width="780"]درباره لیتوانی درباره لیتوانی[/caption]

مذهب

برای سفر به لیتوانی یکی از مهم ترین مسائل اطلاع از ترکیب مذهبی مردمان این سرزمین می باشد. مذهب رسمی کشور لیتوانی مسیحیت به ویژه فرقه کاتولیک می باشد. در حال حاضر در حدود 79 درصد از مردم لیتوانی دارای مذهب کاتولیک هستند و در کنار آن ها سایر فرقه های مسیحیت و دیگر ادیان زندگی می کنند. در این کشور آزادی مذهبی وجود دارد و ادیان مختلف از آزادی بیان و انجام اعمال دینی برخوردار هستند.

جاذبه های گردشگری و تاریخی لیتوانی

در کشور ایران و سایر نقاط دنیا بخش قابل توجهی از متقاضیان ویزای کشور لیتوانی در پی دریافت ویزای توریستی و گردشگری هستند. از این رو هر ساله از کشورهای مختلف گردشگران و توریست ها در قالب تورهای گردشگری کوتاه مدت یا به صورت شخصی به این کشور تاریخی سفر می کنند.نیاز است تا درباره لیتوانی بدانید که این کشور با داشتن سابقه تاریخی بالا دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی متعددی می باشد که بخش قابل توجهی از آن در شهر ویلنیوس پایتخت لیتوانی قرار دارد. ساختار بخش اعظم این شهر به صورت تاریخی است و متشکل از قلعه های قدیمی قرون وسطایی است که ترکیبی از معماری باروک و کوتیک را در بر می گیرد. از جاذبه های تاریخی و مذهبی این شهر توریستی می توان به کلیسای سنت آن اشاره کرد که دارای معماری زیبا و قرون وسطایی است و هر ساله پذیرای حجم بالای گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

[caption id="attachment_226" align="aligncenter" width="780"]درباره لیتوانی درباره لیتوانی[/caption]

شهر کاوناس

این شهر توریستی که در بین دو رودخانه بزرگ نموناس و نریس واقع شده بسیار سرسبز و زیبا است. از جمله دانستنی های جالب در مورد شهر کاوناس لیتوانی رفت و آمد بالای دانشجویان جهت استفاده از جاهای دیدنی و تفریحی آن مخصوصاً در شب می باشد. در این شهر نمایشگاهی از آثار هنرمند لیتوانی به نام ام. کی. سیلیونز ارائه شده که از مراکز توریستی محسوب می گردد. در بخش های مختلف این شهر اماکن باستانی و تاریخی زیبا از جمله قلعه های آجری متعدد وجود دارد که دارای معماری سنتی و قدیمی است و نظر هر گردشگر را به خود جلب می کند.

شهر کرناوه

از جمله شهرهای باستانی کشور لیتوانی که در فهرست آثار یونسکو قرار دارد، شهر کرناوه (kernave) می باشد که در قرن های گذشته جزء اولین پایتخت های این کشور بوده است. در این منطقه یافته های باستان شناسی متعدد مربوط به دوران پائولیتیک موجود می باشد که مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. از دیگر اماکن تاریخی بازمانده خرابه هایی است که از گذشته به یادگار مانده و نشان از قدمت این شهر توریستی دارد.

[caption id="attachment_223" align="aligncenter" width="780"]درباره لیتوانی درباره لیتوانی[/caption]

شهر زیبای پالانگا

درباره لیتوانی لارم است بدانید که شهر زیبای پالانگا از دیگر مقاصد گردشگری این کشور محسوب میگردد و جزء مقاصد اصلی تورهای گردشگری محسوب می گردد. ساحل این شهر که اغلب به صورت ماسه ای است مکان مناسبی برای تفریح و شنا می باشد و به دلیل طبیعت بکری که دارد با استقبال گردشگران داخلی و خارجی روبرو است. شلوغ ترین زمان جهت بازید از این مکان ماه های تابستان می باشد. از طرف دیگر در شهر پالانگا آثار تاریخی با معماری عصر رنسانس وجود دارد که پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. با توجه به طبیعت زیبا و بکر این منطقه جمعیت زیادی در طول سال از آن دیدن می کنند که باعث رونق صنعتی گردشگری شده است. از دیگر دلایل توجه به این منطقه برگزاری انواع جشن ها و مسابقات مختلف در قالب فستیوال های داخلی و بین المللی است.

[caption id="attachment_221" align="aligncenter" width="780"]درباره لیتوانی درباره لیتوانی[/caption]

تحصیلات در کشور لیتوانی

در شهرهای مختلف کشور لیتوانی دانشگاه های مجهز در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به پذیرش دانشجویان داخلی و خارجی می نمایند. از دانشگاه های معروف در این کشور دانشگاه شهر ویلنیوس می باشد که امکانات تحصیلی متعدد را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. برخی از رشته های مهم دانشگاهی که در مؤسسات مختلف در لیتوانی ارائه می گردد پزشکی، لیزر، کامپیوتر، روزنامه نگاری و ... می باشد که در سطح کارشناسی تا دکتری تدریس می شود. تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه های این کشور از طریق بورسیه های تحصیلی صورت می گیرد که همراه با خدمات اقامتی می باشد. برخی از افراد نیز به صورت آزاد و با پرداخت شهریه اقدام به تحصیل در دانشگاه های کشور لیتوانی می نمایند.

با در نظر گرفتن سطح عالی دانشگاه های این کشور و ارائه بورسیه های تحصیلی به دانشجویان خارجی، افراد زیادی از ایران و سایر کشورها تقاضای تحصیل در این کشور را دارند. از این رو سالیانه محصلین زیادی از طریق گرفتن ویزای تحصیلی و دریافت بورسیه یا به صورت آزاد در این کشور مشغول تحصیل می شوند. از آنجا که دانشگاه های این کشور جزء سخت گیرترین دانشگاه های اتحادیه اروپا محسوب می شود، متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ها باید دارای پیشینه تحصیلی خوبی باشند. با ما همراه باشید تا در خصوص تور لیتوانی که از بهترین های تور اروپا بشمار میاید، شما را آگاه نماییم.

اقتصاد در کشور لیتوانی و موقعیت های شغلی مناسب

اقتصاد کشور لیتوانی در حال حاضر از رشد بالایی برخوردار می باشد که در سال 2012 در بین کشورهای مختلف اتحادیه اروپا بالاترین رشد اقتصادی را دارا بوده است. فعالیت های صادراتی این کشور از رونق خوبی برخوردار است و انواع کالا و خدمات به کشورهای مختلف صادر می گردد. از فعالیت های اقتصادی این کشور مواد معدنی، منسوجات و پارچه، ماشین آلات، مواد شیمیایی و ... می باشد. در حال حاضر کشور لیتوانی در بین کشورهای اتحادیه اروپا از جایگاه اقتصادی بالایی برخوردار است.

درباره لیتوانی لازم است بدانید که با توجه به رونق اقتصادی در لیتوانی افراد زیادی از سراسر دنیا با گرفتن ویزای کاری برای انجام فعالیت های اقتصادی به این کشور سفر می کنند. از جمله این افراد سرمایه داران هستند که با هدف سرمایه گذاری و ثبت شرکت تجاری به این کشور سفر می کنند. با این حال تعداد قابل توجهی از متقاضیان کار در کشور لیتوانی به دنبال کار اقتصادی آزاد هستند. برای انجام فعالیت اقتصادی در کشور لیتوانی افراد اقدام به اخذ ویزای کار نمایند. بهترین روش جهت کار در کشور لیتوانی دریافت دعوت نامه کار می باشد که توسط شرکت های معتبر در زمان های خاصی از سال ارائه می گردد. یکی از امتیازات ارائه شده توسط کشور لیتوانی امکان درخواست اقامت دائم برای سرمایه گذاران خارجی است که حداقل پنج سال در این کشور سابقه فعالیت اقتصادی دارند.

[caption id="attachment_220" align="aligncenter" width="780"]درباره لیتوانی درباره لیتوانی[/caption]

گرفتن ویزای لیتوانی

همان طور که می دانید برای انواع سفرهای توریستی، تفریحی، کاری و دانشگاهی به کشور لیتوانی مهم ترین کار، گرفتن ویزای این کشور از طریق مراجع قانونی می باشد. برای گرفتن ویزای کشور لیتوانی مراحل مختلفی را باید طی کرد که شامل اخذ وقت سفارت، تهیه مدارک مورد نیاز و فرم درخواست ویزا، بیمه نامه معتبر مسافرتی، بلیط هواپیما و ... می باشد. برای گرفتن ویزای کار و دانشگاهی باید دعوت نامه کار و در صورت وجود، بورسیه تحصیلی را به سفارت تحویل داد. اخذ ویزای کشور لیتوانی مستلزم یک ماه زمان می باشد و در هنگامی که تقاضا مبنی بر دریافت ویزا بالا است مدت زمان و روند دریافت ویزا نیز طولانی تر خواهد شد.

آزانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای لیتوانی ، وقت سفارت لیتوانی ، تور لیتوانی و تور اروپا میباشد. با مشاورین ما در تماس باشید 88851080-021