ویزای ایتالیا

ویزای ایتالیا

همه ی ما تعریف هایی از کشور ایتالیا شنیده ایم و همچنین ممکن است قصد سفر به این کشور را داشته باشیم اما برای رفتن به این کشور باید ابتدا ویزای ایتالیا را تهیه کنیم به این دلیل در ادامه ی مطالبی در مورد ویزای ایتالیا را برای شما بیان می کنیم. 

[caption id="attachment_1996" align="aligncenter" width="780"]ویزای ایتالیا
ویزای ایتالیا[/caption]

چگونه ویزای ایتالیا را دریافت کنیم؟

کشور ایتالیا یکی از زیبا ترین و جذاب ترین شهر های اروپایی می باشد همچنین از جمله کشور هایی می باشد که قدمت تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی دارد و علاوه بر این ها دارای صنایع فعالی نیز می باشد، این قدمت تاریخی و فرهنگی در کشور ایتالیا باعث شده که این کشور محلی برای سفر گردشگران و توریست ها باشد.

برای رفتن به کشور ایتالیا شما باید ویزای ایتالیا را داشته باشید و حتی شما با داشتن ویزای شینگن نیز مجاز به سفر به این کشور هستید زیرا کشور ایتالیا عضو این قرارداد به حساب می آید.

[caption id="attachment_1995" align="aligncenter" width="780"]ویزای ایتالیا
ویزای ایتالیا[/caption]

ویزای شینگن

بعضی از کشور های اروپایی که طبق قوانینی که بین خود گذاشته اند جزء شینگن می باشند و شما برای سفر به این کشور ها نیاز به ویزای شینگن خواهید داشت، جالب است بدانید همه ی کشور های عضو شینگن از یک قانون ثابت پیروی می کنند و کشور ایتالیا نیز جزء این کشور ها می باشد و از این قانون ها پیروی می کند.

انواع ویزای ایتالیا

افراد برای سفر به هر کشوری دلیل خاصی دارند و بر همین اساس نوع ویزای خود را مشخص می کنند.

۱٫ ویزای ایتالیای کوتاه مدت

این نوع ویزای ایتالیا برای افرادی مناسب است که قصد دارند در مدت ۹۰ روز تا ۱۸۰ روز در کشور ایتالیا اقامت کنند و یکی از شرط های این ویزا آن است که مقصد اصلی گردشگران و مسافران فقط کشور ایتالیا باشد.

۲٫ ویزای ایتالیا توریستی

این ویزا برای مدت حدود سه ماه صادر می شود و افرادی که قصد گردش و تفریح را از سفر به ایتالیا دارند می توانند از این نوع ویزا استفاده کنند.

۳٫ ویزای ایتالیا تجاری

این ویزا نیز دارای مدت محدودی است که در زمان درخواست مشخص می شود و برای افرادی که قصد تجارت دارند صادر می شود.

۴٫ ویزای ایتالیا تحصیلی

این نوع  ویزا همان طور که از اسم آن معلوم است برای دانشجویان صادر می شود و مدت زمان این نوع ویزا به زمان تحصیل فرد بستگی دارد.

۵٫ ویزا ایتالیا برای افراد دارای همسر ایتالیایی

این ویزا برای آن دسته افرادی است که همسر ایتالیایی دارند و معمولاً هم به صورت دائم می باشد.

مراحل دریافت ویزای ایتالیایی

برای آن که بتوانیم هر نوع ویزایی را از هر کشوری بگیریم باید فرم درخواست ویزا را کامل کنیم و شما می توانید این فرم را به صورت رایگان در همه ی سایت ها بیابید و با اطلاعات خود آن را تکمیل نمایید، زمانی که شما این فرم را از سایت دریافت کردید و تحویل دادید باید زمانی را برای وقت سفارت تعیین کنید و سعی کنید زمانی باشد که شما وقت آزاد تری داشته باشید و آخرین مرحله برای دریافت ویزای ایتالیا تعیین وقت برای مصاحبه، تحویل مدارک و ثبت اطلاعات شما می باشد.

[caption id="attachment_1994" align="aligncenter" width="780"]ویزای ایتالیا
ویزای ایتالیا[/caption]

مدارک ویزای ایتالیا

۱٫ فرم درخواست ویزا که در ابتدا باید از سایت تهیه کنید و پر نمایید.

۲٫ دو عدد عکس ۴*۳ که دارای زمینه ی سفید و بدون روتوش باشد.

۳٫ وجود گذرنامه فرد متقاضی به دریافت ویزا با داشتن دو صفحه ی خالی و بیشتر از سه ماه اعتبار الزامی است.

۴٫ تکمیل فرم دعوت نامه که توسط یک فرد مقیم ایتالیا و یک فرد خارجی که اقامت قانونی در شهر ایتالیا را دارا می باشد برای فرد متقاضی ارسال شده است و فرد متقاضی باید علاوه بر پر کردن این فرم آن را به صورت زیر با مدارک دیگری ضمیمه کند:

اگر دعوت ‌نامه توسط شهروندان ایتالیایی فرستاده شده است باید گذرنامه و شناسنامه ی خود را ضمیمه کنید و اگر این فرم توسط شهروندان خارجی مقیم ایتالیا فرستاده شده است باید علاوه بر گذرنامه و شناسنامه، مدرک اجازه اقامت خود را با بیشتر از یک ماه اعتبار به آن ضمیمه کنید.

۵٫ اصل و کپی شناسنامه فرد متقاضی باید به زبان انگلیسی باشد ولی نیاز به مهر و امضاء وزارت امور خارجه و دادگستری نمی باشد.

۶٫ متقاضی باید از اصل و کپی مدرک شغلی خود آن هم به زبان انگلیسی یک نسخه تهیه نماید ولی باز هم نیازی به مهر و امضاء وزارت امور خارجه و دادگستری نمی باشد.

۷٫ فرد متقاضی ویزای ایتالیا باید اصل و کپی از برگه ی بلیط خود به ایتالیا را ارائه دهد.

۸٫ در صورتی که فرد متقاضی در کشور ایتالیا هتلی رزرو کرده است باید اصل و کپی آن را نیز ارائه دهد.

۹٫ فرد متقاضی باید از گذرنامه و رویداد های آن کپی داشته باشد.

چند نکته ی مهم در مورد ویزای ایتالیا

*زمانی که قصد پر کردن فرم داخل سایت را برای دریافت نوبت سفارت دارید سعی کنید آن را با دقت پر نمایید چرا که اگر در اطلاعات شما تفاوتی دیده شود نوبت شما از بین می رود و باید دوباره همه ی مراحل را طی کنید.

* متقاضی در زمان مراجعه باید همه ی مدارک خود را به صورت سندی در دست آماده داشته باشد و زمانی که متصدی در باجه این مدارک را بخواهد، بتواند به او ارائه دهد و به همین دلیل زمانی که برای خود وقت گرفته اید نمی توانید مدارک را به صورت ایمیل و دیجیتالی ارائه دهید.

* زمانی که برای شما از طرف سفارت ایمیلی در مورد ویزا ارسال می شود سریعاً آن را بررسی کنید.

* زمانی که ایمیلی از طرف سفارت خانه ایتالیا فرستاده می شود به محتویات آن دقت کنید چرا که زمان مصاحبه ی شما در آن قید شده است.

هزینه ی ویزای ایتالیا

زمانی که برای درخواست و تهیه ویزای ایتالیا اقدام می کنید باید هزینه ای را بپردازید که این هزینه برای افراد بالغ، در حدود ۶۰ یورو، برای افراد ۶ تا ۱۲ سال در حدود ۳۵ یورو و همچنین هزینه ی این ویزا ها برای افراد کمتر از ۶ ساله رایگان می باشد.

افرادی که متقاضی دریافت ویزا هستند و همچنین عضو اتحادیه ی اروپا می باشند از پرداخت این هزینه ها معاف می باشند.

[caption id="attachment_1993" align="aligncenter" width="780"]ویزای ایتالیا
ویزای ایتالیا[/caption]

 زمان لازم برای صدور ویزای ایتالیا

فرد متقاضی برای دریافت ویزای ایتالیا خود به وقت ملاقات و مصاحبه نیاز دارد و این وقت با در دست داشتن اصل و کپی گذرنامه و حضور فرد متقاضی صورت می پذیرد.

انجام فرآیند بررسی مدارک فرد متقاضی معمولاً در حدود یک ماه به طول می انجامد و همچنین چند هفته هم زمانی است که برای دریافت جواب قطعی سفارت ایتالیا تلف می شود.

[caption id="attachment_1992" align="aligncenter" width="780"]ویزای ایتالیا ویزای ایتالیا[/caption]

چرا ویزای ایتالیا؟

افراد اکثراً به سه دلیل متقاضی دریافت ویزای ایتالیا و یا هر کشوری می شوند که در زیر در مورد آن ها توضیح کامل را ارائه می دهیم.

۱٫ شهر ایتالیا یکی از معدود کشور های اروپایی است که شرایط اقتصادی و کاری در آن رونق دارد و همین دلیل باعث شده است افرادی که از شغل خوبی برخوردار نیستند برای کار به این کشور بروند و لازمه ی سفر به کشور ایتالیا تهیه ویزای ایتالیا می باشد.

۲٫ باید گفت شهر ایتالیا یکی از بهترین و زیبا ترین شهر های جهان است و به همین دلیل هر ساله گردشگران، مسافران و توریست های زیادی از نقاط مختلف جهان به این شهر می آیند و این افراد برای آن که بتوانند به کشور ایتالیا سفر کنند و به تفریح بپردازند باید ویزای ایتالیا را دریافت نمایند.

کشور ایتالیا دارای مراکز تفریحی و گردشگری از جمله ی کلو سئوم، کانال های ونیز، پمپئی، برج کج پیزا، دریاچه کومو، ساحل آمالفی کلیسای سانتا ماریا دل فیوره فلورانس، پنج سرزمین، شهر واتیکان و رومن فروم می باشد و شما از گرفتن ویزای ایتالیا توریستی هرگز پشیمان نخواهید شد.

۳٫ آخرین دلیلی که باعث می شود اشخاص و مخصوصاً افراد جوان و نو جوان ویزای ایتالیا را تهیه کنند این است که کشور ایتالیا یکی از کشور های پیشرفته است و در این کشور دانشگاه های مدرن و زیادی وجود دارد و از هر شهر و کشوری برای تحصیل در این کشور، ویزای ایتالیا تحصیلی دریافت می کنند.

آژانس مسافرتی سفری دیگر مجری مستقیم وبی واسطه در خصوص وقت سفارت ایتالیا  ، ویزای ایتالیا و سفر به ایتالیا. تلفن تماس ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱