ویزای آلمان

ویزای آلمان

ویزای آلمان برای بسیاری از افراد مهم است و باید بدانند قبل از اخذ ویزای آلمان باید چه مراحلی را طی کنند یا به چه مدارکی برای گرفتن ویزای کشور آلمان نیاز دارند. پس تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا نکاتی مهم و ضروری برای اخذ  ویزای آلمان را برای شما شرح دهیم.

درباره ی کشور آلمان

کشور آلمان در قاره سرسبز و زیبای اروپا قرار گرفته است که پایتخت آن شهر برلین است. کشور آلمان از سمت شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک و از سمت شرق با کشور لهستان و جمهوری چک و از جنوب با کشور اتریش و سوئیس و از سمت غرب با فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند همسایه است. کشور آلمان یکی از پرجمعیت ترین کشور ها محسوب می شود که مساحت آن ۳۵۷۰۱۲۱۰۴۱ است و جمعیت اش حدود ۸۲ میلیون می باشد. شهر زیبای برلین یکی ازشهر های  توریستی کشور آلمان می باشد اما از نظر اقتصادی جایگاه خیلی بالایی ندارد. شهر برلین به عنوان پایتخت آلمان مکانی مناسب برای حوزه کامپیوتر و اینترنت است.

مونیخ دومین شهر مهم بعد از برلین است که دارای جاذبه های دیدنی زیادی است. کیفیت زندگی در شهر مونیخ بسیار بالاست که افراد زیادی برای زندگی در کشور آلمان شهر مونیخ را انتخاب می کنند‌. همچنین شرکت ها و کمپانی های صنعتی بزرگی مثل شرکت BMW در این شهر واقع شده اند. واحد پولی کشور آلمان یورو می باشد.

[caption id="attachment_6590" align="aligncenter" width="780"]درباره ی کشور آلمان درباره ی کشور آلمان[/caption]

دیدنی های کشور آلمان

کشور آلمان از جمله کشورهای توریستی در اروپا است که با داشتن جاذبه های گردشگری بسیار، سالانه و در مناسبت های مختلف از گردشگران سراسر دنیا میزبانی می کند. از جمله نقاط دیدنی کشور آلمان می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • لایپزیگ
  • جزیره روگن
  • رمانتیک راین
  • کلن
  • درسدن
  • لوبک
  • هایدلبرگ
  • نوی‌شوان‌شتین
  • مونیخ
  • برلین
[caption id="attachment_6591" align="aligncenter" width="780"]دیدنی های کشور آلمان دیدنی های کشور آلمان[/caption]

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان

  • اصل  شناسنامه فرد به همراه کپی کامل از تمامی صفحات شناسنامه
  • ارایه گذرنامه‌ ، گذرنامه باید بیشتر از شش ماه از مدت زمانی که که برای ویزای مورد نظر درخواست داده اید اعتبار داشته باشد. کپی از  تمام صفحات آن، که مهر ویزا در آن درج شده باشد و ارایه کپی از صفحات اول تا پنجم تهیه شود.
  • سه قطعه عکس مخصوص ویزا با زمینه سفید باید ارایه شود.
  • دعوت‌نامه ای که در وقت سفارت آلمان ارائه می دهید باید توسط فردی برای شما فرستاده شود که مقیم کشور آلمان بوده و شما او را بشناسید. در صورتی که شما دعوتنامه نداشته باشید  برگه ای که گواهی می دهد که شما برای تمام مدت اقامت خود در آلمان هتل رزرو کرده‌اید یا سند مالکیت، قبض مالیات ملکی یا قبض عوارض سکونت که نشان از این باشد که شما در آلمان صاحب مسکن هستید.
  • داشتن بیمه مسافرتی برای اخذ ویزای آلمان ضروری است.
  • بلیط هواپیمای رفت و برگشت به آلمان
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان
[caption id="attachment_6592" align="aligncenter" width="780"]مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان[/caption]

انواع ویزای آلمان

دلایل و انگیزه های بسیاری برای سفر و مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد. در این میاد افراد متقاضی برای هر دلیلی باید ویزای مورد نیاز خود را درخواست داده و دریافت کنند. از جمله انواع ویزای درخواست شده برای کشور آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. ویزای تحصیلی آلمان
  2. ویزای کاری آلمان
  3. ویزای سرمایه گذاری آلمان
  4. اقامت ازطریق ازدواج در آلمان
  5. ویزای توریستی آلمان
  6. ویزای پزشکی آلمان
[caption id="attachment_6593" align="aligncenter" width="780"]انواع ویزای آلمان انواع ویزای آلمان[/caption]

ویزای ازدواج آلمان

هر کدام از زوجین می توانند در راستای اخذ تابعیت اقدام کنند؛ ولی قبل از آن که در مورد این نوع از ویزای آلمان توضیحی بدهیم نکاتی را باید مد نظر گرفت.

نکته جالب در قوانین کشور آلمان این است که ازدواج دفتری و مذهبی با هم تفاوت دارند و این دو نوع ازدواج هیچ رابطه ای با هم ندارد. در آلمان برای رسمی شدن یک ازدواج بین دو نفر برگه ازدواج صادر می شود. این برگه ازدواج در آلمان از جانب اداره ثبت و احوال کشور آلمان و به عنوان سند رسمی صادر می گردد.

ازدواج مذهبی در آلمان به این صورت است که زوجینی که خواهان ازدواج مذهبی هستند با مراجه به کلیسا و گرفتن وقت قبلی ازدواج خود را به صورت مذهبی ثبت می کنند. در کشور آلمان ازدواج رسمی و مذهبی می تواند به صورت همزمان و هر دو با هم انجام شود و یا می تواند فقط یکی از این حالت ها انجام گیرد که این موضوع بستگی به نظر طرفین ازدواج دارد.

برای اخذ ویزای آلمان از طریق ازدواج یکی از زوجین باید تابعیت آلمانی داشته باشد تا بتوان برای آن ها تشکیل پرونده داد. این پروسه در حدود سه سال طول می کشد تا شخص اول بتواند اقامت آلمان را کسب کند. و بعد از آن برای دریافت پاسپورت آلمانی می تواند اقدام کند.

[caption id="attachment_6594" align="aligncenter" width="780"]ویزای ازدواج آلمان ویزای ازدواج آلمان[/caption]

ویزای کار آلمان

بسیاری از افراد برای مهاجرت به کشور های خارجه، کشور آلمان را انتخاب می کنند این کشور صنعتی با داشتن سطح بالای رفاه و اشتغال گزینه ای مناسب است برای کسانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند. همان طور که می دانید یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشور آلمان، و اخذ ویزای آلمان برای افراد گرفتن ویزای کاری آلمان و مهاجرت کاری به کشورآلمان است.

[caption id="attachment_6595" align="aligncenter" width="780"]ویزای کار آلمان ویزای کار آلمان[/caption]

اخذ ویزای آلمان از طریق ویزای کار

داشتن مدرک تحصیلی معتبر گام اول برای اخذ ویزای آلمان از طریق کار می باشد. ابتدا شخص باید از طریق اینترنت و به صورت آنلاین با مراجعه به سایت شرکت های مختلف در کشور آلمان جهت کسب دعوتنامه کاری از آن شرکت اقدام کند.

شما قبل از انجام مصاحبه با شرکت مورد نظر خود برای اشتغال باید از سمت شرکت دعوت نامه کاری دریافت کنید سپس مراحل انجام مصاحبه تلفنی از سمت شرکت معین می شود و در صورت قبول شدن فرد، آن شرکت برای شخص دعوت نامه کاری می فرستد که از طریق آن شخص می تواند  با مراجعه به سفارت خانه کشور آلمان در تهران نسبت به اخذ ویزای کاری اقدام کند.

بعد از دریافت این ویزای کاری و سفر به کشور آلمان فرد باید به صورت حضوری مصاحبه داشته باشد و در صورتی که در این مرحله نیز با موفقیت قبول شود یک قرارداد کاری با پیوست یک نامه درخواست ویزای آلمان به صورت ویزای موقت برای متقاضی ارسال میشود و شخص با تحویل این مدارک در وقت سفارت آلمان خواهد توانست نسبت به اخذ ویزای کاری کشور آلمان اقدام کند.

میزان تحصیلات هر شخصی می تواند در پیدا کردن شغل مناسب در کشور آلمان و همینطور مورد تایید واقع شدن شرکت مورد نظر در این کشور تاثیر زیادی داشته باشد که البته این مورد کاملا بستگی به نیاز و شرایط کاری شرکت دارد.

[caption id="attachment_6596" align="aligncenter" width="780"]اخذ ویزای آلمان از طریق ویزای کار اخذ ویزای آلمان از طریق ویزای کار[/caption]

اخذ ویزای آلمان از طریق ویزای سرمایه گذاری

اخذ ویزای آلمان از طریق سرمایه گذاری یکی از راحت ترین راه ها برای اخذ  ویزای آلمان  می باشد. شرایط سرمایه گذاری در کشور آلمان امکانات خوبی را برای اقامت در کشور آلمان فراهم می کند.

سرمایه گذاری درکشوری که بزرگترین و پویا ترین کشور اقتصادی اروپا است همواره راه حل خوبی برای اخذ ویزای آلمان و گرفتن اقامت دائم می باشد.

[caption id="attachment_6597" align="aligncenter" width="780"]اخذ ویزای آلمان از طریق ویزای سرمایه گذاری اخذ ویزای آلمان از طریق ویزای سرمایه گذاری[/caption]

سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار جهت اخذ ویزای آلمان

الف) فعالیت حرفه ای در زمینه هایی مثل رستوران، فروشگاه، باشگاه و...

برای سرمایه گذاری از طریق فعالیت حرفه ای نیازی به ثبت شرکت نیست  لذا کافی است با دریافت اجازه کسب نسبت به شروع فعالیت در مشاغل صنفی و تجاری اقدام کرد؛ که البته نسبت به شغل انتخابی شما ممکن است نیاز به دریافت اجازه نامه ویژه ای در برخی مشاغل مانند رستوران داری، تاکسی رانی و... وجود داشته باشد.

ب) ثبت شرکت با مسئولیت محدود

یکی دیگر از روش های اخذ ویزای آلمان، روش ثبت شرکت یا تاسیس یک شرکت به صورت مستقل است. مدت زمان انجام اخذ ویزای آلمان به روش ثبت شرکت ۸ ماه طول می کشد و سرمایه لازم برای اقدام جهت سرمایه گذاری در شرکت را شما با ارایه طرح خود به اداره بازرگانی کشور آلمان می توانید شانس خود را امتحان کنید و اهداف چند سال آینده خود را در آن توصیف نموده باشید.

برای اخذ ویزای کشور آلمان باید مدارکی مثل مجوز های صنفی ، مدارک شخصی فرد مورد نظر و... را ارایه دهید.

در تدوین اساسنامه این شرکت ها مشخص نمودن موارد زیر ضروری است:

  • نام شرکت
  • محل اصلی شرکت
  • موضوعیت شرکت
  • نام کلیه سهامدارن و مشارکین
  • مشخص نمودن مدیر عامل شرکت
  • ثبت شرکت در دفتر ثبت شرکت ها

ج) تأسیس شعبه

برای اخذ ویزای آلمان و گرفتن اقامت نامه ی آلمان می توان از طریق ویزای سرمایه گذاری و ثبت یک فعالیت تجاری مستقل یا وابسته اقدام کرد.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای آلمان ، وقت سفارت آلمان و تور آلمان 88851080-021