وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان 

براى سفر به کشور آلمان، لازم است که نسبت به دریافت یکى از انواع ویزاهاى موجود این کشور، پس از گرفتن وقت سفارت آلمان اقدام کنید. در واقع گرفتن وقت سفارت آلمان، اولین قدم برای دریافت ویزاى آلمان می باشد.

افراد، داراى هدف متفاوتى براى رفتن به کشور آلمان هستند. عده اى براى جاذبه هاى توریستى و گردشگرى به این کشور زیبا قدم مى گذارند. دیدار خانواده و اقوام و تحصیل در دانشگاه های برتر کشور آلمان از دیگر اهداف افراد براى سفر به این کشور خواهد بود که همه نیازمند گرفتن وقت سفارت آلمان است. همچنین کشور آلمان در پیمان شینگن نیز عضو می باشد. بنابراین براى هر نوع هدفى نیازمند ویزاى کشور آلمان هستید و نخست باید براى گرفتن وقت سفارت آلمان اقدام کنید.

[caption id="attachment_6602" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت آلمان  وقت سفارت آلمان[/caption]

در زمان حضور در وقت سفارت آلمان از شما مدارک خاصى را جهت صدور ویزا کشور آلمان، درخواست مى کنند و همچنین مصاحبه و انگشت نگاری نیز صورت خواهد گرفت. هر فردى براى درخواست ویزا کشور آلمان بایستى خود اقدام کند و قبل از رفتن به سفارت این کشور، وقت سفارت آلمان را گرفته باشد.  

اگر قصد سفر یا اقامت در کشور آلمان را دارید، ابتدا نیازمند گرفتن وقت سفارت آلمان هستید و لازم است که قبل از اقدام کردن اطلاعات کافى در رابطه با نحوه تعیین وقت سفارت آلمان مطالعه کنید و سپس براى دریافت ویزاى کشور آلمان اقدام کنید. در ادامه ما اطلاعات کافى در رابطه با وقت سفارت آلمان و چگونگى روند این کار در اختیار شما قرار داده ایم. در ابتدا به معرفى این کشور زیبا و منحصر به فرد می پردازیم:

معرفى کشور آلمان

 کشور آلمان (به آلمانی: Deutschland) در اروپای غربی و مرکزی واقع شده است؛ همچنین آلمان با نام ژرمن و دویچ لند نیز نامیده می شود. شهر برلین پایتخت این کشور می باشد و کشور زیباى آلمان دارای مرز مشترک با کشورهای لهستان، جمهوری چک، اتریش، دانمارک، فرانسه، سوئیس، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند است. کشور آلمان یکى از اعضاى اتحادیه اروپا و همچنین عضو سازمان ملل متحد نیز می باشد.

[caption id="attachment_6605" align="aligncenter" width="780"]معرفى کشور آلمان معرفى کشور آلمان[/caption]

اقتصاد کشور آلمان

کشور آلمان، کشوری پیشرفته، تحصیل کرده و دارای نیروی کار بسیار مجرب است. شرکت های بزرگی از لحاظ میزان موجودی و سرمایه در این کشور وجود دارد. برندهای مشهور جهانی از جمله فولکس واگن، پورشه، مرسدس بنز، ب ام و، آدیداس و ... در این کشور می باشند. کشور آلمان از نظر اقتصادی و زیر ساخت بسیار موفق و کارآمد بوده است. در این کشور میزان فقر، فساد و همچنین بیکاری بسیار کم می باشد.

[caption id="attachment_6606" align="aligncenter" width="780"]اقتصاد کشور آلمان اقتصاد کشور آلمان[/caption]

شرایط جغرافیایى کشور آلمان

آلمان کشوری متنوع با دشت ها و جنگل های فراوان است. 16 ایالت و تعدادی جزیره در این کشور وجود دارد. در مرکز کشور آلمان رشته کوه های مرتفع دیده می شود و در جنوب این کشور رشته کوه های آلپ با ارتفاع 2962 قرار دارد. آلمان از لحاظ جغرافیایی به سبب دریای شمال و بالتیک و همچنین رشته کوه های آلپ به پنج ناحیه تقسیم گردیده است. مناطق پست شمال، رشته کوه های میانه، دامنه های کوه های میانه جنوب غربی، دامنه های آلپ و کوه های آلپ در باواریا این پنج ناحیه را به وجود آورده اند. 

[caption id="attachment_6607" align="aligncenter" width="780"]شرایط جغرافیایى کشور آلمان شرایط جغرافیایى کشور آلمان[/caption]

هزینه زندگی در کشور آلمان

هزینه ی زندگی در شهر برلین آلمان به نسبت دیگر شهرهای این کشور بالاتر است و به طور نسبی 75 تا 80 درصد گران تر از زندگی در ایران است. هزینه زندگی به عنوان دانشجو در این کشور، ماهیانه بین 550 تا 750 یورو است که هزینه مسکن، خوراک، حمل و نقل و … را شامل می شود و این مقدار بر حسب نوع زندگی می تواند متغیر باشد. میزان اجاره خانه برای یک دانشجو در این کشور در حدود 300 یورو و میزان بیمه برای دانشجوی آلمانی و خارجی در حدود 80 یورو است.

[caption id="attachment_6608" align="aligncenter" width="780"]هزینه زندگی در کشور آلمان هزینه زندگی در کشور آلمان[/caption]

گرفتن وقت سفارت آلمان برای دریافت ویزای توریستی

اگر هدف شما از سفر به آلمان گردشگرى و توریستى یا دیدار اقوام باشد، در این صورت نیازمند ویزای توریستی کشور آلمان هستید و این نوع از ویزاى کشور آلمان داراى یک مدت محدود اعتبار خواهد بود. براى دریافت ویزای توریستی، ابتدا باید نسبت به تعیین وقت سفارت آلمان اقدام کنید و پس از اخذ نوبت به منظور تحویل مدارک و انجام مصاحبه در سفارت خانه حضور پیدا کنید. بنابراین فرم درخواست این نوع از ویزا کشور آلمان را از سایت سفارت خانه کشور آلمان پرینت کرده و به صورت کامل پر کنید و به همراه مدارک مورد نیاز خود به سفارت کشور آلمان در وقت تعیین شده، تحویل دهید. اگر داراى اقوام نزدیک یا خانواده در این کشور هستید ، شانس بیشترى براى دریافت ویزای توریستی خواهید داشت.

[caption id="attachment_6609" align="aligncenter" width="780"]گرفتن وقت سفارت آلمان برای دریافت ویزای توریستی گرفتن وقت سفارت آلمان برای دریافت ویزای توریستی[/caption]

گرفتن وقت سفارت تحصیلی برای ویزای تحصیلی

برای ادامه تحصیل در دانشگاه های آلمان، ابتدا باید در دانشگاه مورد نظر خود پذیرش شوید. دانشجو باید در رشته مورد نظر تحصیل کرده باشد و شرایط و ظرفیت خالی نیز در دانشگاه مورد نظر موجود باشد. سپس دانشجو باید از دانشگاه مبدأ در کشور آلمان گواهی و ریز نمرات خود را دریافت کند و به دانشگاه مورد نظر در این کشور ارائه دهد. سپس دانشجو از دانشگاه مورد نظر خود در کشور آلمان دعوت نامه دریافت خواهد کرد و سپس اقدام به دریافت وقت سفارت آلمان کند و پس از اخذ نوبت به همراه مدارک در سفارت خانه حضور یابد ود ر صورت تائید مدارک و انجام مصاحبه ویزای تحصیلی کشور آلمان را دریافت خواهد کرد.

[caption id="attachment_6610" align="aligncenter" width="780"]گرفتن وقت سفارت تحصیلی برای ویزای تحصیلی گرفتن وقت سفارت تحصیلی برای ویزای تحصیلی[/caption]

معرفی انواع ویزای کشور آلمان

سفارت آلمان چند نوع ویزا را براى افراد متقاضى ارائه مى دهد که برای دریافت هر یک از آن ها ابتدا باید وقت سفارت آلمان تعیین شود:

۱- ویزای دانشجویی: جهت تحصیل در کشور آلمان، دانشجو نیازمند مجوز و ویزا مربوطه است. دانشجو به منظور کار کردن در هنگام تحصیل خود نیز نیازمند مجوز است.

۲- ویزای توریستی: اگر هدف شما از سفر به کشور آلمان دیدن تاریخ و تمدن خارق العاده این کشور است شما نیازمند ویزای توریستی کشور آلمان هستید و پس از تعیین وقت سفارت آلمان، ویزای توریستی این کشور را دریافت خواهید کرد.

۳- ویزای سرمایه گذاری

4- ویزای کار

 

[caption id="attachment_6611" align="aligncenter" width="780"]معرفی انواع ویزای کشور آلمان معرفی انواع ویزای کشور آلمان[/caption]

مدارک لازم جهت صدور ویزا

  • شناسنامه ایرانی
  • گذرنامه دارای اعتبار بیش از 6 ماه از تاریخ پایانی اعتبار ویزای آلمان درخواستی
  • سه قطعه عکس رنگی
  • دعوت نامه یا برگه ی تأییدکننده مدت اقامت شما در آلمان (مانند برگه ی رزرو هتل یا اجاره نامه مسکن در آلمان)
  • اجازه کتبی والدین و قیم جهت سفر
  • اسناد رسمی شغلی

 

تعیین وقت سفارت آلمان به صورت اینترنتی

تعیین وقت سفارت آلمان تنها به صورت اینترنتى امکان پذیر است. تعیین وقت آنلاین، روشى است که وقت کمتری را براى تعیین وقت سفارت آلمان صرف خواهد کرد و در این روش می توانید روز و زمان مراجعه به سفارت کشور آلمان را نیز تعیین نمایید. تنها کافى است که به وب سایت سفارت جمهوری فدرال آلمان مراجعه کنید و فرم درخواست تعیین وقت سفارت آلمان را جستجو و تکمیل کنید. گرفتن وقت مصاحبه به صورت تلفنی امکان پذیر نمی باشد و به سبب حجم بالای درخواست در این سفارت، برای سفر خود حداقل از سه ماه قبل نسبت به گرفتن وقت سفارت آلمان اقدام کنید.  

مشخصات سفارت کشور آلمان در تهران

در صورتى که قادر به انجام درخواست آنلاین نشدید، لازم است که به صورت حضورى برای تعیین وقت سفارت آلمان اقدام کنید و همچنین ارائه مدارک و اسناد و همچنین مصاحبه تنها به صورت حضوری امکان پذیر است. آدرس سفارت آلمان در تهران، خیابان فردوسی، پلاک 324 است. براى مراجعه به سفارت آلمان در تهران، در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه امکان مراجعه وجود دارد و همچنین ساعت فعالیت از ساعت 8 الی 12 ظهر مى باشد.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای آلمان ، وقت سفارت آلمان و تور آلمان 88851080-021