ویزای فنلاند

ویزای فنلاند

شاید برای بعضی افراد اسم کشور فنلاند نا آشنا باشد اما این کشور یکی از قطب های گردشگری در قاره ی اروپا است به همین دلیل مردم اکثراً ویزای فنلاند را برای کارهای مختلف تهیه می نمایند.

در ادامه ما شما را با نحوه ی دریافت و مدارک لازم ویزای فنلاند آشنا می کنیم.

در مورد کشور فنلاند

یکی از کشور هایی که در منطقه ی اسکاندیناوی و در قسمت شمالی قاره ی اروپا قرار دارد کشور فنلاند است که پایتخت آن هلسینکی می باشد.

کشور فنلاند دارای پنج میلیون و چهارصد هزار نفر جمعیت می باشد و مردم اکثراً در این کشور به زبان فنلاندی و بعضی دیگر به زبان سوئدی صحبت می کنند.

بیشتر مردمی که در کشور فنلاند می باشد از دین حضرت مسیح پیروی می کنند.

کشور فنلاند از نظر مساحت جزء کشورهای متوسط به شمار می رود و به همین دلیل رتبه ی ۳۵ را در جهان به خود اختصاص داده است.

هر فردی برای سفر به کشور فنلاند باید برای خود ویزا تهیه نماید که مراحل دریافت ویزا را در ادامه برای شما توضیح داده ایم.

[caption id="attachment_1939" align="aligncenter" width="780"]ویزای فنلاند
ویزای فنلاند[/caption]

 

[caption id="attachment_1940" align="aligncenter" width="780"]ویزای فنلاند
ویزای فنلاند[/caption]

چرا در بین این همه ویزا، ویزای فنلاند؟

معمولاً بیشتر کسانی که برای دریافت ویزای فنلاند یا هر کشور دیگری متقاضی هستند به سه دلیل به این کشورها سفر می کنند که در ادامه این سه مورد را توضیح خواهیم داد.

۱٫ شهر فنلاند جزء آن دسته از کشورهای اروپایی است که شرایط اقتصادی و کاری در آن خوب و دارای رونق می باشد و همین دلیل باعث شده است افرادی که از شغل خوبی برخوردار نیستند برای کار به این کشور بروند و لازمه ی سفر به کشور فنلاند تهیه ویزای تجاری فنلاند می باشد.

۲٫ باید گفت شهر فنلاند یکی از بهترین و زیباترین شهرهای جهان است و به همین دلیل هر ساله گردشگران، مسافران و توریست های زیادی از نقاط مختلف جهان به این شهر می آیند و این افراد برای آن که بتوانند به کشور فنلاند سفر کنند و به تفریح بپردازند، باید ویزای توریستی فنلاند را دریافت نمایند.

کشور فنلاند دارای مراکز تفریحی و گردشگری از جمله لیوای، تامپری، مجمع الجزایر الاند، کمی، فینیش لیک لند، تورکو، پوروو، ساوونلینا، رووانییمی و هلسینکی می باشد و وجود این مراکز تفریحی و گردشگری زیبا افراد را تشویق به گرفتن ویزای فنلاند می کند.

۳٫ آخرین دلیلی که باعث می شود اشخاص و مخصوصاً افراد جوان و نوجوان ویزای فنلاند را تهیه کنند این است که کشور فنلاند یکی از کشورهای پیشرفته است و در این کشور دانشگاه های مدرن و زیادی دارد و از هر شهر و کشوری برای تحصیل در این کشور، ویزای فنلاند تحصیلی دریافت می کنند.

ویزای فنلاند چند نوع است؟

افراد برای سفر به هر کشوری دلیل خاصی دارند و بر همین اساس نوع ویزای فنلاند خود را مشخص می کنند. که جهت اخذ ویزای فنلاند باید وقت سفارت فنلاند را رزرو نمایید.

۱٫ ویزای کوتاه مدت فنلاند

یکی از ویزاهایی که داده می شود، ویزای فنلاند کوتاه مدت می باشد و مدت زمان آن معمولاً بین ۹۰ تا ۱۸۰ روز می باشد و یکی از شرط هایی که برای گرفتن ویزای فنلاند لازم است این می باشد که مقصد اصلی گردشگران و توریست ها فقط کشور فنلاند باشد.

۲٫ ویزای توریستی فنلاند

این ویزا برای مدت حدود سه ماه صادر می شود و افرادی که قصد گردش و تفریح را از سفر به ایتالیا دارند می توانند از این نوع ویزای فنلاند استفاده کنند.

۳٫ ویزای تجاری فنلاند

این ویزا نیز دارای مدت محدودی است که در زمان درخواست مشخص می شود و برای افرادی ویزای فنلاند صادر می شود که قصد تجارت دارند.

۴٫ ویزای تحصیلی فنلاند

این ویزا همان طور که از اسم آن معلوم است برای دانشجویان صادر می شود و مدت زمان این نوع ویزای فنلاند به زمان تحصیل فرد بستگی دارد.

[caption id="attachment_1941" align="aligncenter" width="780"]ویزای فنلاند
ویزای فنلاند[/caption]

مراحل دریافت ویزای ایتالیایی

۱٫ اولین مرحله برای گرفتن هر نوع ویزایی برای هر کشوری پر کردن فرم درخواست ویزا می باشد که می توان آن را در هر سایتی به صورت رایگان پیدا کرد.

* این فرم فاقد ارزش می باشد و فروش آن از طریق سایت و از هر طریق دیگر جرم می باشد.

۲٫ بعد از این که فرم را تکمیل کردید و تحویل سایت نمودید باید زمانی را برای مراجعه به سفارت خانه فنلاند مشخص کنید و سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که وقت آزادتری دارید.

۳؛ و در مرحله ی آخر نیز برای دریافت ویزای فنلاند باید به صورت حضوری در سفارت مصاحبه دهید و همچنین مدارک خود را تحویل سفارت خانه نمایید.

چه مدارکی برای دریافت ویزای فنلاند نیاز می باشد؟

۱٫ فرم درخواست ویزای فنلاند که در ابتدا باید از سایت تهیه و پر نمایید.

۲٫ دو عدد عکس ۴*۳ که زمینه ی سفید و بدون روتوش باشد.

۳٫ وجود گذرنامه فرد متقاضی به دریافت ویزا با داشتن دو صفحه ی خالی و بیشتر از سه ماه اعتبار الزامی است.

۴٫ تکمیل فرم دعوت نامه که توسط یک فرد مقیم فنلاند و یک فرد خارجی که اقامت قانونی در شهر فنلاند را دارا می باشد برای فرد متقاضی ارسال شده است و فرد متقاضی باید علاوه بر پر کردن این فرم آن را با مدارک دیگری ضمیمه کند.

۵٫ اصل و کپی شناسنامه فرد متقاضی باید به زبان انگلیسی باشد ولی نیاز به مهر و امضاء وزارت امور خارجه و دادگستری نمی باشد.

۶٫ متقاضی باید از اصل و کپی مدرک شغلی خود آن هم به زبان انگلیسی یک نسخه تهیه نماید ولی باز هم نیازی به مهر و امضاء وزارت امور خارجه و دادگستری نمی باشد.

۷٫ متقاضی باید اصل و کپی بلیط هواپیما یا مدرک رزرو بلیط را ارائه کنید.

۸٫ در صورتی که فرد متقاضی در کشور فنلاند هتلی رزرو کرده است باید اصل و کپی آن را نیز ارائه دهد.

۹٫ فرد متقاضی باید از گذرنامه و رویدادهای آن کپی داشته باشد.

[caption id="attachment_1942" align="aligncenter" width="780"]ویزای فنلاند
ویزای فنلاند[/caption]

 

نکاتی در مورد ویزای فنلاند

* در زمانی که قصد پر کردن فرم داخل سایت را برای دریافت وقت سفارت فنلاند دارید سعی کنید آن را با دقت پر نمایید چرا که اگر در اطلاعات شما تفاوتی دیده شود نوبت شما از بین می رود و باید دوباره همه ی مراحل را طی کنید.

* متقاضی در زمان مراجعه باید همه ی مدارک خود را به صورت کاغذی در دست داشته باشد تا زمانی که متصدی در باجه این مدارک را بخواهد بتواند به او ارائه دهید و به همین دلیل در زمانی که برای خود وقت گرفته اید نمی توانید مدارک را به صورت ایمیل و دیجیتالی ارائه دهید.

* زمانی که برای شما ایمیلی در مورد ویزای فنلاند از طرف سفارت خانه ی فنلاند می آید سریعاً آن را بررسی کنید.

* وقتی برای شما پیام یا ایمیلی مبنی بر وقت سفارت فنلاند برای شما ارسال می شود شما سعی کنید مدتی قبل از زمان تعیین شده در آن جا باشد چرا که نوبت شما نسوزد و مجبور به طی کردن مراحل از دوباره نباشید.

[caption id="attachment_1943" align="aligncenter" width="780"]ویزای فنلاند
ویزای فنلاند[/caption]

 

مدت زمان لازم برای ویزای فنلاند

فرد متقاضی برای دریافت ویزای فنلاند خود به وقت ملاقات و مصاحبه نیاز دارد و این وقت با در دست داشتن اصل و کپی گذرنامه و حضور فرد متقاضی صورت می پذیرد.

انجام فرآیند بررسی مدرک های فرد متقاضی معمولاً در حدود یک ماه به طول می انجامد و همچنین چند هفته هم زمانی است که برای دریافت جواب قطعی سفارت خانه فنلاند تلف می شود.

نحوه ی محاسبه هزینه ویزای فنلاند

در ابتدا باید گفت افرادی که متقاضی دریافت ویزای کشور فنلاند هستند و همچنین عضو اتحادیه ی اروپا نیز می باشند از پرداخت این هزینه های دریافت ویزای فنلاند معاف می باشند چرا که این کشور جزء اتحادیه کشور فرانسه و شینگن آن کشور می باشد.

هزینه و قیمت ویزای فنلاند برای افرادی که عضو اتحادیه اروپا نیستند توسط سفارت خانه مشخص می شود و برای افراد با سن های مختلف، متفاوت می باشد.

[caption id="attachment_1944" align="aligncenter" width="780"]ویزای فنلاند
ویزای فنلاند[/caption]

 

ویزای شینگن چیست؟

آیا تا به حال برای شما سؤال پیش نیامده است که ویزای شینگن چیست؟ چه افرادی عضو آن هستند؟ شینگن چه نوع قرادادی بین چه کشور هایی می باشد؟ حال می خواهیم این ابهامات را تا اندکی رفع کنیم.

 بعضی از کشورها در اروپا هستند که طبق قوانینی که بین خود گذاشته اند جزء شینگن می باشند و شما برای سفر به این کشورها نیاز به ویزای شینگن خواهید داشت.

جالب است بدانید همه ی کشورهای عضو شینگن از یک قانون ثابت پیروی می کنند و کشور فنلاند و ویزای فنلاند نیز جزء این کشورها می باشد و از این قانون ها پیروی می کند.

آژانس مسافرتی سفری دیگر مجری مستقیم وبی واسطه در خصوص وقت سفارت فنلاند  ، ویزای فنلاند و سفر به فنلاند. تلفن تماس ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱