ویزای پرتغال

ویزای پرتغال

کشور پرتغال یکی از کشور های پیشرفته اروپایی می باشد. اخذ ویزای پرتغال از جمله مواردی است که بسیاری از گردشگران و تاجران به دنبال آن هستند. ویزای توریستی پرتغال از جمله ویزاهای پر طرفدار در ایران است. این کشور با توجه به موقعیت مکانی و شرایط اقتصادی آن دارای مهاجرین بسیاری از کشور های مختلف است. وجود جاذبه های تاریخی و تفریحی فراوان از جمله خصوصیات این کشور است. در اینجا به تفسیر راجع به ویزای توریستی پرتغال و شرایط اقامت در این کشور صحبت خواهیم کرد.

[caption id="attachment_2018" align="aligncenter" width="780"]ویزای پرتغال
ویزای پرتغال[/caption]

کشور پرتغال

کشور پرتغال تنها با کشور اسپانیا هم مرز می باشد. این کشور همچنین با اقیانوس اطلس همسایه بوده و جزء کشور های عضو پیمان شینگن می باشد. کشور پرتغال امروزه یکی از قدرت های منطقه یورو بوده و دارای نظام دموکراتیک و جمهوری می باشد. کشور پرتغال با توجه به آب و هوای معتدلی که دارد دارای مناطق جنگلی و نیمه جنگلی بسیار زیادی است.این کشور جزء مناطق سرسبز قاره اروپاست و میانگین بارشی بالایی دارد. صنعت این کشور میان کشور های صنعتی اروپایی دارای تاثیر صنعتی به سزایی در قاره اروپا و جهان است. میانگین حقوقی در کشور پرتغال دارای میزان بالایی است که با توجه به هزینه های زندگی این میزان درآمد بسیار مناسب می باشد.

مردم کشور پرتغال مردمی مهربان و مهمان دوست می باشند. اکثریت مردم کشور پرتغال به زبان پرتغالی صحبت می کنند. شما با اخذ ویزای پرتغال به راحتی می توانید به نقاط مختلف این کشور سفر کنید. جمعیت کشور پرتغال در حدود ۱۰٫۵ میلیون نفر تخمین زده شده است. مردم کشور پرتغال اکثرا دارای دین مسیحیت کاتولیک می باشند. اکثریت مردم پرتغال با توجه به میزان بارندگی بالای این کشور در جنگل ها و مراتع کار می کنند و دارای سرگرمی ها و جشنواره های سنتی زیادی می باشند. رییس جمهور کشور پرتغال هر ۵ سال یک بار توسط مردم انتخاب می شود. پایتخت کشور پرتغال شهر لیسبون بوده که دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری می باشد.

ویزای پرتغال به صورت توریستی

یکی از ویزا های پر طرفدار کشور پرتغال، ویزای پرتغال به صورت توریستی می باشد و جهت اخذ آن باید وقت سفارت پرتغال را رزرو نمایید. جاذبه های تاریخی و آب و هوای معتدل از خصوصیات کشور پرتغال می باشد. ویزای توریستی پرتغال به دو صورت ارائه می شود. حالت اول شما با استفاده از این ویزا می توانید فقط از داخل کشور پرتغال بازدید کنید و امکان سفر به کشور های اطراف را ندارید. ویزا نوع دوم که همان ویزای شینگن است امکان سفر و گردش به کشور های عضو پیمان شینگن را به شما می دهد.

بهترین زمان برای اخذ ویزای پرتغال

بهترین بازه زمانی برای اخذ ویزای پرتغال و گردش در این شهر فصل بهار می باشد. با در نظر گرفتن وضعیت آب و هوایی این کشور و تابستان های گرم آن برای سفر به پرتغال باید آماده مقابله با گرما باشید. ماه های جولای تا سپتامبر گرمای هوا در این کشور به اوج خود می رسد ولی با توجه به رطوبت مناسب هوا امکان تعدیل دما وجود دارد. با توجه به افزایش هزینه های  اقامت و گردشگری باید زودتر نسبت به رزرو هتل و سایر موارد اقدام کنید. کشور پرتغال معمولا در فصل زمستان دارای بارش های زیادی می باشد. دمای هوا در قسمت های شمالی این کشور سرد بوده و کوهستان های این کشور در فصل سرما شاهد برف های سنگینی می باشد. اما بهترین فصل برای گشت و گذار در کشور پرتغال فصل بهار است. ماه آگوست معمولا زمان مناسبی برای گشت و گذار در سواحل کشور پرتغال است. هر سه ماه فصل بهار از جمله بهترین فرصت برای اخذ ویزای پرتغال است. البته ماه اکتبر نیز زمان مناسبی برای اخذ ویزای پرتغال می باشد.

[caption id="attachment_2017" align="aligncenter" width="780"]ویزای پرتغال
ویزای پرتغال[/caption]

اخذ ویزای پرتغال با استفاده از دعوت نامه

یکی از روش های مناسب و راحت اخذ ویزای پرتغال استفاده از دعوت نامه می باشد. دعوت نامه ها دارای گونه های مختلفی می باشد که از جمله آن می توان به دعوت نامه کاری، دعوت نامه تجاری، دعوت نامه تحصیلی، دعوت نامه نمایشگاهی و دعوت نامه خانوادگی اشاره کرد. ماهیت دعوت نامه در حقیقت نامه ای است که از طرف شرکت یا فرد خاصی از کشور مقصد برای فرد متقاضی ارسال می شود. دعوت نامه پشتیبانی است که از طرف فرد یا شرکتی در کشور مقصد برای متقاضی ویزا ارسال می شود تا نسبت به دادن ویزا و مهیا کردن شرایط اقامت برای فرد تسهیلاتی قائل شوند. ارائه دعوت نامه به هر شکل در تسریع و بهبود روند گرفتن ویزا به شما بسیار کمک خواهد کرد.

[caption id="attachment_2016" align="aligncenter" width="780"]ویزای پرتغال
ویزای پرتغال[/caption]

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای پرتغال

اخذ وقت سفارت یکی از پیش نیاز های اخذ ویزای پرتغال می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت سفارت پرتغال در هر کشوری نسبت به تکمیل فرم اخذ وقت سفارت پرتغال اقدام کنید. پس از اخذ وقت مراجعه شما باید با همراه داشتن اصل و کپی مدارک ذکر شده در قسمت زیر به سفارت پرتغال رفته و ویزا خود را دریافت کنید. مدارک عمومی و کلی مورد نیاز برای اخذ ویزا کشور پرتغال عبارتند از تکمیل فرم در خواست ویزا به صورت آنلاین، هدف سفر به پرتغال، چند قطعه عکس برای گذرنامه، اصل شناسنامه و کپی آن به صورت ترجمه شده، برنامه سفر و دلیل سفر به پرتغال، رزرواسیون بلیط هواپیما و هتل، بیمه مسافرتی، در صورت متاهل بودن داشتن سند ازدواج، در صورت داشتن فرزند داشتن شناسنامه فرزندان، مدارکی دال بر توانایی مالی و ارائه مدرک مالی بر رابطه فرد متقاضی با ایران به صورت ترجمه شده می باشد. اعتبار گذرنامه شما برای اخذ ویزای پرتغال حداقل باید ۶ ماه باشد.

ویزای پرتغال و جاذبه های گردشگری معروف این کشور

کشور پرتغال با داشتن آب و هوایی مناسب و جاذبه های دیدنی متنوع یکی از بهترین مقاصد گردشگری می باشد. اخذ ویزای پرتغال امکان بازدید از جاذبه های گردشگری متنوع این کشور را برای شما فراهم می کند. تعدادی از جاذبه های این کشور عبارتند از:

کاخ ملی پنا

یکی از کاخ ها و بنا های مجلل کشور پرتغال، کاخ دولتی پنا می باشد. این کاخ زیبا یکی از بهترین مناظر را در شهر لیسبون به بازدید کنندگان ارائه می دهد. این کاخ در گذشته به عنوان کلیسا استفاده می شد اما امروزه محل برگزاری بسیاری از جشن ها و مراسمات ملی کشور پرتغال است.

قلعه اوبیدوس

یکی از بنا های تاریخی قدیمی که در شهر اوبیدوس قرار دارد قلعه اوبیدوس می باشد. این قلعه در قرن هشتم میلادی ساخته شده است. قلعه اوبیدوس امروزه یکی از بهترین هتل های این شهر می باشد.

کابو جیراو

یکی از بهترین مناطق گردشگری کشور پرتغال کابوجیراو می باشد. این منطقه ساحلی که یکی از مرتفع ترین مناطق کشور پرتغال می باشد چشم انداز فوق العاده ای را دارا می باشد. بازدید از این منطقه ساحلی زیبا را حتما به شما پیشنهاد می کنم.

ویزای پرتغال و آدرس سفارت این کشور در ایران

اخذ ویزای پرتغال و وقت سفارت پرتغال در داخل کشور ایران امکان پذیر می باشد. اخذ ویزای پرتغال و ارائه در خواست برای دریافت ویزا به صورت آنلاین می باشد اما برای اخذ ویزای پرتغال شما باید به صورت حضوری به سفارت این کشور در تهران مراجعه کنید.

سفارت پرتغال در تهران: تهران، دروس، خیابان هدایت، کوچه روزبه، پلاک ۱۶

[caption id="attachment_2014" align="aligncenter" width="780"]ویزای پرتغال
ویزای پرتغال[/caption]

هزینه اخذ ویزای پرتغال

برای دریافت ویزای پرتغال تنوع زیادی وجود دارد. هزینه ها برای ویزا های کوتاه مدت می باشد. هزینه ویزای پرتغال برای افراد بالغ و بزرگسالان ۶۰ یورو می باشد. این میزان هزینه برای کودکان دارای سن بین ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو می باشد. برای کودکان زیر ۵ سال نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد. همانطور که گفته شد شما برای اخذ وقت سفارت و مطلع شدن از آخرین اخبار هزینه ها باید به سایت سفارت پرتغال مراجعه کنید.

نکات مهم در سفر به پرتغال

از خصوصیات اخذ ویزای پرتغال حالت شینگن امکان سفر به تمامی کشور های عضو این پیمان می باشد. برای اخذ ویزای پرتغال حتما چند هفته قبل از سفر خود اقدام کنید. دقت کنید برای حمل و نقل در کشور پرتغال سعی کنید بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. اطلاعات شخصی خود و همراهان خود را به صورت دقیق در سایت سفارت وارد کنید تا در مراحل بعدی به مشکل بر نخورید. امکان بازدید رایگان از موزه ها و جاذبه های کشور پرتغال در روز های تعطیل هفته وجود دارد.

آژانس مسافرتی سفری دیگر مجری مستقیم وبی واسطه در خصوص وقت سفارت پرتغال  ، ویزای پرتغال و سفر به پرتغال. تلفن تماس ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱