ویزای یونان

ویزای یونان

سفارت یونان یکی از پرکارترین سفارت ها در حوزه صدور روادید و ویزا می باشد که هر روزه اقدام به صدور انواع ویزای یونان می نماید. با گرفتن ویزای یونان می توان اقدام به سفرهای توریستی یا تحصیلی به این کشور نمود و نیز از فرصت های شغلی موجود در این کشور بهره برد. در حال حاضر درخواست های زیادی مبنی بر دریافت ویزای یونان به سفارت این کشور فرستاده می شود که نشان از اشتیاق افراد جهت سفر کاری و تفریحی به یونان دارد. با اطلاع از انواع ویزاهای یونان، روند اخذ انواع ویزا و نوع مدارک لازم می توان در کوتاه ترین زمان و با هزینه مناسب اقدام به گرفتن ویزای کشور یونان نمود.

دانستنی های یونان

در جنوب شرقی قاره اروپا کشور کهن یونان قرار دارد که از طرف جنوب به شبه جزیره بالکان می رسد. ترکیه، بلغارستان و مقدونیه از کشورهای همجوار کشور یونان می باشند. کشور یونان که نقطه اتصال دهنده سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا به هم می باشد دارای تمدنی کهن است و از قدمت تاریخی عظیم برخوردار است. از آنجا که یونان در مجاورت دریا قرار دارد و به صورت جزیره ای است عمدتا دارای آب و هوای معتدل می باشد. کشور یونان به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی بکر، قدمت تاریخی و فرهنگی از مقاصد گردشگری محسوب می شود. وجود دانشگاه های پیشرفته و نیز فرصت های شغلی مناسب از دیگر عوامل سفر افراد از اقصی نقاط جهان به یونان می باشد. از این رو افراد مختلفی در قالب دریافت ویزای یونان در طول سال وارد خاک این کشور می شوند که قصد اقامت دائم یا موقت را دارند.

[caption id="attachment_2008" align="aligncenter" width="780"]ویزای یونان
ویزای یونان[/caption]

 

[caption id="attachment_2003" align="aligncenter" width="780"]ویزای یونان
ویزای یونان[/caption]

انواع ویزای یونان

مراجعه کنندگان به سفارت یونان که خواستار دریافت ویزای یونان می باشند وقت سفارت یونان را رزرو نمایید. انگیزه های متفاوتی برای سفر به این کشور دارند. از این رو هنگام اقدام برای گرفتن ویزا علاوه بر مدارک عمومی با توجه به نوع ویزا نیاز به ارائه برخی مدارک اختصاصی نیز می باشد. در زیر به برخی از انواع ویزای کشور یونان اشاره می گردد که با استقبال بهتری روبرو است.

آمار درخواست ویزای توریستی یونان نسبت به سایر ویزاها بالاتر می باشد

پخش عمده ای از مراجعه کنندگان به سفارت جهت گرفتن ویزای یونان خواستار دریافت ویزای توریستی و گردشگری هستند. کشور یونان با قدمت تاریخی که دارد از بهترین مقاصد گردشگری قاره اروپا و جهان است. با گرفتن ویزای گردشگری یونان در پروسه زمانی مناسب می توان به صورت انفرادی یا در قالب تورهای گردشگری از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری این کشور دیدن کرد.

ویزای تجاری یونان

از آنجایی که زمینه کسب و کار در کشور یونان مخصوصا برای افراد خارجی مناسب می باشد بسیاری از مراجعه کنندگان به سفارت یونان جهت گرفتن ویزای یونان خواهان دریافت ویزای کار یا ویزای تجاری می باشند. از طرف دیگر سرمایه داران می توانند با گرفتن ویزای کشور یونان و کسب اطلاع از زمینه های کاری در این کشور اقدام به سرمایه گذاری نمایند. در حال حاضر برخی از سرمایه داران ایرانی در قالب شرکت های تجاری بزرگ و کوچک در این کشور مشغول تجارت و کسب و کار هستند.

ویزای تحصیلی یونان

کشور یونان با دارا بودن دانشگاه های معتبر در زمینه علوم مختلف با مقاطع تحصیلی عالی یکی از مقاصد اصلی دانشجویان جهت ادامه تحصیل می باشد. در حال حاضر نیز دانشجویان زیادی از ایران و سایر کشورها با گرفتن ویزای تحصیلی یونان مشغول تحصیلات عالی در بهترین دانشگاه های این کشور می باشند. داشتن سابقه تحصیلی مناسب، کارهای علمی و مقالات از جمله فاکتورهای موثر در دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه های کشور یونان است. برای اخذ ویزای یونان برای تحصیل علاوه بر مدارک عمومی باید مدارک فوق را نیز به صورت ترجمه شده به سفارت یونان تحویل داد که توسط وزارت خارجه ایران تایید شده است.

ویزای شینگن

از بهترین راهکارها جهت سفر به کشور یونان گرفتن ویزای شینگن می باشد. با گرفتن ویزای شینگن می توان با یک ویزا و پاسپورت به ۲۶ کشور اروپایی از جمله کشور یونان سفر کرد. بر طبق قرار داد شینگن که در سال ۱۹۸۵ منعقد شد هر فرد با گرفتن ویزای شینگن یکی از کشورهای عضو می تواند به راحتی و بدون محدودیت به سایر کشورهای عضو سفر کند. از این رو بخش قابل توجهی از متقاضیان ویزای یونان مخصوصا توریست ها و گردشگران به دنبال دریافت ویزای شینگن هستند تا بتوانند علاوه بر یونان از سایر کشورهای عضو شینگن نیز بازدید نمایند.

[caption id="attachment_2007" align="aligncenter" width="780"]ویزای یونان
ویزای یونان[/caption]

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای یونان

قبل از اقدام به انجام مراحل گرفتن ویزای یونان مهم ترین کار گردآوری مدارک لازم می باشد که باعث تسریع در روند کارها می گردد. از این رو هر متقاضی دریافت ویزای کشور یونان باید نسبت به انواع مدارک لازم جهت گرفتن ویزا کسب اطلاع نماید و با آگاهی قبلی اقدام کند. مهم ترین مورد فرم درخواست ویزا است که در آن توضیحات لازم در مورد دلیل گرفتن ویزا نیز توسط متقاضی ذکر می گردد. همچنین پاسپورت متقاضی باید دارای ۳ ماه اعتبار بیشتر از مدت زمان درخواست ویزا باشد تا مورد قبول واقع گردد. ارائه نامه تمکن مالی به همراه پرینت حساب بانکی به نام خود شخص از جمله مدارک لازم می باشد که به همراه اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه از طریق سفارت تحویل گرفته می شود.

از مدارک ضروری جهت ارائه به منظور گرفتن ویزای یونان بیمه نامه معتبر مخصوص مسافرت می باشد. اعتبار بیمه مسافرتی فرد متقاضی باید دارای ارزشی بالغ بر ۳۰۰۰ یورو باشد تا مورد قبول واقع گردد. فرم رزرو بلیط هواپیما، تعیین محل اقامت مقصد و رزرو جا نیز جزء مدارکی است که باید تهیه شود. با توجه به نوع ویزای درخواستی علاوه بر مدارک عمومی اسناد دیگری نیز باید تسلیم سفارت گردد. برای مثال می توان به گواهی اشتغال به تحصیل، بازنشستگی، پروانه کسب و ... اشاره کرد که بسته به نوع ویزای درخواستی باید تهیه گردد. برخی از این مدارک باید قبل از تحویل به سفارت به زبان انگلیسی ترجمه شود و به تایید وزارت امور خارجه ایران برسد.

[caption id="attachment_2006" align="aligncenter" width="780"]ویزای یونان
ویزای یونان[/caption]

آشنای مختصر با مراحل گرفتن ویزای یونان

نخستین کار برای گرفتن ویزای هر کشور از جمله ویزای یونان درخواست وقت سفارت می باشد که از طریق پرکردن فرم های مخصوص اینترنتی در فضای مجازی صورت می گیرد. از طریق ایمیل اعلام شده توسط فرد روز و ساعت مصاحبه اعلام می شود. هنگام مراجعه سفارت جهت مصاحبه باید همه مدارک لازم را به همراه داشته باشید. هر گونه نقص مدارک سبب تعویق در رسیدگی به درخواست ویزای یونان می گردد. بعد از تحویل مدارک و انگشت نگاری رسیدی با تاریخ دو هفته به متقاضی ارائه می شود که زمان اعلام نتیجه می باشد. برای انجام مراحل بالا می توان از موسسات فعال در این حوزه کمک گرفت که با هزینه مناسب اقدام به گرفتن وقت سفارت یونان و سایر کارهای مربوطه می نمایند.

مدت زمان صدور ویزای یونان

یکی از موارد مهم برای گرفتن انواع ویزای کشور یونان توجه به مدت زمان صدور ویزا است که باید مدنظر متقاضی قرار گیرد. معمولا مراحل اقدام به گرفتن ویزا از زمان تحویل مدارک به سفارت دو هفته می باشد. از طرف دیگر در ابتدای کار باید از طریق فرم مخصوص اقدام به گرفتن وقت سفارت یونان نمود که خود پروسه زمانی خاص می طلبد. کسانی که قصد سفر به یونان را دارند بهتر است حداقل ۳ ماه زودتر از زمان سفر نسبت به انجام کارهای لازم جهت دریافت ویزای یونان اقدام نمایند تا در اثنای کار دچار مشکل نگردند. در برخی از مواقع سال درخواست برای ویزای یونان روند افزایشی دارد و صدور ویزا مدت زمان بیشتری طول می کشد.

[caption id="attachment_2005" align="aligncenter" width="780"]ویزای یونان
ویزای یونان[/caption]

نکات مهم برای گرفتن ویزای کشور یونان

از نکات مهم برای گرفتن ویزای یونان حضور فرد یا افراد متقاضی در سفارت یونان جهت انجام مصاحبه و تحویل مدارک می باشد. این قانون شامل حال همه افراد حتی کودکان خردسال و نوزادان نیز می گردد که برای هر یک از آن ها باید فرم مخصوص مصاحبه تکمیل گردد. با توجه به اینکه هزینه صدور ویزا در سفارت و به صورت نقد دریافت می گردد باید هنگام مراجعه پول نقد به همراه داشته باشید. همچنین برای تحویل مدارک مورد نیاز به سفارت حضور شخص یا اشخاص متقاضی الزامی است.

[caption id="attachment_2004" align="aligncenter" width="780"]ویزای یونان
ویزای یونان[/caption]

هزینه گرفتن ویزای یونان

هزینه اصلی برای صدور ویزای یونان از ویزای تفریحی گرفته تا تحصیلی ۶۰ یورو می باشد که برای کودکان تا ۱۲ سال به صورت رایگان است. البته باید در نظر داشت که مقدمات گرفتن ویزا، گرفتن وقت سفارت یونان، تهیه فرم و مدارک لازم هر کدام هزینه های جداگانه دارد. از این رو قبل از اقدام به آغاز مراحل گرفتن ویزای کشور یونان مخصوصا به صورت خانوادگی باید ابتدا به فکر تامین هزینه های لازم و ضروری بود.

آژانس مسافرتی سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص وقت سفارت یونان ، ویزای یونان و سفر به یونان. با مشاورین ما در تماس باشید ۰۲۱۸۸۸۵۱۰۸۰